Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ موبایل و کامپیوتر @ حالت سینماتیک در آیفون ۱۳ چیست و چگونه کار میکند؟

حالت سینماتیک در آیفون ۱۳ چیست و چگونه کار میکند؟

by | 4 اردیبهشت 1402 | موبایل و کامپیوتر | 1 comment

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آیفون‌های سری ۱۳، حالت سینماتیک در آیفون (Cinematic Mode) حین فیلم برداری می‌باشد. این ویژگی بسیار جذاب در آیفون‌های سری ۱۳ به بعد پشتیبانی می‌شود و با کمک آن می‌توانید ویدیوهای بسیار جذاب و حرفه‌ای را فقط با کمک آیفون خود بگیرید! در ادامه با معرفی قابلیت حالت سینماتیک، نحوه کارکرد آن، آموزش فعال کردن قابلیت سینماتیک و … با ما همراه باشید.

حالت سینماتیک در آیفون چیست؟

قابلیت فیلم برداری سینماتیک در آیفون ۱۳ یک قابلیت فوق العاده برای عاشقان فیلمبرداری می‌باشد! با کمک این قابلیت فوق العاده شما می‌توانید فیلم‌های بسیار حرفه‌ای و خیره کننده‌ای با گوشی خود بگیرید. کارکرد قابلیت سینماتیک حین فیلمبرداری در ایفون ۱۳ به این شکل است که حین فیلم برداری، فوکوس را روی سوژه اصلی قرار دهد و بک گراند آن را تار کند. این قابلیت با کمک تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند سوژه اصلی فیلم را تشخیص داده و بکگراند را از آن تفکیک کنند. قطعا این تکنیک را در خیلی از فیلم‌های سینمایی دیده‌اید. استفاده از این حالت حین گرفتن برخی فیلم‌ها با آیفون حس حرفه‌ای بودن را به کاربر القا می‌کند و جذابیت فیلم شما را هر چه بیشتر افزایش می‌دهد! پس اگر شما هم از گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده می‌کنید، حتما برای یک بار هم که شده از حالت سینماتیک Cinematic Mode استفاده کنید!

همچنین بخوانید  گوگل چگونه کار می کند؟

چگونه حالت سینماتیک را در آیفون ۱۳ فعال کنیم؟

برای استفاده از حالت سینماتیک آیفون ۱۳ کافی است اول از همه برنامه دوربین Camera را باز کنید، و گزینه سمت چپ که Cinematic Mode است را انتخاب کنید. حالا باید قاب مورد نظرتان را برای فیلم برداری انتخاب کنید و فیلم خود را ضبط کنید. حین ضبط فیلم در حالت سینماتیک، خود آیفون سوژه اصلی ویدیو را تشخیص می‌دهد و آن را از بکگراند تفکیک کرده و پس زمینه آن را مات می‌کند و به فیلم شما یک حالت فوق حرفه‌ای می‌دهد. در حالت سینماتیک، سوژه اصلی با یک مربع زرد رنگ نشان داده می‌شود و سوژه فرعی با یک مربع سفید رنگ. برای تغییر دادن فوکوس هم فقط باید روی صفحه ضربه بزنید. شما حتی می‌توانید بعد از ضبط کامل فیلم، فوکوس آن را تغییر دهید. برای این کار کافیه که برنامه Photos را باز کنید و فیلم مورد نظر را بیاورید و روی گزنه edit کلیک کنید تا بتوانید فوکوس را تغییر دهید!

همچنین بخوانید  بهترین اپلیکیشن های اپل | 30 برنامه برتر

 

 

آیفون 13

محدودیت‌های حالت سینماتیک در آیفون

قابلیت سینماتیک آیفون ۱۳ یکی از بهترین قابلیت‌های موجود روی این گوشی است اما خب محدودیت‌های مربوط به خودش را دارد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید با این حالت به صورت 4K فیلم برداری کنید. فیلم برداری در این حالت در حال حاضر به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p full-HD امکان پذیر است.

کدام گوشی‌ها از حالت سینماتیک پشتیبانی می‌کنند؟

حالت سینماتیک در گوشی‌های آیفون توسط همه آن‌ها پشتیبانی نمی‌شود. حالت سینماتیک هم اکنون فقط در ایفون‌های سری ۱۳ و ۱۴ پشتیبانی می‌شود و در دیگر آیفون‌ها وجود ندارد.

  • آیفون ۱۳ مینی
  • آیفون ۱۳
  • آیفون ۱۳ پرو
  • آیفون ۱۳ پرو مکس
  • آیفون ۱۴
  • آیفون ۱۴ پلاس
  • آیفون ۱۴ پرو
  • آیفون ۱۴ پرو مکس

مزایای حالت سینماتیک

حالت سینماتیک توسط اپل برای این معرفی شده است تا بتواند، قابلیت‌های دوربین‌های اپل را ارتقا دهد و کاربران را از دوربین‌های گران قیمت و حرفه‌ای بی‌نیاز کند. همانطور که گفته شد قابلیت سینماتیک به آیفون این امکان را می‌دهد که بتواند سوژه اصلی را پیدا کند و روی آن فوکوس کند. این موضوع باعث می‌شود که بکگراند سوژه مات شود و تمرکز روی سوژه اصلی قرار گیرد. این حالت باعث می‌شود که فیلم‌هایی که با آیفون خود می‌گیرید حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر باشد.

همچنین بخوانید  کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول گیمینگ؟ بررسی دقیق تفاوت ها

خلاصه

در این مقاله یک معرفی کلی درباره قابلیت حالت سینماتیک Cinematic Mode داشتیم. حالت سینماتیک در برخی گوشی‌های آیفون وجود دارد و می‌تواند فیلم‌های شما را خیلی زیبا تر و حرفه‌ای‌تر ضبط کند. این قابلیت با تشخیص سوژه اصلی حین فیلم برداری، بکگراند آن را بلر یا مات می‌کند و به فیلم‌های شما یک حالت خیلی حرفه‌ای می‌دهد. این قابلیت با کمک تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند، سوژه‌های موجود در کادر را تشخیص دهد و نمایش دهد. سوژه اصلی با یک مربع زرد و صوژه غیر اصلی با مربع سفید رنگ نمایش داده می‌شود. برای استفاده از قابلیت فیلم برداری سینماتیک در آیفون کافیه که دوربین Camera را باز کنید آن را روی حالت سینماتیک (از سمت چپ) قرار دهید و فیلم برداری کنید. همانطور که گفته شد این قابلیت در تمام گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌شود و اکنون فقط روی آیفون‌های سری ۱۳ و آیفون‌های سری ۱۴ پشتیبانی می‌شود و امکان استفاده دارد. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید. اگر سوال و یا نظری دارید خوشحال میشیم که در بخش کامنت‌ها با ما همراه باشید!

nvisuser
nvisuser
چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
1
+1
1
+1
1
+1

1 Comment

  1. gomo
    0
    0

    سلام به نظر من قابلیت سینماتیک در ایفون ۱۳ پرو مکس واقعا حرف نداره و عالیه!

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط