Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ گران ترین شهرهای جهان برای زندگی

گران ترین شهرهای جهان برای زندگی

by | 17 مرداد 1402 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

با توجه به عدم قطعیت سال 2023، یکی از سرمایه گذاری‌هایی که با سوالات زیادی همراه است، ملک است. نرخ‌های بهره بالا، خرید ملک را به پیشنهادی بسیار گران‌تر تبدیل کرده است، و این فقط به یک منطقه محدود نمی‌شود. این چالش‌ها در سراسر جهان وجود دارد. در این مقاله به معرفی گران ترین شهرهای جهان برای زندگی می‌پردازیم، چشم انداز قیمت املاک و مستغلات چگونه است و چه عواملی بر آن تأثیر می‌گذارد.

نکته: این مقاله هیچ گونه تطبیقی با ایران ندارد و در مورد قیمت ملک در ایران نیست و صرفاً گران ترین شهرهای جهان را معرفی می‌کند.

شهرهایی با بالاترین قیمت ملک

شهرهایی با بالاترین قیمت ملک

علیرغم کاهش قیمت املاک در سطح جهانی در سال 2023، هنوز مکان‌های زیادی وجود دارد که قیمت‌ها در آنها بسیار گران است. با نگاهی به سراسر جهان، همه چیز در مورد محل قرارگیری خانه و ملک است. جای تعجب نیست که کشورها و شهرهایی که به دلیل محیط امن و باثبات و اهمیت آنها برای تجارت، به عنوان مراکز مالی و توانایی آنها برای ایجاد شغل، برای زندگی مطلوب هستند، در صدر فهرست قرار دارند.

در حالی که می‌توان از معیارهای مختلفی برای رتبه بندی گران ترین شهرهای جهان و قیمت ملک استفاده کرد و نتایج ممکن است کمی متفاوت باشد، به گفته نایت فرانک، 10 شهر زیر گران‌ترین شهرها در جهان با بودجه یک میلیون دلار هستند (در بهترین مکان هر شهر، به ویژه):

1. موناکو

موناکو که به خاطر تجمل و انحصار خود شناخته شده است، رتبه اول گران‌ترین بازار مسکن در جهان را دارد. مقدار ملکی که می‌توانید با 1 میلیون دلار بخرید، 17 متر مربع است.

2. هنگ کنگ

با زمین محدود و تراکم جمعیت بالا، هنگ کنگ شاهد افزایش سرسام آور قیمت ملک بوده است. قیمت هر متر مربع ملک در این شهر حدود 45000 دلار است که معادل 21 متر مربع برای یک میلیون دلار است.

3. نیویورک

شهرت وال استریت و مرکز مالی جهان، جای تعجب نیست که این کلان شهر در جایگاه سوم قرار بگیرد. یک میلیون دلار آمریکا برای شما یک آپارتمان کوچک استودیویی به مساحت حدود 33 متر مربع می خرد.

همچنین بخوانید  22 بهترین ایده جالب برای اتاق بازی در همه سنین

4. سنگاپور

اینجا به یک مرکز مالی جهانی تبدیل شده است که افراد ثروتمند را جذب می‌کند و قیمت ملک را بالا می‌برد. خرید خانه در سنگاپور یک متر مربع بیشتر از نیویورک یک میلیون دلار پس می‌دهد.

5. لندن

لندن به عنوان پایتخت بریتانیا مکانی بسیار مطلوب و به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان برای زندگی است که افراد ثروتمند را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. قیمت هر متر مربع برای یک ملک در مکان‌های برتر در لندن با سنگاپور برابری می‌کند، جایی که می‌توانید یک آپارتمان استودیویی به قیمت یک میلیون بخرید.

6. ژنو

ژنو که به دلیل کیفیت بالای زندگی و محیط زیبای خود شناخته شده است، دارای بالاترین قیمت ملک در جهان است و به همین دلیل می‌توانید یک آپارتمان یک خوابه کوچک به مساحت 37 متر مربع را با قیمت یک میلیون دلار دریافت کنید.

7. لس آنجلس

اگرچه لس آنجلس کلان شهر وسیعی است، اما قیمت ملک در گران‌ترین مناطق شهر نزدیک به لندن، ژنو یا نیویورک است. یک آپارتمان 1 خوابه با 39 متر مربع برای یک میلیون دلار در حد بودجه شما است.

8. پاریس

پاریس به عنوان گران‌ترین مکان برای زندگی در فرانسه داشتن مناطق زیبا برای لذت بردن از پیاده روی در آن، طی دهه گذشته و تا سال گذشته شاهد افزایش قیمت ملک بوده است. یک متر مربع ملک در پاریس در بهترین مکان‌ها حدود 23000 دلار قیمت دارد.

9. سیدنی

کاهش قیمت به معنای ارزان نیست، قیمت ملک استرالیا به طور چشمگیری افزایش یافته است. سیدنی با قیمتی بیش از 20000 دلار برای اکثر مکان‌های ملکی، همتراز با پاریس است.

10. شانگهای

این کلان شهر چین به عنوان گران‌ترین شهر چین، جلوتر از پکن، با سایر نقاط جهان پیشی گرفته است. با یک میلیون دلار می‌توانید یک آپارتمان 2 خوابه کوچک به مساحت حدود 44 متر مربع در بهترین مکان‌ها خریداری کنید.

کشورهایی که کمترین قیمت ملک را دارند

از سوی دیگر، کشورهایی که پایین‌ترین قیمت مسکن را دارند در بخش‌هایی از جهان هستند که عدم اطمینان بالا، بیکاری بالا یا محیط اقتصادی ضعیف مانند تورم بالا وجود دارد. یکی از استثناهای قابل توجه اروپای جنوبی و شرقی است که از نظر اقتصادی پایدار است و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا را شامل می شود. به ویژه، قیمت‌ها در رومانی و بلغارستان مقرون به صرفه است:

همچنین بخوانید  بهترین ایده های محوطه سازی باغ

در بلغارستان میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر حدود 800 تا 1000 یورو است. در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی، قیمت‌ها می‌تواند حتی پایین‌تر باشد.

رومانی قیمت ملک نسبتا پایینی دارد و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر بین 1000 تا 1500 یورو است. قیمت‌ها در مناطق روستایی به طور قابل توجهی پایین‌تر است.

کدام کشورها بیشترین کاهش قیمت ملک را در سال 2023 داشته اند؟

کاهش قیمت ملک در سال 2023

در سال 2023، کشورهایی که بیشترین کاهش قیمت ملک را داشتند، دانمارک و نیوزلند بودند. قیمت مسکن در این کشورها به ترتیب 5.91 درصد و 5.21 درصد در سه ماهه اول سال کاهش یافت.

در مقایسه، قیمت مسکن ملی در ایالات متحده کاهش کمتری تنها 2.7 درصد از اوج تابستان 2022 خود را تجربه کرد.

کاهش قیمت مسکن تحت تأثیر عواملی مانند افزایش هزینه وام و نرخ بهره بوده است.

بانک‌های مرکزی در تلاش برای مهار فشارهای تورمی، نرخ‌های بهره را افزایش دادند که تاثیرات ضربه‌ای بر بازار مسکن داشت. در حالی که برخی از بازارها کاهش قیمت را تجربه کردند، کارشناسان در کل انتظار کاهش چشمگیر قیمت مسکن را نداشتند، زیرا از نظر تاریخی در طول زمان تمایل به افزایش دارند.

چرا قیمت ملک در سراسر جهان به طور ناگهانی کاهش می یابد؟

قیمت ملک از پایان بحران مالی در سال 2010 تقریباً به طور مداوم در حال افزایش بوده است که ناشی از محیط جهانی با نرخ بهره پایین، رشد اقتصادی و اقدامات دولت پس از بحران اعتباری است. پس چه چیزی ناگهان تغییر کرده است؟

محیط نرخ بهره به طور ناگهانی در سطح جهانی تغییر کرده است، با افزایش نرخ بهره و تورم. در نتیجه، وام‌های مسکن گران‌تر شده‌اند و مصرف‌کنندگان تمایلی به پذیرش ریسک‌های اضافی در بحران هزینه زندگی ندارند.

با این حال، عوامل دیگری به جز نرخ بهره و تورم وجود دارد که باعث افزایش قیمت مسکن می شود و این عوامل در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای بدتر می‌شوند:

رشد درآمد

تقاضا برای مسکن ارتباط نزدیکی با سطح درآمد دارد. همانطور که درآمد مردم افزایش می‌یابد، آنها می‌توانند هزینه بیشتری برای مسکن خرج کنند که به نوبه خود باعث افزایش تقاضا و افزایش قیمت مسکن می‌شود. با این حال، به دلیل بحران هزینه‌های زندگی، درآمدهای واقعی در حال حاضر راکد یا کاهش یافته است و مردم کمتر قادر به خرید خانه هستند، که منجر به کاهش تقاضا و کاهش قیمت خانه می‌شود.

همچنین بخوانید  چند نکته در مورد خاک زاموفیلیا - چه خاکی برای زاموفیلیا مناسب است؟

در دسترس بودن اعتبار

در دسترس بودن اعتبار از ماه مارس که بانک سیلیکون ولی مجبور شد در ایالات متحده در اختیار بگیرد به شدت کاهش یافته است. زمانی که اعتبار کمتری به راحتی در دسترس باشد، بانک‌ها از نظر اعطای وام مسکن سختگیرانه‌تر عمل می‌کنند که منجر به کاهش تقاضا و کاهش قیمت مسکن می‌شود.

رشد جمعیت

رشد جمعیت به طور فزاینده‌ای کاهش می‌یابد، به ویژه در اقتصادهای آسیایی مانند چین، جایی که انتظار می‌رود جمعیت زودتر از آنچه قبلاً پیش بینی می‌شد به اوج خود برسد. از آنجایی که افراد کمتری به خانه نیاز دارند، تقاضا برای ملک کاهش می‌یابد که منجر به کاهش تقاضای مسکن و کاهش قیمت مسکن می‌شود.

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت ملک در سراسر جهان تأثیر می گذارد؟

قیمت املاک تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، شرایط اقتصادی محلی، عرضه و تقاضا، نرخ بهره و سیاست‌های دولت قرار دارد.

چگونه قیمت ملک در کشورهای مختلف متفاوت است؟

بسته به عواملی مانند قدرت اقتصاد محلی، سطح تقاضا برای مسکن و در دسترس بودن زمین، قیمت ملک در کشورهای مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

برخی از گران ترین شهرهای جهان از نظر قیمت ملک کدامند؟

برخی از گران‌ترین شهرهای جهان از نظر قیمت ملک عبارتند از: هنگ کنگ، لندن، نیویورک، توکیو و سیدنی.

قیمت ملک در مناطق شهری در مقایسه با مناطق روستایی چگونه است؟

به طور کلی، قیمت ملک در مناطق شهری به دلیل عواملی مانند تقاضای بیشتر و عرضه محدود زمین، بیشتر از مناطق روستایی است.

قیمت ملک در مناطق مختلف یک کشور چگونه با یکدیگر مقایسه می شود؟

قیمت املاک بسته به عواملی مانند شرایط اقتصادی محلی، تراکم جمعیت و دسترسی، می‌تواند به طور قابل توجهی بین مناطق مختلف یک کشور متفاوت باشد.

تغییرات نرخ بهره چگونه بر قیمت ملک تاثیر می گذارد؟

تغییرات در نرخ بهره می‌تواند بر قیمت ملک تأثیر بگذارد، زیرا نرخ بهره بالاتر می‌تواند وام گرفتن برای وام مسکن را گران‌تر کند که می‌تواند تقاضا برای مسکن را کاهش دهد.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط