Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ تغذیه @ بهترین غذاها برای سرو در عروسی ها

بهترین غذاها برای سرو در عروسی ها

by | 23 بهمن 1402 | تغذیه | 0 comments

وقتی صحبت از غذای عروسی به میان می آید، به راحتی می توانید از غذاهایی که صدها بار دیده اید انتخاب کنید. اما شما می خواهید بهترین غذاها برای سرو در عروسی را انتخاب کنید، درست است؟ برای داشتن یک عروسی بی نقص، لازم است که حتماً منوی غذایی مناسبی نیز آماده کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

1.خورشت فسنجان

خورشت فسنجان! یک خورشت ایرانی خوشمزه که دل همه را به دست آورده است و برای مجالس و مهمانی های مهم مانند عروسی جزو غذاهای شماره یک است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، رب انار و مرغ یا کوفته تهیه می شود. ضمنا این خورشت اصالتا شمال ایرانه و با اردک درست میکردن. اما امروزه بیشتر با مرغ رایج است.

در نقاط مختلف ایران این خورشت را به روش های مختلفی درست می کنند. اصل آن نه ترش است و نه شیرین، البته یکی از مواد اصلی آن رب انار است. اما در بعضی جاها کمی شکر اضافه می کنند تا کاملا شیرین شود.

2.زرشک پلو

یکی دیگر از بهترین غذاهای ایرانی که به ویژه در مجالس مهم سرو می شود، زرشک پلو است. و اغلب آن را با مرغ سرو می کنند. زرشک پلو از ترکیب زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود. و علاوه بر طعم لذیذش ظاهر بسیار زیبایی دارد. دانه‌های برنج طلایی (برنج زعفرانی) در میان برنج‌های سفید به اضافه رنگ قرمز زرشک برجسته است. زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که شهرت زیادی در جهان به دست آورده است. با کمال تعجب درست کردن آن بسیار آسان است.

3.خورشت قورمه سبزی

اگر از ایرانی ها بپرسید غذای مورد علاقه آنها چیست، احتمالاً خیلی ها می گویند قورمه سبزی، فرقی نمی‌کند قرمه سبزی خانگی باشد یا قرمه سبزی در یکی از بهترین رستوران های اطراف گرمسار! خورش قورمه سبزی با سبزیجات معطر فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا چیتی و لوبیا سفید) و گوشت گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. راز این خورشت مانند بسیاری از غذاهای ایرانی زمان پخت آن است. هر چه مدت زمان بیشتری را با دمای کمتری بپزید، خوشمزه تر می شود. معمولاً قورمه سبزی را با برنج ساده یا زعفرانی سرو می کنند.

همچنین بخوانید  زمان طلایی خوردن عسل | بهترین زمان مصرف برای معده

این خورشت هم اصالتا برای شمال ایرانه. این نقطه سرسبز ایران، سرشار از مهربانی طبیعت است. بسیاری از سبزیجات معطر مختلف در آنجا رشد می کنند. و برخی از آنها مواد اصلی خورش اصلی هستند که عطری بهشتی به آن می بخشد.

4.سبزی پلو یا باقالی پلو با ماهیچه

سبزی پلو اگر با گوشت سرو شود یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از ایرانی ها و البته خارجی ها آن را دوست دارند. برای تهیه سبزی پلو، برنج سفید را با زعفران مخلوط می‌کنند و شوید ترجیحاً تازه اما شوید خشک نیز مؤثر است. و در پایان در کنار گوشت گوسفند یا مرغ سرو می کنند.

مقداری لوبیا تازه یا خشک به برنج اضافه می کنند و دقیقاً همان طور سرو می کنند. باقالی پلو با گوشت (ماهیچه) یکی از غذاهای گران قیمت در رستوران های مجلل است.

5.چلو کباب کوبیده

چلو کباب (کباب که با برنج سرو می شود) بی شک معروف ترین غذای ایرانی است. و بسیاری از مردم آن را با چلو کباب می شناسند. کوبیده گوشت چرخ کرده ای است که با پیاز چرخ کرده، نمک و فلفل چاشنی می شود. کباب برگ گوشت گوسفندی یا گوساله ورقه ای است که با آبلیمو و پیاز و زعفران با مقداری کره مزه دار می شود.

همانطور که می دانید کباب معمولا با گوجه فرنگی و فلفل کبابی، برنج زعفرانی، دوغ (نوشیدنی با ماست) و سبزیجات تازه سرو می شود. البته گاهی به جای برنج کوبیده را با نان می خورند.

همچنین بخوانید  چگونه تا عید لاغر شویم؟ | رژیم لاغری سریع و بدون گرسنگی

6.خورشت قیمه

یکی دیگر از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان خورشت قیمه است. برای تهیه، گوشت چرخ کرده را با پیاز، نخود فرنگی، رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد. برای طعم و عطرشان از دارچین و زعفران نیز استفاده می کنند. در آخر به خورشت سیب زمینی سرخ شده یا بادمجان سرخ شده اضافه می کنند و با برنج ساده یا زعفرانی می خورند.

قیمه با سیب زمینی سرخ شده قیمه سیب زمینی نام دارد. و قیمه با بادمجان سرخ شده را قیمه بادمجان می گویند.

7. ته چین

ته چین یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهای ایرانی است که ظاهر بسیار شکیل و جذابی دارد. ته چین در میان غذاهای عروسی بگنجانید واقعا ظاهر زیبائی دارد. تهچین به سادگی با برنج، ماست، زعفران، تخم مرغ و فیله مرغ درست می شود. برخی حتی ممکن است از گوشت، بادمجان و غیره استفاده کنند. اما ته چین با مرغ معروفتر است. البته سرو فینگر فود در کنار ته چین نیز می‌تواند جذاب باشد!

8. کباب مرغ ایرانی یا جوجه کباب

ما عاشق گوشت و مرغ هستیم. گوسفند و گوساله قطعا در بیشتر غذاهای ایرانی وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاها جوجه کباب است که روی زغال کباب می شود و بسیار خوشمزه است. مرغ کبابی را با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره میل می کنند که ترکیب بسیار خوشمزه ای است.

ضمناً از قبل تکه های مرغ را در مخلوط پیاز رنده شده و نمک و زعفران می ریزند. این باعث می شود بسیار خوشمزه تر شود.

9. آلبالو پلو

آلبالو با ظاهر زیبا و رنگارنگ خود یک غذای تشریفاتی محسوب می شود و در بسیاری از مهمانی ها و مراسم رسمی سرو می شود. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که هم با گوشت قرمز و هم با مرغ درست می شود. ساختن آلبالو پولو به مهارت های خاصی نیاز دارد و همه نمی توانند آن را به خوبی بسازند.

همچنین بخوانید  توصیه های مهم برای افراد معتاد به قهوه

10. لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که آداب و رسوم خاصی دارد. معمولا این غذا را با نان یا تحدیق سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی و ماست می خورند که ترکیب بسیار خوشمزه ای است. برای تهیه این غذا از برنج، لوبیا سبز خرد شده با گوشت چرخ کرده، پیاز، رب گوجه فرنگی و انواع ادویه ها ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا آماده شود.

11. خورشت آلو

خورش آلو مسما یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین خورشت ها است که با برنج محسوب می شود. این خورشت به روش های مختلفی تهیه می شود که بهترین نوع آن را در شمال کشور می توانید پیدا کنید. خورش مسامه معمولا با مرغ پخته می شود اما با گوشت هایی مانند گوسفند و گوساله هم می توان پخت. توجه داشته باشید که برای استفاده از گوشت قرمز باید از مقدار قابل توجهی گوشت برای این خورشت استفاده کنید. همچنین می توانید در تهیه آن از آلوهای مختلف استفاده کنید و کمی آب به آن اضافه کنید تا طعم آن متعادل شود.

حرف آخر

امیدواریم از لیست غذاها برای سرو در عروسی لذت برده باشید در حالی که عروسی خود را در یکی از بهترین تالارهای عروسی نزدیک تهران برگزار می‌کنید، نهایت لذت را از این روز باشکوه ببرید!

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط