Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی

بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی

by | 15 آبان 1401 | بهترین ها, گردشگری | 0 comments

ترکیه کشوری بین‌ قاره‌ای در آسیا و اروپا با ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعی، سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی و فرهنگی و غذاهای فوق‌العاده است. جای تعجب نیست که مراکز توریستی ترکیه از محبوب‌ترین مقاصد در جهان هستند. به دلیل استقبال مردم محلی، آب‌وهوای گرم مدیترانه‌ای و هزینه کم زندگی، مهاجرت به ترکیه مورد استقبال قرار گرفته است. برای ایرانیان، مهاجرت به ترکیه به دلایل مختلف آسان‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است. بنابراین ما قصد داریم در این مطلب به معرفی شهرهای مطرح ترکیه بپردازیم تا بتوانیم جهت پیدا کردن بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی به شما کمک کنیم.

 

بهترین شهرهای ترکیه

جمعیت ترکیه بیش از 85 میلیون نفر است که اکثریت قریب به‌ اتفاق آنها مسلمان هستند. با این حال، قوانین در ترکیه نسبت به اکثر کشورهای خاورمیانه، دموکراتیک‌تر است. در ادامه، بیایید بهترین شهرها برای مهاجرت و زندگی در ترکیه در سال 2022 را بررسی کنیم.

 

بر اساس نظرسنجی سالانه HSBC Expat، ترکیه در رتبه‌بندی بهترین مکان‌ها برای زندگی و کار در جهان از رتبه 22 به 7 رسید و بالاتر از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، سوئد، امارات و ایالات متحده قرار گرفت. این نظرسنجی شامل 18059 مهاجر از 163 کشور بود. سوئیس، سنگاپور و کانادا سه مقام اول را به خود اختصاص دادند. ترکیه به دلیل تنوع فرهنگی و هزینه‌های پایین زندگی، چشم‌انداز خوبی را برای مهاجران ایجاد می‌کند. اگر به فکر مهاجرت به ترکیه هستید، برای پیداکردن بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی با ما همراه باشید.

 

استانبول

عکس از استانبول
استانبول؛ انتخاب مهاجران حرفه‌ای

برای کسانی که در دنیای تجارت به دنبال شغل هستند، استانبول قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی و کار در ترکیه است. استانبول همچنین انتخاب خوبی برای کاربران اینترنت خواهد بود، زیرا به ‌احتمال زیاد بهترین خدمات اینترنتی را در این شهر خواهید یافت.

هزینه زندگی در این شهر به دلایل واضح، نسبت به سایر نقاط ترکیه بالاتر است. اما شما می‌توانید با جستجو در حومه شهر برای انتخاب مکان زندگی، کمی صرفه‌جویی کنید.

استانبول هر آنچه را که از یک فضای شهری انتظار می‌رود، دارد؛ زندگی شبانه پر جنب‌وجوش، فروشگاه‌های فراوان، مدارس عالی محلی و بین‌المللی و البته جاذبه‌هایی مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و غیره.

همچنین بخوانید  بهترین اپلیکیشن های اپل | 30 برنامه برتر

آب‌وهوا در استانبول خوب است و در تابستان خیلی گرم نمی‌شود (معمولاً اوج آن حدود 24 درجه سانتیگراد است). اگرچه در زمستان سرد می‌شود و دیدن برف غیرمعمول نیست.

کار در استانبول بالاترین حقوق را در ترکیه دارد؛ به طور متوسط حدود 1300 تا 1500 دلار در ماه. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر استانبول نیز به طور میانگین 325 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

آنتالیا

بهترین شهر ترکیه آنتالیا
آنتالیا؛ فرصت‌های کاری مرتبط با گردشگری و بازنشستگی

آنتالیا یک مقصد گردشگری شناخته‌شده است و برای کسانی که به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری مانند رستوران یا هتل هستند، ایده‌آل خواهد بود. البته این به معنی کار فصلی است، اما با این حال فرصت‌های خوبی را ارائه می‌دهد.

آنتالیا و دیگر شهرهای ساحلی، مهاجران زیادی را برای دیدن سواحل فیروزه‌ای منطقه جذب می‌کنند. خود شهر تمیز و امن است و دارای بازارهای هفتگی مواد غذایی می‌باشد که به کاهش هزینه‌های زندگی کمک می‌کنند. اگر به فکر کار هستید، خود شهر آنتالیا به دلیل سرعت بالای اینترنت و شبکه حمل‌ونقل عمومی انتخاب بهتری خواهد بود.

در استان آنتالیا، دو مورد از بهترین سواحل ترکیه را خواهید یافت: کنیالتی و لارا. از آنجایی که آنتالیا در سواحل مدیترانه قرار دارد، از آب‌وهوایی گرم‌تر و افزایش دمای بسیار کمتر بهره‌مند خواهید شد. ما اغلب در تابستان به حدود 28 درجه سانتیگراد می‌رسد در حالی‌که در زمستان به‌ندرت زیر 10 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند.

هزینه زندگی در شهر یا حومه آن بیشتر از زندگی در سایر نقاط منطقه آنتالیا خواهد بود. منطقه ساحلی آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مناطق در ترکیه برای فروش خانه به بازنشستگان خارجی است. بر اساس اطلاعات رسمی از پورتال دولت محلی، آنتالیا پس از استانبول دومین فروشنده بزرگ خانه به اتباع خارجی است. جمعیت شهر آنتالیا بیش از 1 میلیون نفر می‌باشد. اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر آنتالیا به طور متوسط 125 دلار در ماه هزینه دارد.

آلانیا

بهترین شهر ترکیه آلانیا
آلانیا؛ رشد پرشتاب

پس از سه شهر برتر برای مهاجرت و زندگی در ترکیه، در بخش مرکزی سواحل مدیترانه، آلانیا با حدود 110 هزار نفر جمعیت قرار دارد. شهری ساکت‌تر و دنج‌تر در مقایسه با دو شهر قبلی. اگرچه آلانیا شهر به‌حساب می‌آید، اما به نسبت کوچک است. به همین دلیل، حومه‌های روستایی زیادی دارد که قیمت‌های جذابی را در زمینه ملک و املاک پیشنهاد می‌دهند. مکان‌هایی مانند محمودلار که حتی یکی از ارزان‌ترین مکان‌های ترکیه به‌حساب می‌آید.

همچنین بخوانید  بهترین فیلم های جنگی دهه 90 میلادی

بخش بزرگی از جمعیت استان را مهاجرانی از کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها در دوران بازنشستگی به آنجا آمده‌اند. بر اساس آخرین سرشماری، بیش از 17000 مهاجر دارای ملک در شهر آلانیا هستند. اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر آلانیا به طور متوسط 215 دلار در ماه هزینه دارد.

ازمیر

بهترین شهر ترکیه ازمیر
ازمیر؛ بهترین شهر برای بازنشستگان

بیش از 2.9 میلیون نفر در ازمیر زندگی می‌کنند. این شهر سومین شهر پرجمعیت ترکیه بعد از استانبول و آنکار است. ازمیر، لیبرال‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. این شهر مکان مناسبی برای دریافت ویزای کار ترکیه، تجارت، مهاجرت خانوادگی و تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه (دانشگاه ازمیر) است.

اگر برای بازنشستگی به ترکیه مهاجرت می‌کنید، بهتر از ازمیر نخواهید یافت. این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است و تمام امکانات رفاهی موردنیاز شما را دارد.

نکته مهم این است که ازمیر دارای ارتباطات حمل‌ونقل ملی و بین‌المللی عالی می‌باشد و یک بندر تفریحی محبوب است. در کنار شهر، مناطق حاشیه‌ای ازمیر نیز قرار دارد که شامل بسیاری از شهرهای کوچک‌تر می‌شود که از نظر اقتصادی، زندگی در آنها به‌صرفه‌تر است.

دمای هوا در تابستان، معمولاً در بالاترین حد خود به 33 درجه سانتیگراد می‌رسد و در زمستان به حدود 13 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

در ازمیر یافتن خانه به نسبت استانبول و آنتالیا، آسان‌تر و ارزان‌تر است. اگر نتوانیم با قطعیت بگوییم ازمیر بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی است، اما می‌توانیم بگوییم قطعا یکی از بهترین شهرهای ترکیه است.  اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ازمیر به طور متوسط 180 دلار در ماه هزینه دارد.

بورسا

بهترین شهر ترکیه بورسا
بورسا؛ شهر میراث فرهنگی

پنجمین شهر از لیست بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی بورسا می‌باشد. این شهر در شمال غربی (استان آناتولی) در نزدیکی دریای مرمره واقع شده است. بورسا یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان‌ها برای زندگی با قیمت‌های پایین جهت اجاره ملک، غذا و خدمات شهری می‌باشد. چهارمین شهر پرجمعیت ترکیه، بورسا با جمعیت ثبت شده حدود 1.9 میلیون نفر است.

همچنین بخوانید  مهاجرت کاری به کانادا

بورسا در قرن چهاردهم، دومین پایتخت امپراتوری عثمانی بود. کل شهر به دلیل تمرکز معماری عثمانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. مقبره‌ها، کاخ‌ها و عمارت‌های زیادی در این شهر وجود دارند که ارزش دیدن دارند.

بورسا قطب اصلی ترکیه برای تولید خودرو است. این شهر، خانه کارخانه‌های کیا و رنو و کارخانه‌هایی برای شرکت‌هایی مانند بوش و کوکاکولا می‌باشد. به طور خلاصه باید گفت در این شهر همیشه فرصت‌های شغلی فراوانی وجود دارند.

اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر بورسا به طور متوسط 90 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

بدروم

بهترنی شهر ترکیه بدروم
بدروم؛ زندگی با کلاس بالا

بدروم به لطف ارتباطش با هنرمندان و نویسندگان خارجی در دهه 1960 به‌سرعت به شهری با کلاس بالا تبدیل شد. این شهر در این روزها به یک مقصد گردشگری محبوب، به ویژه در میان افراد مشهور تبدیل شده است.

بسیاری از مقاصد روستایی ایده‌آل برای بازنشستگی در منطقه‌های بزرگی مانند گوموسلوک، ترکبوکو و گامبت وجود دارند. بدروم در دریای اژه قرار دارد و میانگین دمای تابستان آن 34 درجه سانتیگراد می‌باشد، اما دیده‌شده که به 45 درجه سانتیگراد نیز رسیده است. این شهر در زمستان‌ها دمای ملایم 15 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند؛ بنابراین اگر سرما را دوست ندارید، انتخاب خوبی است.

اگر به دنبال کار یا تشکیل خانواده هستید، بدروم انتخاب خوبی خواهد بود؛ زیرا به امکانات لازم دسترسی خواهید داشت.

جمع‌ بندی

از آنجایی که نزدیکی فرهنگی زیادی بین مردمان کشور ترکیه با ایرانیان وجود دارد بالطبع زندگی در این کشور آسان خواهد بود. شاخص‌های کیفی زندگی در شهرهایی مانند استانبول، آلانیا، آنتالیا، ازمیر، بدروم و بورسا قابل‌قبول و مناسب هستند. اما باید توجه داشت که زندگی در شهری مانند استانبول پرهزینه‌تر از شهرهای دیگر است. انتخاب بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی قطعا از بین این 6 شهر خواهد بود. حال باید دید شرایط کدام‌یک از این شهرها با شرایط شما سازگاری دارند.

migration
migration
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط