Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ اینستاگرام چگونه به پولسازترین شبکه اجتماعی تبدیل شده است؟

اینستاگرام چگونه به پولسازترین شبکه اجتماعی تبدیل شده است؟

by | 26 خرداد 1401 | مارکتینگ | 0 comments

اینستاگرام مارکتینگ نوعی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که شامل تبلیغ یک برند در اینستاگرام می‌شود. این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به برندها کمک می‌کند تا با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کنند، آگاهی از برند و فروش را افزایش دهند.

چرا اینستاگرام مارکتینگ برای مشاغل مهم است؟

اینستاگرام کانالی عالی برای دستیابی به مخاطبان بسیار زیاد، بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. کاربران به طور متوسط روزانه ۵۳ دقیقه در اینستاگرام سپری می‌کنند که این پلتفرم را بعد از فیس بوک دومین شبکه اجتماعی پربازدید می‌کند.
اینستاگرام حفظ روابط شما با مشتریان و مشتریان بالقوه را تسهیل می‌کند. مردم از ارتباط با برندها از طریق این شبکه لذت می‌برند. ۹۰ درصد از کاربران حداقل یک شرکت را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت فرصت‌های شتاب فروش اینستاگرام است. بر اساس تحقیقات فیس بوک در سال ۲۰۱۹، ۶۵ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی پس از دیدن وب سایت یا اپلیکیشن یک برند در اینستاگرام، از آن بازدید کردند. ۴۶ درصد از مصاحبه شوندگان از یک برند به صورت آنلاین یا آفلاین خرید کرده‌اند.

دسترسی به مخاطبان گسترده‌ای که فعالانه با برندها در تعامل هستند و می‌خواهند از آن‌ها خرید کنند، مزیت اصلی اینستاگرام مارکتینگ است. با این حال، این شبکه اجتماعی دارای تعداد انگشت شماری از مزایای دیگر است.

۴ مزیت اینستاگرام برای تجارت

  • تقویت برند
  • تعامل بهبود یافته
  • فروش زیاد
  • فرصت های رشد مخاطب

در چند سال گذشته، اینستاگرام از مکانی برای افزایش ثروت یا دستاوردها به یک پلتفرم مفید برای اهداف تجاری تبدیل شده است. چهار راه وجود دارد که اینستاگرام می‌تواند بر کسب‌وکار شما تأثیر مثبت بگذارد.

تقویت برند

اینستاگرام مارکتینگ برای آگاهی از برند معجزه می‌کند. ۸۳ درصد از کاربران اعتراف می کنند که این شبکه اجتماعی به آنها کمک می کند محصولات یا خدمات جدید را کشف کنند. علاوه بر این، مردم اعتماد بیشتری به برندهای ارائه شده در اینستاگرام نشان می‌دهند. همانطور که می‌دانید آگاهی از برند، یکی از فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۲۲ است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اینستاگرام ابزاری است که می تواند باعث رشد سئو سایت گردد.

۷۴ درصد از کاربران، برندهای دارای حساب اینستاگرام را مرتبط می‌دانند و ۷۸ درصد آن‌ها را محبوب می‌دانند. در مقابل، برندهایی که اکانت اینستاگرام ندارند احتمالاً توسط مشتریان بالقوه دوری می‌شوند.

تعامل بهبود یافته

شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین کانال‌ها برای حفظ ارتباط با مشتریان هستند. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از طریق لایک یا کامنت از مخاطبان خود بازخورد دریافت کنید، آن‌ها را با محتوای جذاب درگیر کنید، آن‌ها را از پیشنهادات ویژه مطلع کنید و موارد دیگر.
به نوبه خود، اینستاگرام حتی بهتر از سایر پلتفرم‌های اجتماعی برای تعامل با مشتری کار می‌کند. معمولاً یک عکس در اینستاگرام ۲۳ درصد بیشتر از یک پست در فیس بوک درگیر می‌شود، اگرچه پلتفرم دوم، کاربران فعال ۲ برابر به بالا دارد.

فروش زیاد

از قبل می‌دانیم که مخاطبان اینستاگرام با میل و رغبت خرید می‌کنند. این مخاطب خرید بزرگی است.
۱۱٪ از کاربران رسانه‌های اجتماعی در جهان در اینستاگرام خرید می‌کنند.
اینستاگرام با دانستن این ویژگی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از پلتفرم خود نهایت استفاده را ببرند. اینستاگرام، ابزارهای قدرتمندی را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد مستقیماً از اینستاگرام خرید کنند. از جمله پیوندهایی در استوری اینستاگرام، برچسب‌های خرید، تبلیغات و موارد دیگر.

همچنین بخوانید  5 دلیل برای استفاده برندها از چاپ کاتالوگ

فرصت های رشد مخاطب

اینستاگرام به این صورت که به شما امکان می‌دهد مخاطبان هدف خود را دقیقاً تعریف کنید، دسترسی کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. این فرصت در مدیر تبلیغات اینستاگرام به خاطر گزینه‌های هدف گذاری آن در دسترس است. با آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین مخاطب را با توجه به اطلاعات جمعیت شناختی، علایق، رفتار و موارد دیگر مشخص کنید.

علاوه بر این، مدیر تبلیغات اینستاگرام گزینه‌های هدف‌گذاری مجدد قوی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هدف‌گذاری مجدد به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها مشتری‌های واجد شرایط اینستاگرام را جذب کنید، بلکه به طور مؤثری مشتری‌های کانال‌های دیگر را به سمت پایین قیف فروش هدایت کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما امکان می‌دهد عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید. می‌توانید دسترسی، کل هزینه‌های کمپین، تعداد خریدها، هزینه هر خرید، تبدیل‌ها و موارد دیگر را دنبال کنید.
به طور خلاصه، اینستاگرام مارکتینگ برند شما را تقویت می‌کند، مخاطبی را برای خرید می‌آورد و آن‌ها را با کسب‌وکار شما درگیر نگه می‌دارد. در قسمت بعدی نحوه تنظیم استراتژی اینستاگرام مارکتینگ را خواهیم فهمید.

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ

  1. اهداف خود را تعیین کنید.
  2. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  3. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  4. یک بیزینس اکانت بسازید.
  5. محتوای خود را طراحی کنید.
  6. محتوای زیبا بسازید.
  7. پیکربندی یک تقویم تحریریه
  8. فالوور خود را افزایش دهید.
  9. فالوورها را به مشتری تبدیل کنید.

هر کانال بازاریابی به یک استراتژی خوب طراحی شده نیاز دارد تا نتایج شگفت‌انگیزی برای کسب‌و‌کار شما ایجاد کند. برای ایجاد استراتژی برای اینستاگرام مارکتینگ، دستورالعمل‌های گام به گام ما را دنبال کنید.

اهداف خود را تعیین کنید.

با تعیین اهداف شروع به تدوین استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود کنید. اهداف زیربنای همه کارهایی هستند که در اینستاگرام انجام می‌دهید، از تعریف قالب‌های محتوای خود تا استفاده از ابزارهای تبلیغاتی. اهداف محبوبی که برندها سعی می‌کنند از طریق اینستاگرام از آن‌ها استفاده کنند عبارتند از افزایش آگاهی از برند، مدیریت شهرت، ایجاد جامعه، تسریع فروش، دریافت بینش مشتری و بازار و موارد دیگر.
اهداف شما باید با نیازهای تجاری شما مرتبط باشد. اگر نتایج مالی شما کم و بیش خوب باشد، احتمالاً نیازی به افزایش فروش از طریق اینستاگرام نیست. سعی کنید به جای آن بر جذب مشتریان یا بینش بازار تمرکز کنید.
برای بهره وری بالاتر، مطمئن شوید که اهداف شما مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع هستند. ممکن است این‌گونه به نظر برسند: “ما باید طی ۵ سال آینده ۲۰ درصد افزایش فروش را از طریق اینستاگرام داشته باشیم.”

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

اشتباه بزرگی که در اینجا باید از آن اجتناب کرد، ساختن یک شخصیت ساختگی است. به جای حدس و گمان از رویکرد داده محور استفاده کنید. برای کسب اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه خود، می‌توانید هشتگ‌های اینستاگرام مرتبط با کسب‌و‌کار خود را کاوش کنید. برای مثال، اگر در حال بازاریابی برای یک آژانس رویداد هستید، می‌توانید #برنامه‌ریزی رویداد، #رویدادها یا #رویداد را بررسی کنید.

به پروفایل‌هایی که از این هشتگ‌ها استفاده می‌کنند نگاه دقیق‌تری بیندازید. سپس سعی کنید در مورد افرادی که با این حساب‌ها تعامل دارند بیشتر بیاموزید. چه واکنش‌هایی را به اشتراک می‌گذارند، چه نظراتی می‌نویسند، چه چیزی را دوست دارند و از چه پروفایل‌هایی بیزارند.

رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.

برای جلب توجه به اینستاگرام مارکتینگ، در مورد پروفایل رقبای خود تحقیق کنید. دریابید که آن‌ها چه کسانی هستند، چه نوع محتوایی ارسال می‌کنند، چگونه با مخاطبان خود و سایر برندها یا تأثیرگذاران تعامل دارند. همچنین می‌توانید هشتگ‌های برند رقبای خود را بررسی کنید تا از میزان محبوبیت آن‌ها مطلع شوید.

سعی کنید نه تنها بر روی تاکتیک‌های موفق تمرکز کنید، بلکه چیزهایی را که رقبای شما ممکن است از دست بدهند نیز شناسایی کنید. این به شما کمک می‌کند تاکتیک‌های مؤثر و غیرمعمولی برای ارتقای برند خود داشته باشید. تصور کنید که در حال بازاریابی برای فعالیت یک روان‌شناس از طریق اینستاگرام هستید. پزشکان معمولی در اینستاگرام تصاویر ثابتی را با دستورالعمل‌هایی در مورد تشخیص شرایط روانی منتشر می‌کنند؛ بنابراین، برای برجسته شدن، می‌توانید مخاطبان خود را سرگرم کنید و با آزمایش‌های روان‌شناختی جالبی ویدیو ارسال کنید.

همچنین بخوانید  چگونه هوش مصنوعی می تواند آینده سئو را تغییر ‌دهد؟

تحقیق در مورد رقبا از طریق اینستاگرام کار پر زحمتی است. خوشبختانه، می‌توانید با خدمات شنیداری اجتماعی یا سیستم‌های CRM مقداری از آن را کاهش دهید. به عنوان مثال، Sprout Social می‌تواند تحقیقات در مورد رقبا را به طور خودکار انجام دهد.

یک بیزینس اکانت بسازید.

اینستاگرام دو نوع اکانت شخصی و بیزینسی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. دومی مزایا و فرصت‌های بسیار بیشتری به شما می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید عملکرد خود را در زمان واقعی ردیابی کنید، درباره رفتار فالوورهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، اطلاعاتی درباره شرکت خود اضافه کنید و موارد دیگر.

یک بیوگرافی کامل بسازید توضیحی ۱۵۰ کاراکتری از کسب‌وکار خود بنویسید و بر علت متمایز بودن آن تمرکز کنید.
عکس پروفایل خود را بهینه کنید تا قابل تشخیص باشد و نشان‌دهنده کسب‌و‌کار شما باشد. ممکن است یک لوگو را انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که اینستاگرام آن را به صورت یک عکس ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نشان می‌دهد.

به وب سایت خود لینک دهید. این برای تولید مشتری بسیار مهم است. توضیحات پروفایل شما تنها جایی است که به غیر از Stories می‌توانید لینک اضافه کنید.
از گزینه‌های بیزینسی استفاده کنید. می‌توانید یک دسته، اطلاعات تماس و CTA را در حالت بیزینس اضافه کنید. از این فرصت برای ارتباط با مشتریان غافل نشوید.

محتوای خود را طراحی کنید

محتوا در هر کجای رسانه‌های اجتماعی و به‌ویژه در اینستاگرام پادشاه است. کاربران هم برای بخش‌های بصری و هم متنی آن سخت‌گیر هستند. بنابراین، این پلتفرم قالب‌ها و فرصت‌های محتواگذاری زیادی را برای جلب مخاطب فراهم می‌کند.

نکته مهمی که باید آن را بدانید این است که چگونه باید به بهترین شکل محتوا تولید کنید تا مخاطبانتان را راضی نگهدارید.

با فکر کردن به موضوع اصلی و پیامی که می‌خواهید ارائه دهید، شروع کنید. شما ممکن است محصولات خود را به نمایش بگذارید، بر فرهنگ شرکت خود تمرکز کنید یا مشتریان خود را سرگرم کنید.

گام بعدی این است که تصمیم بگیرید از کدام قالب‌های محتوا برای افزایش اهداف خود استفاده کنید. با IGTV می‌توانید از تصاویر ثابت، گالری‌ها، ویدیوهای کوتاه یا فرمت‌های ویدئویی طولانی‌تر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که تصاویر، 27.55 درصد بیشتر از ویدئوها لایک دریافت می‌کنند، اما هر دوی آن‌ها تقریباً به یک میزان کامنت می‌گیرند. با این حال، ممکن است برای شما یکسان کار نکند، بنابراین در قالب‌های مختلف کار کنید و آمار تعامل را نظارت کنید.

یک محتوای زیبا بسازید

مهم نیست که چه نوع محتوایی را انتخاب می‌کنید، آن را زیبا، چشم نواز و با کیفیت نگه دارید. برای بدست آوردن بهترین سبک بصری، آماری از تصاویر محبوب اینستاگرام را انتخاب کرده ایم:

  • رنگ های روشن ۲۴ درصد بیشتر از رنگ های تیره لایک ایجاد می‌کنند.
  • تصاویر مایل به آبی ۲۹ درصد بیشتر از تصاویر قرمز لایک دریافت می‌کنند.
  • کاربران تصاویر با سطح بافت بالا را ۷۹ درصد بیشتر دوست دارند.

از استفاده بی رویه از این داده ها خودداری کنید. به یاد داشته باشید که تصاویر شما باید با شخصیت برند شما مرتبط باشد. می‌توانید به رنگ‌ها و دستورالعمل‌های برندتان پایبند باشید. این باعث می‌شود از پلتفرمی به پلتفرم دیگر قابل تشخیص باشید.
نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، سازگاری بصری شما است. تصاویر پروفایل اینستاگرام شما باید حس وحدت را ایجاد کند. شما می‌توانید با استفاده از فیلترها یا از پیش تنظیم های خاص اینستاگرام به این امر مهم دست یابید.

همچنین بخوانید  چگونه در فضای مجازی تاثیر بیشتری داشته باشیم؟

یک تقویم بنویسید

شرط اساسی موفقیت اینستاگرام شما ارائه مداوم محتوا است. مخاطبان شما از شما انتظار دارند که به‌روزرسانی‌ها را مرتباً ارسال کنید. به طور متوسط، برندها ۱.۵ بار در روز محتوا منتشر می‌کنند. برای حفظ این سرعت، یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید.

برای بهره وری بیشتر، تقویم خود را در برنامه ریزی پست نگه دارید. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها از آنچه پست می‌کنید و چه زمانی پست کنید آگاه باشید، بلکه تصاویر، پست‌ها و هشتگ‌ها را نیز در دسترس داشته باشید. بهتر از آن، این ابزارها پست شما را خودکار می‌کنند، بینش مفیدی را در مورد زمان ارسال ارائه می‌دهند، به دستیابی به تجزیه و تحلیل‌های عمیق و موارد دیگر کمک می‌کنند.

فالوور خود را افزایش دهید

برای رشد مخاطبان خود وقت بگذارید و آن‌ها را درگیر نگه دارید. یک راه اصلی برای انجام این کار، دنبال کردن اینفلوئنسرهای مربوطه است. به عنوان مثال، اگر لوازم آشپزخانه را به بازار عرضه می‌کنید، بهتر است وبلاگ نویسان مواد غذایی، طراحان داخلی آشپزخانه و غیره را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که با محتوای آن‌ها تعامل داشته باشید. پست‌های آن‌ها را لایک کنید، نظرات معنی دار بگذارید، استوری‌‎های آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

گزینه دیگر استفاده از هشتگ است که به شما کمک می‌کند به مخاطب هدف خود برسید، فالوور جذب کنید و نرخ تعامل خود را افزایش دهید. در اینجا مراقب باشید. همه هشتگ‌ها برای بیزینس شما مفید نیستند. محبوب‌ترین آن‌ها در میلیون‌ها پست استفاده می شود؛ بنابراین، بهتر است به سراغ هشتگ‌های خاص بروید. می‌توانید آن‌ها را در حساب‌های فالوورها و رقبا پیدا کنید.
جدای از آن، می‌توانید از گزینه‌های تبلیغاتی پولی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ یا کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید.

فالوورها را به مشتری تبدیل کنید

افزایش لایک و کامنت، خوب است، اما مستقیماً بر فروش شما تأثیر نمی‌گذارد؛ بنابراین، مراقب تبدیل فالوورهای خود به مشتری باشید. پست‌های تبلیغاتی را منتشر کنید، محصولات جدید خود را به نمایش بگذارید، تیزرها را اجرا کنید، معاملات و تخفیف ارائه دهید. به یاد داشته باشید که در پست‌های تبلیغاتی خود، فراخوان‌های اقدام را لحاظ کنید. اگرچه نمی‌توانید لینکی به CTA خود در نشریه اضافه کنید، همیشه می‌توانید مشترکان را تشویق کنید که روی پیوند موجود در بیو شما کلیک کنند.

شما می‌توانید با کمک SendPulse صفحه ساز صفحه فرود را بکشید و رها کنید، یک صفحه پیوند برای بیو اینستاگرام خود ایجاد کنید. این کار، گزینه‌ها را برای ایجاد صفحه خود از ابتدا با استفاده از یک الگوی از پیش طراحی شده و طراحی آن به دلخواه در اختیار شما قرار می دهد. شما به هیچ مهارت فنی و زمان زیادی نیاز ندارید. 15 دقیقه طول می کشد تا یک صفحه واکنش گرا ایجاد کنید. دکمه‌ها، لینک‌ها، منابع مفید و ویجت‌های اشتراک را اضافه کنید و با یک سیستم پرداخت ادغام کنید تا بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید. این سرویس کاملاً رایگان است.

از قالب‌های مختلف پست‌های خریدی که اینستاگرام برای شما ایجاد کرده است استفاده کنید. آن‌ها به کاربر کمک می‌کنند می‌دهند تا یک قیف فروش را مستقیماً از یک پست خاص شروع کند و سفر را به سمت خرید حرکت دهد که منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود. راهنمای اینستاگرام در مورد فرمت‌ها و فرصت‌های خرید را بررسی کنید.

هنگامی که استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما آماده شد، شروع به اعمال آن کنید و روز به روز بر اثربخشی آن نظارت کنید. نظارت بر عملکرد، خود به شما کمک می‌کند تغییرات به موقع ایجاد کنید و تکنیک‌های جدیدی را برای تقویت KPI خود اتخاذ کنید.

darsite
darsite
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط