Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگرمی
سلامت
سلامت عمومی
طراحی وبسایت
گردشگری
مارکتینگ
محیط زیست
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ چقدر به سلامت عمومی بدن خود اهمیت می دهید؟

چقدر به سلامت عمومی بدن خود اهمیت می دهید؟

by | 16 فروردین 1400 | سلامت عمومی | 1 comment

متاسفانه سلامت عمومی بدن مسئله ایست که مردم آن‌طور که باید به آن توجه نمی‌کنند. هر فردی فقط یک بدن دارد که مراقبت از آن باید در اولویت اصلی آن فرد باشد. با‌این‌وجود، افراد اغلب از بدن خود غافل هستند و تا سلامتی آنها به خطر نیفتد، به آن رسیدگی نمی‌کنند.

البته گاهی اوقات طبیعی است که مردم از تأثیرات منفی برخی از عادت‌ها و فعالیت‌هایشان آگاهی نداشته باشند. اگر آنها اطلاعات پزشکی لازم را نداشته باشند، انتظار نمی‌رود که از عواقب هر اقدامی که علیه بدنشان انجام می دهند، آگاه شوند. از طرف دیگر، مطالب زیادی وجود دارد که مردم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع استفاده کنند. گاهی اوقات، فقط کمی هوشیاری لازم است تا سلامتی خود را به طور قابل توجهی بهبود ببخشید و زندگی راحت‌تری داشته باشید.

در اینجا ما چند روش را برای آگاهی بیشتر در بهداشت و مراقبت بهتر از بدن خود ارائه خواهیم داد.

به اندازه کافی بخوابید

عموم مردم ارزش یک خواب خوب را دست کم می‌گیرند. این یک امر ضروری است که به بدن ما امکان استراحت و احیای جسمی و روانی را می دهد. مطالعات نشان داده است که کمبود خواب عملکرد روزمره افراد را دچار اختلال می‌کند. خطر ابتلا به اضطراب یا افسردگی در افرادی که بی خوابی دارند، در مقایسه با گروه هایی با الگوی خواب منظم، بسیار بیشتر است.

همچنین بخوانید  هیرتامین بهتره یا هیر برست؟

یک راه خوب برای مبارزه با بی خوابی، تنظیم یک زمان خواب استاندارد است به شرط آن که هر شب به آن پایبند بمانید. نوشیدنی‌های کافئین دار باید به چند ساعت قبل از این زمان محدود شوند. برای بسیاری از افراد، داشتن انرژی مضاعف یک مسئله مهم می باشد. ورزش کردن حداقل دو بار در هفته می تواند استراحت سالم را در طول شب تحریک کند. با کمک این تغییرات جزئی، کیفیت خواب به شدت بهبود می یابد که انرژی بیشتر و حفظ بهتر حافظه را با خود به همراه می آورد.

یک حلقه اجتماعی مثبت ایجاد کنید

انسان‌ها، موجودات اجتماعی هستند؛ به این معنی که محیط پیرامونی ما تأثیر بسزایی در رفاه حال ما دارد. هنگامی که شما توسط افراد منفی محاصره می شوید، سلامت روانی و عزت نفس شما رو به زوال می رود.

قطع ارتباط با افراد منفی و سمی به نظر راحت است ولی هنگامی که بخواهید این کار را عملی کنید، با چالش رو‌به‌رو خواهید شد. از کجا بفهمیم که معاشرت با این‌گونه افراد تأثیر منفی بر سلامت روان شما دارد؟ شما باید روابط خود را ارزیابی کنید. پاسخ به این نوع سوالات به شما کمک می‌کند تا اطرافیانتان را بهتر ارزیابی کنید:

  • آیا به این افراد اعتماد دارید؟
  • آیا آن‌ها تقویت و پشتیبانی مثبت ارائه می دهند؟
  • آیا در مواقع نیاز به حمایت از شما می‌پردازند؟
  • آیا با موفقیت و خوشحالی شما، خشنود می‌شوند؟
همچنین بخوانید  بلیچینگ دندان | تفاوت سفید کردن دندان در خانه و مطب

افراد اغلب برای کمک بیشتر با روانشناسان خود مشورت می کنند. در حالی که یک فرد حرفه‌ای به شما نمی‌گوید که در زندگیتان با چه کسی باید قطع ارتباط کنید، اما به شما کمک می‌کند تا از روابطی که برقرار می کنید و تأثیر آن روابط بر زندگی شما، دید خوبی داشته باشید.

به پزشک خود مراجعه کنید

این تصور غلط وجود دارد که افراد فقط در صورت بروز مشکل باید به پزشک مراجعه کنند. پیشگیری، در پزشکی مدرن نقش بسزایی دارد. افراد باید برای معاینه‌های گاه و بیگاه به پزشک خود مراجعه کرده و هر زمان که می‌توانند آزمایش خون انجام دهند. مراقبت از بدن خود نیاز به هوشیاری مداوم دارد.

در طول روز فعال باشید

افراد غالباً از فعالیت بدنی غافل می‌شوند زیرا از مزایایی که به سلامت عمومی بدن آن‌ها می رساند آگاهی ندارند. محدود کردن فعالیت به ورزشگاه یا جلسات یوگا برای بهبود سلامت فرد کافی نیست. باید در طول روز حتی به هنگام انجام کارهای روزمره، سعی کنید فعالیت داشته باشید تا بدنتان همیشه آماده انجام ورزش باشد که این عمل منجر به سلامت روحی و جسمی می شود.

همچنین بخوانید  بهایی که برای سیگار کشیدن می پردازیم!

افرادی که ساعت‌ها پشت میز کار خود می نشینند باید با فعالیت بدنی جبران کنند. به طور مثال کسی که طراحی وب انجام می دهد و کدنویسی می‌کند، به ندرت می‌تواند کنترل زمان داشته باشد و استراحت کوتاهی بین کار خود داشته باشد که این امر منجر به مشکلات جسمی و فکری و روحی می‌شود. به ازای یک ساعت پشت میزنشینی سعی کنید ده دیقه تا یک ربع استراحت داشته باشید و فعالیت‌های مجزای فیزیکی دیگری انجام دهید. اگر این راه‌حل عملی نیست، با پیاده روی یا دوچرخه سواری مکرر در اوقات فراغت جبران کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این عمل انرژی بیشتر و سلامت قلب و عروق شما را فراهم می‌کند.

نتیجه

مراقبت از سلامتی عمومی بدن کار ساده‌ای نیست. عوامل زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید سلامت روحی و جسمی خود را به خوبی کنترل کنید. خبر خوب این است که اکثر مسائل حل شدنی هستند و داشتن زندگی سالم تنها به ایجاد تغییرات کوچک مربوط می شود. به این تغییرات پایبند باشید تا سلامتی شما به طور قابل توجهی بهبود یابد.

افرو
افرو

اَفرو 29 ساله است. سابقه تدریس زبان انگلیسی به مدت 11 سال را دارد، و چند ماه است که شروع به نوشتن مقالات فارسی و انگلیسی کرده است.
او متولد اردبیل و ساکن تهران می باشد.

1 Comment

  1. بابک ایراندوست

    من شخصا هرروز ورزش می‌کنم.

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط