Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی + تفاوت ها

معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی + تفاوت ها

by | 10 مرداد 1402 | آی تی, بهترین ها | 0 comments

ChatGPT، Bing Chat و Google Bard همگی ابزارهای هوش مصنوعی مولد هستند که می‌توانند پیام‌های متنی شما را دریافت کنند و خروجی‌های منحصربه‌فردی را به شما ارائه دهند، که می‌تواند به شما در تولید ایمیل، پردازش اطلاعات یا تحقیق آنلاین کمک کند. با این حال، با وجود مشابه بودن همه این سیستم‌ها، انتخاب اینکه کدام یک واقعاً بهترین است، دشوار است. بنابراین، بیایید تفاوت‌های بین این سه بزرگ را تجزیه و تحلیل کنیم، و ببینیم بر اساس موقعیت کدام بهتر است.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که هیچ یک از این هوش مصنوعی‌ها نمی‌توانند فکر کنند. آنها صرفاً الگوریتم‌هایی هستند که برای به هم پیوستن کلمات و جملات بر اساس آموخته‌هایشان آموزش دیده‌اند. هیچ اقدامی توسط این مدل‌های مولد انجام نمی‌شود. آنها فقط یک خروجی بر اساس ورودی پردازش شده تولید می‌کنند.

در همین راستا، وقتی هوش مصنوعی از ریل خارج می‌شود و شروع به توهین به کاربر می‌کند، به این دلیل نیست که واقعاً احساسات ناخوشایند را در خود دارد. اینترنت مکان وسیعی است، و حتی با فکر کردن به Tay از سال‌ها پیش مایکروسافت، آموزش هوش مصنوعی بر روی محتوای آنلاین تولید شده توسط کاربر، در نهایت باعث می‌شود آنها گوشه‌های منفی اینترنت را پیدا کنند و از آنها بیاموزند. در نتیجه، ربات‌ها می‌دانند که پست هستند، زیرا انسان‌ها نیز می‌توانند پست باشند. لزوماً اینطور نیست که بینگ چت دومین ظهور Skynet باشد.

GPT چیست؟

قبل از صحبت در مورد همه ربات‌های گفتگوی مختلف، مهم است که بدانید ترانسفورماتورهای پیش‌آزمایش‌شده (GPT) چیست. اینها خانواده‌ای از مدل‌های زبانی هستند که توسط OpenAI توسعه یافته‌اند، که بر روی حجم عظیمی از داده‌های متنی آموزش دیده‌اند و برای وظایف پردازش زبان طبیعی (NLP) به‌خوبی تنظیم شده‌اند.

جدیدترین نسخه GPT که GPT-4 نام دارد، به چت بینگ قدرت می‌دهد و می‌توان با ChatGPT Plus به آن دسترسی داشت. OpenAI هنوز به جزئیات عمومی زیادی در مورد آن نپرداخته است، اما GPT-3.5، که شور تولید متن هوش مصنوعی را آغاز کرد و ChatGPT را قدرتمند کرد، بر روی 570 گیگابایت متن ساده جمع‌آوری شده از ویکی‌پدیای انگلیسی، کتاب‌ها و خزیدن وب آموزش دیده است.

ChatGPT

ابزار هوش مصنوعی ChatGPT

یکی از مهم‌ترین مواردی که همه می‌دانند ChatGPT است، که احتمالاً چیزی است که توپ را در تولید محتوا با هوش مصنوعی بالا برده است. جدیدترین تکرار بر اساس ChatGPT-3.5 است که به طور گسترده برای همه در وب سایت OpenAI قابل دسترسی و رایگان است، اگرچه گاهی اوقات ممکن است لازم باشد برای ایجاد پاسخ منتظر بمانید تا سرورها آزاد شوند اگر در برنامه رایگان هستید. ChatGPT Plus یک سطح پولی است که به شما امکان دسترسی به GPT-4 را می دهد، اگرچه همانطور که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، می توانید از طریق چت بینگ نیز به GPT-4 دسترسی داشته باشید.

همچنین بخوانید  نحوه فشرده سازی فایل ویدیویی بدون افت کیفیت

بزرگترین نقطه ضعف ChatGPT عدم دسترسی آن به اینترنت گسترده‌تر بود، به همین دلیل است که Google Bard و Bing Chat انتخاب‌های معقول‌تری برای افرادی بودند که به دنبال تحقیق هستند. با این حال، OpenAI پلاگین‌هایی را اعلام کرد که می‌توانند به رابط ChatGPT با اینترنت گسترده‌تر کمک کنند. قابلیت‌های خود را برای رقابتی‌تر شدن در این فضا بسیار گسترش می‌دهد، اگرچه در حال حاضر یک لیست انتظار برای دسترسی به افزونه وجود دارد.

از نظر استفاده شخصی، ChatGPT هنوز یکی از بهترین‌ها در این بازی است. استفاده از آن آسان است، برای همه باز است و به طور کلی برای تولید متن عالی است. این برای تحقیق بهترین نیست (زیرا داده های آموزشی آن چیزی از سال گذشته را شامل نمی‌شود)، اما زمانی که می‌خواهید کاری را سریع انجام دهید، پایه محکمی برای استفاده است.

بینگ چت

بینگ چت

بینگ چت یکی از راه‌های رایگانی است که می‌توانید در حال حاضر به GPT-4 دسترسی پیدا کنید، و بلافاصله پس از ثبت‌نام در لیست انتظار تأیید می‌شوید. این می‌تواند به بقیه اینترنت دسترسی داشته باشد و آنچه را که پیدا می‌کند، منبعی دریافت کند تا بتوانید صحت اطلاعاتی را که ارائه می‌کند تأیید کنید. مطمئناً، همه نقل‌قول‌ها را بررسی نمی‌کنند، اما بهتر از ChatGPT است که اطلاعات را بدون هیچ راهی برای دیدن اینکه از کجا آمده است به سمت شما می‌ریزد. همچنین می‌توانید یک سبک مکالمه را انتخاب کنید و از آن بخواهید خلاق‌تر، متعادل‌تر یا دقیق‌تر باشد. حتی بهتر از آن این است که مایکروسافت اکنون تولید تصویر را در بینگ چت گنجانده است، به این معنی که شما مجبور نیستید برای Midjourney هزینه کنید یا یک نمونه محلی از Stable Diffusion راه اندازی کنید.

با این حال، بینگ چت کامل نیست و محدودیت‌های زیادی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. به دلیل مشکلات متعددی که بینگ به کاربرانش توهین می کند یا کمی عجیب می شود، مایکروسافت محدودیت های روزانه چت را اعمال کرده است. محدودیت‌هایی برای تعداد کل درخواست‌ها در یک روز و تعداد کل پیام‌ها در یک مکالمه وجود دارد، که توانایی بینگ چت را برای خارج شدن از ریل محدود می‌کند. این محدودیت همچنین احتمالاً به دلایل صرفه جویی در هزینه مایکروسافت است. همچنین اگر می‌خواهید از مایکروسافت اج یا برنامه موبایل بینگ استفاده کنید، راه‌هایی وجود دارد که اگر می‌خواهید با جایگزین کردن عامل کاربری مرورگرتان مشکل ایجاد کنید، راه‌هایی وجود دارد.

همچنین بخوانید  بهترین راه برای درمان گلودرد

نقاط قوت بینگ چت، مدل زبان کمی پیشرفته‌تر آن است، و همچنین می‌توانید «سبک» مکالمه‌ای را برای دقیق‌تر، خلاق‌تر، یا تعادل بین این دو انتخاب کنید. با این حال، به دلیل محدودیت هایی که دارد کمی عقب می افتد. بینگ چت، بیشتر از همه، افزونه ای برای موتور جستجوی آن است، بنابراین بهترین استفاده از آن برای تحقیق است. این به شدت با رویکرد گوگل متفاوت است.

گوگل بارد

ابزار هوش مصنوعی گوگل بارد

از همان ابتدا، Google Bard یک محدودیت عمده دارد: در دسترس بودن. شما فقط در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که در ایالات متحده یا بریتانیا زندگی می‌کنید، بنابراین اگر در جای دیگری زندگی می‌کنید شانسی ندارید. احتمالاً به زودی گسترش خواهد یافت، اما تا آن زمان، اگر می‌خواهید با یک ربات چت ارتباط برقرار کنید، باید از یکی از مدل‌های تولیدی دیگر استفاده کنید.

تفاوت Google Bard در این است که گوگل از فناوری کاملاً متفاوتی برای تقویت ربات چت خود استفاده می‌کند، بنابراین مانند سایرین مبتنی بر GPT نیست. این یک افزونه از LaMDA داخلی گوگل است که این شرکت چند سال پیش در Google I/O آن را کنجکاو کرد، اما با توجه به آنچه که برخی از کاربران در ابتدا دیدند، به نظر می‌رسد که کمی عقب‌تر از کاری است که سایرین در حال حاضر انجام می‌دهند. واضح است که این شرکت در مورد اطلاعات نادرست و بررسی حقایق دردسرهای فزاینده‌ای را تجربه می‌کند، اما این وضعیت احتمالاً بهبود خواهد یافت زیرا Google برای رقابت با رقابت فزاینده مایکروسافت و OpenAI تلاش می‌کند.

گوگل در کمال تعجب عقب افتاده است. بارد را به‌عنوان بسط جستجوی خود تبلیغ نمی‌کند، بلکه به‌عنوان یک «مکمل» برای آن تبلیغ می‌کند. اگر این شرکت نسبت به بارد اطمینان داشت، مطمئناً آن را به عنوان یک موتور جستجو تبلیغ می کرد، همانطور که رقیبش مایکروسافت انجام می دهد. گوگل برای یک بار هم که شده پشت این منحنی قرار گرفته است، اما باید دید که آیا می‌تواند به عقب بیفتد یا خیر. با این حال، از زمان راه‌اندازی آن، شاهد پیشرفت‌های Bard بوده‌ایم که این شرکت PALM 2 را به‌عنوان مدل زبانی نسل بعدی خود برای تقویت بیشتر کارهای هوش مصنوعی خود معرفی کرد.

کدام را باید استفاده کنید؟

اگر قصد دارید از ابزارهای هوش مصنوعی مولد استفاده کنید، ChatGPT احتمالا هنوز بهترین مدل در اطراف است. Bing Chat مفید است، اما شما را ملزم می‌کند که از Edge یا برنامه Bing Chat استفاده کنید، و Google Bard در حال حاضر برای در نظر گرفتن یک جایگزین بسیار عقب مانده است. Bing به لطف توانایی خود در تحقیق در وب، امتیاز جایزه دریافت می‌کند، اما زمانی که ChatGPT از افزونه پشتیبانی گسترده برای همه برخوردار شود، این وضعیت تغییر می‌کند.

همچنین بخوانید  بهترین برنامه های تعبیر خواب برای اندروید

برای آنچه که هوش مصنوعی در حال حاضر ایمن‌تر است، ChatGPT نیز تاج را می‌گیرد. همانطور که قبلاً دیده‌ایم، تحقیق در مورد موضوعات جدید با ابزارهای هوش مصنوعی مانند Bard و Bing Chat یک دستور العمل برای فاجعه است، در حالی که ChatGPT برای کمک به نوشتن ایمیل یا ایده‌یابی به شما عالی است. بینگ چت حداقل این مزیت را دارد که منابع را به شما نشان دهد، اما حجم جستجوی محدود آن یک منفی بزرگ در برابر آن است. بنابراین، مگر اینکه نیاز به تمرکز روی تحقیق داشته باشید، به ChatGPT بروید و ثبت نام کنید.

سوالات متداول در مورد ابزارهای هوش مصنوعی

ChatGPT، Bing Chat و Google Bard چیست؟

ChatGPT یک مدل زبان بزرگ است که توسط OpenAI آموزش داده شده است که می‌تواند پاسخ هایی شبیه انسان به درخواست های متنی ایجاد کند. بینگ چت و گوگل بارد چت ربات‌هایی هستند که به ترتیب توسط مایکروسافت و گوگل ساخته شد‌ه‌اند و از هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات کاربران استفاده می‌کنند.

تفاوت بین ChatGPT، Bing Chat و Google Bard چیست؟

ChatGPT یک مدل زبان است که می‌تواند پاسخ‌هایی را به درخواست‌های باز ایجاد کند، در حالی که Bing Chat و Google Bard چت‌ربات‌هایی هستند که برای پاسخ به پرس و جوها یا دستورات خاص طراحی شده‌اند.

ChatGPT، Bing Chat و Google Bard چگونه آموزش می بینند؟

ChatGPT بر روی مجموعه بزرگی از داده‌های متنی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری بدون نظارت آموزش داده شده است. Bing Chat و Google Bard با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری نظارت شده بر روی مجموعه داده‌های خاص آموزش دیده‌اند.

کدام ربات چت در ارائه اطلاعات واقعی بهتر است؟

Bing Chat و Google Bard به طور خاص برای ارائه اطلاعات واقعی و پاسخگویی به سؤالات خاص طراحی شده‌اند، و آنها را در ارائه اطلاعات واقعی بهتر از ChatGPT می‌کند.

کدام ربات چت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟

بینگ چت و گوگل بارد هر دو چت ربات‌های پرکاربردی هستند، زیرا در محصولات و خدمات مایکروسافت و گوگل ادغام شده‌اند. ChatGPT همچنین به عنوان یک مدل زبانی برای ایجاد پاسخ‌های شبیه به انسان محبوبیت پیدا می‌کند.

آیا می توان ChatGPT، Bing Chat و Google Bard را در برنامه های دیگر ادغام کرد؟

بله، ChatGPT، Bing Chat و Google Bard را می‌توان با استفاده از API یا SDK در برنامه‌های دیگر ادغام کرد.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط