Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ با ویتامین های دوست دار پوست، مو و ناخن آشنا شویم

با ویتامین های دوست دار پوست، مو و ناخن آشنا شویم

by | 26 تیر 1401 | مد و زیبایی | 0 comments

کرم‌ها و سرم‌های موضعی موجود در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی کاملا برای روتین زیبایی ما مفید هستند، اما ما به مواد مغذی مناسب در رژیم غذایی خود نیاز داریم تا بهترین ظاهر خود و احساس خوبی داشته باشیم. بدون این ویتامین ها و مکمل‌های معدنی پوست، ناخن‌ و موهای ما ضعیف و شکننده می‌شوند. ما به کدام مواد مغذی نیاز داریم و از کجا می‌توانیم آن‌ها را پیدا کنیم؟ در این مقاله ما درباره بهترین ویتامین‌های مفید برای مو، پوست و ناخن صحبت می‌کنیم.

1- بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین‌های مهم گروه B است که به سلامت مو و پوست از درون کمک می‌کند. این ماده مغذی همچنین از عملکرد شناختی و سطوح انرژی ما پشتیبانی می‌کند، به این معنی که برای سلامت عمومی به آن نیاز داریم.

بیوتین محلول در آب است، به این معنی که هر روز در رژیم غذایی خود به آن نیاز داریم. ما می‌توانیم بیوتین را از تخم‌مرغ، سالمون و سبزیجات برگ‌دار تهیه کنیم، اما فقط در مقادیر کم. با مکمل بیوتین می‌توانیم از دوز مجاز و کافی در مصرف روزانه اطمینان حاصل کنیم.

همچنین بخوانید  دانستنی های جالب در مورد تتو

2- رتینول

رتینول که به عنوان ویتامین A شناخته می‌شود، برای رشد و بازسازی سلول‌ها ضروری است. رتینول دارای خواص آنتی اکسیدانی است، به این معنی که نقش کلیدی در سلامت پوست دارد. رتینول به طور گسترده برای درمان آکنه، هم در سطح پوست و هم به عنوان مکمل استفاده می‌شود.

3- ویتامین سی

ویتامین C هم در لایه بیرونی و هم در لایه داخلی پوست ما یافت می‌شود و از سلول‌های ما در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند. این ماده مغذی همچنین به ساخت کلاژن طبیعی کمک می‌کند و احساس خستگی را کاهش می‌دهد.

غنی‌ترین منابع طبیعی ویتامین C میوه‌ها و سبزیجات تازه از جمله مرکبات، انگور فرنگی سیاه، اسفناج و فلفل قرمز هستند. اگر به اندازه کافی از این ماده مغذی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، می‌توانید مکمل‌های ویتامین سی را امتحان کنید.

همچنین بخوانید  بهترین روغن رشد ابرو برای ضخیم تر کردن ابروها
خرید قرص کلاژن کوکونات
خرید قرص کلاژن کوکونات اصل

4- کلاژن

علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی، پروتئین نیز بخش مهمی از سلامت پوست است. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که در سرتاسر بدن ما یافت می‌شود؛ بیشتر در پوست، غضروف و مو. کلاژن ساختار پوست ما را فراهم می‌کند و به آن کمک می‌‎کند تا مقاوم و محکم بماند.

با افزایش سن، سطح پروتئین کلاژن کاهش می‌یابد و این امر باعث ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می‌شود. سبک زندگی نیز تجزیه کلاژن را در بدن تسریع می‌کند مانند سیگار کشیدن یا اشعه ماوراء بنفش ناشی از خورشید. قرص کوکونات کلاژن می‌تواند به افزایش سطح کلاژن طبیعی از درون کمک کند.

5- اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده مغذی طبیعی است که در بافت‌های همبند ما از جمله پوست ما یافت می‌شود. این مولکول ژل مانند برای حفظ رطوبت به آب متصل می‌شود. رطوبت پوست ما با گذشت زمان کاهش می‌یابد، اما مکمل‌ها می‌توانند به بازیابی مقدار آن در بدن ما و رطوبت رسانی پوست کمک کنند.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد میکرونیدلینگ

6- زینک

زینک یا روی یک ماده معدنی ضروری است که باعث رشد مو، جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها و حفظ سلامت پوست می‌شود. خواص ضد التهابی زینک می‌تواند به کاهش قرمزی و التهابات پوست کمک کند. اثرات زینک به طور گسترده برای درمان آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است.

فواید زینک به مو، پوست و ناخن محدود نمی‌شود. این ماده معدنی برای عملکرد مغز، فعالیت سلولی و سلامت سیستم ایمنی نیز مهم است. کمبود زینک در رژیم غذایی ما را با طیف وسیعی از عوارض از جمله ریزش مو و عدم هوشیاری درگیر می‌کند.

Darooboom
Darooboom
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط