Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ بازی اسکایریم و دلایل جاودانه شدن آن

بازی اسکایریم و دلایل جاودانه شدن آن

by | 30 آذر 1400 | فیلم و سرگرمی | 4 comments

کمتر کسی فکرش را ‌می‌کرد که در سال 2021 با وجود این همه بازی‌های جهان بازی اسکایریم هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های این سبک باشد. 10 سال از ساخت این بازی گذشته ولی همچنان پرقدرت میان خیل عظیمی از بازی‌های نقش‌آفرینی قد علم کرده است. در ادامه به بخشی از ویژگی‌های بارز این بازی اشاره خواهیم کرد.

جهان عظیم اسکایریم

جهان وسیع اسکایریم با چند شهر کوچک و بزرگ، روستا‌های بین راهی، بیش از 100 سیاه چاله، بی‌نهایت دشمن و الحاقیه‌های قابل دانلود توانسته است یک سرزمین خیالی وسیعی در اختیار گیمرها قرار دهد.

ماموریت اصلی بازی زمان چندانی از شما نمی‌گیرد ولی ماجراجویی بین این همه سیاه چاله و ماموریت‌های جانبی دیگر این قابلیت را دارد که حتی بعد از 1000 ساعت بازی این جهان غول‌پیکر را هنوز کاملا نتوانید فتح نکنید.

 یک ویژگی منحصر بفرد اسکایریم این است که حتی اگر از ماموریت اصلی بازی خوشتان نیاید، هنوز می‌توانید از گشت‌و‌گذار در طبیعت بی‌‎نظیر این جهان لذت ببرید و بصورت تصادفی با دشمنان و راهزنان درگیر شوید و ماموریت‌های فرعی بگیرید.

قدرت غوطه‌ور شدن در این بازی آنقدر زیاد است که سخت می‌شود حواستان پرت چیز جدیدی نشود. آنقدر ماموریت‌های جدید و یا سیاه چاله‌های تازه در راه ماموریت‌هایتان پیدا ‌می‌کنید که دل کندن از آن‌ها و به راه اول خود ادامه دادن سخت است.

موتور بازی سازی اسکایریم

طبیعی است که بعد از گذشت ده سال موتور استفاده شده در بازی دیگر آن کارایی سابق را ندارد ولی این امر تاثیر زیادی در نحوه لذت بردن از این گیم ندارد. جلوه‌های گرافیکی این بازی در مقایسه با بازی‌هایی مثل “ویچر3” قابل مقایسه نیست ولی نقطه قوت بازی این است که اسکایریم تمرکز خود را بیشتر روی ماجراجویی و میزان “ایمرسیو بودن” بازی گذاشته است و در این فاکتور خیلی موفق عمل کرده است. این امر منجر شده تا موتور گرافیکی ضعیف آن زیاد به چشم نیاید. متاسفانه سیاست خیلی از شرکت‌هایی که بازی‌های نقش آفرینی ‌می‌سازند تغییر کرده و آنها بیشتر وقت و سرمایه خود را صرف ارتقاع طراحی گرافیکی ‌می‌کنند در صورتی که قصه و حس غوطه‌ور شدن در این سبک بازی به مراتب مهم‌تر است.

در این بازی از همان ابتدا به طرز خارق‌العاده‌ای حس ‌می‌کنید که جز این جهان بیکران هستید و باید برای یافتن حقیقت بجنگید. در همان ابتدا آنقدر محو بازی می‌شوید که دیگر کیفیت کم گرافیک آن برایتان بی‌اهمیت می‌شود.

تغییر گیم پلی بوسیله مادها

مادهای اسکایریم این اجازه را به شما می‌دهد تا هرجا که خواستید تغییر در بازی ایجاد کنید، بتوانید با نصب ماد موردنظر به نتیجه دلخواه خود برسید. برای بازی اسکایریم بیش از 2 میلیون ماد ساخته شده است. اسلحه، زره جنگی، گرافیک بازی، نقشه‌ها و ماموریت‌های جدید و خلاصه هر چیزی که دلتان بخواهد را می‌توانید بوسیله ماد‌‌ها تغییر دهید.

شخصیت سازی منعطف بازی

یکی از قسمت‌های خیلی جالب اسکایریم که در همان ابتدای بازی رخ می‌دهد، انتخاب و شخصیت‌سازی است. این بازی به شما این اجازه را می‌دهد که نژاد، جنسیت و حتی شکل و شمایل‌تان را انتخاب کنید تا بهترین شخصیتی که دوست دارید را بسازید و با آن بازی را ادامه بدهید.

موسیقی بی نظیر بازی اسکایریم

در صنعت بازی در دهه اخیر توجه خاصی به قطعه‌های موسیقی بازی‌ها پرداخته می‌شود. به جرات می‌توان گفت که با وجود اینکه 10 سال از رونمایی بازی اسکایریم ‌می‌گذرد ولی هنوز قطعه‌های موسیقی تعبیه شده در این بازی هیجان خاص و مضاعفی را در گیمر‌ها ایجاد ‌می‌کند. این قطعه‌ها آنقدر زیبا هستند که حتی می‌توان به تنهایی به آن‌ها گوش داد و لذت برد.  

شاهکار اسکایریم در متن و گویندگی

بدون شک گفتگوهای بازی خالی از مشکل نیستند ولی قدرت گویندگان بازی که تعداد زیادی از آنها بازیگران معرف سینمای هالیوود هستند، به شما این حس را می‌دهد که درحال مکالمه با یک شخصیت برجسته تاریخی هستید. دیالوگ‌های شخصیت‌هایی مانند پارثاناکس در های‌راثگار یکی از بهترین گفتگوهای بازی است.

دیگر شاهکار بازی که در حوزه متن می‌توان از آن یاد کرد نامه‌ها و کتاب‌هایی است که در جای جای بازی به آن‌ها بر می‌خوریم. این کتاب‌ها با موضوعات مختلفی نظیر تاریخ اسکایریم، جادوگری، آموزش مهارت‌های جنگ، قصه‌های جالب و خواندنی نوشته شده‌اند و اغراق نیست اگر بگویم حتی از نظر صنعت ادبی هم بسیار غنی هستند.

حجم نسبتا کم بازی

در سال 2021 بازی‌هایی با حجم بالاتر از 150 گیگ به یک امر عادی تبدیل شده‌اند که متاسفانه برای راه‌اندازی این چنین بازی‌ها به یک سیستم گیمینگ قدرتمند نیاز است. ولی بازی اسکایریم با حجم نسبتا کم آن ( چیزی حدود 20 گیگ) و اجرای آن روی کامپیوتر بسیار راحت‌تر است. با وجود قیمت سرسام‌آور کنسول‌های بازی و لپ تاپ‌های گیمینگ، اسکایریم گزینه خیلی مناسبی برای آن دسته از گیمرها که توان خرید سیستم‌های قوی‌تر را ندارند است.

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید تعداد زیادی ماد نصب کنید باز هم به یک سیستم قدرتمند احتیاج خواهید داشت.

اسکایریم و قابلیت بازی مجدد آن

بدلیل وجود شخصیت‌های متعدد که دارای خصلت‌های متفاوتی از همدیگر هستند در بازی الدر سکرولز اسکایریم این امکان فراهم است که در هر مرحله از بازی که هستید راحت و بی دردسر با ساخت یک شخصیت تازه و جذاب بازی را از اول شروع کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد اسکایریم این است که هر چقدر هم بازی را از اول شروع کنید هنوز می‌توانید جاهایی بروید و یا کارهایی را بکنید که برایتان تازگی دارد. بسادگی می‌توانید راهی را انتخاب کنید که قبلا نرفته‌اید و در این راه با ماجراهای کاملا جدید روبه‌رو خواهید شد. شاید در گوشه یکی از آن جنگل‌ها درون یک غار اسلحه جادویی جدیدی پیدا کردید که در هیچ یک از گیم پلی‌های قبلیتان به آن بر نخوردید.

دیگر ویژگی عجیب اسکایریم این است که بعد از یک وقفه چند ماهه یا یک ساله با بازگشت دوباره به بازی تمام هیجانی که قبلا با بازی تجربه کرده بودید به مراتب بیشتر شده و با قدرت بیشتری در گیم پلی جدید غوطه‌ور می‌شوید.

حس شیرین موفقیت

این بازی مملو از نقشه‌های گنج است و زمانی که دستتان به یکی از این نقشه‌های با ارزش می‌رسد حتما ذوق‌زده به دنبال گنج می‌شتابید. دنبال کردن راهنمایی‌ها و سرنخ‌های نقشه اشتیاق خاصی در وجودتان ایجاد می‌کند که هرچه زود‌تر به گنج خود برسید. این موفقیت پس از پیدا کردن گنج خیلی می‌تواند لذت‌بخش باشد و سختی‌های زیادی که در طول راه کشیدید این لذت را دوچندان می‌کند.

شکست دادن دشمنان سرسخت و جادوگرهایی که در سیاه چاله‌ها با آن‌ها روبرو می‌شوید اعتماد بنفستان را بالا می‌برد و یک حس عجیب شکست‌ناپذیر بودن به شما دست می‌دهد که این مطلب شاید در زندگی روزمره هم به درتان بخورد.

وجود ماموریت‌های فراوان و تمام نشدنی

در حالت عادی بازی اسکایریم 273 ماموریت دارد که فتح همه‌ی آن‌ها زمان زیادی می‌خواهد. ولی حتی اگر هم توانستید همه این ماموریت‌های سخت و زمان‌بر را انجام دهید در آخر بازی اصلا فکر نکنید که به پایان راه رسیده‌اید. موتور بازی سازی اسکایریم از یک نوع تکنولوژی بهره می‌برد که می‌تواند ماموریت‌هایی را به وسیله شخصیت‌های غیر قابل بازی (NPC) به شما بدهد تا شما را به سمت جاهایی که هنوز کشف نکرده‌اید هدایت کند. با این تکنولوژی شما هیچ وقت بدون ماموریت نمی‌مانید و سال‌ها می‌توانید داخل دنیای عظیم اسکایریم به گشت و گذار بپردازید.

حرف آخر

بازی اسکایریم با این همه فراز و نشیب که در طول این سال‌ها طی کرده هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی است. مقرون به صرفه بودن این بازی بدلیل حجم کم و گرافیک پایینش گیمرهای زیادی را به سمت خود کشیده است. اسکایریم با متون گفتگوهای خود، قدرت گویندگانش و موسیقی‌های دلنشینش حتما شما را به یک طرفدار سرسخت تبدیل خواهد کرد.

چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1
همچنین بخوانید  نقد سريال جذاب خانه کاغذی (Money Heist)

4 Comments

  1. خاطره سرایی
    0
    0

    به نظر میاد بازی جذابی باشه

    Reply
    • سعید قرمزی
      0
      0

      آره، خیلی بازی جذابی هست. قصه و دیالوگهاش نسبت به سالی که منتشر شده بی نظیرن.

      Reply
  2. صادق خوش سیرت
    0
    0

    توصیف زیبایی از بازی بود. ترغیب شدم این بازی رو شروع کنم.

    Reply
    • سعید قرمزی
      0
      0

      مرسی. آره حتما شروع کنید. از موسقی بازی هم لذت خواهید برد

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط