Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ درمان یبوست و پاک سازی روده با دمنوش های گیاهی

درمان یبوست و پاک سازی روده با دمنوش های گیاهی

by | 16 بهمن 1401 | سلامت عمومی | 0 comments

فواید نوشیدن دمنوش های گیاهی برای سلامت انسان بر کسی پوشیده نیست. درمان یبوست و پاک سازی روده با دمنوش های گیاهی یکی از بهترین راه‌هایی است که پیش روی شما قرار دارد. شما که نمی‌خواهید با یبوست‌های طولانی دچار بیماری‌های بیشتری شوید؟ در ادامه مطلب درباره یبوست و دمنوش های گیاهی مناسب آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

یبوست چیست؟

یبوست یا خشکی مزاج به شرایطی گفته می‌شود که سیستم گوارش انسان به‌درستی کار نمی‌کند. در این شرایط، حرکات روده به‌شدت کند شده و دفع با درد و سختی انجام می‌گیرد. از طرف دیگر، یبوست بسیار رایج است و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که در طول زندگی حداقل یک‌بار این عارضه را تجربه نکرده باشد! به همین دلیل، آشنایی با دلایل ایجاد یبوست به شما کمک می‌کند تا کمتر دچار این عارضه ناخوشایند و دردناک شوید. متاسفانه یبوست طولانی باعث ایجاد بیماری‌های دیگری می‌شود که شما را حسابی به دردسر می‌اندازند. پس تا دیر نشده علت یبوست را در خود تشخیص دهید و آن را درمان کنید.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد واریس | علل، علائم و درمان

شایع ترین دلایل یبوست

انسان در هر سنی ممکن است یبوست یا همان کار نکردن شکم را تجربه کند. این عارضه می‌تواند کودک چندساله تا فرد ۸۰ساله را اذیت کند و سیکل طبیعی بدن را کاملا به هم بزند. در زیر چندین علت مهم ایجاد یبوست در بدن را می‌بینید:

  • کم تحرکی و عدم فعالیت فیزیکی روزانه
  • رعایت رژیم‌های غذایی ناسالم
  • رعایت رژیم‌های غذایی افراطی برای لاغری و کاهش وزن
  • داشتن استرس و تنش بیش از اندازه در زندگی روزمره
  • کم کاری تیروئید و تغییرات سیستم گوارش
  • بارداری و تغییرات هورمونی در بدن زنان
  • سندروم روده تحریک پذیر
  • نخوردن آب کافی و غذاهای فیبردار

همانطور که می‌بینید سبک زندگی فرد نقش مهمی در ایجاد یبوست دارد! در طول روز چه چیز‌های می‌خورید؟ آیا خواب و استراحت کافی دارید؟ همه این‌ها می‌تواند گوارش شما را دچار مشکل کند. به همین دلیل است که نوشیدن دمنوش های گیاهی یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای درمان یبوست محسوب می‌شوند. درمان یبوست و پاک سازی روده با دمنوش های گیاهی سیستم گوارش شما را تقویت کرده و کمتر دچار یبوست می‌شوید. خرید دمنوش برای لاغری و رفع یبوست یکی از گزینه‌ه در دسترس برای جلوگیری از یبوست با دمنوش های گیاهی است.

همچنین بخوانید  بررسی فواید سونا خشک بر روی سلامتی

برای درمان یبوست چه بخوریم؟

نوشیدن مایعات و آب کافی برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش اهمیت زیادی دارد. نوشیدن دمنوش های گیاهی به شما کمک می‌کند که یبوست را در خانه درمان کنید. برای درمان یبوست و پاک سازی روده با دمنوش های گیاهی چند پیشنهاد جذاب برای شما داریم. درمان یبوست در خانه را با چند دمنوش گفته شده در زیر تجربه کنید:

دمنوش چای سبز، رزماری و گل محمدی

ترکیب این ۳ گیاه معجونی فوق‌العاده برای کاهش وزن و بهبود یبوست می‌سازند. اگر این دمنوش را به طور منظم مصرف کنید، متوجه کاهش اشتها و تغییر سایز خود خواهید شد. علاوه بر این، گل محمدی برای یبوست بسیار مفید است و نمی‌گذارد روده شما دچار یبوست‌های عذاب‌آور شود.

همچنین بخوانید  هر آنچه باید درباره حمله پانیک بدانید؛ علل، علائم و راه های درمان

دمنوش شکوفه آلوورا

دمنوش خوش طعم شکوفه آلوورا خواص زیادی برای بدن دارد. از خواص این دمنوش جذاب می‌توان به تسریع کاهش وزن، جوان‌کننده پوست، بهبود کارایی کبد و از همه مهمتر درمان یبوست اشاره کرد. به دلیل اینکه طبع این دمنوش گرم و خشک است، پیشنهاد می‌کنیم برای تاثیر گذاری بیشتر بر سیستم گوارش قبل از صبحانه مصرف شود.

دمنوش کاسنی

خواص کاسنی باعث شده که این گیاه در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت قلب، بهبود کارایی کبد، جوانسازی پوست و کنترل فشار خون بالا از خواص کاسنی هستند. حالا باید به همه این خواص، جلوگیری از یبوست را نیز اضافه کنید. بهترین زمان مصرف دمنوش کاسنی ۲ ساعت قبل یا بعد از غذا است.

arsham

arsham

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط