Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
صنایع
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
مطالب داغ
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ سلامت @ تغذیه @ هفته دیلود یعنی چه؟ و هر چند وقت یکبار باید دیلود کنید؟

هفته دیلود یعنی چه؟ و هر چند وقت یکبار باید دیلود کنید؟

by | 14 فروردین 1401 | تغذیه, سلامت, ورزش | 1 comment

در حالی که تخریب‌کننده به نظر می‌رسد، استراحت در دوره تمرین در واقع می‌تواند در رسیدن به اهداف بدنسازی در دراز مدت به شما کمک کند. هفته دیلود یک استراحت از روال تمرینی معمول شما است و به عضلات شما فرصتی برای ترمیم و جبران تمرینات بیش از حد می‌دهد. این بدان معنا نیست که یک هفته کامل استراحت کنید، شما همچنان تمرین می‌کنید، اما شاید جلسات کمتر، وزنه‌های کمتر یا تکرارهای کمتر. شدت تمرین هم چند درجه کاهش می‌یابد. بنابراین، مرخصی گرفتن از ورزش چگونه تناسب اندام شما را بهبود می‌بخشد؟ اگر به طور منظم تمرین می‌کنید، احتمال تمرین بیش از حد وجود دارد و ممکن است به عضلات خود زمان کافی برای ریکاوری ندهید.

این احساسی است که بسیاری از ما که در باشگاه سختی کشیده‌ایم، می‌توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. اما اگر زمان کافی برای استراحت نداشته باشیم، فقط عضلات ما نیستند که می توانند تحت تاثیر قرار بگیرند. ممکن است عوامل متعددی مانند کمبود خواب، تغذیه نامناسب و تمرین بیش از حد مانع پیشرفت ما شوند. بنابراین هفته دیلود فرصتی است تا به بدن خود اجازه دهید کمی بهبود یابد و از فشار بیش از حد بر عضلات جلوگیری کنید.

هر چند وقت یک بار باید دیلود کنید؟

شما باید هر 8 تا 10 هفته یک بار دیلود کنید. اگرچه این قانون برای همه یکسان نیست. اگر رژیم کم کالری دارید، ممکن است لازم باشد که یک هفته زودتر، مثلاً بعد از شش هفته، دیلود کنید. زیرا شما غذای کمتری می‌خورید و احتمال دارد مواد مغذی مورد نیاز برای ریکاوری درست تامین نشود.

مزایای هفته دیلود چیست؟

علاوه بر اینکه هفته دیلود به بدن شما زمان استراحت مورد نیاز را می‌دهد، به مفاصل، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی مرکزی شما هم فرصت بهبودی می‌دهد. این به نوبه خود به شما کمک می‌کند تا در باشگاه از پلاتو و موانع رشدی خود عبور کنید و در دراز مدت پیشرفت بیشتری کنید. اگر بیش از حد بدن خود را خسته کنید، ممکن است بیشتر مستعد آسیب باشید، بنابراین یک هفته دیلود برنامه‌ریزی شده می‌تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند.

چگونه می توانید با خیال راحت دیلود کنید؟

مثل خود وزنه برداری، تنها در صورتی از مزایای یک هفته دیلود بهره مند می‌شوید که آن را ایمن انجام دهید. چند راه برای انجام دیلود وجود دارد. می‌توانید همان تمرین‌ها را انجام دهید، اما وزنه‌هایی که می‌زنید 20 درصد کاهش دهید و همچنین تکرارها را کمی کاهش دهید (اگر 10 تکرار انجام می‌دادید، به جای آن به 6 تکرار انجام دهید).

از طرف دیگر، شما ممکن است بخواهید تمرین‌های مختلفی را امتحان کنید که معمولاً آن‌ها را امتحان نمی‌کنید، این می‌تواند یک روش جالب برای آزمایش تمرین‌های جدید باشد، بدون بلند کردن وزنه‌های سنگین.

خارج از باشگاه نیز اقداماتی وجود دارد که باید انجام دهید، مخصوصاً وقتی صحبت از آنچه در هفته دیلود می‌خورید می‌شود. اگر در دوره‌ی حجم هستید می‌توانید کالری دریافتی خود را کم کنید، زیرا در هفته‌ی دیلود با مقدار‌های کمتر هم عضلات شما ترمیم می‌شوند. در صورتی که کالری دریافتی شما معمولی یا کمتر از حالت عادی است بهتر است که در هفته دیلود همان مقدار را حفظ کنید.

Hosein Hooshmand
Hosein Hooshmand

حسین هوشمند هستم متولد 77 ساکن تهران. علاقه ی زیادی به هنر، ورزش و گیمینگ دارم و سعی میکنم در نوشته هام راجع به این موضوع ها برای شما صحبت کنم.

1 Comment

  1. خاطره سرایی

    چه عکس جذابی!

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط