Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین رژیم خام برای سگ ها | 6 مرحله برای شروع

بهترین رژیم خام برای سگ ها | 6 مرحله برای شروع

by | 27 فروردین 1403 | بهترین ها, حیوانات خانگی | 0 comments

احتمالاً به جزئیاتی در مورد اینکه چرا من از رژیم خام برای سگ استفاده میکنم نیازی ندارید. من فرض می‌کنم الان شما آماده هستید که سگ خود را به خام خوار تبدیل کنید. اما شاید کمی می‌ترسید که تغییر دهید! به احتمال زیاد نگران این هستید که سگتان با استخوان خفه شود یا غذای خام سگ او متعادل نباشد و این نگرانی‌های بسیار معتبری هستند!

حتماً نگاهی به مقاله “راهنمای کامل برای کسانی که تا به حال سگ نداشته اند!” بیندازید!

تغییر ترسناک است و من می‌دانم که شما سگ خود را بسیار دوست دارید. در غیر این صورت، به جای خواندن این مطلب، فقط مقداری غذای ارزان فروشگاه مواد غذایی را در یک کاسه می‌اندازید. بنابراین وظیفه من این است که ترس‌های شما را از بین ببرم تا بتوانید سگ خود را به یک رژیم غذایی ایمن و با کیفیت بالا برای غذای خام سگ عوض کنید.

بنابراین اگر به فکر تغییر به خام هستید، من شما را تحسین می‌کنم! و من این را تحسین می‌کنم که شما ابتدا تحقیقات خود را انجام می‌دهید. یک رژیم غذایی خام نامتعادل سگ که اشتباه انجام شود می‌تواند به سگ شما آسیب برساند. اما در مورد آن نگران نباشید. اگر این قوانین را دنبال کنید، اشتباه نخواهید کرد. من سعی خواهم کرد یک رژیم غذایی خام علمی به شما ارائه دهم که پیروی و درک آن آسان باشد.

مراحل رژیم خام برای سگ

مرحله 1: تعادل چربی و پروتئین

تعادل چربی و پروتئین

تمام انرژی مورد نیاز سگ شما فقط از سه منبع تامین می‌شود: پروتئین، چربی و کربوهیدرات. این درشت مغذی‌ها تنها منبع کالری (انرژی) سگ شما هستند.

پروتئین از بلوک‌هایی به نام اسیدهای آمینه ساخته شده است. اسیدهای آمینه نه تنها برای انرژی، بلکه برای جمع آوری بافت‌ها در سگ شما مهم هستند. آنها همچنین آنزیم‌هایی می‌سازند که فرآیندهای متابولیکی مهم را انجام می‌دهند.

چربی منبع غنی انرژی است. پوند به پوند، چربی حاوی دو برابر پروتئین کالری است. بنابراین باید مراقب میزان چربی موجود در سگ خود باشید. اما اشتباه نکنید. چربی یک ماده مغذی مهم است. از سلول‌های سگ شما محافظت می‌کند و برای ساخت هورمون‌ها و ویتامین‌های محلول در چربی استفاده می‌شود.

هم پروتئین و هم چربی از مواد مغذی ضروری هستند. این بدان معناست که سگ شما به معنای واقعی کلمه بدون ذخیره ثابت می‌میرد. اما کربوهیدرات‌ها ضروری نیستند، سگ شما بدون آنها به خوبی عمل می‌کند.

این بدان معنا نیست که برخی از کربوهیدرات‌ها ارزشمند نیستند. برخی از اشکال کربوهیدرات می‌تواند سیستم ایمنی سگ شما را تقویت کرده و خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌ها را کاهش دهد. اما همه کربوهیدرات‌ها دارای این مزیت نیستند و ما کمی به آن خواهیم پرداخت.

اساس رژیم خام برای سگ شما پروتئین و چربی است. این بیشتر وعده غذایی او را تشکیل می‌دهد. خریدن گوشت چرخ کرده یا تکه‌های گوشت چرخ کرده و گذاشتن آنها در کاسه سگتان ساده است. اما تعادل مهم است.

این بدان معناست که رژیم غذایی حاوی 10 تا 20 درصد کل چربی، از جمله چربی‌هایی مانند روغن ماهی که به رژیم خام برای سگ خود اضافه می‌کنید، تغذیه کنید. پایه باقی مانده از وعده‌های غذایی خام سگ شما پروتئین خواهد بود.

مهم است که هنگام تغذیه با رژیم خام برای سگ، چربی خود را در این محدوده نگه دارید.

چربی بیش از حد

چربی نسبتاً فاقد ویتامین و مواد معدنی است و حاوی کالری زیادی است. اگر رژیم خام دارای چربی بیش از حد باشد، این یک چالش است.

اگر رژیم غذایی سگ شما حاوی بیش از 20 درصد چربی باشد، ویتامین‌ها و مواد معدنی او را از بین می‌برد. رژیم غذایی حاصل می‌تواند از نظر تغذیه‌ای ناقص باشد. این امر به ویژه برای توله سگ‌ها و سگ‌های مسن‌تر که به مواد مغذی بیشتری نسبت به سگ‌های بالغ نیاز دارند، مهم است.

چربی خیلی کم

اگر چربی بسیار کمتر از 10 درصد باشد، پوست خشک و خارش دار سگ خود را خواهید دید. این یکی از اولین نشانه‌های کمبود چربی است. بنابراین سعی کنید بیشتر روزها در محدوده 10 تا 20 درصد بمانید.

بنابراین مرحله 1 یافتن پروتئین برای سگ خود و اطمینان از اینکه محتوای چربی خیلی زیاد یا کم نیست. اما قبل از انتخاب پروتئین‌هایی که سگ شما می‌خورد، مهم است که بدانید سگ شما به مواد معدنی نیاز دارد.

همچنین بخوانید  بهترین آهنگ های امینم، پربازدیدترین ترک های امینم!

استخوان منبع عالی بسیاری از مواد معدنی است، بنابراین باید گوشت‌هایی را انتخاب کنید که دارای استخوان هستند.

مرحله 2: کلسیم و مواد معدنی را به درستی دریافت کنید

کلسیم و مواد معدنی

سگ شما به یک منبع ثابت از مواد معدنی و مواد معدنی کمیاب نیاز دارد. همراه با آنزیم‌های پروتئین‌ها، مواد معدنی فاکتور مهمی هستند که تمام فرآیندهای متابولیک در بدن سگ شما را فعال می‌کنند. اگر سگ شما مواد معدنی را از دست بدهد، ممکن است همه چیز خیلی خیلی اشتباه پیش برود. او می‌تواند به بیماری مفصلی فلج کننده، مشکلات قلبی، تشنج و موارد دیگر مبتلا شود.

ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما درست کردن این مرحله با استخوان‌ها آسان است.

استخوان حدود 65 درصد مواد معدنی از جمله فسفر، منیزیم و روی و غیره و مهمتر از همه، کلسیم است. کلسیم و فسفر به طور هم افزایی در بدن سگ شما کار می‌کنند تا ماهیچه های او را حرکت دهند و تمام عملکردهای بدن او را کنترل کنند. بنابراین سگ شما به منبع ثابتی از این مواد معدنی نیاز دارد.

گوشت بدون هیچ استخوانی حاوی مقدار زیادی فسفر و کلسیم بسیار کمی است.

اگر سگ خود را با یک رژیم غذایی کاملاً گوشتی و بدون کلسیم تغذیه می‌کردید، او تمام کلسیم را از استخوان‌هایش می‌کشید تا به اندازه کافی برای حرکت ماهیچه‌ها و کنترل فرآیندهای بدن دریافت کند. بنابراین اگر رژیم غذایی حاوی کلسیم بسیار کم باشد، اغلب بیماری استخوان و مفاصل را مشاهده خواهید کرد، به خصوص در توله‌های در حال رشد.

بنابراین تغذیه‌کننده‌های خام استخوان را به وعده‌های غذایی اضافه می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که منبع ثابتی از کلسیم و سایر مواد معدنی مهم وجود دارد.

اگر سگ شما یک گرگ در طبیعت بود، حیوانات کامل مانند آهو و خرگوش را می‌خورد. این نوع طعمه وحشی به طور متوسط ​​حدود 12 درصد استخوان را با تغییرات کمی تشکیل می‌دهد. در واقع، حتی تخم مرغ نیز 12 درصد پوسته دارد (یکی دیگر از منابع کلسیم).

بنابراین 10 تا 15 درصد از کل رژیم غذایی سگ شما باید استخوان باشد. توله سگ‌ها برای حمایت از رشد اسکلتی و رشد دندان‌های بالغ به حداقل 12% و حداکثر 15% استخوان نیاز دارند.

مهم است که مطمئن شوید استخوان با اندازه سگ شما مطابقت دارد. یک چیهواهوا 10 پوندی نمی‌تواند استخوان دنده گاو را بجود، اما یک روتوایلر 100 پوندی مطمئناً می‌تواند.

اگر سگ شما نمی‌تواند تمام استخوان را بخورد، منبع خوبی از مواد معدنی نیست. مطمئن شوید که سگ شما می‌تواند استخوان را به طور کامل بخورد.

شما همچنین می‌خواهید از قطعاتی که سگ شما می‌تواند به طور کامل ببلعد خودداری کنید. اگر قصاب شما دم گاو خود را به قطعات 2 اینچی تقسیم کند، سگ شما آنها را به طور کامل می‌بلعد و ممکن است نتواند آنها را هضم کند. و ممکن است باعث انسداد روده شوند.

سعی کنید استخوان‌هایی را انتخاب کنید که مفاصل زیادی دارند، مانند گردن، دم و پا … و استخوان‌هایی که وزن را تحمل نمی‌کنند. استخوان‌های تحمل کننده وزن می‌توانند دندان‌ها را بشکنند یا در دستگاه گوارش گیر کنند. استخوان‌های گوشتی با تعداد زیادی استخوان و مفاصل کوچک مطمئن‌ترین انتخاب برای سگ شما هستند.

جایگزین های کلسیم

اگر سگ شما آنقدر کوچک است که نمی‌تواند استخوان مصرف کند، می‌توانید جایگزینی برای استخوان بدهید.

بسیاری از تغذیه کننده‌های خام از پودر پوسته تخم مرغ استفاده می‌کنند، اما منیزیم آن کم است، بنابراین انتخاب متعادلی برای توله سگ‌ها یا برای هر رژیم غذایی حاوی بیش از 10 درصد چربی نیست. جلبک دریایی و کلسیم مرجان مقداری کلسیم بیشتری دارند، اما همین قانون صدق می‌کند. بهترین جایگزین استخوان برای رژیم‌های خام، پودر استخوان است. به ازای هر پوند غذا به سگ بالغ 2 قاشق چایخوری پودر استخوان بدهید.

خوب، اگر دو مرحله اول را دنبال کرده باشید، نیازهای اولیه پروتئین و مواد معدنی سگ شما برآورده خواهد شد. در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که او ویتامین کافی دریافت می‌کند.

مرحله 3: گوشت اندام را اضافه کنید

گوشت اندام را اضافه کنید

هنگامی که به سگ‌ها غذای خام می‌دهید، باید به خاطر داشته باشید که همه پروتئین‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از آنها از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی‌تر از بقیه هستند. گوشت‌های اندام را وارد کنید. آنها مولتی ویتامین‌های مادر طبیعت هستند!

دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی در رژیم خام بدون گوشت اندام، اگر غیرممکن نباشد، دشوار است.

جگر را اضافه کنید

حدود 10 درصد از رژیم غذایی سگ شما باید جگر باشد. این بیشتر ویتامین‌های او (مانند ویتامین‌های B و C) و بسیاری از مواد معدنی او از جمله مس را تامین می‌کند.

اشتباه اصلی فیدرهای خام این است که فقط جگر را اضافه می‌کنند. اندام‌های بسیار دیگری وجود دارد که باید به سگ خود غذا دهید و وظیفه شما این است که تا آنجایی که می‌توانید از آنها تهیه کنید.

در اینجا برخی از اندام‌هایی وجود دارد که باید سعی کنید در رژیم غذایی سگ خود قرار دهید:

همچنین بخوانید  12 نکته قبل از آوردن حیوان خانگی به خانه

دل را اضافه کنید

دل منبع اصلی تورین است، بنابراین باید در رژیم خام برای سگ شما گنجانده شود. همه سگ‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی از این اسید آمینه ضروری مشروط تولید کنند، بنابراین تورین باید در رژیم خام برای سگ شما باشد. کمبود تورین می‌تواند باعث بیماری قلبی شود.

حدود 5 درصد از رژیم خام برای سگ خود را با دل تغذیه کنید.

کلیه، پانکراس، طحال

غذا دادن به اندام های سگ شما فقط برای تغذیه نیست. غدد درمانی بر این اصل استوار است که گوشت اندام از اندام مربوطه در سگ شما پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال، لوزالمعده سرشار از آنزیم است. اگر سگ شما به بیماری پانکراس مبتلا باشد، در ساخت آنزیم‌ها دچار مشکل می‌شود. بنابراین تغذیه پانکراس آنزیم‌های مورد نیاز او را تامین می‌کند.

مثال دیگر مغز است. سگ شما برای داشتن مغز و اعصاب سالم به DHA به خصوص توله سگ‌ها نیاز دارد. و مغز به عنوان یک اندام گوشتی غنی از DHA است، بنابراین از مغز و سیستم عصبی سالم پشتیبانی می‌کند.

کلیه، پانکراس و طحال می‌توانند حدود 5 درصد از رژیم خام برای سگ شما را تشکیل دهند.

اگر در یافتن این اندام‌ها در قصابی خود مشکل دارید، می‌توانید آنها را به صورت پودر خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اندام‌های پودری شما در حالت انجمادی خشک شده‌اند تا در اثر پردازش حرارتی آسیبی نبینند.

ریه، مغز، چشم، شیرینی، چنار سبز

اینها گوشت‌های اندام دیگری هستند که می‌توانید هنگام غذا دادن خام به سگ‌ها پیدا کنید. این اندام های دیگر نیز می توانند حدود 5 درصد از رژیم غذایی سگ شما را تشکیل دهند. اگر حیوان با ذرت تغذیه می‌شود، آن را به آن بنوشید، زیرا سرشار از چربی‌های ناسالم امگا 6 خواهد بود.

اضافه کردن گوشت اندام

از آنجایی که گوشت‌های اندام بسیار غنی از مواد مغذی هستند، اگر خیلی زود به آن اضافه کنید، می‌توانند باعث ناراحتی گوارشی شوند. با حدود 5 درصد از رژیم غذایی به عنوان اندام شروع کنید و اگر سگ شما بتواند آن را تحمل کند، به تدریج تا 20 درصد افزایش دهید.

مرحله 4: چربی ها را متعادل کنید

دو خاصیت چربی وجود دارد که باید در رژیم غذایی خام سگ‌ها در نظر بگیرید:

  • اشباع (این فقط به تعداد پیوندهای کربنی دوگانه در یک چربی اشاره دارد)
  • خانواده امگا (چه چربی از نوع امگا 6 یا امگا 3 باشد)

چربی های اشباع شده

سه نوع اصلی چربی در رژیم غذایی وجود دارد: اشباع، تک غیراشباع و چند غیراشباع. گوشت‌هایی که به سگ خود می‌دهید ترکیبی از هر سه هستند، اما عمدتاً اشباع شده و چند غیراشباع.

در طبیعت، حیوانات در حال چرا معمولاً علف‌ها را می‌خورند، در حالی که بیشتر پرندگان علف‌ها، دانه‌ها و حشرات را می‌خورند. اما حیواناتی که امروزه به سگ‌هایمان غذا می‌دهیم، معمولاً رژیم غذایی متفاوتی دارند که سرشار از غلات است. و این برای سگ شما خوب نیست.

حیواناتی که با غلات تغذیه می‌شوند، چربی اشباع بیشتری نسبت به حیواناتی که از علف تغذیه می‌کنند، دارند. چربی اشباع بیش از حد می‌تواند باعث عدم تعادل فلور یا میکروبیوم روده سگ شما شود، بنابراین باید مقدار دریافتی سگ خود را محدود کنید.

چربی های اشباع شده را پایین نگه دارید.

برای محدود کردن چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی خام سگ، نکات زیر را دنبال کنید:

  • سعی کنید حیواناتی را که از علف تغذیه می‌کنند تهیه کنید.
  • اگر این امکان پذیر نیست یا مقرون به صرفه نیست، گوشت گاو و مرغ را مخلوط کنید. طیور به طور طبیعی چربی اشباع نشده چندگانه بیشتر و چربی اشباع کمتری دارد.
  • گوشت‌های کم چرب را تغذیه کنید و روغن های چند غیراشباع اضافه کنید.
  • از روغن نارگیل که چربی اشباع شده است خودداری کنید.

چربی های امگا

دو نوع اصلی از چربی‌های اشباع نشده چندگانه وجود دارد: چربی‌های امگا-6 و چربی های امگا-3. هر دو چربی به کنترل سیستم ایمنی و پاسخ التهابی کمک می‌کنند. چربی‌های امگا 6 باعث افزایش التهاب و چربی‌های امگا 3 آن را کاهش می‌دهند.

همانطور که غلات میزان اسید چرب گوشت را تغییر می‌دهند، چربی‌های امگا را نیز تغییر می‌دهند. در حالی که حیوانات وحشی که علف می‌خورند حاوی مقادیر مساوی از چربی‌های امگا 6 و امگا 3 هستند، حیواناتی که از غلات تغذیه می‌شوند، حاوی مقدار زیادی چربی امگا 6 هستند. اگر این مشکل برطرف نشود، می‌تواند باعث التهاب مزمن در سگ شما شود که یکی از دلایل اصلی بیماری مزمن است.

مرحله 5: غذای خام سگ به میوه و سبزیجات نیاز دارد

غذای خام سگ با میوه و سبزیجات

اکثر افرادی که سگ‌های خام تغذیه می‌کنند در مرحله 4 توقف می‌کنند و این یک اشتباه است. تحقیقات نشان می‌دهد که سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را هم در انسان و هم در سگ کاهش می‌دهد. این به این دلیل است که میوه‌ها و سبزیجات دارای فواید مهم ایمنی هستند.

همه میوه‌ها و سبزیجات حاوی پلی فنول‌ها هستند که مواد زیست فعالی هستند که در سلامت و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند. پلی فنول‌ها توسط سگ شما قابل هضم نیستند. آنها از طریق روده کوچک او به روده بزرگ می‌روند و در آنجا توسط باکتری‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند تخمیر می‌شوند.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره عقیم‌ سازی حیوانات خانگی 

پلی فنول‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند و به دلیل نقش آنها در پیشگیری و درمان بیماری‌های مزمن، از جمله دیابت، سرطان و بیماری‌های نورودژنراتیو به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

فواید ایمنی آنها عمدتاً از اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه ناشی می‌شود که محصولات جانبی زمانی هستند که باکتری‌ها پلی فنول‌ها را مصرف می‌کنند. بنابراین مهم است که تعادل چربی در میکروبیوم سگ شما وجود داشته باشد، که انجام مرحله 4 را ارزشمند می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که این پلی فنل‌های ارزشمند فقط از گیاهان و نه از منابع حیوانی به دست می‌آیند.

در حالی که میوه‌ها، انواع توت‌ها و سبزیجات مکمل مهمی به رژیم خام هستند، کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای مانند غلات و حبوبات اینگونه نیستند. آنها انواع اشتباهی از باکتری‌های روده را تغذیه می‌کنند و با التهاب مزمن مرتبط هستند. شما همچنین می‌خواهید از میوه‌های پر قند خودداری کنید و به جای آن از انواع توت‌های کم قند استفاده کنید.

مرحله 6: تعادل

تعادل در غذای خام سگ

اگر چهار مرحله اول را دنبال کنید، وعده‌های غذایی خام سگ شما متعادل خواهد بود. اما شما به سگ خود یک رژیم خام می‌دهید زیرا می‌خواهید بهترین تغذیه را داشته باشید! این آخرین مرحله اطمینان حاصل می‌کند که سگ شما به اندازه کافی از دو ریزمغذی که به احتمال زیاد در رژیم خام کمبود دارند، دریافت می‌کند.

ویتامین دی

سگ شما نمی‌تواند مانند شما ویتامین D را از نور خورشید بسازد، بنابراین برای تامین آن به غذای خود متکی است. مشکل این است که بسیاری از حیوانات خوراکی در داخل خانه بزرگ می‌شوند و ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشند. بنابراین باید منبعی از ویتامین D در رژیم خام وجود داشته باشد.

شما باید از مکمل‌های ویتامین D اجتناب کنید زیرا ویتامین D بیش از حد می‌تواند به کلیه‌های سگ شما آسیب برساند. در اینجا برخی از منابع غذایی مورد علاقه من از ویتامین D برای رژیم خام برای سگ‌ها آورده شده است:

  • قارچ ها: وقتی قارچ‌ها در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، می‌توانند مانند حیوانات ویتامین D تولید کنند.
  • زرده تخم مرغ: زرده مرغ‌های مرتعی که در زیر نور آفتاب و با رژیم غذایی مناسب پرورش یافته‌اند سرشار از ویتامین D هستند. می‌توانید چندین بار در هفته استفاده کنید.
  • صدف ها: صدف‌های لب سبز و سایر گونه‌های صدف سرشار از ویتامین D هستند.
  • ماهی های چرب: سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی همگی سرشار از ویتامین D هستند، مانند روغن کبد ماهی. اما این منبع مورد علاقه من از ویتامین D نیست، زیرا ماهی پایدار نیست و حاوی فلزات سنگین، دیوکسین و PCB است.

منگنز

منگنز یک ماده معدنی ضروری است که فرآیندهای متابولیک مهمی را در بدن فعال می‌کند. همچنین به بدن کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد مضر را سم زدایی کند.

اگر مراقب نباشید، کمبود منگنز در سگ‌های تغذیه شده با خام بسیار رایج است.

اگر سگ شما دچار کمبود منگنز باشد، معمولاً به صورت رباط ها و بافت همبند ضعیف شده ظاهر می‌شود که می‌تواند باعث مشکلات مفصلی مانند پارگی صلیبی شود.

منگنز را می‌توان در اسفناج یافت، اما غنی‌ترین آن صدف است.

مقدار غذای خام برای سگ

مقدار غذای خام برای سگ

مقدار غذای خامی که باید هر روز به سگ خود بدهید بستگی به این دارد که او یک توله سگ است یا بالغ.

سگ‌های بالغ چه مقدار غذای خام باید دریافت کنند؟

به عنوان نقطه شروع برای غذاهای خام، به سگ خود حدود 2 تا 3 درصد از وزن ایده آل بزرگسالان او را تغذیه کنید.

اگر سگ شما بسیار فعال است، ممکن است لازم باشد کمی بیشتر غذا بدهید. و اگر سگ شما تنبل است، ممکن است نیاز داشته باشید کمی کمتر غذا بدهید.

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا به مقدار مناسب غذا می‌دهید یا نه این است که دستان خود را روی دنده‌های سگ خود بکشید. اگر می‌توانید دنده‌ها را حس کنید، اما آنها را نمی‌بینید، سگ شما وزن خوبی دارد.

به سگ‌های بالغ روزانه 2 تا 3 درصد از وزن ایده آل خود را تغذیه کنید. مگر اینکه سگ شما بسیار فعال باشد.

توله سگ ها چه مقدار غذای خام باید دریافت کنند؟

توله سگ‌ها نسبت به سگ‌های بالغ به کالری و تغذیه بیشتری نیاز دارند. توله سگ‌ها باید 2 تا 3 درصد از وزن مورد انتظار بزرگسالان یا حدود 5 تا 10 درصد وزن فعلی خود را بخورند.

به یاد داشته باشید، توله سگ‌ها نیز نسبت به سگ‌های بالغ نیاز به کلسیم بیشتر و چربی کمتری دارند. سعی کنید به توله‌ها 15 درصد استخوان و کمتر از 20 درصد چربی بدهید تا مطمئن شوید که مواد مغذی و مواد معدنی کافی دریافت می‌کنند.

توله سگ‌ها برای حمایت از رشد خود باید بیشتر بخورند. به عنوان یک راهنمای کلی، خوراک:

  • توله سگ‌های 2 تا 3 ماهه: 8 تا 10 درصد وزن بدن روزانه
  • توله سگ‌های 4 تا 5 ماهه: 6 تا 8 درصد وزن بدن روزانه
  • توله سگ‌های 6 تا 8 ماهه: 4 تا 6 درصد وزن بدن روزانه
  • توله سگ‌های 9 تا 12 ماهه: 3 تا 4 درصد وزن بدن روزانه
admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط