Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی کدامند؟

بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی کدامند؟

by | 14 شهریور 1401 | بهترین ها, حیوانات خانگی | 1 comment

اگر دوست دارید بدانید بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی کدامند، و شرایط نگهداری آن‌ها را بدانید، این مقاله را از دست ندهید. آپارتمان نشینی مطمئناً مزایایی دارد، مانند عدم نیاز به تمیزکاری و شستن حیاط، اما نکته منفی برای دوستداران حیوانات خانگی این است که برخی از حیوانات خانگی بیش از حد بزرگ، بیش از حد فعال، بیش از حد پر سر و صدا یا برای یک محیط زندگی کوچک نامناسب هستند. همه ما می‌خواهیم حیوانات خانگی‌مان سالم و راضی باشند، و ممکن است فراهم کردن چنین شرایطی در آپارتمان سخت و یا تا حدی غیرممکن است. نگهداری از یک حیوان‌ خانگی تجربه خوشایند و لذت بخشی است که به شما و زندگیتان حس و حال تازه‌ای می‌بخشد. البته شما می‌توانید با داشتن حیوانات ‌خانگی، چیزهای زیادی در مورد زندگی، تعاملات اجتماعی و مسئولیت‌پذیری به فرزندانتان آموزش دهید. حیوان خانگی یک همراه است. در ادامه درباره بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

قبل از انتخاب حیوان خانگی شرایط را بسنجید

شما باید قبل از انتخاب حیوان خانگی شرایط را بسنجید. بسته به نوع محل زندگی و محیط زندگی‌تان باید حیوان خانگی مناسب خود را انتخاب کنید. اینکه در آپارتمان زندگی می‌کنید، یا خانه ویلایی و حیاط دار دارید، می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. حتی باید به این توجه کنید آیا اعضای خانواده شما با این مورد مشکلی دارند یا نه؟ و یا اینکه اگر در خانه‌تان کودک دارید، بهتر است به انتخاب خود دقت کنید. باید به این نکته هم دقت کنید که برای نگهداری از حیوانات خانگی خود وقت و زمان کافی را دارید؟ و یا اگر شاغل هستید، باید انتخاب هوشمندانه‌تری انجام دهید. حتی توجه به این نکته که آیا از لحاظ مالی می‌توانید از عهده خرج و مخارج مربوط به حیوان خانگی خود برآیید هم خالی از لطف نیست. در واقع پیش از انتخاب و تصمیم‌گیری باید شرایط را بسنجید و از خودتان سوالاتی از این قبیل بپرسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید و انتخاب درستی هم داشته باشید. فراموش نکنید که باید به قوانین کشور و حتی ساختمان محل زندگی خود نیزتوجه کنید، چون در نهایت شما باید از قوانین پیروی کنید و باعث رنجش و آزار کسی نشوید. در بعضی از کشورها نگهداری از بعضی از حیوانات در خانه‌ها امکان پذیر نیست. در برخی از ادیان نگهداری از برخی از حیوانات نفی شده ‎‌است. در برخی از آپارتمان‌ها هم در قرارداد ذکر می‌شود که نگهداری حیوان خانگی مجاز نیست. چون برخی از حیوانات سر و صدای زیادی دارند و باعث برهم خوردن آرامش و آسایش همسایه‌ها می‌شوند. با این حال در ادامه به بررسی و معرفی برخی از بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی پرداخته‌ایم.

گربه‌

گربه؛ حیوان خانگی بازیگوش

گربه‌ها واقعا در گروه بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی هستند، چون این موجودات کاملا با شرایط زندگی در آپارتمان سازگاری دارند. این بدین معنی است که گربه‌ها از زندگی در محیط خانه بسیار راضی هستند و از این شرایط هم لذت می‌برند. گربه‌ها نیازی به پیاده‌روی در بیرون ندارند و تا زمانی که شما برای آن‌ها وقت و فرصت کافی برای بازی با آن‌ها داشته باشید، همه چیز ایده‌آل است. گربه‌ها همچنین در استفاده از فضای عمودی، اعم از مبلمان، قفسه‌ها یا طاقچه‌های پنجره نیز خوب هستند. بنابراین، هر چقدر هم که آپارتمان شما کوچک باشد، زمانی که شما تلاشی برای فراهم کردن فضای عمودی هرچه بیشتر انجام دهید، می‌تواند برای دوستان گربه‌سان ما به طور تصاعدی بزرگتر شود. و درست مانند مردم، برخی از گربه‌ها از رها شدن به تنهایی برای حکومت کردن در خانه راضی هستند، در حالی که برخی دیگر، موجودات اجتماعی هستند که از همراهی با حیوانات خانگی دیگر قدردانی می‌کنند. گربه‌ها 16 ساعت در روز می‌خوابند. پس اگر شما شاغل هستید، نگران نگهداری از آن‌ها نباشید. گربه‌ها بسیار آرام هستند، و سر و صدای زیادی هم ندارند، و این یعنی اگر می‌خواهید حیوان خانگی آپارتمانی داشته باشید و در عین حال نگران برهم خوردن آرامش خود و همسایگانتان نباشید، گربه‌ها واقعا گزینه مناسبی هستند. راستی نگران پیدا کردن جفت برای گربه‌ها هم نباشید؛ چون گربه‌ها در طبیعت تنها زندگی می‌کنند.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین انیمیشن های 2022

سگ‌

سگ؛ حیوان خانگی باوفا

اگر شما دوست دارید یک سگ را به عنوان حیوان خانگی آپارتمانی خود انتخاب کنید و نگران اندازه و سایز بزرگ آن‌ها هستید، ناامید نباشید. شما می‌توانید نژادهایی از سگ‌ها را انتخاب کنید که در یک آپارتمان کاملاً شاد و سالم خواهند بود. سگ‌های کوچکی مانند پاگ، شیتزو، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، چی‌هواهوا، بیشون فریز، و بوستون و یورکشایر تریر می‌توانند در پیاده‌روی شما را همراهی کنند. به شما قول می‌دهم از این تجربه لذت خواهید برد. حتی نژادهای بزرگی مانند گریت دانمارک و تازی که گاهی اوقات به عنوان سیب زمینی کاناپه دنیای سگ‌ها در نظر گرفته می‌شوند، ممکن است در یک محیط آپارتمانی به خوبی زندگی کنند؛ اگرچه مطمئناً باید در طول روز به طور منظم بیرون بروند تا پاهای خود را دراز کنند. اندازه نژاد هرچه باشد، داشتن یک حیاط یا مکان‌های نزدیک دیگر برای ورزش بهترین گزینه است. اگر حیاط دارید، خوشحال باشید؛ چون حیاط بهترین مکان برای بازی و وقت گذراندن با سگ است. سگ‌ها حیوانات نجیب و دوست‌داشتنی‌ هستند و می‌توانند همراهان خوبی برای شما در داخل و خارج خانه باشند. سگ‌ها به صاحبان خود بسیار وفادارند. اکثر سگ‌ها فعال و پرانرژی هستند، پس نمی‌توانید آن‌ها را برای مدت زیادی در خانه تنها بگذارید.

ماهی

استفاده از آکواریوم در خانه

ماهی هم برای انتخاب به عنوان حیوان خانگی آپارتمانی گزینه بسیار مناسبی است. اولین دلیل هم می‌تواند آرام بودن آن‌ها باشد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که ماهی برای سلامت روان مفید است. آمار و ارقام نشان می‌دهند افراد زیادی در سراسر جهان ماهی را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می‌کنند و در واقع افرادی که ماهی دارند، بیشتر از افرادی هستند که در خانه خود گربه و یا سگ دارند. دانشمندان دریافته‌اند که تنها تماشا کردن شنای ماهی در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را در بزرگسالان کاهش دهد. برای بچه‌ها، انجام همین کار، بهبود اختلالات بیش فعالی را نشان داده است. شاید از همه شگفت‌انگیزتر این باشد که بیماران آلزایمری که آکواریوم‌ها را تماشا می‌کردند اشتهایشان بهبود یافته بود، به داروی کمتری نیاز داشتند و رفتارهای خشونت‌آمیزشان کاهش یافته بود. در حالی که یک آکواریوم ممکن است به عنوان یک چیدمان عالی برای یک آپارتمان به نظر برسد، برخی ملاحظات مهم وجود دارد. افراد مبتدی اغلب یک آکواریوم کوچک و همه کاره را انتخاب می‌کنند. این‌ آکواریوم‌ها به طور کلی بین یک تا پنج گالن آب را در خود جای می‌دهند و به همراه یک دوشاخه آماده در فیلتر، بخاری و سایر موارد مورد نیاز عرضه می‌شوند. نقطه ضعف این تنظیمات این است که چنین محیط کوچکی به راحتی مختل می‌شود. تغییرات کوچک می‌تواند همه چیز را از تعادل خارج کند. بنابراین، شما باید به طور مرتب pH، سطوح آمونیاک و نیتریت/نیترات، سختی آب و قلیایی بودن آن را بررسی کنید. آب نیز اغلب باید تعویض شود. حتی با وجود فیلتر در محل، زباله‎‌ها و مواد زائد به سرعت جمع می‌شوند. آکواریوم‌های بزرگ‌تر ایده‌آل هستند، اما مطمئناً این آکواریوم‌ها نیز به نگهداری دقیق‌تری نیاز دارند.

همچنین بخوانید  نکات مهم نگهداری از پرندگان زینتی در خانه و آپارتمان

پرنده

پرندگان زینتی

از بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی می‌توانیم به پرندگان اشاره کنیم. خیلی از مردم در سراسر جهان تمایل زیادی به نگهداری از پرندگان دارند. پرندگان اهلی ممکن است به نظر یک انتخاب مناسب و صحیح برای زندگی آپارتمانی باشند، اما فراموش نکنید که ممکن است نگهداری از آن‌ها در عین سادگی چالش برانگیز باشد. همه پرندگان تا حدی پر سر و صدا هستند و صدای جیک جیکشان می‎‌تواند برای بسیاری ناخوشایند باشد. پرندگان حیوانات اجتماعی هستند. این یعنی باید به دنبال یک جفت برای پرنده خود بگردید. تحقیقات نشان‌داده‌اند که پرندگانی که تنها مانده‌اند به سادگی رشد نخواهند کرد. و همچنین رفتارهای ناخوشایندی که از پرندگان سر می‌زند، می‌تواند به دلیل تنها بودن آنها باشد، و در واقع آن رفتارها ناشی از ترس و استرس تنهایی است. پرندگان بزرگتر مانند طوطی‌ها بسیار باهوش هستند و نیاز به تعامل دائمی با خانواده پرندگان دارند. آن‌ها همچنین پرهزینه و پر سر و صدا هستند و به مراقبت‌های پیشرفته نیاز دارند، اما می‌توانند برای بیش از 50 سال دوست خانواده شما باشند. از سوی دیگر، نگهداری از پرندگان کوچک می‌تواند ساده‌تر و نسبتاً ارزان‌تر باشد. پرندگان به خاطر داشتن رنگ‌های زیبا و خیره کننده، به فضای خانه شما زیبایی می‌بخشند. صدای آواز پرندگان زندگی‌بخش و لذت‌بخش است و می‌تواند بچه‌ها را سرگرم کند. اکثر پرندگان بی‌خطر هستند و می‌توانند بدون هیچ مشکلی در قفس خود بمانند. پس اگر شاغل هستید بهترین گزینه برای شما پرندگان هستند، که می‌توانید با خیالی آسوده چندین ساعت آن‌ها را در خانه تنها بگذارید و به کارتان برسید.

همستر

همستر؛ حیوان خانگی

اگر از خانواده موش‌ها نمی‌ترسید، می‌توانید همسترها را به عنوان حیوانات خانگی آپارتمانی خود انتخاب کنید.  همستر برای زندگی آپارتمان نشینی بسیار مناسب است، چون ریز، سرگرم‌کننده، و پرانرژی هستند. محفظه آن‌ها می‌تواند نسبتا کوچک و ارزان باشد، اگرچه باید تمیز نگه داشته شوند. بیشتر آن‌ها همچنین به تعداد زیادی اسباب بازی و زمان بازی تحت نظارت خارج از قفس خود نیاز دارند. بسیاری از آن‌ها از نوازش لذت می‌برند. به طور خاص همسترها از هوش بالایی برخوردارند و صاحبان آن‌ها می‌توانند چیزهای زیادی به آن‌ها آموزش دهند. برای نگهداری از آن‌ها می‌توانید در قفس آن‌ها یک چرخ همستر نصب کنید تا آن‌ها را مشغول نگه دارید. به یاد داشته باشید که طبق آزمایشات و تحقیقات همسترها زندگی گروهی و جفت را بیشتر می‌پسندند و عملکرد بهتری هم نشان می‌دهند. پس در این صورت شما باید قفس بزرگتری برای نگهداری از آن‌ها در نظر بگیرید و همچنین قفس آنها را بیشتر تمیز کنید. همسترها سر و صدای زیادی ندارند و در کل موجودات آرامی هستند. معمولا کودکان از همسترها استقبال زیادی می‌کنند و از نگهداری از همسترها لذت می‌برند. همستر می‌تواند یک دوست بی‌آزار برای کودکان شما باشد. بیشتر همسترها طول عمر کوتاهی بین 2 تا 4 سال دارند.

مار

استفاده از مار به عنوان حیوان خانگی

شاید یکم ترسناک و خطرناک به نظر بیاید، اما خیلی از افراد در تمام دنیا مارها را به عنوان حیوانات خانگی آپارتمانی خود انتخاب می‌کنند. مارها عمر طولانی دارند، می توان آن‌ها را کنترل کرد و می‌توان آن‌ها را برای مدتی تنها گذاشت. با این حال، آن‌ها باید اغلب تغذیه شوند و برای زنده ماندن به گرما و نور کافی نیاز دارند. گونه‌های کوچک و آپارتمان‌پسند مارها شامل مار شیری، مار ذرت، مار پایتون توپی، مار گارتر و شاه مار می‌شود. البته این را هم باید عنوان کرد که برخی از گونه‌های آن‌ها را به دلیل این که بیش از اندازه خطرناک و یا بزرگ هستند، افراد نمی‌توانند به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند. فضای نگهداری برای آن‌ها محیط چندان بزرگی را نمی‌خواهد و می‌توانید با تعبیه کردن یک محیط کوچک مار مورد علاقه خود را در آن جا نگه دارید. یادتان باشد مارها موجودات ترسناک و واقعا خطرناکی هستند. ممکن است بسیاری از افرادی که در همسایگی شما باشند از این موضوع چندان راضی نباشند. به علاوه برای مراقبت و نگهداری از مارها احتمالا به یک سری آموزش‌ها برای مواجه با خطرات احتمالی زندگی با این موجودات نیاز داشته باشید.

همچنین بخوانید  بهترین زمان مصرف ویتامین ها‌ی ضروری بدن

خزندگان

استفاده از خزندگان به عنوان حیوان خانگی

خزندگان هم به عنوان حیوانات خانگی آپارتمانی محسوب می‌شوند. مارها هم گروهی از خزندگان هستند که در پاراگراف بالا در مورد آن‌ها صحبت کردیم. اما برخی از مردم وقتی از خزندگان صحبت می‌کنند، تمایل دارند آن‌ها را به دو دسته مارها و هر خزنده دیگری تقسیم کنند! برخی از گونه‌های لاک‌پشت‌ها و مارمولک‌ها مانند مارمولک‌ها، اژدهای ریش‌دار و آفتاب‌پرست‌های کوچک ساکت هستند و می‌توانند بسیار اجتماعی و کمتر از مارها ترسناک باشند. اما باید به شما هشدار دهیم که صاحبان بالقوه خزندگان باید همیشه از نیازهای خاص گونه‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند آگاه باشند. برای آن دسته از صاحبان حیوانات خانگی جسور که چیزی واقعاً عجیب و غریب می‌خواهند، فقط باید توصیه کنیم که به دنیای حشرات روی بیاورند به خصوص اگر بیشتر به حیوان خانگی علاقه‌مند هستید، می‌توانید جانورانی مانند رتیل، امپراتور اسکورپیون، صدپاهای آفریقایی یا سوسک‌های هیس ماداگاسکار که همگی به محفظه‌های کوچک و مراقبت نسبتاً ساده نیاز دارند را انتخاب کنید. رتیل‌ها دارای الگوهای رنگی و اندازه‌های منحصر به فردی هستند. در حالی که برخی از مردم با عنکبوت‌های خود تعامل دارند، بهتر است با رتیل‌ها برخورد نکنید، چون آن‌ها واقعا خطرناک هستند. بیشتر این موجودات به غذای زنده نیاز دارند و این به این معنی است که جیرجیرک کرم آرد یا سایر خوراکی‌های حشرات را باید در دسترس داشته باشید. شاید یک نقطه منفی جدی‌تر خطر نیش یا گاز گرفتن برخی از این گونه‌ها باشد، اگرچه این تأثیر کمتر از بستگان آن‌ها در طبیعت است. البته، مهم نیست که با چه نوع حیوانی زندگی کنید، خطر گاز گرفتن در همه حیوانات وجود دارد.

خلاصه

امروزه بسیاری از خانواده‌های ایرانی تمایل بیشتری به نگهداری از حیوانات خانگی پیدا کرده‌اند. این تمایل می‌تواند دلایل متفاوتی از جمله پرکردن تنهایی و سرگرمی داشته باشد. مردم به خاطر مشکلات زیاد و یا دغدغه‌های کاری و فکری، خیلی مثل قدیم اهل رفت و آمد با اطرافیان و خویشاوندان خود نیستند. و از طرفی برای پرکردن خلا تنهایی به نگهداری از حیوانات خانگی روی می‌آورند. گروهی دیگر از مردم برای کمک به حیوانات آسیب دیده تمایل دارند از حیوانات در خانه خود نگهداری کنند. اما باید به این نکته توجه کنند که خیلی از خانواده‌ها مانند گذشته در خانه‌های ویلایی زندگی نمی‌کنند، و در آپارتمان‌های کوچک و بزرگ مشغول زندگی هستند. پس باید حیوان خانگی آپارتمانی انتخاب کنند که مناسب شرایط زندگی در آپارتمان باشند. در این مقاله به مواردی اشاره کردیم که لازم است قبل از خرید و انتخاب حیوان خانگی خود در نظر داشته باشید. و سپس به معرفی برخی از بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی پرداختیم. امیدوارم خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد. ممنون که تا انتها با ما همراه بودید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
2
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. خاطره سرایی
    0
    0

    خرگوش هم میتونه گزینه خوبی برای نگهداری حیوان خانگی در آپارتمان باشه

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط