Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ علم و فناوری @ نحوه ضبط ویدیو فضایی در آیفون

نحوه ضبط ویدیو فضایی در آیفون

by | 6 اردیبهشت 1403 | علم و فناوری, موبایل و کامپیوتر | 0 comments

اگر آیفون 15 پرو یا آیفون 15 پرو مکس دارید، آخرین به روز رسانی نرم افزاری به نام iOS 17.2 به شما امکان ضبط ویدیوهای خاصی به نام ویدیو فضایی را می‌دهد. این ویدیوها قرار است در هدست ویژن پرو آینده اپل مشاهده شوند. انتظار می‌رود هدست ویژن پرو در حدود مارس 2024 عرضه شود. وقتی ویدیوهای فضایی را در آیفون خود تماشا می‌کنید مانند ویدیوهای معمولی به نظر می‌رسند. با این حال، وقتی آنها را روی هدست ویژن پرو تماشا می‌کنید، تجربه ای فراگیرتر را ارائه می‌دهند که تقریباً سه بعدی به نظر می‌رسد. ویدیوها از فناوری پیشرفته برای ایجاد این جلوه استفاده می‌کنند و در قالبی ذخیره می‌شوند که فضای ذخیره‌سازی کمتری را در گوشی شما اشغال کند. به عنوان مثال، یک دقیقه فیلم فضایی حدود 130 مگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کند و با وضوح 1080p با 30 فریم در ثانیه ضبط می‌شود.

حتماً مقاله “بهترین اپلیکیشین های اپل ویژن پرو” را مطالعه کنید.

ویدئو فضایی چیست؟

ویدئو فضایی

برای درک ویدیوی فضایی، باید هدف آن را بدانید. می‌دانید صدای فضایی چگونه با ایجاد یک فضای مجازی با صدا در اطراف شما همه چیز را فراگیرتر می‌کند؟ خب، ویدیوی فضایی کاری مشابه انجام می‌دهد، اما با تصاویر بصری. ویدیوهایی را ایجاد می‌کند که حس حرکت در دنیای واقعی را دارند و می‌توان از هر جهت آن را تجربه کرد.

همچنین بخوانید  چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم؟

یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد. می‌توانید این ویدیوها را با استفاده از آیفون 15 پرو ضبط کنید، اما نمی‌توانید از آن‌ها لذت کامل ببرید. می‌توانید آنها را مانند ویدیوهای معمولی پخش کنید، اما جلوه‌های فضایی ویژه را تجربه نخواهید کرد. برای انجام این کار، به هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro نیاز دارید. با استفاده از هدست می‌توانید لحظه‌ها را به شیوه‌ای منحصربه‌فرد تجربه کنید. می‌توانید ویدیو را روی یک صفحه شناور بزرگ و غوطه‌ور تماشا کنید یا کاری کنید که تمام میدان دید شما را پر کند، گویی در حال قدم گذاشتن در یک خاطره هستید. در حالی که فناوری‌های مشابه خارج از اکوسیستم اپل وجود دارد، این ادغام خاص در انحصار اپل است.

آیا می توانم فیلم فضایی را در هر آیفونی ضبط کنم؟

خیر، اپل آپدیت جدیدی به نام iOS 17.2 را در دسامبر 2023 منتشر کرد که ویژگی جالبی را برای کاربران آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس به ارمغان می‌آورد. به این معنی که اگر آیفون 15 پرو یا آیفون 15 پرو مکس دارید، می ‌توانید ویدیوهای خاصی به نام ویدیوهای فضایی ضبط کنید. این ویدیوها به شما امکان می‌دهد لحظات را به صورت سه بعدی ثبت کنید و بعداً آنها را در Apple Vision Pro، هدست واقعیت ترکیبی آینده آنها، تجربه کنید.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات لپ تاپ و راه های رفع آن

هدست اپل ویژن پرو: معرفی اولین کامپیوتر محیطی اپل

برای ایجاد یک ویدیوی سه بعدی، آیفون شما در حین ضبط از دوربین اصلی و فوق عریض استفاده می‌کند. این ویدیو به عنوان یک فایل واحد در یک آلبوم جدید به نام “Spatial” در برنامه Photos ذخیره می‌شود. همچنین ویدیوها با استفاده از iCloud در دستگاه‌های شما همگام می‌شوند. ویدئوهای فضایی با وضوح 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می‌شوند.

شما می‌توانید ویدیوهای فضایی را در هر آیفون یا دستگاه‌های دیگری تماشا کنید، اما مانند ویدیوهای دو بعدی معمولی به نظر می‌رسند.

این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهایی را ضبط کنند که تیم بازاریابی اپل آن‌ها را به عنوان «جادویی» و «بالا بردن سطح برای آنچه ممکن است» توصیف می‌کند. اگرچه این ممکن است بازاریابی باشد، اما آیفون رده بالای اپل را متمایز می‌کند و ارتباط قوی‌تری با هدست AR/VR آینده آنها ایجاد می‌کند که سال آینده عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید  5 تا از بهترین سایت های اشتراک گذاری عکس

علاوه بر ویژگی ویدیوی فضایی، به‌روزرسانی iOS 17.2 موارد دیگری مانند برنامه Journal، یک برنامه Apple TV بازطراحی شده و روش جدیدی برای دسترسی به داده‌های برنامه Health با استفاده از Siri را نیز به همراه دارد.

نحوه ضبط ویدیوی فضایی در آیفون

نحوه ضبط ویدیوی فضایی در آیفون

در اینجا نحوه فعال کردن Spatial Video در iPhone 15 Pro یا iPhone 15 Pro Max آمده است:

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در دستگاه خود با iOS 17.2 باز کنید.

مرحله 2: به پایین بروید و روی “دوربین” ضربه بزنید.

مرحله 3: «Formats» را انتخاب کنید و به پایین بروید تا «Spatial Video for Apple Vision Pro» را ببینید. آن را روشن کنید.

مرحله 4: همین! شما با موفقیت ضبط ویدیوی فضایی را در آیفون خود روشن کردید.

جمع بندی

در پایان، با آخرین آپدیت iOS 17.2، کاربران آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس اکنون توانایی ضبط ویدیوهای فضایی را دارند. این ویدیوهای ویژه برای مشاهده در هدست اپل ویژن پرو که انتظار می‌رود در مارس 2024 منتشر شود، طراحی شده‌اند. برای فعال کردن ضبط ویدیوی فضایی در آیفون خود، کافی است مراحل ذکر شده در ابتدا در این مقاله را دنبال کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط