Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ آشنایی با پیچ واشر دار مته ای

آشنایی با پیچ واشر دار مته ای

by | 19 اسفند 1400 | اصناف و صنایع | 0 comments

آشنایی با پیچ واشر دار مته ای

پیچ‌ها امروزه کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. این فراوانی باعث آن شده که پیچ‌ها در انواع مختلفی تولید شوند. پیچ واشر دار مته ای یکی از کاربردی ترین پیچ‌ها در صنعت چوب، کانکس سازی و سقف شیروانی می باشد. البته در برخی از موارد دیده شده که از این پیچ‌ها در خودرو سازی نیز استفاده می‌شود.

پیچ واشر دار مته ای با خصوصیات و ویژگی‌های ظاهری خاصی که دارد باعث آن می‌شود که کیفیت نهایی کار به خوبی بالا رود. این پیچ‌ها دارای نوک مته ای هستند که در ابتدای نفوذ پیچ به داخل کار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ویژگی های ظاهری پیچ واشر دار مته ای

همانطور که از نام این پیچ‌ها مشخص است، دارای نوک مته ای می‌باشند. این پیچ‌ها عمدتا از جنس فولاد و یا استنلس استیل می‌باشند. همچنین در دو نوع تمام و نیمه رزوه تولید می‌شوند. کاربرد آن‌ها را بر اساس ابعاد و سایزشان در صنایع مختلف تعیین می‌کنند.

همچنین بخوانید  قیمت سیم و کابل چه تفاوتی با هم دارند؟

اغلب این پیچ‌ها به دلیل داشتن نوک مته ای بدون نیاز به سوراخکاری ابتدایی به درون کار قابل نفوذ هستند. با استفاده از این پیچ‌ها می‌توانید به راحتی کار اتصالات بر روی کار را محکم کنید. در قسمت بالایی این پیچ‌ها واشری تعبیه شده است که این امکان را ایجاد می‌کند که پیچ به خوبی روی کار محکم و به اصطلاح آب‌بندی شود.

برخی از پیچ‌های واشر دار مته ای به صورت سرگرد هستند. یعنی گل یا تاج پیچ به صورت گرد طراحی شده است. این باعث می‌شود که پیچ به راحتی روی کار بسته بسته شود. راحت بسته شدن پیچ به معنای سادگی و بهتر بسته شدن آن است.

همچنین بخوانید  چگونه وضعیت صدور کارت خودرو خود را پیگیری کنیم؟

نحوه ی بستن پیچ واشر دار مته ای

برای انجام عمل بستن این نوع از پیچ‌ها با توجه به نوک مته ای بودن پیچ، سوراخکاری اولیه اجبار و الزامی نخواهد داشت. بنابراین شما می‌توانید به راحتی پس از قرار دادن پیچ بر روی سطح کار با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص آن را ببندید.

اغلب این پیچ‌ها به صورت چهارسو طراحی می‌شوند و پیچ گوشتی مورد استفاده برای آن‌ها از نوع چهارسو می‌باشد. می‌توان گفت اکثر مواقع این پیچ‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی شارژی مخصوص بستن پیچ های واشر دار مته ای می بندند. این نوع از پیچ گوشتی‌ها دارای قدرت‌های متفاوت هستند و با استفاده از سری پیچ گوشتی، پیچ را به داخل کار می‌بندند.

دلیل استفاده از پیچ واشر دار مته ای در صنایع

پیچ‌ها در اصل برترین لوازم یراق آلاتی هستند که برای اتصال دادن قطعات مختلف در صنایع به کار می‌روند. یکی از معایب اصلی پیچ‌ها مشکل زنگ زدگی آن‌ها می‌باشد. محققان و پژوهشگران برای رفع این مشکل با استفاده از تکنیک آبکاری توانسته‌اند تا حدی این مشکل را حل نمایند.

همچنین بخوانید  مکمل بنزین- اکتان بوستر

روش آبکاری و ضد زنگ کردن پیچ‌ها به این شکل است که بعد از اتمام مراحل ساخت و پرداخت پیچ آن را درون دیگی از فلز جوشان زینک و یا روی می‌ریزند. این عمل باعث آن می‌شود که پیچ واشر دار مته ای پس از قرار گرفتن بر روی کار و قرار گرفتن در معرض رطوبت دیگر مشکل زنگ زدگی نداشته باشد.

این پیچ‌ها با توجه به کاربرد فروانی که در صنعت ساخت سقف‌های شیروانی دارند، حتما می بایست با استفاده از نوعی فلز ضد زنگ آبکاری شده باشند. در صورتی که پیچ ضد زنگ شده باشد و دارای خاصیت ضد زنگ بودن باشد، رنگ آن سفید می‌شود.

منبع: فروشگاه پیچ ام دی اف 

alirezam216

alirezam216

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط