Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ اقتصاد @ چگونه ضررهای خود را در بازار فارکس کاهش دهیم

چگونه ضررهای خود را در بازار فارکس کاهش دهیم

by | 18 بهمن 1400 | اقتصاد | 0 comments

به دنیای هیجان انگیز فارکس خوش آمدید! در اینجا چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد، با تنوع گسترده در انواع استراتژی‌ها و معاملات موجود! البته حجم گسترده گزینه‌ها و رقابت‌پذیری بازار می‌تواند فارکس را ترسناک کند. نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا در بازار فارکس موفق‌تر از همیشه عمل نمایید.

شما باید به یاد داشته باشید که هرگز بر اساس احساسات خود معامله نکنید. احساسات شدیدی که در حین معامله به وجود می‌آیند، مانند وحشت، عصبانیت یا هیجان، می‌تواند باعث شود تصمیم‌های بدی بگیرید. شما نباید سعی کنید احساسات خود را کاملاً سرکوب کنید، اما آنها نباید نیروی محرکه تصمیمات شما باشند. انجام این کار فقط شما را از اهداف خود منحرف می کند و شما را به سمت ریسک‌پذیری سوق می‌دهد.

اگر به تغییر استاپ ضرر خود ادامه دهید، به این امید که بازار دوباره به حالت اول بازگردد، به احتمال زیاد پول بیشتری از دست خواهید داد. از همین رو شما باید به پلن معاملاتی خود پایبند باشید تا برنده شوید!

همیشه استفاده از ربات‌های فارکس برای تجارت، ایده خوبی نیست. ربات‌ها در صورت فروش می‌توانند برای شما پول در بیاورند، اما کار زیادی برای خریداران انجام نمی‌دهند. بررسی و تحقیق خود را انجام دهید و به کلاهبرداری‌هایی که افراد ساده لوح را هدف قرار می دهند، اعتماد نکنید.

معامله گران از دستور توقف سهام برای محدود کردن ضرر استفاده می‌کنند. که به آن توقف ضرر (Stop loss) نیز می‌گویند، اگر قیمت به یک سطح مشخص و از پیش تعیین شده رسید که در آن می‌خواهید ضرر خود را در یک معامله خاص کاهش دهید، بایستی از توقف ضرر استفاده نمایید.

همچنین بخوانید  تولید ناخالص داخلی (GDP) چیست و چگونه اندازه گیری می شود؟

هنگام شروع معامله‌گری در بازار فارکس، هرگز با درگیر شدن زودهنگام در بازارهای متعدد، خود را ناتوان نکنید. برای بسیاری از معامله گران، این امر می‌تواند سردرگمی و عصبانیت زیادی ایجاد کند. به جای آن، تمرکز خود را روی مهم‌ترین جفت ارزها قرار دهید. این تاکتیک به شما شانس بیشتری برای موفقیت می‌دهد و در عین حال به شما کمک می‌کند تا احساس کنید که می توانید معاملات خوبی انجام دهید.

به یاد داشته باشید که هنگام معامله در بازار فارکس به کمک و مشاوره دیگران نیاز خواهید داشت. کارشناسان مالی سال‌ها فارکس را به دلیل پیچیدگی‌های آن مورد مطالعه قرار داده‌اند. اساساً هیچ شانسی وجود ندارد که ساده لوحانه با تاکتیک جدیدی روبرو شوید که موفقیت آنی برای شما به ارمغان بیاورد. از همین رو توصیه می‌کنیم تحقیقات خود را انجام دهید و به آنچه کار می‌کند پایبند باشید.

شما باید در حین معامله، ذهن خود را بنا به شرایط بازار تغییر داده و واقعیت بازار را ببینید. حال اگر موقعیت معاملاتی خود را با توجه به وضع فعلی بازار تغییر ندهید، ممکن است نه تنها در معامله سود نبرده بلکه دچار ضرر نیز شوید. با انتخاب موقعیت خود بر اساس معاملاتی که در حال حاضر آنها را رصد می کنید، به یک معامله گر موفق فارکس تبدیل خواهید شد.

همچنین بخوانید  آشنایی با پارامترهای مهم اقتصاد کلان

اینکه بدانید چه زمانی زیان را کاهش دهید و از معامله جاری خود خارج شوید خود یک مهارت بزرگ محسوب می گردد. اغلب اوقات، معامله‌گران می‌بینند که برخی معاملاتشان برخلاف پیش بینی آن‌ها حرکت کرده و به جای اینکه پول خود را زودتر بیرون بکشند، امیدوارند بازار خودش را دوباره تنظیم کند و بتوانند پول خود را پس بگیرند. این یک راه وحشتناک برای تجارت است.

تجارت فارکس یا طرح مبادله پول خارجی، به عنوان راهی برای کسب درآمد از طریق معامله ارز خارجی طراحی شده است. این یک راه خوب برای امرار معاش یا کسب درآمد اضافی است. البته به شرطی که قبل از شروع فعالیت در این بازار، نسبت به بخش‌های مختلف آن اطلاعات کافی کسب نمایید.

بازار فارکس به صورت ۲۴ ساعته و ۵ روز در هفته فعال می‌باشد. قبل از شروع تجارت باید تمرین کافی داشته باشید و اگر چیزی را متوجه نشدید، نترسید. بسیاری از معامله گران باتجربه آنلاین وجود دارند که خوشحال می شوند اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند و به شما در شروع کار کمک کنند. فقط کافی است یک انجمن تجارت فارکس را به صورت آنلاین جستجو کنید تا از تجربیات معامله گران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

همچنین بخوانید  مبانی اقتصاد کلان: آشنایی با پول

موفقیت واقعی سال‌ها طول می‌کشد تا به دست آید. شما باید صبور باشید؛ در غیر این صورت، به سرعت پول موجود در حساب معاملاتی خود را از دست خواهید داد.

ذهن خود را به‌گونه‌ای برنامه ریزی کنید تا بتوانید نمودارهای قیمت را دقیق بخوانید و به نتیجه‌گیری برسید. برای اینکه یک معامله گر موفق فارکس باشید، باید بتوانید به سرعت و بادقت اطلاعات را از چندین منبع مختلف با یکدیگر ترکیب کرده و نتیجه‌گیری نمایید.

داشتن یک برنامه برای تجارت ارز ضروری است. به خودتان اجازه ندهید برای کسب درآمد آسان به راه‌های کوتاه متکی باشید. قبل از هر کاری باید زمان بگذارید و برنامه معاملاتی خود را مشخص کنید. معامله گری در بازار بدون آمادگی باعث از دست دادن سرمایه شما می شود.

در دنیای فارکس، تکنیک‌های زیادی برای انجام معاملات بهتر در اختیار شماست. همچنین استراتژی‌های متفاوتی جهت معامله‌گری در بازار فارکس وجود دارد اما ممکن است استراتژی ای که برای یک فرد یا گروهی مفید است برای فرد دیگری مفید واقع نشود. امیدواریم این نکات به شما نقطه شروعی برای استراتژی خودتان داده باشد.

hesamTrader

hesamTrader

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط