Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ مبل شنی یا بین بگ چیست؟

مبل شنی یا بین بگ چیست؟

by | 16 فروردین 1402 | اصناف و صنایع | 0 comments

صندلی ساکو که به آن صندلی بین بگ، صندلی هپی چیر یا به سادگی مبل شنی نیز می گویند (“Sacco” ایتالیایی به معنای “کیسه، گونی” است)، یک کیسه پارچه‌ای بزرگ است که با دانه‌های پلی استایرن پر شده است که توسط Piero Gatti، Cesare Paolini طراحی شده است. و فرانکو تئودورو این محصول نمونه‌ای از یک صندلی آناتومیک است، زیرا شکل جسم توسط کاربر تنظیم می‌شود. ساکو جایزه XXVI Premio Compasso d’Oro را دریافت کرد و در مجموعه دائمی مهم‌ترین موزه‌های هنر معاصر در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.

تاریخچه

Sacco در سال 1968 توسط سه طراح ایتالیایی معرفی شد: Piero Gatti، Cesare Paolini و Franco Teodoro. این شی در جنبش مدرنیسم ایتالیا ایجاد شد. به عنوان یک پدیده دوران پس از جنگ، طراحی مدرنیسم ایتالیایی به شدت از فناوری جدید موجود الهام گرفته شده است. فناوری پس از جنگ با معرفی مواد جدیدی مانند پلی استایرن باعث افزایش فرآیندهای تولید شد. ایده کالاهای تولید انبوه ساخته شده در محدوده قیمت ارزان برای مصرف کنندگان جذاب بود. بنابراین نیاز به انقلابی در فرآیند خلاقیت و تولید ایجاد کرد. “طراح عضو جدایی ناپذیر فرآیندی بود که شامل بازاریابی و همچنین مهندسی می‌شد”. الهام گرفته شده از طراحی وسپا Corradino D’Ascano برای Piaggio Corporation در سال 1946، به ماهیت طراح ارزش افزود. با طراحی‌های موفق، برندها می‌توانستند محصولات بیشتری را به فروش برسانند و بنابراین هویت طراح نقش تبلیغاتی مهمی ایفا می‌کرد. یکی دیگر از چهره‌های مهم دوره مدرنیسم ایتالیا، جیو پونتی بود. پونتی با الهام از جنبش‌های هنری مدرنیسم، اشکال جدیدی از اشیاء را خلق کرد. طراحی‌های نامتقارن و متعادل او اشیاء ایتالیایی را از نمایش کلاسیک خود آزاد کرد. این طراح طرح‌های ایتالیایی را در نمایشگاه‌های معروفی به نام “Triennale میلان” تبلیغ کرد: “این نمایشگاه‌ها که در اوایل دهه 1920 برگزار شدند. مسئول افزایش دیده شدن طراحی ایتالیایی در یک محیط بین‌المللی بودند.” پونتی پس از اینکه در سال 1947 سردبیر مجله Domus (مجله) شد، نه تنها در طراحی ایتالیایی آن زمان، بلکه به «عنصر انسانی و خلاق در طراحی صنعتی مدرن و همچنین مزایای عملی، اقتصادی و اجتماعی آن» کمک کرد. 

همچنین بخوانید  راهنمای خرید سمپاش پشت تراکتوری

پیرو گاتی، چزاره پائولینی و فرانکو تئودورو، با الهام از پیشینیان طراح خود، در سال 1968 با طراحی ساکو، “صندلی بی‌شکل” آمدند.اگرچه این اولین طراحی صندلی بی شکل در تاریخ ایتالیا نبود، اما Sacco اولین محصول موفقی بود که با مشارکت Zanotta ساخته شد. سلف این محصول یک نقص بزرگ در طراحی داشت که نمی‌توانست شکل خود را حفظ کند و بنابراین هرگز به تولید نرسید. ساکو این عیب را برداشت و با استفاده از چرم برای دوخت بیرونی و سمت راست آن را انجام داد. شایان ذکر است که استفاده از چرم تصادفی نبود زیرا در آن زمان منسوجات یک محصول افتخار ملی ایتالیا بود. کاربر هدف این صندلی، جامعه سست، هیپی و خانواده غیر سازگار آنها بود. «در دوره‌ای که با فرهنگ هیپی، اشتراک آپارتمان و تظاهرات دانشجویی مشخص می‌شود، طراحان سی و چند ساله یک nonpoltrona (غیرصندلی) ایجاد کردند و بنابراین حمله به سلیقه خوب بورژوازی را آغاز کردند.

ساکو بخشی از مجموعه دائمی مهم‌ترین موزه‌های هنر معاصر در سراسر جهان است، مانند موزه هنر مدرن در نیویورک، مرکز پمپیدو در پاریس و موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن. ساکو بخشی از نمایشگاه 1972 در موزه هنر مدرن نیویورک ایتالیا: منظره داخلی جدید – دستاوردها و مشکلات طراحی ایتالیایی بود و در سال 1973، جایزه BIO 5 را در بینال طراحی در لیوبلیانا دریافت کرد. در سال 2020 ساکو جایزه معتبر Compasso d’Oro را دریافت کرد.

چزاره پائولینی، معمار، فارغ التحصیل از دانشگاه پلی تکنیک تورین است. فرانکو تئودورو و پیرو گاتی، طراحان، در Istituto Tecnico Industriale Statale per le Arti Grafiche e Fotografiche در تورین تحصیل کردند.

پیرو گاتی، چزاره پائولینی و فرانکو تئودورو شرکت معماری خود را در سال 1965 در تورین تأسیس کردند.

 

مدلهای دیگر بین بگ

طراحان دیگر از طرح صندلی “بی شکل” پیروی کرده اند و طیفی از محصولات الهام گرفته شده را ایجاد کرده‌اند که پس از Sacco ساخته شده است. در میان بسیاری، موفق‌ترین مدل معاصر، Fatboy از Jukka Setala است. محصولی که در سال 2002 روانه بازار شد، این طراح فنلاندی را به رسمیت شناخت. شکل جدید مبل شنی دوخت کمتری دارد و شکل هندسی بیشتری دارد. همچنین دارای پرکننده EPS است که دوام بیشتری نسبت به PVC دارد.

همچنین بخوانید  بهترین میکروفون برای ضبط صدا و پادکست کدام است؟

Bean bag یک کوسن پر از گلوله‌های مختلف است که به عنوان مبلمان مستقل، به ویژه یک صندلی غیررسمی بسیار راحت عمل می‌کند. آنها اکثرا گرد هستند، اما امروزه اشکال و اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند – از هپی چیر بچه گانه تا کیسه‌های بزرگ XXXL. شکل آنها مانند گلابی، کره، قرص یا جعبه است.

این مظهر راحتی و راحتی در نشستن است. شما می‌توانید در یک بین بگ مانند هیچ صندلی دیگری استراحت کنید.

امروزه بیشتر کاورهای مبل هاس شنی دارای یک دهانه مناسب برای کودکان با یک زیپ جداکننده ایمنی هستند که زیپ را در جای خود قفل می‌کند تا از ریختن گلوله‌ها در داخل بین بگ جلوگیری کند.

روکش‌های بیرونی مبل شنی با پوشش داخلی برای پر کردن گلوله‌ها باعث می‌شود پوشش بیرونی به راحتی تمیز شود.

برای روکش کیسه حبوبات از چه پارچه‌ای استفاده می‌شود؟

بهترین چیز در مورد کیسه حبوبات به عنوان یک تکه مبلمان این است که می‌توانید آن را متناسب با فضای داخلی خود انتخاب کنید. این در مواد و الگوها و طرح های بسیار متفاوتی موجود است که سبک طراحی شما هر چه باشد، یک مبل شنی برای همراهی با آن وجود دارد.

بیشترین ماده‌ای که به عنوان پوشش بین بگ دیده می‌شود پلی استر است. ارزان است و ممکن است پوشش مبل شنی با کیفیت مورد نظر شما نباشد. ماده محبوب بعدی نایلون است. شما همچنین می‌توانید کاورهای پنبه‌ای، بوم، خز مصنوعی، جیر، چرم، مخملی، و هپی چیر میکرو جیر را دریافت کنید. من فکر می‌کنم پارچه میکرو جیر نرم‌ترین و راحت‌ترین کیسه‌های حبوبات را می‌سازد.

نایلون و پلی استر که دارای پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش و مقاوم در برابر آب هستند برای ساخت مبل‌های شنی در فضای باز استفاده می‌شود.

4 تا از بهترین پرکننده ها برای مبل های شنی

پرکننده های طبیعی

می‌توانید بین بگ را با لوبیاها یا غلات خشک شده مانند برنج، لوبیا، ذرت، گندم و پوست گندم سیاه پر کنید، همانطور که در گذشته این کار انجام می‌شد.

همچنین بخوانید  بررسی پمپ دنده خارجی

ممکن است به اندازه مهره‌های پلاستیکی فنر نباشد، و برای پر کردن مبل شنی‌های بزرگ به مقدار زیادی از آن نیاز خواهید داشت (بعلاوه، وزن آن را مرده می‌کند)، اما می‌توانید با دانستن اینکه روی چیزهایی از طبیعت دراز کشیده اید، استراحت کنید.

پلی پروپیلن منبسط شده (EPP)

این دانه های سبک وزن که به راحتی فرم خود را از دست نمی‌دهند بهترین پرکننده پلاستیکی برای کیسه‌های حبوبات هستند. فقط آنها را در معرض اکسیژن قرار ندهید. آنها برای مدت طولانی یکسان خواهند ماند. یکی از معایب این است که رطوبت می‌تواند به این مهره‌ها آسیب برساند.

مهره های پلی استایرن منبسط شده (EPS).

این دانه‌های سبک وزن آنهایی هستند که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها بسیار راحت، بادوام و انعطاف پذیر هستند، اگرچه کمتر از مهره‌های پلی پروپیلن هستند. شما مهره‌های EPS بکر و مهره‌های EPS بازیافت شده دریافت خواهید کرد.

اگر می‌خواهید دوام داشته باشند و شکل خود را حفظ کنید، مطمئن شوید که مهره‌های باکره را دریافت کرده‌اید (می‌توانید آن را با فشار دادن یک مهره بین انگشت شست و سبابه خود امتحان کنید. رها کنید و ببینید آیا فوراً شکل اصلی خود را حفظ می‌کند یا خیر. یک مهره EPS بکر. خواهد.)

فوم

فوم خرد شده یکی دیگر از پرکننده‌های مورد استفاده در داخل صندلی‌های بین بگ است. نامنظمی بودن فوم خرد شده باعث می‌شود که محبوبیت کمتری نسبت به سایر گزینه‌ها داشته باشد.

مموری فوم گزینه دیگری است. مموری فوم با مزایای فراوانی که دارد فضای تخت را اشغال می‌کند. در حال حاضر آنها شروع به بین بگ‌ها نیز می‌کنند. راحتی و سهولت مموری فوم آن را مورد علاقه بسیاری از کسانی که از مصرف پرکننده با کیفیت برای کیسه حبوبات خود ابایی ندارند، تبدیل کرده است. مموری فوم گران است، اما آنها بسیار راحت هستند.

منبع: فروشگاه اینترنتی خانه شما

teigenmillimanrjqx
teigenmillimanrjqx
چطور بود؟
+1
+1
1
+1
2
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط