Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ علت کند شدن شارژ آیفون و نحوه رفع آن

علت کند شدن شارژ آیفون و نحوه رفع آن

by | 2 بهمن 1401 | تعمیرات, موبایل و کامپیوتر | 1 comment

برخی از افرادی که به تعمیرکار موبایل مراجعه می‌کنند از کند شدن شارژ آیفون خود شکایت دارند و درخواست تعمیر گوشی آیفون خود را دارند. هدف ما از نوشتن این مقاله این است که اطلاعات شما را در مورد مشکل دیر شارژ شدن آیفون افزایش دهیم و دلایلی که ممکن است بر کاهش شارژ آیفون تاثیر بگذارد را به شما بگوییم. پس در مقاله زیر با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را در مورد علت کندی شارژ آیفون بیابیم.

در پورت USB گرد و غبار وجود دارد

اگر آیفون شما پس از اتصال کابل به پریز شارژ نمی‌شود، ابتدا پورت USB گوشی را بررسی کنید، در برخی موارد ممکن است به دلیل وجود جرم یا تجمع چربی در درگاه شارژ، جریان به گوشی منتقل نشود.

در این شرایط می‌توانید از یک خلال دندان یا جسم کوچک برای تمیز کردن پورت USB استفاده کنید. در برخی موارد با تمیز کردن این قسمت مشکل کند شدن شارژ آیفون برطرف می‌شود.

همچنین مطالعه کنید: دلیل روشن نشدن imac

خرابی در آداپتور شارژر وجود دارد

یکی دیگر از دلایلی که باعث دیر شارژ شدن یا شارژ نشدن آیفون می‌شود مشکل و خرابی آداپتور شارژر است. این مشکل به گونه‌ای است که مثلاً اگر شارژر آیفون شما از آن دسته شارژرهایی است که کابل رابط و آداپتور آن از هم جدا شده است، این احتمال وجود دارد که مشکل شارژ نشدن گوشی شما به دلیل مشکل در آداپتور شارژر باشد. در این زمان می‌توانید از آداپتور دیگری برای شارژ گوشی استفاده کنید تا مشکل برطرف شود.

همچنین بخوانید  تعمیر آیفون XR اپل

کابل شارژ

وجود آسیب در کابل شارژر گوشی یکی از شایع‌ترین دلایل کند شدن شارژ آیفون یا عدم شارژ گوشی است. کابل شارژر به مرور زمان فرسوده شده و ممکن است بریده شود یا پاره شود. وجود چنین خرابی‌هایی در کابل شارژر می‌تواند از رسیدن برق به گوشی جلوگیری کند و یا این فرآیند بسیار کند انجام شود. در این مواقع می‌توانید یک کابل جدید برای شارژر گوشی خود تهیه کنید.

ایراد در سوکت شارژ

در برخی موارد دلیل شارژ نشدن یا شارژ نشدن صحیح گوشی‌های آیفون مشکل در سوکت شارژ کابل شارژر است. بنابراین، هنگامی که با مشکل شارژ نشدن آیفون خود مواجه می‌شوید، مطمئن شوید که هیچ علامتی مانند نشتی، شکستگی، آسیب دیدگی یا کثیف بودن سوکت شارژ وجود ندارد. اگر سوکت شارژ آسیب فیزیکی داشته باشد، حل مشکل وظیفه شما نیست و باید به تعمیرگاه آیفون مراجعه کنید یا یک کابل شارژ جدید با سوکت سالم تهیه کنید.

اما اگر گوشی به دلیل کثیف بودن سوکت شارژ در حال شارژ نیست، می‌توانید به آرامی سوکت شارژ را با خلال دندان یا جسم تیز تمیز کنید.

عدم رعایت نکات ایمنی هنگام شارژ کردن گوشی

در برخی موارد با انجام برخی کارها و رعایت نکردن نکاتی، عمر باتری آیفون خود را کاهش می‌دهید، برای مثال از قرار دادن آن در مقابل رطوبت و مکان‌های بسیار گرم هنگام شارژ خودداری کنید. علاوه بر این، همیشه به یاد داشته باشید که پس از شارژ کامل گوشی، شارژر را از پریز بیرون بکشید، زیرا اگر گوشی شما پس از شارژ کامل روی شارژر بماند، عمر باتری آن کاهش یافته و آسیب می‌بیند.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات پکیج دیواری و راه های رفع آن

IC شارژ خراب است

در برخی موارد دلیل کند شدن شارژ آیفون‌ها یا شارژ نشدن آیفون‌ها خرابی آی سی شارژ است. آی سی مخفف مدار مجتمع است، آی سی‌ها روی برد موبایل قرار می‌گیرند و وظیفه آنها تامین جریان و ولتاژ الکتریکی مورد نیاز گوشی است.

آی سی موجود در تلفن همراه باتری را شارژ می‌کند. زمانی که آی سی شارژ آیفون از کار بیفتد، روند شارژ گوشی مختل می شود و در نتیجه گوشی شما خاموش می‌شود!

برخی از دلایلی که باعث آسیب آی سی شارژ آیفون می شود:

  • استفاده از کابل‌ها و آداپتورهای شارژ تقلبی
  • استفاده از پاوربانک‌های غیر استاندارد
  • عدم استفاده از محافظ برق
  • ضربه زدن به گوشی
  • افتادن گوشی در آب
  • کار با تلفن در حین شارژ شدن تلفن
  • استفاده از شارژرهای فندکی خودرو برای شارژ گوشی

گوشی آب می گیرد و مسیر شارژ قطع می شود

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از خیس شدن گوشی با آن مواجه شده باشید، شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن آیفون شماست. تلفن‌های همراه از قطعات الکترونیکی حساسی ساخته شده‌اند که با خیس شدن گوشی به هم متصل می‌شوند و قطع می‌شوند. پس مطمئن شوید که آیفون شما دچار چنین مشکلاتی نشود.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات لپ تاپ و راه های رفع آن

یک پیشنهاد ساده برای تعمیر گوشی آب گرفته این است که گوشی خیس شده را در کیسه برنج قرار دهید. این عمل می‌تواند رطوبت گوشی را بگیرد. اگر این کار را انجام دادید و به نتیجه دلخواه نرسیدید، برای رفع مشکل شارژ نشدن آیفون خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گوشی ضربه خورده

اگر اخیراً آیفون شما ضربه خورده یا از دستان شما افتاده است، ممکن است قطعات گوشی در اثر ضربه آسیب دیده و روند شارژ گوشی مختل شود.

احتمال مشکل در سی پی یو آیفون وجود دارد

در برخی موارد دلیل دیر شارژ شدن آیفون یا خاموش شدن مداوم آیفون، نشانه آسیب دیدن CPU گوشی شماست. اگر تعمیرکار موبایل تشخیص دهد که مشکل شارژ نشدن گوشی مربوط به سی پی یو گوشی است، برای رفع این مشکل یا باید سی پی یو گوشی را تعمیر کرد یا این قطعه را تعویض کرد. اگر با تعمیر CPU مشکل حل شد، برای خرید CPU جدید نیازی به پرداخت هزینه بیشتر ندارید.

حرف آخر

در این مقاله تعمیر موبایل در مورد علت کند شدن شارژ آیفون و نحوه رفع آن صحبت کردیم. برخی از دلایلی که ممکن است باعث شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن آیفون شما شود عبارتند از: بریدگی یا پارگی کابل شارژر، مشکل آداپتور شارژر، وجود گرد و غبار یا آلودگی در درگاه شارژ گوشی، ضربه به گوشی، مشکلی در آی سی گوشی یا سایر کیس‌ها مشکل دارد.

polotime321@gmail.com

polotime321@gmail.com

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. محمد امین حسینی
    0
    0

    من برای آیفونم که مشکل شارژدهی داشت پاوربانک گرفتم. خیلی راضیم مشکلمم حل شد. پاوربانک WUW هم خیلی ارزونه هم برای آیفون های سری قدیمی خیلی مناسبه و کار راه اندازه. مرسی کاملش رو میتونید ازینجا بخونید https://asadistore.ir/criticism-of-wuw-power-bank/

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط