Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ آماده کردن کودکان برای نقل مکان

آماده کردن کودکان برای نقل مکان

by | 29 فروردین 1400 | روان‌شناسی | 0 comments

بیشتر خانواده‌ها یک بار هم که شده در زندگی خود نقل مکان را تجربه کرده‌اند. این روند نه تنها برای والدین پر فشار است، بلکه برای بچه‌های کوچکی که دیدگاه محدودتری دارند می تواند استرس زا و دلهره آور باشد. کودکان شما برای تطابق دادن خود به شرایط جدید نیازمند زمان بیشتری هستند و به راحتی با شرایط جدید ارتباط برقرار نمی‌کنند. تغییر محل سکونت حتی به محیط راحت‌تر می‌تواند موجب بروز مشکلات روحی برای کودک شما شود، اگر حتی خانه‌ی جدید شما دارای امتیازهایی مانند اتاق جداگانه و یا حیاط دلبازتر باشد.

آن‌ها در بسیاری از مواقع در برابر تغییر شرایط مقاومت می‌کنند. شاید برای او عجیب باشد که چرا باید دوستان قدیمی هم محلی و یا مدرسه خود را ترک کند و در فضایی نا آشنا زندگی کند.

به همین دلیل است که بچه‌ها در این مرحله به وقت و توجه بیشتری نیاز دارند. شما باید آن‌ها را راهنمایی کنید. والدین باید کمک کنند تا کودک بدون هیچ‌گونه استرس و احساس منفی با آرامش شرایط جدید خود را بپذیرد.

چگونه با کودک خود راجع به نقل مکان صحبت کنیم.

بچه‌ها معمولاً با روتین و روزمرگی رشد می‌کنند، بنابراین تغییر ناگهانی شرایط روزمره او می‌تواند باعث سلب آرامش و خارج شدن از منطقه‌ی امن او شود. اگر تصمیم به جابجایی دارید سریع تر این موضوع را با او در میان بگذارید. در مقابل او و سوالاتش صبور باشید، برای او وقت بگذارید و به آن‌ها پاسخ دهید. در مقابل واکنش‌های منفی او سکوت کنید. اگر دلیل تعویض خانه و یا محل زندگی شما بهبود وضعیت خانوادگی و منافع آن است به طور حتم کودک شما در سنین بالاتر درک خواهد کرد. تمام تلاش خود را برای توجیه کردن او انجام دهید. شما می‌توانید او را در مسائلی مانند پیدا کردن مدرسه جدید مشارکت دهید. همچنین می‌توانید اطراف خانه را به او نشان دهید و از پارک‌ها و مراکز تفریحی نزدیک خود دیدن کنید.

همچنین بخوانید  چگونه بر شک های خود غلبه کنیم؟

اگر خانه‌ی جدید با مکان فعلی شما فاصله زیادی دارد ( شاید جابجایی شما در حد شهری و یا حتی مهاجرت به خارج از کشور باشد)، می‌توانید با آن‌ها وقت بگذرانید تا جزئیات و تصاویر خانه و منطقه را به صورت آنلاین جستجو کنید.

همچنین بخوانید  هنر تنها زیستن: 7 روش برای داشتن زندگی بهتر

نکاتی که والدین کودکان نوپا و پیش از دبستانی باید بدانند

جابجایی کودکان زیر 6 سال به مراتب از کودکان بزرگتر راحت‌تر است. زیرا آن‌ها کوچک تر هستند و کمتر تغییرات را درک و یا احساس می‌کنند. با این وجود با آن‌ها نیز باید با احتیاط رفتار کنید. در ادامه چند نکته برای آسان‌تر و بدون استرس پیش رفتن این روند، عنوان خواهیم کرد:

  • با او به سادگی صحبت کنید.
  • لوازم اتاق او را تعویض نکنید. آن را به صورت مشابه در اتاق جدید او بچینید. این موضوع سبب می‌شود که کودک با فضا غریبگی نکند.
  • هنگام بسته بندی لباس و اسباب بازی های کودک خود حتماً به او توضیح دهید که در حال انتقال آن‌ها به خانه جدید هستید و قصد دور انداختن چیزی را ندارید.
  • زمانی که به خانه‌ی جدی نقل مکان کردید سعی کنید تا مدتی تغییر بزرگ دیگری را در زندگی او ایجاد نکنید. مانند استفاده از سرویس بهداشتی، گرفتن کودک از شیر، جدا کردن محل خواب او و…
  • در شرایط جابجایی، مطمعنا شما زمان کافی برای بازی و مراقبت از او را نخواهید داشت. او را به خانه‌ی اقوام و یا مراکز مراقبت ساعتی بفرستید.
  • در هر بار مراجعه به خانه جدید خود مقداری از اسباب بازی های کودک خود را نیز به آن‌جا منتقل کنید و یا تعدادی عروسک جدید برای او خریداری کنید تا به هنگام ورود به خانه جدید این عروسک‌ها به عنوان نمادین از او استقبال کنند.
همچنین بخوانید  روان درمانی

در آخر

تغییر محل سکونت حتی به محیط راحت‌تر می‌تواند موجب بروز مشکلاتی روحی برای کودک شما شود، حتی اگر خانه‌ی جدید شما دارای امتیازهایی مانند اتاق جداگانه و یا حیاط دلبازتر باشد. از این رو باید توجه ویژه ای در این دوران بر کودکان خود داشته باشید. پیش از هر موضوعی با آن‌ها درباره‌ی تغییرات پیش رو گفتگو کنید.

تغییر شرایط و کنار آمدن با آن برای کودکان دشوار است. این وظیفه‌ی والدین است که کودکان خود را در طی این تغیرات همراهی و راهنمایی کنند. در این مقاله به روش‌های همراهی و راهنمایی والدین به کودکان در حین جابجایی پرداختیم.

پریا مریخی
پریا مریخی

نویسنده، مترجم و کارشناس تولید محتوا

چطور بود؟
+1
+1
1
+1
+1
1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط