Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ برق اضطراری آسانسور یا ups

برق اضطراری آسانسور یا ups

by | 28 اسفند 1401 | تعمیرات | 1 comment

برق اضطراری آسانسور، شاید ذهن شما درگیر این فکر است که اگر از آسانسور استفاده می‌کنید، برق قطع شود و داخل کابین آسانسور حبس می‌شوید. می‌توانید تصور کنید که باعث سقوط آسانسور یا قرار گرفتن در موقعیت ترسناکی می‌شوید، قطعا برای کسانی که به طور معمول از آسانسور استفاده می‌کنند ترسناک است. تنها راه حل برای مواقع قطع برق استفاده از برق اضطراری آسانسور است که در ادامه این مطلب به بررسی شرایط استفاده از برق اضطراری انواع مدل‌ها می‌پردازیم.

برق اضطراری آسانسور چیست؟

با توجه به احتمال قطع مداوم برق به دلایل مختلف، بهترین گزینه استفاده از سیستم برق اضطراری یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. ساده‌ترین تعریف برای برق اضطراری آسانسور می‌تواند یک سری باتری‌های قدرتمند باشد. هنگامی که برق به این سیستم وصل می‌شود شارژ می‌شود، زمانی که برق قطع می‌شود از شارژ ذخیره شده خود برای روشن نگه داشتن سیستم آسانسور استفاده می‌کند. . معمولاً زمانی که قصد استفاده از آسانسور را دارید حتی در صورت قطع برق، باید از این دو فناوری استفاده کنید.با توجه به نوع آسانسور، ظرفیت بالابری، طول و ارتفاع چاه آسانسور و … استفاده می‌شود.
• باتری اضطراری آسانسور
• سیستم برق اضطراری یا UPS (منبع برق اضطراری)

همچنین بخوانید  دلایل روشن نشدن چرخ گوشت

تفاوت بین باتری اضطراری وups آسانسور

همانطور که قبلا گفتیم با در نظر گرفتن یک سری فاکتورها مانند مدل آسانسور، ظرفیت، نوع و … از باتری یا یو پی اس استفاده می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این دو فناوری در طول عمر و دوام این سیستم است، سیستم یو پی اس از باتری دوام بیشتری دارد. سیستم یو پی اس می‌تواند چهار تا پنج سال عمر مفید داشته باشد و همچنین عمر مفید باتری اضطراری آسانسور حداکثر دو سال می‌باشد. علاوه بر این، یو پی اس در کیفیت شارژ و دشارژ عملکرد بهتری دارد، در نتیجه هزینه آن بیشتر از باتری اضطراری است.

مزایای سیستم ups برای آسانسور

برق اضطراری آسانسور یا بهتر است بگوییم UPS آسانسور (Un-interruptible Power Supply)، سیستمی که برای جلوگیری از احتمال عدم استفاده آسانسور در زمان قطع برق استفاده می‌شود. برای استفاده بهینه از یو پی اس، آسانسور و تجهیزات جانبی آن باید به طور مرتب توسط کارشناسان بازرسی و نظارت شود.آسانسور می‌تواند در زمان قطع برق یا نوسانات برق به درستی کار کند تا بتوان از آن استفاده کرد.

سیستم برق اضطراری آسانسور یا یو پی اس، با تامین انرژی مورد نیاز آسانسور به کاربران کمک می‌کند. این فرآیند توسط یک میکروکنترلر که در پنل کنترل آسانسور قرار دارد انجام می‌شود. پس از تشخیص جهتی که آمپر کمتری از موتور آسانسور می‌گیرد، کابین آسانسور به همان طبقه رفته و در نزدیکترین طبقه توقف کرده و درب آسانسور را باز می‌کند.
سیستم برق اضطراری آسانسور یو پی اس به گونه‌ای عمل می‌کند که یو پی اس باتری را شارژ کرده و با تبدیل جریان AC به DC جریان الکتریکی را ذخیره می‌کند. پس از قطع برق یا در صورت نویز یا نوسان برق، اینورتر جریان را از DC به AC تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید  رایج‌ترین دلیل داغ شدن پمپ پکیج و راه‌های تعمیر پکیج

سرویس برق اضطراری آسانسور

هنوز سیستمی را در دنیا پیدا نکرده‌ایم که نیاز به سرویس، نگهداری و تعمیر نداشته باشد و سیستم برق اضطراری آسانسور نیز از این قاعده مستثنی نیست، به خصوص در مواقعی که اینگونه سیستم‌ها از کار بیفتند یا باعث ایجاد وقفه در استفاده از دستگاه آسانسور می‌شوند. بنابراین بهتر است سیستم برق اضطراری آسانسور را مرتباً از طریق کارشناسان بررسی و سرویس کنید. شما می‌توانید درخواست تعمیر آسانسور و سرویس دوره‌ای را مرتبا برنامه‌ریزی  کنید تا در اسرع وقت تعمیرکار به محل اعزام شود.

قطعات یو پی اس برای آسانسور

سیستم برق اضطراری (UPS) از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • سیستم یکسو کننده شارژ
  • باتری (بیشتر باتری‌های USP باتری‌های اسیدی مهر و موم شده هستند.)
  • دستگاه مبدل جریان DC به AC
  • کلید جداسازی

انواع ups آسانسور

سیستم برق اضطراری آسانسور UPS تنها به تامین برق برای روشنایی کابین آسانسور و درب بازکن، دزدگیر کمک می‌کند. این شرایط برای بالابرهای هیدرولیک، هدایت شیر ​​برقی پمپ هیدرولیک و تامین برق کار موتور الکتریکی متفاوت است.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات خودرو و راه های رفع آن
انواع ups آسانسور

ups کم توان

این سیستم با قطع برق ورودی وارد مدار می‌شود و با تامین برق قسمت‌های مهم آسانسور، کابین را به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌کند و پس از توقف کامل در آن طبقه، کابین آسانسور باز می‌شود.

یو پی اس با قدرت بالا

برق اضطراری آسانسور با قدرت بالا به گونه‌ای طراحی شده است که در زمان قطع برق، برق موتور برق را تامین می‌کند و برق تمام تجهیزات داخل کابین آسانسور را تامین می‌کند. نکته دیگر در مورد یو پی اس پر قدرت این است که به عنوان سیستم حفاظتی برای قطعات الکتریکی آسانسور نیز استفاده می‌شود و در نتیجه از خرابی سیستم جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

با توجه به قطعی‌های برق فراوانی که به ویژه در فصول گرم سال رخ می‌دهد، امکان استفاده منظم از آسانسور وجود ندارد. این وقفه می‌تواند برای ساکنان ساختمان‌های بلند با تعداد طبقات زیاد مشکل ساز باشد. با قطع ناگهانی برق، احتمال زیادی وجود دارد که مسافران در کابین آسانسور گیر کنند. بنابراین استفاده از برق اضطراری آسانسور یا باتری می‌تواند کمک زیادی به شما کند. در عین حال، سیستم برق اضطراری، علاوه بر تامین برق لازم برای کارکرد موتور الکتریکی آسانسور در زمان قطع برق، از موتور و سایر تجهیزات الکترونیکی در برابر خطرات ناشی از نویز یا نوسانات الکتریکی محافظت می‌کند.

passengeriran
passengeriran
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. برقپا
    0
    0

    با توجه به ظرفیت آسانسور هزینه ups و باتری متغیر خواهد بود،

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط