Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ طراحی سایت چه تاثیری در رشد کسب و کارتان دارد؟

طراحی سایت چه تاثیری در رشد کسب و کارتان دارد؟

by | 2 خرداد 1401 | آی تی | 1 comment

همان‌طور که می‌دانید، امروزه بسیاری از کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن رفته‌اند. بدون شک هرکدام از آن‌ها برای موفقیت در این مسیر، به یک سایت نیاز دارند. از آنجایی که طراحی سایت یک کار کاملا تخصصی است، همواره توصیه می‌شود که از خدمات شرکت‌های طراحی سایت در مشهد و یا هر شهری که در آن ساکن هستید، استفاده کنید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بهتر است با مراحل وب دیزاین و اثرات آن بر پیشرفت شغلیتان آشنا شوید. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به شرح مراحل طراحی وبسایت و اهمیت آن بپردازیم. اگر شما هم به تازگی تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی و داشتن یک سایت گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

منظور از طراحی سایت (Web Design) چیست؟

به طور کلی، به فرآیندی که به ایجاد یک پایگاه اینترنتی ختم می‌شود، طراحی سایت می‌گویند. عده‌ای از افراد که تخصصی در این زمینه ندارند، تصور می‌کنند که راه‌اندازی یک سایت محدود به خرید یک هاست و دامنه می‌شود. در حالی که برای داشتن یک سایت قدرتمند، نیاز به تخصص‌های گوناگونی است که در ادامه بیشتر به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت. خوب است بدانید، کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، سال‌ها تلاش کرده و با دانش و اطلاعات کافی در شرکت‌ها مشغول به کار شده‌اند. بنابراین همواره به کسانی که تصمیم به داشتن یک سایت دارند، پیشنهاد می‌شود که پروژه خود را برون‌سپاری کرده و با خاطری آسوده یک سایت بی‌عیب و نقص را تحویل بگیرند.

هدف از طراحی سایت چیست؟

یک پایگاه اینترنتی می‌تواند با اهداف مختلف نظیر فروش محصول، ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی ایجاد شود. در واقع ممکن است هدف شما از داشتن یک سایت، با اهداف سایر افراد، زمین تا آسمان فرق داشته باشد! امروزه به تعداد شغل‌های موجود، انواع مختلفی سایت نیز وجود دارد. شما می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل با میلیون‌ها سایت که به مقاصد متفاوت ایجاد شده‌اند، آشنا شوید. وبسایت‌های شخصی، شرکتی، خبری و مجله‌ای، دانشگاهی، آموزشی و… جزو انواع مختلفی از سایت‌ها هستند که هرکدام از ما تا به حال حداقل با یک کدام از آن‌ها سروکار داشته‌ایم.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی + تفاوت ها

طراحی سایت در مشهد چه تاثیری بر رشد کسب و کارها دارد؟

یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که طراحی سایت در مشهد در رشد کسب و کارها دارد، فراهم کردن راهی آسان برای تعامل بیشتر با مخاطبین است. برای درک بیشتر اهمیت این موضوع، به این مثال توجه کنید. تصور کنید که مسافری از فروشگاهتان خرید کرده و قبل از برگشت به شهر خود، کارت ویزیت شما را دریافت کرده است. حال به هر دلیلی این کارت را گم می‌کند و دیگر راه ارتباطی با شما نخواهد داشت. اولین چیزی که برای خرید مجدد از فروشگاه شما به ذهنش می‌رسد، سرچ نام فروشگاه در گوگل است.

 حال اگر شما به صورت آنلاین فعالیت نداشته باشید، خیلی راحت مشتری وفادارتان را از دست خواهید داد! بنابراین وجود یک سایت، کمک زیادی به حفظ ارتباط با مخاطبین کرده و امکان خدمات‌رسانی را آسان‌تر خواهد کرد. لازم به ذکر است که هر سایتی سبب رشد شما نمی‌شود، بلکه صرفا مواردی که به صورت اصولی طراحی شوند، می‌توانند نیازهای کسب و کارتان را برطرف کنند. چند مورد از ویژگی‌های یک سایت خوب عبارتند از:

  • سرعت بالا
  • طراحی اصولی و مطابق استانداردها
  • طراحی ریسپانسیو و…

 با مراحل طراحی سایت آشنا شوید!

برای داشتن یک سایت حرفه‌ای، بایستی تک تک مراحل آن به درستی و توسط یک کارشناس طی شود تا به نتیجه موردنظر برسیم. لازم به ذکر است، سایتی که از اساس مشکل داشته باشد و اصول در آن رعایت نشده باشد، دیر یا زود از دسترس خارج شده و یا توانایی جلب نظر مخاطب را نخواهد داشت. این موضوع، زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید از این پایگاه اینترنتی کسب درآمد نیز داشته باشید. فراموش نکنید، سایت هر کسب و کاری به منزله ویترین فروشگاه آن است. بنابراین برای بهتر به نظر آمدن آن باید نهایت تلاشتان را به کار بگیرید! در ادامه، مراحلی که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت در مشهد و سایر شهرها، برای انجام پروژه‌های خود طی می‌کند را، معرفی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید  خرید و راه اندازی هاب
طراحی سایت

مرحله اول: طراحی ساختار کلی (وایرفریم)

در اولین گام، لازم است یک نمای کلی از آنچه که قرار است در آینده ساخته شود، طراحی گردد. این کار کمک می‌کند تا از همان ابتدا به طور کامل نقشه کلی سایت، چیدمان المان‌ها، عناصر مختلف و… در جای خود قرار بگیرند و مراحل بعدی راحت‌تر انجام شوند.

مرحله دوم: طراحی UI

هر آنچه که شما از یک سایت می‌بینید، رابط کاربری یا UI نامیده می‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین مراحلی که تیم طراحی باید پشت سر بگذارد، ایجاد یک رابط کاربری زیبا و کاربردی است. منظور از کاربردی بودن، این است که مخاطبین به راحتی بتوانند به هدف خود در سایت برسند و دچار سردرگمی نشوند. انجام این مرحله با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، XD و… صورت می‌گیرد. با این کار به وایرفریم اولیه رنگ و لعاب داده می‌شود و کارفرما بهتر متوجه چیزی که درنهایت تحویل می‌گیرد، خواهد شد.

مرحله سوم: کدنویسی

زمانی که شکل ظاهری سایت مشخص شد، نوبت به کدنویسی آن با استفاده از زبان‌های مخصوص می‌رسد. البته ناگفته نماند که برخی از سایت‌ها از اساس با استفاده از کدنویسی ایجاد می‌شوند. در حالی که دسته‌ای دیگر، به واسطه سیستم‌های مدیریت محتوا، مانند وردپرس، ایجاد می‌شوند. لازم به ذکر است، برای راه‌اندازی یک سایت با استفاده از وردپرس نیز به برنامه‌نویسی نیاز است. در واقع برنامه‌نویسی این امکان را ایجاد می‌کند که حتی در وردپرس هم آن چیزی که کارفرما در نظر دارد را اجرا و شخصی‌سازی کرد. برای اینکه بهتر بتوانید درمورد استفاده یا عدم استفاده از سیستم مدیریت محتوا تصمیم بگیرید، می‌توانید به عواملی مانند هزینه‌ها و برنامه‌ای که برای سایت خود در نظر دارید، توجه نمایید.

مرحله چهارم: راه‌اندازی کامل سایت

زمانی که سه مرحله قبلی به پایان رسید، باید به سراغ مرحله پایانی یعنی راه‌اندازی سایت بروید. در این گام، زمانی که هاست و دامنه مناسبی خریداری کردید، باید سایت را پیکربندی کرده و برای قرار گرفتن در دسترس عموم آن را آماده کنید. تا این مرحله سایت کامل شده و آماده تحویل دادن به کارفرما است. اما برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در مشهد و سایر شهرها، خدمات مدیریت سایت، تولید محتوا، سئو و… را نیز انجام می‌دهند. شما می‌توانید بنا به نیازتان هرکدام از خدمات اضافی که نیاز داشتید را نیز انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید  حقایق دارک وب که شما را می ترساند

و در پایان…

امروزه یکی از مهم‌ترین عواملی که بر رشد کسب و کارها تاثیر دارد، طراحی سایت است. زمانی که برای کسب و کارتان یک سایت داشته باشید، راحت‌تر قادر خواهید بود با مشتریان خود تعامل برقرار کنید. همچنین از انتقادات و پیشنهادات آن‌ها آگاه می‌شوید. طراحی سایت یک کار کاملا اختصاصی است و نیاز به همکاری یک تیم دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در صورت نیاز به سایت، حتما از خدمات شرکت‌ طراحی سایت در مشهد استفاده کنید.

یکی از مجموعه‌هایی که می‌توانید پروژه طراحی سایت خود را به آن‌ها بسپارید،  شرکت طراحی سایت در مشهد دیجیتالیکس است. این مجموعه با تجربه چندین ساله خود در این عرصه، صفر تا صد سایت شما را با استفاده از روش‌های کدنویسی اختصاصی و یا قالب وردپرس با بهترین کیفیت ممکن طراحی می‌کند. ویژگی‌هایی مانند ریسپانسیو بودن سایت، پشتیبان و خدمات پس از فروش، کدنویسی html5 معتبر و مطابق با آخرین استانداردهای کنسرسیوم وب، ازجمله مواردی هستند که در تمامی نمونه کارهای این این تیم حرفه‌ای دیده می‌شود. بنابراین هرآنچه که از یک سایت حرفه‌ای انتظار می‌رود را می‌توانید از این شرکت بخواهید. اگر تصمیم دارید یک کسب و کار آنلاین برای خود داشته باشید، فرصت را غنیمت شمرده و همین امروز با دیجیتالیکس تماس بگیرید.

سعید قرمزی
سعید قرمزی

سلام
سعید قرمزی هستم. متولد 1369و فارغ التحصل کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید چمران اهواز. می‌خوام کنار هم از ادبیات لذت ببریم.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. چگونگی
    0
    0

    ممنونم عالی بوئ

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط