Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ چند نکته در مورد خاک زاموفیلیا – چه خاکی برای زاموفیلیا مناسب است؟

چند نکته در مورد خاک زاموفیلیا – چه خاکی برای زاموفیلیا مناسب است؟

by | 28 فروردین 1401 | خانه و دکوراسیون, طبیعت و محیط زیست | 0 comments

چه خاکی برای زاموفیلیا مناسب است؟

داشتن گیاهان زینتی آپارتمانی یکی از زیبایی‌های هر خانه به شمار می‌آید. حال که خانه‌ها کوچکتر شده و دیگر خبری از حیاط‌های بزرگ و سرسبز نیست خوب است که با داشتن گیاهان زینتی و آپارتمانی حس و حال آن روزها را دوباره به خانه‌هایمان بیاوریم. انواع مختلفی از این گیاهان آپارتمانی وجود دارند که ما می‌توانیم بسته به شرایط منزل خود و همچنین میزان مراقبتی که می‌توانیم از این گیاهان کنیم یکی را انتخاب کرده و آن را برای منزلمان داشته باشیم. زاموفیلیا یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که جلوه زیبایی به خانه‌های ما می‌دهد و شرایط نگهداری سخت و پیچیده‌ای ندارد. برای این که این گیاه بتواند به خوبی رشد کند تنها باید بستر مناسبی برای آن فراهم آوریم. خاک مناسب زاموفیلیا یکی از مهمترین مواردی است که می بایست حتما به آن دقت کنیم. در این مطلب قصد داریم در مورد خاک مناسب زاموفیلیا صحبت کنیم و ببینیم که بهترین بستری که می‌توانیم برای این گیاه زیبا داشته باشیم به چه صورت است. اگر شما هم یک گیاه زاموفیلیا در منزل دارید و دوست دارید در مورد خاک مناسب آن اطلاعاتی داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

آیا می‌دانید خاک مناسب زاموفیلیا چه نوع خاکی است؟

خاک مناسب زاموفیلیا را ترکیبی از شن، خاک باغچه، پرلیت، کوکوپیتیکی از مهمترین مواردی که برای هر نوع گیاهی مطرح می شود نوع خاک مورد استفاده برای آن است. فرقی نمی‌کند بخواهیم در باغچه گیاهی را بکاریم یا آن را در گلدان و برای داخل آپارتمان نیاز داشته باشیم؛ به‌هرحال خاک یک عنصر اصلی است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. بسیاری از گیاهان به علت در اختیار نداشتن خاک مناسب از بین می‌روند و پژمرده می‌شوند. پس این نشان می‌دهد انتخاب خاک مناسب برای هر گیاه تا چه اندازه تاثیرگذار است. گیاهان مواد مغذی مورد نیاز خود را از خاک دریافت می‌کنند. پس باید دقت داشته باشیم که خاکی را برای آن‌ها انتخاب کنیم که بتوان این مواد مغذی را در خود داشته باشد. علاوه بر این یک عامل بسیار مهم برای خاک گیاهان این است که میزان زهکشی و نگهداری آب آن‌ها به چه صورت بوده و متناسب با نیازهای گیاه مورد نظر باشد. با این پیش زمینه در مورد خاک مناسب برای گیاهان حال می‌خواهیم به خاک مناسب زاموفیلیا بپردازیم و ببینیم که برای این گیاه چه نوع خاکی از همه مناسب‌تر است. به طور کلی کارشناسان کشاورزی پیشنهاد می‌کنند بستر کشت و نگهداری زاموفیلیا را به صورت خاک‌های کاکتوسی آماده کنیم. اما خاک‌های کاکتوس چه ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را برای این گیاه مناسب می کند؟

همچنین بخوانید  33 ایده برای بزرگتر نشان دادن پذیرایی خانه شما
همچنین بخوانید  آشنایی با عوامل موثر بر قیمت کابینت روشویی

خاک کاکتوس کاملا سبک است و از طرفی هم از نظر زهکشی بسیار خوب عمل می‌کند و کاملا با خصوصیات و نیازهای زاموفیلیا سازگار است. عموما توصیه می‌شود خاک مناسب زاموفیلیا را ترکیبی از شن، خاک باغچه، پرلیت، کوکوپیت و همچنین خاک برگ انتخاب کنیم تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین بستر را برای این گیاه زیبا در فراهم کنیم.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت باغ ارم به آدرس www.bagheeram.com مراجعه فرمایید و در مورد گیاه زاموفیلیا اطلاعات جامعه‌ای به دست آورید.

چند نکته در مورد خاک مناسب زاموفیلیا

در بخش قبلی با هم دیدیم که خاک مناسب زاموفیلیا می‌بایست به چه شکل انتخاب شود تا این گیاه بتواند به خوبی رشد و نمو کند. در این بخش هم به بیان برخی نکته‌ها در مورد خاک مناسب زاموفیلیا می‌پردازیم که دانستن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا خاک مناسبی برای گیاه خود انتخاب کنید. نخستین موضوعی که در مورد خاک مناسب برای این گیاه مطرح می‌شود این است که با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و شرایط آب و هوایی که بر آن منطقه حاکم است می‌بایست خاک مناسب را برای انتخاب کنید. دمای هوا و میزان رطوبت موجود در محیط دو عامل مهمی هستند که در شرایط جوی مختلف متفاوت هستند و می‌توانند سبب شوند نوع خاک مناسب برای گیاه زاموفیلیا ما کمی متفاوت با سایر شرایط جوی باشد.

همچنین بخوانید  آشنایی با سازگارترین گیاهان آپارتمانی و ویژگی های آن ها

موضوع مهم دیگری که در مورد خاک مناسب برای گیاه زاموفیلیا مطرح می‌شود زهکشی آن است. تنها حساسیتی که این گیاه دارد آبیاری زیاد آن است که سبب می‌شود گیاه خیلی زود پژمرده شده و خراب شود. در نتیجه و با توجه به این مشخصه چیزی که لازم داریم خاک با زهکشی خوب است که بتواند آب مناسب را برای گیاه ما تامین کند. همانطور که در بخش قبلی هم گفتیم خاک کاکتوس این ویژگی را به نحو احسنت داشته و بهترین انتخاب ممکن است.

زمان مناسب برای آبیاری گیاه زاموفیلیا از روی رطوبتی که بر روی خاک آن باقی مانده است تعیین می‌شود. به این شکل که هر وقت که تقریبا 5 سانتی متر از سطح رویی خاک گیاه خشک باشد آنگاه متوجه می‌شویم که زمان آبیاری بعدی فرا رسیده است. معمولا برای این گیاه دوره‌های آبیاری 7 تا نهایتا 15 روزه در نظر می‌گیرند.

bagheeram

bagheeram

چطور بود؟
+1
3
+1
+1
1
+1
1
+1
3
+1
1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط