Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ تاثیر فوق العاده صدا بر موفقیت شما | 9 روش کنترل صدا

تاثیر فوق العاده صدا بر موفقیت شما | 9 روش کنترل صدا

by | 21 اردیبهشت 1401 | روان‌شناسی | 0 comments

تاثیر صدا اغلب بیشتر از چیزی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. هنگام صحبت کردن، صدای شما مهمترین ابزار است. خوشبختانه، شما می‌توانید یاد بگیرید که از صدای خود مانند نواختن ساز برای افزایش قدرت و ایجاد انگیزه در هر مکالمه یا گفتاری استفاده کنید.

خواننده‌ها هر روز چندین ساعت تمرین می‌کنند تا صدای خود را به سطح کیفی و طنین بالاتری برسانند و تاثیر صدای خود را بر مخاطبان بیشتر کنند. شما هم اگر خواهان داشتن صدای رسا و تاثیرگذار هستید، باید در انجام تمرین‌ها استمرار داشته باشید. 

صداهای بلند، بم، قوی و رساتر سرشار از انرژی و قدرت هستند. وقتی قوی و با اعتماد به نفس صحبت می‌کنید، انگار با موضوع گفتگو آشنا هستید و به اهمیت نکاتی که می گویید اعتقاد دارید، پس مخاطب ایده‌های شما را باور کرده و می‌پذیرد.

حتما مقاله یونویس را با عنوان ۵ روش موثر برای افزایش اعتماد به نفس بخوانید.

1. سرعت صحبت کردنتان را آهسته کنید

هنگامی که شمرده شمرده صحبت می‌کنید، تاثیرگذاری صدای شما بر روی مخاطب بیشتر می‌شود و شنوندگان فرصت بیشتری برای شنیدن و فکر کردن به آنچه که می‌گویید، دارند. با این کار اعتماد به نفس خود را منتقل می‌کنید و به مخاطب نشان می‌دهید که برای حرف‌هایتان اهمیت قائل هستید.

همه سخنرانان تأثیرگذار با طمانینه و آرامش صحبت می‌کنند و مفاهیم خود را واضح و با اطمینان بیان می‌کنند.

صحبت کردن با صدای بلند و با اعتماد به نفس بسیار موثر است. اما وقتی تند و سریع صحبت می‌کنید، صدایتان نازک‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید  چگونه بر استرس غلبه کنیم؟

پس اثرگذاری صحبت‌های شما بر روی مخاطب تقلیل می‌یابد.

2. انرژی کافی داشته باشید

مهم‌ترین مؤلفه یک سخنرانی منحصر به فرد، انرژی است.

سخنرانی یک «مکالمه پرشور» است که با انرژی بیشتر به افراد بیشتری و زمان بیشتری ارائه می‌شود.

3. صدایتان باید به همه افراد برسد

وقتی با مخاطب صحبت می‌کنید، هدف شما این است که به افرادی که در دورترین ردیف‌ها نشسته‌اند دسترسی پیدا کنید. با این کار توجه همه افراد را به شما لب می‌شود. در هر صورت سیستم صوتی بهترین دوست شماست تا مخاطب تحت تاثیر صدای شما قرار بگیرد.

قبل از شروع سخنرانی آن را با دقت مرور کنید. در اتاق قدم بزنید تا ببینید آیا صدا به همه جا می‌رسد یا خیر. باید مطمئن شوید که تمام قسمت‌های اتاق به خوبی سیم کشی شده‌اند.

4. به دست آوردن قدرت صوتی

صدای انسان مانند ماهیچه است. با ورزش و استفاده از این عضله می‌توان قوی‌تر شد. بسیاری از افرادی که صدای ضعیفی دارند با تمرین طولانی به سخنرانان موثر و مطمئنی تبدیل می‌شوند.

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای افزایش جلوه صوتی، خواندن شعر با صدای بلند است. یک شعر را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید، آن را به خاطر بسپارید و سپس در حین رانندگی یا پیاده روی آن را به طور منظم تکرار کنید.

وقتی شعری را می‌خوانید، تصور کنید که در حال سخنرانی مهمی برای تعداد زیادی از مردم هستید. احساسات، قدرت و انرژی خود را با کلمات بیان کنید.

با نرمی صحبت کنید. در هر بیت شعر بر یکی از کلمات تأکید کنید و سپس معنای بیت را تغییر دهید. کلماتی مانند کلیدهای پیانو را تصور کنید. هنگام خواندن هر هجا زیر کلمات مختلف خط بکشید.

همچنین بخوانید  اختلال اضطراب اجتماعی یا فوبیای اجتماعی چیست؟

راه دیگر برای به دست آوردن قدرت صدا، خواندن نمایشنامه‌ها با صدای بلند، به ویژه تک گویی شکسپیر است.

تاثیر صدا بر سخنرانی شما

5. صدای خود را ضبط کرده و به آن گوش دهید

هنگام خواندن یک شعر یا گزیده‌ای از نمایشنامه، صدای خود را ضبط کنید. سپس چند بار به صدای ضبط شده خود گوش دهید و راه‌هایی برای بهبود تلفظ، گفتار و سرعت خود بیابید.

6. بررسی و پیشرفت

یکی از بهترین راه‌ها برای رشد به‌عنوان یک سخنران این است که سخنرانی خود را ضبط کنید و سپس ویدئو را با شخصی که به شما بازخورد صادقانه می‌دهد تماشا کنید. ویدئو را هر 30 یا 60 ثانیه نگه دارید و سپس دوباره پخش کنید. از شخص بپرسید چگونه می‌توانید به بهترین وجه از صدا و زبان بدن خود برای نشان دادن برخی نکات استفاده کنید.

در بعضی قسمت‌ها فیلم را نگه دارید و چند جمله از سخنرانی را بگویید و تصور کنید که فرصت دیگری برای سخنرانی دارید.

7. ضبط مکالمه تلفنی

می‌توانید با ضبط صدای خود در مکالمات تلفنی و سپس گوش دادن به آن‌ها، کنترل صدا را افزایش دهید. اگر با تردید، سردرگمی و جملات اشتباه با تلفن صحبت کنید، شگفت زده خواهید شد. اما خوبی این موضوع این است که هر بار که صدای خود را ضبط می‌کنید و به آن گوش می‌دهید، چیزهای مختلفی یاد می‌گیرید که می‌توانید دفعه بعد برای بهبود نحوه ارائه سخنرانی خود از آن‌ها استفاده کنید.

8. لحن و آهنگ صدا

وقتی می‌خواهید روی چیزی تاکید کنید بلندتر و بلندتر صحبت کنید. انرژی بیشتری بدهید و روی کار خود تمرکز کنید. زمانی که می‌خواهید چیزی حساس یا هیجان انگیز را با دیگران به اشتراک بگذارید، با لحنی آرام‌تر و دوستانه‌تر صحبت کنید.

همچنین بخوانید  هر آنچه باید درباره کمال گرایی بدانیم

در گفتار خوب، صحبت کردن سریع‌تر و آهسته‌تر، بلندتر و آرام‌تر با مکث‌های مختلف تاکید یا هیجان قطع می‌شود تا مخاطب بتواند نفس بکشد و به شما برسد. در این بین تاثیر صدای شما بر آن‌ها بیشتر می‌شود.

هرچه عناصر آوازی بیشتری در سخنرانی تغییر دهید، سخنرانی شما برای مخاطب جذاب تر و جذاب تر خواهد بود.

9. جنبه فیزیکی صدا و گلو

صدای شما وسیله‌ای است که با آن صحبت می‌کنید و دیگران را متقاعد می‌کنید. چندین کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تاثیر صدا و حنجره شما بهترین عملکرد را دارند.

برای صحبت خوب و رسا نیاز به انرژی دارید و قبل از سخنرانی‌های کوتاه باید میان وعده بخورید.

این تضمین می‌کند که هنگام صحبت کردن، هوشیار و آگاه‌تر باشید و ذهن شما به درستی کار می‌کند.

اما قبل از سخنرانی‌های طولانی، مانند سمینارهای نیم روزه یا یک روزه و حتی یک کنفرانس ساده با اعضای شرکت، خوب غذا بخورید. خوردن پروتئین بسیار مهم است.

یک صبحانه یا ناهار غنی از پروتئین ضروری است. یک صبحانه یا ناهار غنی از پروتئین به شما انرژی کافی می‌دهد تا در چهار یا پنج ساعت بسوزانید. پروتئین غذای مغز است و برای درست فکر کردن و صحبت کردن به آن نیاز دارید. این کار صدای شما را موثرتر می‌کند و ذهن شما را آرام می‌کند.

سخن آخر

یادگیری و استفاده از صدا به عنوان ابزار به شما این امکان را می‌دهد که در هر شرایطی با تغییر لحن و سرعت گفتار خود و مکث بین صحبت‌های خود و آخرین خطوط مخاطب، قدرتمند صحبت کنید و همه تحت تاثیر صدای شما قرار بگیرند.

sookhtejet
sookhtejet
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط