Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ رایج‌ترین دلیل داغ شدن پمپ پکیج و راه‌های تعمیر پکیج

رایج‌ترین دلیل داغ شدن پمپ پکیج و راه‌های تعمیر پکیج

by | 2 خرداد 1401 | تعمیرات | 0 comments

یکی از لوازم گرمایشی رایجی که امروزه به وفور در منازل مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، پکیج است. پکیج‌های دیواری در واقع جایگزین آبگرمکن‌ها هستند که کاربری راحتی داشته و گرمابخش خانه محسوب می‌شوند.‌ این تجهیزات از بخش‌ها و قطعات مختلفی تشکیل شده‌‌اند که کارکرد نهایی آن تحت تاثیر سلامت تک تک اجزا و قطعات می‌باشد. یکی از این بخش‌های مهمی که باید به صورت دوره‌ای بررسی شود پمپ پکیج است. تیم تخصصی برای استفاده بهینه از پکیج و افزایش طول عمر آن ضمن بررسی پمپ، اجزای آن و روش کار دستگاه، علت‌های رایج داغ شدن پمپ پکیج را بررسی نموده و راهکارهایی را برای آن ارائه می‌دهد. 

پمپ پکیج چیست و چگونه کار می‌کند؟

پمپ، قطعه‌ای است که وظیفه‌ی آبرسانی به شوفاژ‌ و رادیاتور را برعهده دارد. کارکرد سیستم به این صورت است که آب سردی را که وارد پکیج شده گرم نموده، سپس آن را به سایر بخش‌های سیستم می‌رساند. جریان آب گرم درون شوفاژ هم به این علت می‌باشد. بخش‌های تشکیل دهنده‌ی پمپ پکیج عبارت است از:

  • روکش ضخیم پلاستیکی یا فلزی که کیسینگ نام دارد.
  • یاتاقان که موجب چرخش ایمپلر پمپ می‌شود.
  • روتور که پره‌های پمپ در آن قرار گرفته و آب را به سمت لوله‌ها می‌فرستد.
  • استاتور که در داخل پمپ قرار گرفته و وظیفه‌ی تولید میدان مغناطیسی را بر عهده دارد.
همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات لپ تاپ و راه های رفع آن

این‌ موارد قطعات اصلی پمپ پکیج محسوب می‌شوند که خرابی هر کدام در نهایت موجب می‌شود تا پمپ به درستی کار نکند.

نحوه‌ی کار پمپ به این صورت است که با روشن شدن دستگاه، آب سردی که درون رادیاتور و لوله‌‌ها موجود است به پکیج فرستاده می‌شود. در آنجا دمای آن افزایش یافته و مجددا از طریق لوله‌ها در کل سیستم پخش می‌شود. تا زمانی که پکیج روشن است و از آب گرم استفاده می‌شود این فرایند پی در پی تکرار می‌شود. به این ترتیب شوفاژ دائما گرم باقی می‌ماند.

عمده‌ترین دلایل داغ شدن پمپ پکیج چیست؟

برای هر پکیج دمای مناسب و مجازی وجود دارد. گاهی شرایط و مسائلی پیش می‌آید که این دما افزایش می‌یابد. در ادامه به ذکر برخی از مهم‌ترین عواملی که موجب داغی بیش از حد پمپ پکیج اشاره می‌کنیم.

نبودن آب درون پکیج

اگر درون پکیج هیچ آبی وجود نداشته باشد، روشن کردن آن موجب خرابی و یا حتی سوختن آن می‌شود. از این‌رو توصیه می‌شود تا زمانی که از وجود آب درون پکیج مطمئن نشدید هرگز اقدام به روشن کردن آن نکنید.

فقدان فیلتر مناسب

وجود فیلتر در مسیر جریان آب موجب می‌شود تا جلوی سنگریزه‌ها، میکروب‌ها و ذرات اضافه‌ گرفته شود و در بلندمدت خرابی به بار بیاورد. در نتیجه پمپ از کار می‌افتد. به همین علت توصیه می‌شود به طور مرتب فیلتر پکیج را چک کرده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید.

وجود رسوبات در پمپ

رسوبات موجود در پمپ از دیگر عواملی هستند که موجب خرابی آن می‌‌شوند. به ویژه وقتی رسوبات برای مدت زمان زیادی در پمپ باقی بمانند. بنابراین بهتر است تا قبل از اینکه بخواهید از آن استفاده کنید آب داخل آن را خالی کرده، سپس آن را خاموش کنید.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های اندروید و راه های رفع آن

سرویس نکردن پکیج

سرویس پکیج از جمله اقداماتی است که به صورت دوره‌ای و منظم باید انجام شود. به خصوص وسایلی که در تمام طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای اینکه کارایی بهتری داشته باشند و از با گذشت زمان بازدهی آن افت نکند نباید از سرویس آن غافل شد. 

تعمیر پمپ پکیج

در صورتی که پمپ پکیج با خرابی و اشکال مواجه شود باید سریعا سپس تعمیر گردد. قبل از اینکه اقدام به تعمیر پکیج نمایید باید آن را از برق بکشید. محل قرارگیری پمپ در پشت بدنه پکیج است. چنانچه بدنه برداشته شود پمپ نمایان شده و برای تعمیر باید آن را از محل جدا کرد. تعمیر پکیج امری بسیار مهم است و نیاز است که قبل از آن حتما توسط کارشناسان و متخصصان عیب‌یابی اولیه صورت گیرد. سپس بسته به ضرورت اقدام به سرویس، تعمیر و یا حتی تعویض آن صورت گیرد.

مشکل در مسیر برگشت آب

وقتی آب درون رادیاتور یا لوله‌ها سرد می‌شود باید به پمپ برگردد تا مجددا گرم شود. اگر به بنا به هر دلیلی آب نتواند به پکیج برگردد، پکیج بدون آب به کار خود ادامه می‌دهد و احتمال خرابی و سوختن آن تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

روشن ماندن پمپ پکیج

از عوامل مهمی که موجب می‌شود پمپ یکسره کار کند و روشن بماند، وجود مشکل در الکترودهای آن است که موجب اختلال در سیستم برق‌رسانی پکیج می‌شود. در نتیجه پکیج تمام مدت روشن می‌ماند و می‌سوزد.

همچنین بخوانید  علت خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

هوا گرفتن پمپ پکیج

اگر پمپ آب دچار هوا گرفتگی شود و هوا برای مدت زیادی درون آن محبوس بماند، زمینه برای داغی بیش از حد و خرابی آن فراهم می‌شود. هواگیری مانند سرویس پکیج باید به صورت منظم و دوره‌ای انجام شود. هواگیری معمولا با صدای خارج شدن هوا با فشار زیاد همراه است. به این ترتیب زمان تخلیه‌ی کامل هوا را به راحتی متوجه می‌شوید.

خرابی ترمیستور

ترمیستور قطعه‌ای است که در کنترل دمای آب نقش دارد. اگر ترمیستور خراب شود، دمای آب بیش از حد بالا می‌رود و موجب گرم شدن بدنه‌ی پکیج می‌شود. در صورت وقوع چنین مشکلی باید فورا با تعمیرکاران متخصص در این زمینه تماس گرفت. 

تجمع آهک در پمپ پکیج

تجمع آهک از جمله مواردی است که موجب می‌شود پکیج بیش از حد مجاز گرم شود و از میزان طول عمر مفید آن کاسته شود. از نشانه‌های تجمع آهک، شنیده شدن صدایی شبیه سوت کتری است. برای رفع این مشکل باید از یک فیلتر مغناطیسی مناسب برای رفع این انسداد اقدام کرد.

با توجه به مواردی که عنوان شد برای اینکه میزان استهلاک ناشی از مصرف پکیج به حداقل خودش برسد لازم است تا ماهانه یکبار اقدام به بررسی آن نمایید. در این راستا مجموعه‌ی تکنو‌تعمیر با کادری مجرب و آموزش دیده قادر است تمامی اقدامات و خدمات خود در راستای تعمیر پکیج در تهران و تمامی مناطق و محله‌های اطراف آن را ارائه نماید.

teamtela.com
teamtela.com
چطور بود؟
+1
1
+1
2
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط