Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ بلاکچین و ارز دیجیتال @ چرا ان اف تی ها (NFT) ارزش دارند؟

چرا ان اف تی ها (NFT) ارزش دارند؟

by | 12 خرداد 1401 | بلاکچین و ارز دیجیتال | 0 comments

با توجه به کاربرد فناوری بلاکچین، کلکسیون‌های دیجیتال ارزش جهانی بیشتری نسبت به گذشته دارند. اما واقعاً چرا؟

مردم در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری در فضای مجازی (سایبری) زندگی می‌کنند. اقلام مجازی به عنوان پول واقعی در نظر گرفته می‌شوند و هیچ شکی وجود ندارد که اقلام کلکسیونی دیجیتال به این زودی‌ها ناپدید نمی‌شوند. با توجه به دیجیتالی شدن تدریجی و تکامل مداوم تکنولوژی این حوزه تعجبی ندارد که اقلام و دارایی‌های دیجیتال هر روز در زندگی ما اهمیت بیشتری پیدا کنند. این موضوع به ویژه زمانی مصداق دارد که آن‌ها به صورت NFT وجود دارند و شامل تمام مزایای فناوری بلاکچین می‌شوند: کمیابی، قابل تایید، هویت‌های منحصر به فرد، امنیت معامله و …

ان اف تی ها به اشکال مختلف از دارایی‌های فوق‌العاده جذاب بازی‌های دیجیتالی گرفته تا آثار هنری دیجیتالی نایاب و با اصالت تایید شده تا یادگاری‌ها و نمونه‌های معروف اینترنتی در دسترس هستند. تمامشان یک ویژگی مشترک دارند و آن قابلیت جمع‌آوری و نگهداری راحت و امن آن‌هاست.

ارزش کالاهای کلکسیونی دیجیتال چگونه تعیین می‌شوند؟

هنگامی که افراد به مجموعه‌ها و کالای کلکسیونی فکر می‌کنند اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد جای کالای دیجیتال اقلام فیزکی است. این امر منصفانه است؛ از نظر سنتی، تجمع فیزیکی تنها راه قابل تصور بوده است. فرقی ندارد مجموعه‌دار به دنبال رویای جوانی باشد یا بخواهد بهترین باشد. یکی از فواید آرایش فیزیکی ملموس این است که هیچکس نمی‌تواند مانند شما یک کپی از یک مورد داشته باشد. تغییرات جزئی در شرایط و یا ویژگی‌هایی از قبیل سابقه مالکیت می‌تواند منجر به تفاوت‌های قابل توجه زیادی در ارزش‌گذاری بین موارد مشابه شود. سرانجام دسته‌ای از عوامل مختلف برای کمک به تعریف کالاهای کلکسیونی در دنیای واقعی به کار گرفته شد.

همچنین بخوانید  NFT چیست؟
آیا کالاهای کلکسیونی دیجیتال باارزش هستند؟

کمیابی: اگر کالایی کمیاب باشد بدست آوردن آن سخت‌تر می‌شود. بنابراین می‌تواند از نظر گردآوردندگان ارزشمندتر تلقی گردد. به عبارت دیگر همان داستان عرضه و تقاضا این جا تکرار می‌شود.

منشا: خاستگاه یک کالا می‌تواند بر ارزش آن تاثیر بگذارد خواه مشروط به اعتبار مخترعان آن باشد یا جایگاه و شهرت مالکان قبلی.

کیفیت: این امر یک تصمیم تا حدی ذهنی است اما برای تعیین کیفیت می‌توان متغیرهایی از قبیل شرایط، ارزش اطلاعات، حفظ و عملکرد را ارزیابی کرد.

تا همین اواخر کالای کلکسیونی دیجیتالی بلاکچین پایه عملا وجود نداشتند (و اساساً نمی‌توانستند وجود داشته باشند.) زیرا ویژگی‌های فوق را نمیشد در سیستم دیجیتالی وارد کرد. دارایی‌های دیجیتال از قبیل اقلام بازی قطعاً متعلق به بازیکن نبود، فقط برای دسترسی از یک سرور مرکزی تایید شده بود.

با این حال فناوری بلاکچین‌ها کالاهای کلکسیونی را متعلق به خود ساخته و قابل اثبات کرده است. NFT ویژگی‌هایی را که به این کالاها ارزش می‌دهد را دو چندان و حتی مزایای اضافی نیز برایشان ایجاد می‌کند. که اقلام فیزیکی قادر به رقابت با آن‌ها نیستند.

همچنین بخوانید  شبکه ترون و آینده ترون

به عنوان بانک اطلاعاتی غیر متمرکز، بلاکچین مانع جعل هرگونه داده، ارزش یا دارایی می‌شود. تمام کامپیوترهایی که وظیفه محافظت از شبکه را بر عهده دارند طی فرایند اجماع تضمین می‌کنند که هیچ چیز کپی یا تکرار نشده است.

مفهوم ان اف تی به عنوان نماد قابلیت جمع‌آوری اقلام دیجیتال تصویر روشنی از رونق آینده این حوزه ارائه می‌دهد. با توجه به این که هر توکن می‌تواند نماد یک دارایی واقعاً استثنایی باشد که از سوی شناسه توکن شناسایی و اصالت آن ارزیابی و در بلاکچین عمومی تایید می‌شود.

دارایی‌های دیجیتال اکنون می‌توانند از نفوذ ارزشی که قبلاً محدود به حوزه دارایی‌های فیزیکی بود سود ببرند:

کمیابی: قرارداد هوشمند می‌تواند حداکثر عرضه یک دارایی را تضمین کند.

کاربرد: ورای یک تصویر ساده اینترنتی توکن‌های ERC-11SS می‌توانند کاربردهای گسترده‌ای داشته باشند که شامل همه آیتم‌هایی است که در انواع اپلیکیشن ها و بازی ها بکار می روند. اقلام کلکسیونی دیجیتال می‌توانند پس از شکل گیری مفهوم اولیه حتی ارزشمند تر هم بشوند. زیرا طراحان پلتفرم های شبکه می‌توانند از آنها برای توسعه پروژه خود استفاده کنند.

خاستگاه قابل اثبات: دفتر کل داده بلاکچین زنجیره‌ای از تمام معاملات انجام شده روی توکن مدنظر را ارائه می‌کند.

اقلام دیجیتال کاری را انجام می‌دهند که کالاهای فیزیکی از انجام آن ناتوان است.

در مقایسه با کلکسیون‌های فیزیکی سنتی به کمک بلاکچین می‌توان پیشنهادهای اضافی جالب توجهی به کالاهای کلکسیونی دیجیتال اضافه کرد.  

همچنین بخوانید  انواع ارزهای دیجیتال

راحتی: بهترین ویژگی فضای دیجیتال این است که شما به وسیله هیچکس رانده نمی‌شوید. زمانی که انگیزه جمع‌آوری سراغتان می‌آید این بازار 24 ساعته و هفت روز هفته در دسترس شما است.

تقاضا: با توجه به راحتی بازارهای آنلاین ان اف تی کمتر پیش می‌آید فروشنده‌ها بی خبر بمانند. زیرا اقلام مد نظرتان را می‌توانید با نام سازنده کالا یا پلتفرم بررسی کنید.

مکان: به بیان ساده یکی از مزایای بزرگ فضای مجازی این است که می‌توانید کل مجموعه را در جیب خود حمل کنید.

بازیابی ارزش: توکن های ERC-11SS یک مزیت مهم دارند که از همان ابتدای تشکیل شدنشان ارزش اولیه آن‌ها به واحد انجین کوین (ENJ) تعیین می‌شوند. پس اگر از مجموعه خود خسته شده‌اید و نمی‌توانید آن را معامله کنید. می‌توان آن را به قیمت تعیین شده در روز اول شکل گیری آن به انجین برگردانید.

شفافیت: حتی اگر متخلفان دنبال کپی کردن تصاویر مرتبط به یک ان اف تی باشند یک جستجوی ساده در اکسپلور بلاکچین می‌تواند اثبات کند که آیا توکن تحت سیستم یا نشانی طراح اصلی صادر شده است یا خیر.

alirezahamzavian
alirezahamzavian

رشته تحصیلی : مهندسی مکانیک در طراحی جامدات
تحلیلگر بازارهای مالی
مشاور سرمایه گزاری در بازار های نزدک و کریپتو

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط