Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ دسته‌بندی نشده @ بهترین پلتفرم ها برای کسب درآمد از اینترنت | درآمد دلاری و ریالی

بهترین پلتفرم ها برای کسب درآمد از اینترنت | درآمد دلاری و ریالی

by | 4 اسفند 1401 | دسته‌بندی نشده | 0 comments

از شرکت در نظرسنجی‌های آنلاین گرفته تا ایجاد یک فروشگاه آنلاین، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد. اکثر آنها فقط به یک کامپیوتر یا لپتاپ یا یک گوشی موبایل و اینترنت نیاز دارند. این روش‌های درآمدزایی از اینترنت، علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شوند، زمان زیادی را نیز برای شما ذخیره می‌کنند و باعث می‌شوند تا کار خود را با آرامش تمام از خانه انجام دهید. همچنین زحمت رفتن به محیط کار فیزیکی و تحمل ترافیک‌های سنگین را نیز برایتان کم می‌کنند.

با همه این مزایا و رشد تجارت الکترونیک به دلیل پاندمی کرونا و بعد از آن، جای تعجب نیست که افراد بیشتری به دنبال یافتن راه‌هایی برای کسب درآمد از اینترنت هستند. این کسب درآمد می‌تواند هم در پلتفرم‌های داخلی صورت گیرد و درآمد به ریال یا تومان حساب شود و هم می‌تواند در پلتفرم‌های غیرایرانی انجام شود و درآمد دلاری داشته باشید.

بله، درآمد دلاری! حتی اسمش هم وسوسه کننده است. با اوضاع نابسامان اقتصاوی کشورمان و نوساناتی که در قیمت دلار وجود دارد، قطعا خیلی از افراد تصمیم به کسب درآمد دلاری دارند. در این مقاله به معرفی پلتفرم‌های مختلف برای کسب درآمد از اینترنت هم به روش دلاری و هم به روش ریالی می‌پردازیم.

معرفی پلتفرم های کسب درآمد دلاری

قبل از اینکه وارد دنیای درآمد دلاری بشویم، لازم است این مورد را بررسی کنیم که چگونه می‌توان این درآمدها را به ریال تبدیل کرد؟ شاید دغدغه شما هم باشد. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد:

  1. اگر از بستگان یا آشنایانتان که قابل اعتماد هستند در خارج از کشور هستند، می‌توانید از حساب آنها استفاده کنید و سپس با مراجعه به صرافی‌های داخل کشور میزان تراکنش‌های خود را نقد کنید. البته در این میان، صرافی‌ها مبلغی را بعنوان پورسانت برای خود برمی‌دارند.
  2. برای خودتان کیف پول ارز دیجیتال تشکیل دهید و تراکنش‌های خود را با استفاده از ارزهایی مانند بیت کوین، تتر و … انجام دهید.
  3. از شرکت‌های واسطه کمک بگیرید. بسیاری از شرکت‌ها در داخل ایران وجود دارند که قابل اعتماد هستند و تمام تراکنش‌ها و مبادلات و تبدیلات ارزی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به سایت ایرانی کارت، نیک پرداخت، نوین پرداخت، اول پرداخت و … اشاره کرد.

حال به سراغ تعدادی از پلتفرم‌هایی که با کمک آنها می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید و پروژه‌های کاری بگیرید، می‌رویم.

لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که بر خلاف اینستاگرام، فضایی رسمی و حرفه‌ای دارد و یکی از گزینه‌های مناسب برای کسب درآمد از اینترنت است. اگر زبان انگلیسی را در حد متوسط بلد باشید و رزومه خوبی از مهارت‌هایتان داشته باشید، می‌توانید در لینکدین پروفایل خوبی برای خودتان بسازید و با ایجاد کانکشن با اشخاص و شرکت‌های مد نظرتان، آنها را متقاعد کنید که با شما همکاری داشته باشند.

لینکدین

سایت های انتشار عکس

اگر شغلتان عکاسی و یا طراحی گرافیک است، سایت‌های خارجی بسیاری وجود دارند که می‌توانید کارهایتان را در آنجا آپلود کنید و با فعالیت در آن سایت‌ها، هر کاربر به ازای هر بار دانلود از عکس‌ها و یا طرح‌های گرافیکی‌تان مبلغی را به دلار به شما می‌پردازد. از مزایای این روش می‌توان به مادام العمر بودن این درآمدزایی اشاره کرد. یعنی شما یک بار عکس‌ها و طرح‌های گرافیکی و هنرهای دیجیتالی خودتان را آپلود می‌کنید و آنها بصورت نامحدود در معرض دید همه کاربران آن پلتفرم قرار می‌گیرند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • www.Shotterstock.com
  • www.Dribble.com
  • www.Unsplash.com
  • www.Yeespring.com
همچنین بخوانید  آموزش حذف اکانت تلگرام اندروید و آیفون در خود برنامه

بازی های دیجیتال

این روش کسب درآمد از اینترنت مخصوص گیمرهاست. تعدادی از بازی‌های آنلاین کامپیوتری وجود دارند که به گیمرها به ازای کسب امتیاز مد نظر، جایزه ارزی پرداخت می‌کنند. اگر کیف پول دیجیتال داشته باشید، درآمد شما بصورت بیت کوین به حساب شما واریز می‌شود که با استفاده از روش‌هایی که قبلا توضیح دادیم می‌توانید این درآمد را به ریال تبدیل کنید.

البته اگر کیف پول ارز دیجیتال ندارید، می‌توانید با استفاده از حساب‌های بین‌المللی این تبادلات ارزی را انجام دهید.

فروش کالا در آمازون

مگر می‌شود در دنیای مدرن زندگی کرد و با ابرسایت آمازون آشنا نبود؟ آمازون یک سایت فروش محصولات است که در مقیاس جهانی، خرید و فروش انواع کالا در آن صورت می‌گیرد. اگر شما محصولاتی دارید که فکر می‌کنید در خارج از ایران می‌توانید برای آن مشتریانی پیدا کنید، می‌توانید به عنوان فروشنده در آمازون عضو شوید و در آن به اصطلاح یک غرفه داشته باشید.

مسئله بسیار مهم در این قضیه این است که آمازون به شهروندان ایرانی اجازه فروش نمی‌دهد. البته برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد. شرکت‌های واسطه‌ای مانند الو اپلای وجود دارند که در ازای گرفتن مبلغی، تمامی کارهای باز کردن فروشگاه در آمازون و حساب‌های بین‌المللی را انجام می‌دهند.

یوتیوب

یوتیوب جزء اولین گزینه‌هایی است که هرگاه اسم کسب درآمد از اینترنت به گوشمان می‌خورد، به ذهنمان می‌آید. یوتیوب از آن جهت جذابیت دارد که در آمد آن بصورت دلاری است. اگر فکر می‌کنید که ایده‌های ناب و جدیدی در سر دارید که می‌توانید آن‌ها را بصورت ویدئوهایی درست کنید که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند، پس دست به کار شوید و  چنل یوتیوب خود را راه اندازی کنید.

ناگفته نماند که کار در یوتیوب خیلی هم راحت نیست و نیاز به تولید محتوای منظم و هدفمندی دارد. موضوعاتی که می‌توانند مخاطبان زیادی را به سمت چنل یا کانال شما بیاورد عبارتند از: آموزش (آموزش هر موضوعی می‌تواند باشد به شرطی که در آن حیطه توانمند باشید و حرفی برای گفتن و تجربه‌ای برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید)، چالش‌های سرگرم کننده و باحال، حوزه گردشگری و …

یوتیوب

هرگاه توانستید در عرض یک سال اخیر، 1000 نفر سابسکرایبر و 4000 ساعت واچ تایم (یعنی ویدئوهای شما در یک سال اخیر 4000 ساعت بازدید خورده باشند) داشته باشید، آنگاه یوتیوب خودش وارد عمل می‌شود و با فرستادن ایمیلی، شما را از داشتن صلاحیت برای کسب درآمد از این پلتفرم آگاه می‌کند.

روند ایجاد حساب و واریز درآمد به حسابتان از طریق یوتیوب هم برای شهروندان ایرانی غیرممکن است بنابراین باز هم باید دست به دامان دوستان و آشنایان خارج از کشور و یا سایت‌های برطرف کننده این مشکل بشوید!

گوگل ادسنس

سال‌هاست که شرکت گوگل برای به نمایش درآوردن تبلیغات در سایت‌هایی که تولید محتوا می‌کنند و شرایط به نمایش گذاشتن آن تبلیغات را دارند، دلار پرداخت می‌کند. درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس بدینگونه است که شما باید یک سایت تولید محتوای انگلیسی داشته باشید. اگر فعالیت و ترافیک سایت شما به حد نصاب مدنظر گوگل برسد، می‌توانید برای دریافت تبلیغات گوگل ادسنس اقدام کنید.

فرایند این کار به این صورت است که کسبوکارهای مختلف برای تبلیغات محصولات و خدماتشان در بستر وب، به گوگل مبلغی را پرداخت می‌کنند. اگر سایت شما واجد نمایش این تبلیغات باشد، گوگل آن تبلیغات را در سایت شما نشان می‌دهد و به ازای هر کلیکی که کاربران سایت شما بر روی آن تبلیغ‌ها انجام دهند، حساب شما شارژ می‌شود.

گوگل ادموب

اگر در حوزه برنامه نویسی اپلیکیشن تخصص دارید، می‌توانید با ساختن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل، با استفاده از سرویس ادموب گوگل به درآمد دلاری برسید. برای اینکه گوگل ادموب شما را واجد شرایط پذیرفتن تبلیغات داخل اپلیکیشنی بداند، ابتدا باید اپلیکیشن شما در استورهای معتبر مانند گوگل پلی یا اپل استور منتشر شود و به حد نصاب نصب اپلیکیشن برسید. سپس مانند گوگل ادسنس، درآمد دلاری برای نمایش تبلیغات برای شما در نظر گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید  بهترین ایده های حیاط خلوت برای فضای بیرونی شما

متاورس

مبحث متاورس به قدری گسترده است که در قالب یک یا دو پاراگراف نمی‌گنجد. اما در اینجا به طور موردی به چند روش که می‌توان از طریق آنها در دنیای متاورس درآمد دلاری کسب کرد را ذکر می‌کنیم. اگر خواهان کسب دانش بیشتر درباره متاورس هستید می‌توانید به سایت‌های مربوطه و یا یوتیوب سر بزنید و بصورت مفصل درباره این جهان بزرگ بدانید.

متاورس

متاورس یک نسخه دیجیتالی از دنیای خودمان است که در آن همه چیز امکان پذیر است و هیچ تعطیلی و محدودیتی در آن وجود ندارد. البته که برای ورود به دنیای متاورس شما نیاز به آشنایی کامل با این پلتفرم و مبحث بلاکچین دارید؛ پس مراقب باشید که بدون آگاهی کامل وارد این جهان پر رمز و راز نشوید.

از جمله روش‌هایی که با آن می‌توانید در متاورس کسب درآمد داشته باشید، بازی کردن است. دنیای شیرین بازی‌ها در متاورس هم وجود دارد و اگر گیمر خوبی هستید می‌توانید با انجام گیم‌هایی از جمله اکسی اینفینیتی، سندباکس و … و بدست آوردن امتیازهای بالا، جایزه خود را بصورت ارز دیجیتال و یا دارایی‌هایی مانند ان اف تی (NFT) کسب کنید.

از دیگر روش‌ها برای کسب درآمد در دنیای متاورس، سرمایه گذاری بر روی املاک است. در متاورس نیز مانند دنیای خودمان، شما می‌توانید داد و ستد املاک و ساختمان‌ها را داشته باشید. برای مثال، می‌توانید زمین‌های خالی را خریداری کنید و با ساختن انواع هتل‌ها، رستوران‌ها و … و تغییر کاربری آنها‌، زمین خود را رشد دهید و ارزش آن را نیز از نظر مالی افزایش دهید.

یک روش کاربردی دیگر برای کسب درآمد در متاورس این است که اگر در ساختن تیزر و طراحی بنر متخصص هستید، پس شرایط برای شما در متاورس مهیاست تا سفارش بگیرید و در ازای آن دستمزد دریافت کنید.

معرفی پلتفرم های کسب درآمد ریالی

اگر هیچ‌کدام از شرایط بالا را ندارید، ناامید نشوید. هنوز هم فرصت برای کسب درآمد از اینترنت در کشور خودمان نیز بسیار است. هنوز هم هستند کسانی که با داشتن یک شغل آنلاین، درآمدهای چند ده میلیونی تا چند صد میلیونی دارند. در اینجا به بررسی بهترین پلتفرم‌ها برای کسب درآمد می‌پردازیم.

اینستاگرام

قابل دسترس‌ترین و راحت‌ترین پلتفرم برای کسب درآمد از اینترنت استفاده از اینستاگرام است. تقریبا همه می‌دانند که با داشتن یک پیج خوب و تاثیرگذار در اینستاگرام، می‌توان به فروش و درآمدزایی رسید. حال برخی به ارائه کسب‌وکار خود می‌پردازند و مشتری پیدا می‌کنند، برخی به فروش انواع کالاها و اجسام می‌پردازند و برخی دیگر نیز با تولید محتوای منحصربفرد، فالوئر زیادی کسب‌ می‌کنند و با انجام تبلیغات برای دیگر پیج‌ها به درآمد می‌رسند.

در چند ماه اخیر شاهد فیلتر شدن اینستاگرام از سمت دولت بوده‌ایم. اما با این وجود باز هم اینستاگرام طرفداران و کاربران خاص خود را دارد و هنوز هم یک شبکه اجتماعی پر مخاطب است. بسیاری از صاحبین کسب و کار نیز احساس خطر کردند و سعی کردند تا همه تخم مرغ‌هایشان را در یک سبد نچینند و به سمت توسعه پلتفرم‌های در دسترس برای پیشرفت کسب و کارشان رفتند. یکی از همین پلتفرم‌ها، وبسایت است.

نکته: اگر به هر دلیلی در اینستاگرام پیج کاری زدید و کارتان نگرفت، سعی کنید در صورت امکان حتما حذف اکانت اینستاگرام را انجام دهید و آن پیج را به امان خدا رها نکنید!

همچنین بخوانید  بهترین ایده های حیاط خلوت برای فضای بیرونی شما

وبسایت

در دنیای وب، داشتن یک وبسایت یکی از گزینه‌های عالی برای کسب درآمد از اینترنت است. برای کسب درآمد از این پلتفرم، به 2 روش می‌توانید عمل کنید:

وبسایت

  1. می‌توانید یک سایت فروشگاهی بزنید و با سئوی اصولی وبسایت‌تان، به صفحه نتایج جستجوی گوگل برسید و در معرض دید دریایی از کاربران اینترنتی قرار بگیرید. هر چه سایت شما فعال‌تر و کاربرپسندتر باشد، اعتبار آن نیز نزد گوگل افزایش می‌یابد و رنک بهتری از آن سایت شما می‌شود.
  2. می‌توانید یک سایت مجله‌ای، خبری و … بزنید و در سایتتان به تولید محتوای ارزشمند بپردازید. پس از مدتی که سایت شما اعتبار و ترافیک کافی را دریافت کرد، می‌توانید تبلیغات دیگر سایت‌ها را به نمایش بگذارید و در قبال آن پول دریافت کنید.
  3. اگر در حیطه خاصی مهارت و تبحر دارید، می‌توانید پکیج‌ها و فیلم‌های آموزشی تولید کنید و در بستر سایت آن‌ها را به فروش برسانید.

تلگرام

درست است که فضای تلگرام متفاوت از اینستاگرام است، اما در تلگرام نیز پتانسیل بسیار خوبی در درآمدزایی دارد. قبلا در مقاله آموزش کسب درآمد از تلگرام بطور مفصل درباره این پلتفرم بسیار کاربردی صحبت کردیم.

آپارات

آپارات یک پلتفرم اشتراک ویدئو در فضای وب فارسی و یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت است. آپارات نسخه ایرانیزه شده یوتیوب و شرایط به درآمد رسیدن در این پلتفرم متفاوت از یوتیوب است. برای اینکه در آپارات به درآمدزایی برسید، لازم است که

  • حتما محتوای ویدئویی تولید کنید.
  • حداقل 200 تا دنبال کننده داشته باشید.
  • در 3 ماه اخیر حداقل 3000 ساعت بازدید از ویدئوهایتان شده باشد.

علاوه بر تولید محتوای ویدئویی، گیمرها نیز می‌توانند با استریم کردن (بصورت زنده بازی کردن) بازی‌های هیجان انگیز و پرطرفدار، به درآمد برسند.

پلتفرم های انتشار پادکست

اگر فکر می‌کنید صدای خوبی دارید و فن بیان شما قوی است، می‌توانید درباره موضوعات جالب و کاربرپسند محتوا تولید کنید و آن را در قالب پادکست منتشر کنید. پلتفرم‌های زیادی برای انتشار پادکست وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به castbox و soundclaud اشاره کرد. اگر کانال‌های انتشار پادکست شما پرمخاطب شوند و شنونده‌های زیادی را جذب کنید، پس از مدتی اسپانسرهای مختلف به سراغ شما می‌آیند و از شما درخواست می‌کنند تا در پادکست‌های صوتی‌تان تبلیغ محصولات و خدمات آن‌ها را انجام دهید و در قبال انجام این کار به شما پول پرداخت می‌کنند.

پادکست

سایت های فریلنسری

بسیاری از افراد تخصص‌هایی دارند که می‌توانند از طریق گرفتن پروژه‌های مختلف، در خانه کار کنند. اما برای این کار نیاز به بسترهای اینترنتی دارند. سایت‌هایی مانند پونیشا، کارلنسر، انجام میدم و … وجود دارند که در آنجا تعامل بین کارفرماها و فریلنسرها برقرار می‌شود. می‌توانید در این سایت‌ها پروفایل بسازید و پروژه‌های مختلف با درآمدهای متفاوت کسب کنید.

سخن آخر

دنیا با سرعت زیادی در حال تغییر است و به همان نسبت نیز شغل‌ها و روش‌های درآمدزایی در حال تغییرند. بسیاری از کارهای سنتی و فیزیکی دیگر وجود ندارند و افراد زیادی مایل به کسب درآمد از اینترنت هستند. برای این کسب درآمد باید به سراغ پلتفرم‌های مخصوص برویم و راه و چاه فعالیت در آن‌ها و تعامل گرفتن با دیگر افراد را بیاموزیم. در این مقاله به بررسی تعدادی از رایج‌ترین این پلتفرم‌ها پرداختیم. امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
6
+1
3
+1
6
+1
2
+1
2
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط