Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
طراحی وبسایت
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ چگونه بر استرس غلبه کنیم؟

چگونه بر استرس غلبه کنیم؟

by | 12 اردیبهشت 1400 | روان‌شناسی | 0 comments

استرس و اضطراب از عادی‌ترین احساساتی است که هر کسی در زندگی تجربه میکند. 70% مردم آمریکا میگویند که هر روز استرس و اضطراب دارند. در ادامه 7 روش برای غلبه بر استرس را خواهید خواند.

1-ورزش

ورزش یکی از مهمترین کارهایی است که برای مقابله با استرس می‌توان انجام داد. شاید به نظر عجیب برسد، ولی برای اینکه بر استرس ذهنی خود غلبه کنیم، باید بدن خود را با ورزش تحت استرس قرار دهیم.
اگر بطور مرتب ورزش کنیم، بیشتر از مزایای آن بهره می‌بریم. افرادی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند، استرس و اضطراب را بسیار کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند تجربه می‌کنند. پشت این مسئله دلایلی وجود دارد:
هورمون استرس: ورزش ترشح هورمون‌های استرس بدن شما -مانند کورتیزول- را کمتر می‌کند. و همچنین باعث ترشح اندورفین در بدن شما می‌شود که به طور کلی شما را شاداب‌تر میکند.
خواب: ورزش کیفیت خواب شما را نیز بهتر میکند.
اعتماد به نفس: وقتی که بطور مرتب ورزش می‌کنید، احساس تواناتر بودن و قدرتمند بودن پیدا می‌کنید که همین به سلامت روحی شما کمک می‌کند.
سعی کنید برای خود برنامه ی ورزشی تهیه کنید که از آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید  چگونه یک سخنرانی به یادماندنی ارائه دهیم؟

2-شمع روشن کردن

روشن کردن اود یا شمع های مختلف می‌تواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند. از جمله آروماهایی مانند نعناع، رز،پرتغال و… .

3-کم کردن مصرف کافئین

کافئین ماده ایست که در قهوه، شکلات، چای، و نوشیدنی‌های انرژی زا به مقدار زیادی یافت می‌شود. مصرف زیاد کافئین می‌تواند باعث اضطراب شود.
اگر احساس می‌کنید کافئین به شما استرس بیشتری می‌دهد ، بهتر است که مصرف آن را کمتر کنید.
گرچه تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که مصرف کافئین به مقدار مناسب، مشکلی ندارد اما این موضوع برای هرکسی صدق نمی‌کند. حدودا 5 لیوان یا کمتر را می‌توان مقدار مناسبی در نظر گرفت.

4-نوشتن درباره‌ی مشکلات

یک راه برای مقابله با استرس این است که درباره‌ی آن بنویسید.
یک روش این است که درباره ی چیزی که باعث ایجاد اضطراب برای شما شده، بنویسید. البته روش دیگر نوشتن درباره‌ی چیزهایی است که بخاطر آن شکرگزار هستید.
شکرگزاری می‌تواند با متمرکز کردن شما بر جنبه های مثبت زندگیتان، باعث کاهش استرس و اضطراب شود.

همچنین بخوانید  5 دلیل اصلی برای معتاد شدن

5-جویدن آدامس

از جویدن آدامس می‌توانید به عنوان یک روش ساده برای کاهش اضطراب استفاده کرد.
یک تحقیق نشان داد که افرادی که آدامس می‌جوند، احساس بهتر و استرس کمتر داشتند. یک دلیل که می‌توان به آن اشاره کرد این است که جویدن آدامس باعث ایجاد امواجی در مغز می‌شود که به فرد آرامش می‌دهد. دلیل دیگر این‌ است که جویدن آدامس باعث افزایش جریان خون در مغز شما می‌شود.
همچنین، بنابر یک تحقیق، مشخص شد که استرس زدایی برای افرادی که محکم تر آدامس میجویدند، بیشتر بود.

6-گذراندن زمان بیشتر با خانواده و دوستان

حمایت شدن از طرف خانواده و دوستان به شما کمک می‌کند که از دوره های پراسترس به راحتی عبور کنید.
شرکت داشتن در یک شبکه از دوستان می‌تواند به شما احساس تعلق داشتن و اعتماد به نفس بدهد، که شاید کمک کند از این دوران سخت عبور کنید.
یک تحقیق در زنان نشان داد که سپری کردن اوقاتشان با دوستان و کودکان به ترشح اکسیتوسین، که استرس زدای طبیعی است، کمک می‌کند.
البته در نظر داشته باشید که هم زنان و هم مردان از این‌گونه روابط سود می‌برند.
تحقیق دیگری نشان داد که احتمال رنج بردن از اضطراب و افسردگی برای زنان و مردانی که روابط اجتماعی کمتری دارند، بیشتر است.

همچنین بخوانید  نکات کلیدی در انتخاب رشته دانشگاه: علاقه مهم است یا بازار کار؟

7-خندیدن

خندیدن برای سلامتی مفید است و به سختی می‌توان در حین خندیدن احساس اضطراب داشت.
خندیدن می‌تواند در دراز مدت باعث تقویت سیستم ایمنی نیز بشود.

حرف آخر

در نهایت شما باید تلاش کنید که ذهن خود را از منبع استرس دور کنید. ورزش، موسیقی، اجتماع و … همگی می‌توانند به شما کمک کنند تا از اضطراب به دور باشید.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط