Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ اقتصاد @ برای تجارت فارکس خود برنامه ای ایجاد کنید که کار کند

برای تجارت فارکس خود برنامه ای ایجاد کنید که کار کند

by | 1 اردیبهشت 1401 | اقتصاد | 0 comments

فعالیت در تجارت فارکس به واسطه پتانسیل بالای درآمدزایی موجود در آن می‌تواند برای هر فردی هیجان‌انگیز باشد. اما بایستی دانست که چنانچه دانش اولیه لازم جهت ورود به بازار کسب نگردیده باشد، حساب معاملاتی فرد با ریسک بالایی مواجه شده و امکان از دست رفتن تمام یا بخش زیادی از سرمایه در مدت زمان کوتاهی وجود دارد. از این رو امروز قصد داریم با ارائه نکاتی بتوانیم یک برنامه معاملاتی ایجاد کرده و در نهایت به موفقیت بیشتر در بازار دست یابیم.

تصمیمات تجاری هرگز نباید تصمیمات احساسی باشند. اغلب گفته می‌شود که معاملات بد ناشی از عصبانیت، طمع یا حتی وحشت بوده است، بنابراین زمانی که درگیر احساسات هستید، معامله نکنید. در حالی که احساسات انسانی نقش کوچکی در هر تصمیم معاملاتی ایفا می‌کنند، اما تبدیل آن‌ها به محرک اصلی شما، ریسک را افزایش می‌دهد و شما را از اهداف بلندمدت خود دور می‌کند.

داشتن تنها یک حساب تجاری کافی نیست. یک حساب واقعی و یک حساب آزمایشی (دمو) تهیه کنید تا بتوانید بدون ریسک از دست دادن سرمایه، استراتژی های معاملاتی مورد نظر خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.

وقتی افراد شروع به کسب درآمد از طریق معامله گری می‌کنند، غالبا حرص و طمع در آنان افزایش یافته و تصمیمات نادرستی می‌گیرند که می‌تواند منجر به از دست دادن سرمایه آن‌ها شود. اگر با ترس و یا استرس از دست دادن پول، معامله‌گری را پیش ببرید، قطعا سرمایه بیشتری را در بازار از دست خواهید داد. برای حفظ کنترل احساسات خود سخت تلاش کنید و فقط زمانی اقدام به معامله کنید که تمام حقایق را سنجیده باشید.

همچنین بخوانید  19 شغل کم استرس برای شما

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم مقاله “استراتژی های فارکس مستقیماً از کارشناسان تجارت!” را مطالعه بفرمایید.

برای حفظ سود خود، مراقب استفاده از حاشیه و اهرم باشید. معامله بر روی مارجین اثر یک ضرب کننده پول را دارد. اما باید به درستی از آن استفاده کنید، در غیر این صورت ضرر و زیان شما می‌تواند بسیار بیشتر از چیزی باشد که تا به حال به دست آورده‌اید. فقط زمانی بر حجم معاملاتی خود بیافزایید که احساس می‌کنید حسابتان پایدار است و معامله کمترین ریسک را به همراه دارد.

از نمودارهایی که روزانه و هر چهار ساعت یکبار به‌روز می شوند استفاده کنید. به دلیل پیشرفت‌های ارتباطی، معاملات را می توان در بازه های زمانی 15 دقیقه ردیابی کرد. با این حال، از آنجایی که این چرخه ها بسیار کوتاه هستند، دارای نویز بیش از حد و نوسانات زیادی هستند که مفید نیستند. لذا سعی کنید در مورد نوسانات عادی بازار فارکس خیلی هیجان زده نشوید.

دستور توقف ضرر (Stop loss) می تواند ابزار بسیار مهمی برای معامله گران در تجارت فارکس باشد. اگر معامله جاری در خلاف جهت پیش بینی شما حرکت کند، در آن صورت با حد ضرر مشخصی، معامله شما به صورت خودکار بسته شده تا از ادامه ضرر جلوگیری به عمل آید.

اگر در یک معامله شکست خوردید، سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید. یک مهارت مهم برای هر معامله گر، کنترل احساسات در شرایط سخت می‌باشد. حفظ آرامش و تمرکز شما را از انجام اشتباهات احساسی باز داشته و موفقیت شما را رقم خواهد زد.

همچنین بخوانید  پول چیست؟ تعریف و تاریخچه و انواع آن

یادگیری تجارت فارکس می‌تواند تأثیر زیادی بر امور مالی شما داشته باشد و درآمد خوبی را ایجاد نماید اما باید جدی گرفته شود. افرادی که به دنبال این هستند که برای هیجان وارد آن شوند، دیری نخواهد پایید که سرمایه خود را از دست دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله “چگونه ضررهای خود را در بازار فارکس کاهش دهیم” را بررسی بفرمایید.

همچنین می‌توانید حساب معاملاتی مورد نظر را بر اساس سطح تجربه و متناسب با اهداف خود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که شما یادگیری شیوه‌های معاملاتی را به تازگی شروع کرده و طبیعتا این فرآیند امری زمان بر خواهد بود. به طور کلی برای کسانی که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند توصیه می گردد از اهرم های پایین تر استفاده نمایند. این افراد حتی می‌توانند برای شروع از یک حساب معاملاتی آزمایشی (دمو) استفاده کرده تا ریسک خود را به حداقل میزان ممکن برسانند.

معمولا معامله‌گران تازه کار، مدت‌ها در پشت سیستم حضور یافته و دائما در حال رصد کردن بازار هستند. این امر نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت چرا که پس از مدتی فرد به علت خستگی، تمرکز خود را از دست داده و بعضا دچار معاملات اشتباه می گردد. از این رو پیشنهاد می گردد هر از چندگاهی سعی کنید به خود استراحت داده و مدتی از سیستم فاصله بگیرید.

همچنین بخوانید  اختلاس؛ نامی آشنا برای هر ایرانی

اگر یک معامله گر مبتدی فارکس هستید، سعی کنید برای شروع تمرکز خود را بر روی یک ارز گذاشته تا بر آن مسلط شوید. توجه داشته باشید رصد کردن کل بازارها در کنار یکدیگر برای فردی که به تازگی فعالیت خود را در بازار آغاز نموده، چیزی جز سردرگمی و ضرر در پی نخواهد داشت.

به یاد داشته باشید موفقیت یک فرآیند آهسته و پیوسته است. سعی کنید کوشا باشید و پول خود را در مدت زمان کوتاهی از دست ندهید.

زمانی که می‌خواهید معاملات فارکس را انجام دهید، همیشه برنامه‌ای داشته باشید. توجه داشته باشید شما باید در دراز مدت در بازار حضور داشته و معاملات موفق داشته باشید در غیر این صورت انجام معاملات با ریسک بالا و کسب سودهای لحظه ای، دوام و پایداری نخواهد داشت.

زمانی که معامله گری را آغاز می‌نمایید، باید با ذهنی آرام و شفاف بازار را رصد کرده، موقعیت‌های معاملاتی را یافته و در زمان مناسب وارد عمل شوید. سعی کنید همیشه دانش خود را به روز نگه داشته و از آخرین اخبار انتشار یافته مطلع شوید. در نهایت با تکیه بر آنچه در این مقاله بدان پرداختیم، قادر خواهید بود سود بیشتری کسب کرده و عملکرد بهتری در بازار داشته باشید.

hesamTrader

hesamTrader

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط