Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ مکمل بنزین- اکتان بوستر

مکمل بنزین- اکتان بوستر

by | 30 مرداد 1401 | اصناف و صنایع | 1 comment

با توجه به کیفیت پایین بنزین، استفاده از مکمل های بالا برنده کیفیت بنزین بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر از آدم‌هایی هستید که به خودرویتان اهمیت زیادی می‌دهید و عملکرد مناسب آن برایتان مهم است باید گفت مکمل‌های بنزین از جمله اکتان بوستر بسیار مناسب می‌باشند. مکمل های بنزین در واقع افزودنی‌هایی هستند که برای عملکرد بهتر خودرو، پاکسازی قطعات خودرو و… به بنزین اضافه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین انواع این مکمل‌ها اکتان بوستر می‌باشد. اکتان بوستر مکملی است که برای عملکرد مناسب خودرویتان حتما به آن احتیاج پیدا می‌کنید. در غیر این صورت، باعث بوجود آمدن مشکلات جدی در خودروی شما و همچنین هدر رفتن زمان و هزینه زیاد برای بهتر شدن آن می‌شود. همانطور که می‌دانید عملکرد مناسب خودرو شما وابسته به موتور آن است.

اکتان چیست؟

در پالایشگاه‌های نفت خام از زنجیره‌های هیدروکربنی با طول‌های مختلف تولید کرد. این زنجیرها در پالایشگاه‌ها جدا شده و با یکدیگر ترکیب می شوند. اکتان دارای هشت زنجیره هیدروکربنی (hc8) است.

عدد اکتان در بنزین به چه معناست؟

به عددی که کیفیت بنزین و عملکرد آن را نشان می‌دهد عدد اکتان گفته می‌شود. بنزین دارای درجه بندی اکتان متفاوتی است. هر چه عدد اکتان بالاتر باشد بنزین با کیفیت‌تر است و هرچه پایین تر باشد بنزین کیفیت کمتری دارد. خودروهایی که دارای موتور قوی‌تر و قدرتمندتری هستند به بنزین با اکتان بالاتر احتیاج دارد. به همین دلیل با توجه به بالا بودن قدرت موتورهای امروزی، ماشین‌ها برای عملکرد حداکثری خود به اکتان بوستر احتیاج دارند. عدد اکتان بنزین در کشورهای مختلف متفاوت است. این عدد در کشور ما برای بنزین معمولی 87، برای بنزین سوپر 95 اعدام شده است.

اکتان بوستر

تقویت کننده های اکتان برای افزایش عدد اکتان یا همان کیفیت بنزین استفاده می‌شود. در نتیجه باعث عملکرد بهتر خودرو می‌شود. و کیفیت بنزین را به مقدار قابل توجهی بالا می برد. این عدد در اکتان بوسترهای متفاوت فرق دارد و هر کدام به مقداری می‌توانند اکتان بنزین را بالا ببرند. استفاده از این مکمل در چندین سال اخیر با توجه به کیفیت بنزین و پیشرفت موتورهای خودرو بطور رایج افزایش یافته است و مسلما بیشتر شما در هنگام مراجعه به پمپ بنزین ها از آن استفاده کرده‌اید و یا با پیشنهاد از آن مواجهه شده‌اید.

همچنین بخوانید  تلویزیون شیائومی و جایگاه آن در بازار خرید تلویزیون

فواید استفاده از اکتان بوستر:

1. بالا بردن کیفیت بنزین 2. از بین بردن ضربات ناک 3. کاهش گاز های مضر 4. عملکرد بهتر موتور

ضربات ناک در خودرو چیست؟

یکی از مشکلات عمده که در اثر کیفیت پایین بنزین بوجود می‌آید ضربه ناک است که بسیاری از شما با این ضربه مواجه شده‌اید. ولی علت بوجود آمدن آن را نمی‌دانید و یا حتی وقتی صدای آن ضربات را می‌شنوید نمی‌دانید در کجا ایجاد می‌شود؟ اما ما در اینجا به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت. وقتی که سوخت قبل از رسیدن پیستون‌ها به نقطه بالا و عمل جرقه زنی شمع منفجر شود ناک ایجاد می‌شود. ناک صدای تق تق مانندی است که بیشتر وقت‌هایی که سرعت ماشین خود را کم کرده و یا در حالت دنده مورد حرکت می‌کنید شنیده می‌شود که در موتور خودرو اتفاق می افتد. ادامه پیدا کردن و نادیده گرفتن این صدا منجر به سوراخ شدن موتور خودرو می‌شود. علت اصلی این پدیده کیفیت پایین سوخت است زیرا سوخت بی‌کیفیت مقاومت کمتری دارد و این باعث منفجر شدن زود هنگام آن می شود. با استفاده از مکمل اکتان بوستر براحتی می‌توانید از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید.

parii-

parii-

همچنین بخوانید  راهنمایی کامل نحوه استفاده از چسب بتن
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. parii-
    0
    0

    عالی بود

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط