Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ رهبری و مدیریت @ چگونه کسب و کار خود را برای رکود آماده کنیم؟

چگونه کسب و کار خود را برای رکود آماده کنیم؟

by | 16 مهر 1402 | رهبری و مدیریت, مارکتینگ | 0 comments

در حالی که کشورها و صنایع مختلف در زمان‌های مختلف دچار رکود می‌شوند، پتانسیل رکود بر کسب‌وکار و مشتریان شما همیشه رایج است. با وجود نااطمینانی‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری زیاد، ایده خوبی است که قبل از نیاز به یک “طرح آماده سازی رکود” را در فرهنگ سازمانی خود بسازید.

رکود چیست؟

طبق گفته دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER)، رکود به عنوان کاهش قابل توجه فعالیت اقتصادی که در سراسر اقتصاد گسترش یافته و بیش از چند ماه طول می‌کشد، تعریف می‌شود. رکود می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر جامعه داشته باشد و منجر به مشکلات مالی فردی و سازمانی شود. در حالی که اقتصاددانان در پیش‌بینی رکودها پیشرفت کرده‌اند، اما در پیش‌بینی شدت و طول رکود پیشرفت نکرده‌اند، و این امر باعث می‌شود که صاحبان مشاغل و افراد در کوتاه‌مدت آماده شوند.

راهکارهای آمادگی برای رکود

راهکارهای آمادگی برای رکود

در حالی که ممکن است بتوان پیش بینی کرد که آیا یک رکود اتفاق می‌افتد یا خیر، نمی‌توان روی وقوع آن کنترل کرد. بنابراین، بهترین راه برای افزایش احتمال موفقیت کسب و کار شما بدون توجه به وضعیت اقتصادی این است که به اندازه کافی از قبل آماده شوید. برای کمک به شما در شروع کار، ما فهرستی از یازده استراتژی را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید هم اکنون برای آماده‌سازی بهتر شرکت خود برای مواجهه با رکود اقتصادی در آینده پیاده‌سازی کنید.

1. ذخیره نقدی بسازید

عرضه پیشنهادی پول نقدی که باید رزرو کرده باشید بسته به اینکه از چه کسی بخواهید متفاوت است، اما میانگین مبلغ پیشنهادی بین 6 تا 12 ماه هزینه های عملیاتی است. یک نکته در این وجود دارد: پولی که فقط در بانک نشسته و برای شرکت شما کار نمی‌کند، یک منبع هدر رفته است. شما باید تعادل دقیقی انجام دهید تا مطمئن شوید که پول شما در بهترین مکان برای شرکت شما است.

همچنین بخوانید  4 روش کسب درآمد از اینستاگرام

2. از جریان نقدینگی خود محافظت کنید

پول نقد همیشه از کسب و کار شما خارج می‌شود، هرگز از آن نترسید، بنابراین باید پول نقد وارد شده به کسب و کار خود را ایمن و محافظت کنید. با شرکت‌هایی که به شما پول بدهکار هستند، اغلب و به وضوح ارتباط برقرار کنید. مطمئن شوید که آنها به الگوها و شیوه های صورتحساب شما عادت دارند. به یاد داشته باشید، آنها همچنین در هنگام وقوع رکود با زمان‌های سختی روبرو خواهند شد (و حتی ممکن است این نکات را نیز بخوانند) – طوفان را با هم تحمل کنند. به آنها یادآوری کنید که چقدر برای تجارت شما مهم هستند و بالعکس. ضروری باشید، بنابراین وقتی آنها انتخاب می‌کنند که کدام قبض را اول پرداخت کنند، فاکتورهای شرکت شما همیشه در بالای پرداختهای آنها قرار می‌گیرند.

همچنین می‌توانید چرخه تبدیل نقدی خود را با کاهش فروش معوقه روز، ارائه تخفیف‌های پرداخت زودهنگام به مشتریان و ارائه شیوه‌های جمع‌آوری خوب به حداکثر برسانید. عدم پرداخت فاکتور توسط یک مشتری می‌تواند ویرانگر باشد، به خصوص در شرایط رکود.

3. اعتبار خود را مشخص کنید

همیشه مطمئن شوید که پرداخت‌های شما به طلبکاران به موقع است. در واقع اگر می‌توانید زودتر پرداخت کنید و در صورت امکان بدهی خود را بپردازید. این به کسب و کار شما نمره رفتار مطلوب می‌دهد. همانطور که لورا فاکنر، معاون بازاریابی برای بانک اعتبار وان، اشاره می‌کند، “بیشتر بانک‌ها هنگام تصمیم گیری در مورد خط اعتباری از امتیاز رفتار استفاده می‌کنند. “

هنگامی که امتیاز رفتاری خوبی کسب کردید، زمان آن فرا رسیده است که بستانکاران را برای مدت طولانی‌تر (net30 یا بیشتر)، شرایط تخفیف‌دار (2/10، net30 – که در صورت پرداخت زودهنگام درصدی پس انداز می‌کنید) و حتی خطوط اعتباری بزرگتر را تحت فشار قرار دهید. مذاکره مجدد در مورد شرایط اعتبار قبل از وقوع یک رویداد اقتصادی بهترین راه برای آماده شدن در زمانی است که اوضاع دشوار می‌شود.

4. بررسی و ارزیابی هزینه های عملیاتی

هزینه‌های خود را کاهش دهید اما این کار را هوشمندانه انجام دهید. برای اجاره فضای اداری خود مجدداً مذاکره کنید، لوازم اداری ارزان‌تر را بیابید و خدماتی را که کسب‌وکارتان برای بقای واقعی نیاز دارد، دوباره ارزیابی کنید.

و در نهایت کارکنان خود را بررسی کنید. اگر کارمندانی نیاز به ترک کار دارند، این کار را قبل از رکود انجام دهید، نه در طول دوره. اطمینان حاصل کنید که هر گونه اخراج با فکر زیاد انجام می‌شود. شما نمی‌خواهید به روحیه شرکت آسیب بزنید یا کارکنان خود را آنقدر کوچک کنید که نتوانید به درستی برای مشتریان خود فراهم کنید.

همچنین بخوانید  4 تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا _ Inbound VS Outbound marketing

5. اگر موجودی دارید، آن را با دقت مدیریت کنید

اگر موجودی دارید، آن را با دقت مدیریت کنید

دقیقاً مانند کارکنان خود، شما می‌خواهید مقدار مناسبی از موجودی را برای خدمت به مشتریان خود داشته باشید. اگر می‌توانید، با تامین کنندگان خود صحبت کنید و برنامه‌ای برای اطمینان از چرخش موجودی بیشتر ایجاد کنید تا موجودی شما هرگز دچار رکود نشود. اگر در مورد شرایط اعتبار با آنها صحبت کرده باشید و در مورد موجودی برنامه ریزی کرده باشید، تامین کنندگان شما خواهند دید که چقدر برای موفقیت آماده و متعهد هستید.

6. قبل از نیاز به تأمین مالی مطمئن شوید

داشتن یک رابطه خوب با وام دهندگان فعلی (و احتمالی آینده) گام مهمی در حمایت از نیازهای سرمایه در گردش شما است. این روابط همچنین انعطاف پذیری شرکت شما را برای مقابله با هر گونه آشفتگی اقتصادی یا استفاده از فرصت‌های سودمند فراهم می‌کند. حصول اطمینان از اینکه بانکدار شما شرکت شما را به خوبی می‌شناسد و به استراتژی شما اعتقاد دارد، مهم است.

همانطور که سازمان کارآفرینان بیان می‌کند، “بهترین زمان برای جستجوی سرمایه زمانی است که به پول نیاز ندارید.”

7. هرگز بازاریابی را متوقف نکنید

ممکن است حدس بزنید یکی از راه‌های صرفه جویی در هزینه‌ها کاهش بودجه بازاریابی چریکی است. اما توقف کنید و فکر کنید: اگر تبلیغات را متوقف کنید، مشتریان جدید چگونه از شرکت و خدمات شما مطلع خواهند شد؟ ادامه تبلیغات در مواقع نامطلوب شرکت شما را به عنوان یک رهبر واقعی معرفی می‌کند، به مشتریان فعلی شما یاد می‌دهد که در دستان خوبی هستند و به شرکت‌های جدید اعتماد به نفس می‌دهد تا با شما تجارت کنند. بازگشت سرمایه به جریان نقدی شما عالی خواهد بود.

8. شرکای قابل اعتماد پیدا کنید

شرکای قابل اعتماد پیدا کنید

با انجام مراحل بالا، متوجه خواهید شد که کدام شرکت‌ها می‌خواهند با شما کار کنند و کدام شرکت‌ها فقط می‌خواهند پول و خدمات شما را بگیرند. همچنین خواهید فهمید که چه کسی در کنار شما از رکود عبور خواهد کرد و چه کسی غرق خواهد شد.

9. ابزارهای مالی را به کارمندان ارائه دهید

اگرچه بعید است که کسب‌وکارهای کوچکی که وارد رکود می‌شوند بتوانند کمک‌های مالی بیشتری به نیروی کار خود ارائه دهند، منابع و راهنمایی‌ها می‌توانند راه طولانی را برای خود فراهم کنند. برخی از کارفرمایان ابزارهای مالی را به عنوان بخشی از مزایا و پیشنهادات سلامتی خود ارائه می‌دهند، مانند بازنشستگی یا بیمه‌های تکمیلی. اگر شرکت شما این نوع کمک را دارد، به کارمندان خود بگویید چگونه به آن دسترسی داشته باشند. اینها اغلب نادیده گرفته می‌شوند، منابعی که می‌توانید برای کارمندان خود تبلیغ کنید.

همچنین بخوانید  آیا فکر می کنید شخصیت کاریزماتیکی دارید؟ کاریزما چیست؟

10. تیم خود را تقویت کنید

تیم خود را تقویت کنید

همیشه مهم است که به تقویت تیم خود ادامه دهید، چه در معرض رکود هستید یا نه. زمانی را برای تایید مجدد ماموریت، چشم انداز و ارزش‌های خود اختصاص دهید تا به کارکنان خود کمک کنید تا احساس ارزشمندی و ارتباط با شرکت شما داشته باشند. به آنها یادآوری کنید که چرا شرکت شما را انتخاب کردند و از آنها برای تعهد به مسیر رو به جلو، از طریق جزر و مد چالش‌های پیش‌رو، بخواهید. هنگامی که کارکنان در طول مشکلات اقتصادی احساس می‌کنند به هدف بزرگتری متصل هستند، به احتمال زیاد به غلبه بر چالش‌ها به عنوان یک تیم متعهد خواهند بود.

11. به دنبال فرصت های جدید باشید

هر رکودی یک فرصت منحصر به فرد برای کسب و کارها برای گسترش و تنوع بخشیدن به پیشنهادات خود است. سعی کنید به محصولات یا خدمات نوآورانه‌ای فکر کنید که بتوانید آنها را برای گسترش یا تنوع بخشیدن به پیشنهادات خود، بدون افزایش هزینه‌های تجاری، ترویج دهید. از فناوری یا اتوماسیون برای بهبود اقتصاد واحد تجاری استفاده کنید. مراقب کارهای رقیب خود باشید، کارایی سازمانی را به حداکثر برسانید و بازارهای جدید را کشف کنید.

سخن آخر

هیچ کس به طور قطع نمی‌داند که رکود بعدی چه زمانی رخ می‌دهد، اما مهم است که آماده باشید. با برداشتن گام‌هایی برای ساده‌سازی عملیات‌تان و بهبود درآمدتان، می‌توانید مطمئن شوید که کسب‌وکارتان برای روزهای سخت آماده است.

علاوه بر این، با حفظ روابط قوی با تامین کنندگان و مشتریان خود، می‌توانید هر گونه اختلال در فرآیند تولید یا کاهش تقاضا را تحمل کنید. در نهایت، با سرمایه گذاری روی نیروی کار خود، می‌توانید آنها را در دوران رکود با انگیزه و سازنده نگه دارید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط