Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول گیمینگ؟ بررسی دقیق تفاوت ها

کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول گیمینگ؟ بررسی دقیق تفاوت ها

by | 9 شهریور 1401 | فیلم و سرگرمی, موبایل و کامپیوتر | 0 comments

هر گیمر با یک تصمیم روبرو است: کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول گیمینگ؟! بحث در مورد اینکه کدام یک بهتر است، یکی از داغ‌ترین بحث‌ها است که فکر خیلی از گیمر‌ها را درگیر کرده است. کدام یک ارزان‌تر است؟ کدام تصویر بهتری دارد یا بهترین رقابت آنلاین را دارد؟ اگر می‌خواهید بین بازی با کامپیوتر گیمینگ در مقابل کنسول تصمیم بگیرید، ما بخش‌های مختلف این بحث را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را انتخاب کنید. چه بخواهید از یک کنسول یا کامپیوتر گیمینگ استفاده کنید، مهم این است که از بازی لذت ببرید. بحث‌هایی مانند بودجه، مهارت‌های فنی و ارتقاهای ممکن باید در تصمیم‌گیری شما نقش داشته باشند.

کامپیوتر در مقابل کنسول

بودجه

گیمرها در هنگام تصمیم گیری درباره اینکه کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول بازی، هر دو بیشترین سود را برای پول خود می‌خواهند، اما نحوه اندازه‌گیری آن برای هر گروه متفاوت است. برای یک گیمر کنسول، هزینه‌ها به طور کلی به خرید کنسول، کنترلرهای اضافی، بازی‌ها و شاید بتل پس بازی‌های آنلاین محدود می‌شود. برای یک گیمر PC، گزینه‌های بسیار متنوعی برای خرید وجود دارد، اما هر گیمر PC دستگاه شخصی سازی خود را ندارد. از آنجایی که تنوع زیادی از امکانات و تفاوت‌ها در ارزش درک شده وجود دارد، نمی‌توان گفت که PC مقرون به صرفه‌تر هست یا کنسول‌. این کاملا به خود فرد بستگی دارد. سطح سفارشی سازی و عملکردی که به دنبال آن هستید، اندازه بودجه مورد نیاز شما را برای به دست آوردن پلتفرم مورد نظر شما تعیین می‌کند.

مهارت های فنی

به طور کلی، گیمرهای PC باید مهارت‌های فنی بیشتری نسبت به گیمرهای کنسول داشته باشند. اگرچه امکان تغییر یک کنسول با افزودن سخت افزار جدید وجود دارد، اما نیازی به این کار نیست. گیمرهای کنسول فقط باید بتوانند دنباله یا آپدیت بازی‌های خود را نصب کنند. گیمرهای PC به مقداری مهارت فنی نیاز دارند، حتی اگر یک کامپیوتر گیمینگ بازی از پیش ساخته شده خریداری کرده باشند. از مهارت های فنی، منظور ما توانایی نوشتن کد HTML نیست، بلکه توانایی راه اندازی یک کامپیوتر با درک کلی از نحوه عملکرد آن است. یک گیمر PC همچنین ممکن است بخواهد قطعات سخت افزاری را ارتقاء دهد و درایورهای جدیدی را برای آن قطعات نصب کند، که نیاز به یک سطح مهارت فنی متوسط ​​دارد.

همچنین بخوانید  انواع پلی استیشن 4

ارتقاء

اضافه کردن سخت افزار جدید به کنسول با حداقل سطح مهارت فنی امکان پذیر است. با یک PC، ارتقاء می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد. هر جزء سخت افزاری را می‌توان به همراه سایر ویژگی‌های ظاهری مانند کیس سیستم ارتقاء داد.

مزایای بازی با کنسول

بازی با کنسول
مزایای بازی با کنسول گیمینگ

کنسول‌ها نسبت به کامپیوتر‌ها مزیت‌هایی دارند: استفاده از آن‌ها آسان است، نیازی به ارتقاء ندارد، بازی چندنفره با دوستانی که کنسول دارند ساده است، به‌طور کلی ارزان‌تر هستند، و از کنترلر‌های وایرلس استفاده می‌کنند که به شما این امکان را می‌دهد تجربه بازی فعال‌تری داشته باشید.

کنسول‌ها ارزان تر، ساده تر و راحت تر برای استفاده هستند.

بسیاری از گیمرها بازی با کنسول را انتخاب می‌کنند زیرا برای راه اندازی و نگهداری آسان طراحی شده‌اند. کنسول بازی می‌تواند چند دقیقه پس از اینکه سیستم را از جعبه خارج کردید روشن شود. هیچ زمان ساخت یا مهارت‌های فنی برای شروع یک بازی ​​مورد نیاز نیست. اگرچه هزینه‌های نسبی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی قابل بحث است، اما به طور کلی، کنسول‌ها قیمت کمتری نسبت به کامپیوترهای گیمینگ دارند. به علاوه، کنسول‌های جدیدتر را می‌توان برای تماشای فیلم، نمایش‌های تلویزیونی و موسیقی مورد استفاده قرار داد که امتیاز دیگری به داشتن کنسول اضافه می‌کند.

لازم نیست سخت افزار را ارتقاء دهید.

یکی دیگر از مزایای کنسول‌های بازی ‌این است که می‌توانید بدون نگرانی در مورد قدیمی شدن سخت افزار به بازی کردن ادامه دهید. برخلاف بازی روی PC، که ممکن است با پیشرفت بازی‌ها نیاز به ارتقاء داشته باشد، کنسول‌ها توسط سازنده با سیستم مورد نیاز ساخته می‌شوند. با این حال، سازندگان کنسول‌ همیشه کنسول‌های جدیدی را مطابق با پیشرفت‌های فناوری عرضه می‌کنند، بنابراین همچنان خطر عدم پشتیبانی کنسول‌های قدیمی از بازی‌های جدید وجود دارد. مدت زمان بین عرضه کنسول‌های جدید به سازنده بستگی دارد. بنابراین، گیمرهای کنسول باید در نظر داشته باشند که آیا در زمان انتشار سیستم جدید، کنسول خود را ارتقاء می‌دهند یا نه. علاوه بر این، بسیاری از گیمرهای کنسول در طول زمان مجموعه‌ای از کنسول‌ها را برای بازی کردن خواهند داشت. عدم سازگاری کنسول‌های جدید با بازی‌های قدیمی، یا توانایی اجرای بازی‌های منتشر شده برای کنسول‌های نسل قبلی در دستگاه‌های نسل جدید، به این معنی است که بازیکنان اغلب مجبور به ارتقاء دادن سیستم خود می‌شوند.

بازی کردن را برای بیشتر افراد آسان می کند، از جمله بهبود بازی‌های چند نفره

اکثر دوستان شما، سیستم کنسولی دارند. جمع کردن دوستان خود برای بازی آسان است و کنسول‌ها برای بازی‌های چند نفره تنظیم شده‌اند. کامپیوتر‌های گیمینگ در طول تاریخ به دلیل عملکرد بهتر در بازی‌های آنلاین به عنوان سیستم برتر شناخته شده‌اند. با این حال، کنسول‌ها از آن زمان به دنبال پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی ارتباط در بازی و اشتراک‌گذاری آنلاین بازی هستند که برای بازی با دوستان عالی است. اگر علاقه به بازی چند نفره با دوستان خود دارید، باید در نظر بگیرید که دوستان شما در کدام سیستم بازی می‌کنند، زیرا تعداد کمی از کنسول‌ها و بازی‌ها از قابلیت کراس پلتفرم پشتیبانی می‌کنند.

همچنین بخوانید  داستان شاه سپید (The Ivory King)

عناوین انحصاری کنسول

برخی از بازی‌ها برای PC در دسترس نیستند، و فقط در انحصار کنسول هستند. قبل از اینکه به یک کنسول متعهد شوید، در نظر بگیرید که کدام سیستم‌ها، بازی‌هایی را که دوست دارید ارائه می‌دهند، زیرا همه کنسول‌ها طیف یکسانی از بازی‌ها را ارائه نمی‌دهند.

کامپیوتر گیمینگ
مزایای بازی با کامپیوتر گیمینگ

کنترلرهای بی سیم

کنترلرهای وایرلس به شما این امکان را می‌دهند که در حین بازی فعال‌تر باشید. بسیاری از کنسول‌ها دارای بازی‌هایی هستند که فعالیت بدنی و مهارت‌های شما را افزایش می‌دهند.

مزایای بازی با کامپیوتر

PC ها دارای مزایای مختلفی هستند، از جمله توانایی شخصی‌سازی، ایجاد کلیدهای میانبر، تصاویر واضح‌تر و واقعی‌تر، دقت برتر در دستگاه‌های جانبی، و توانایی بیشتر برای اصلاح بازی‌ها.

می توانید سخت افزار PC را تغییر دهید

با ساختن کامپیوتر گیمینگ خود می‌توانید انتخاب کنید که چقدر می‌خواهید روی کامپیوتر خود سرمایه‌گذاری کنید. برخی از گیمرها روی داشتن یک کامپیوتر بسیار پیشرفته سرمایه گذاری می‌کنند و ترجیح می‌دهند جدیدترین نسخه‌های بازی را در بالاترین تنظیمات ممکن بازی کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند روی یک کامپیوتر اقتصادی تر سرمایه‌گذاری کنند و فقط در صورت نیاز آن را ارتقا دهند.

سه مؤلفه‌ای که گیمرها معمولاً بیشتر برای آن ها سرمایه گذاری می‌کنند عبارتند از:

واحد پردازش گرافیک (GPU) یا کارت گرافیک، داده‌ها را به سیگنال‌هایی تبدیل می‌کند که به مانیتور ارسال می‌شوند. سپس این داده‌ها تصاویر یا ویدیویی را که روی صفحه می‌بینید ایجاد می‌کنند.

حافظه (RAM) جایی که اطلاعات بازی برای بارگیری یا بازیابی سریع ذخیره می‌شود. در اینجا گیمرها میزان رم مورد نیازشان، فرکانس انتقال داده‌ها و سرعت (تاخیر) آن اطلاعات را در نظر می‌گیرند. بازی‌های مدرن معمولاً به 4 یا 8 گیگابایت به عنوان حداقل رم نیاز دارند، بازی‌های جدیدتر اکنون به 16 گیگابایت و 32 گیگابایت نیاز دارند که به تضمین بهترین تجربه گیم پلی کمک می‌کند.

هارد دیسک یا درایو حالت جامد (SSD) جایی است که اطلاعات بازی، داده‌ها و سایر برنامه‌ها به طور دائم در رایانه ذخیره می‌شوند و در صورت لزوم بازیابی می‌شوند. اکثر گیمرهای کامپیوتر یک درایو حالت جامد را ترجیح می‌دهند، زیرا در مقایسه با هارد دیسک (HDD) سرعت بیشتری دارد، با دوام‌تر است و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

جلوه‌های بصری بهتری دارد

تسلط بر رقابت یک چیز است، اما دیدن آن در واضح ترین حالت ممکن چیز دیگری است. چه با گرافیک مجتمع باشد یا با واحد پردازش گرافیکی (GPU) شما کنترل وضوح تصاویر را در دست دارید. با کامپیوتر گیمینگ، می‌توانید همزمان روی چند صفحه نمایش نیز بازی کنید.

همچنین بخوانید  معرفی 10 تا از بهترین یوتیوبرهای ایرانی

کنترل نحوه بازی: لوازم جانبی بازی

برخلاف گیمر‌های کنسول‌ها که نحوه بازی آن‌ها محدود است، کاربران کامپیوتر از طیف گسترده‌ای از کنترلرها و موس‌ها برای بازی بهره می‌برند. گیمرهایی که به دنبال ریلکس کردن هستند می‌توانند مانند اکثر کنسول‌ها از آزادی کنترلرهای وایرلس، جوی استیک و حتی فرمان برای بازی‌های رانندگی لذت ببرند. با این حال، وقتی هدف دقت است، کاربران کامپیوتر می‌توانند از ماوس استفاده کنند. ماوس‌های کامپیوتر دقیق هستند و به شما امکان کنترل و دقت بی‌نظیر در بازی‌های تیراندازی اول شخص را می‌دهند. ماوس‌ها اغلب مورد علاقه گیمرهای حرفه‌ای هستند که نیاز به دقت بسیار بالا دارند.

شما می توانید ریگ خود را بازنویسی کنید

شما می‌توانید ظاهر فیزیکی رایانه شخصی خود را تغییر دهید و در بسیاری از بازی‌ها نیز می‌توانید با اصلاح خود بازی، گیم پلی را تغییر دهید. تصور کنید که با حریفان در یک نقشه جدید رقابت می‌کنید یا ظاهر شخصیت‌های مختلف را تغییر می‌دهید تا هیجان بیشتری به بازی خود اضافه کنید. شما حتی می‌توانید مادهای دیگر گیمرها را دانلود کنید، بنابراین نیازی نیست خودتان کاری کنید.

بازی‌های کامپیوتر ارزان تر هستند

در حالی که بسیاری از گیمرها ابتدا به هزینه ساخت یک کامپیوتر گیمینگ فکر می‌کنند، یکی از مزایایی که کمتر در مورد آن صحبت می‌شود هزینه‌ی کم بازی‌های کامپیوتر است. بسیاری از پلتفرم‌های توزیع دیجیتالی که بازی‌های کامپیوتر ارائه می‌کنند، این گزینه را به گیمرها می‌دهند که بازی‌های کامپیوتری را ارزان‌تر از نسخه‌های مخصوص کنسول بخرند.

عناوین انحصاری PC

درست است که برخی از بازی‌ها انحصاری کنسول‌ها باقی می‌مانند، اما سایر بازی‌های محبوب نیز انحصاری کامپیوتر هستند. درست مانند یک کنسول، قبل از تصمیم به خرید، در نظر بگیرید که کدام سیستم‌ها، بازی‌هایی را که دوست دارید ارائه می‌دهند.

بنابراین، آیا کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول گیمینگ؟!

هنگام در نظر گرفتن نبرد حماسی بین اینکه کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول، مهم است که نه تنها بودجه، بلکه به طور کلی تجربه‌ای که می خواهید داشته باشید را در نظر بگیرید. به عنوان یک گیمر، آیا بیشتر به راحتی فکر می‌کنید؟ یا هزینه؟ بازی آنلاین چند نفره؟ آیا از ارتقای رایانه خود لذت می‌برید؟ پاسخ روشن است. بازی با کامپیوتر برتر هست، به دلیل تمام مزایایی که کامپیوتر ارائه می‌دهد، بازی روی کامپیوتر بهتر از کنسول است. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می‌کنید، مهم این است که بازی کنید و از آن لذت ببرید.

Hosein Hooshmand
Hosein Hooshmand

حسین هوشمند هستم متولد 77 ساکن تهران. علاقه ی زیادی به هنر، ورزش و گیمینگ دارم و سعی میکنم در نوشته هام راجع به این موضوع ها برای شما صحبت کنم.

چطور بود؟
+1
3
+1
+1
+1
3
+1
2
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط