Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ ترفندهایی که والدین در آموزش نظم به کودکان خود باید بدانند!

ترفندهایی که والدین در آموزش نظم به کودکان خود باید بدانند!

by | 16 بهمن 1399 | روان‌شناسی | 0 comments

معمولا والدین معتقدند که فرزندانشان قادر نیستند که کارهای اساسی خود را به تنهایی انجام دهند. بنابراین به طور خودکار دست به انجام امور کودکان خود می زنند. و به نوعی به جای آموزش نظم به کودکان، مسئولیت آنها را به گردن می گیرند.

این موضوع یک اشتباه بزرگ است که پدر و مادرها مرتکب آن می شوند! والدین باید به کودکان خود در سنین کودکی قدرت عمل دهند. به کودکان خود اجازه دهند خودشان اسباب بازی ها را مرتب کنند. اگرچه این کار به ظاهر کوچک به نظر می رسد اما در شکل گیری شخصیت کودک نقش اساسی دارد.

قدرت عمل در کودکان باعث افزایش اعتماد بنفس و خود اتکایی می شود. آن دسته از کودکانی که این امور را خود به تنهایی انجام می دهند مسئولیت پذیرتر هستند. تمامی این مهارت ها آینده فرزند شما را شکل می دهند و نشان می دهند که شخصیت او در بزرگسالی چگونه خواهد بود.

آموزش نظم به کودکان

سن دو سالگی به دلیل عدم شکل گیری شخصیت کودک زمان مناسبی برای آموزش های اساسی است. تا بدین وسیله این آموزه ها در او نهادینه شود.

همچنین بخوانید  پاکسازی خانه از انرژی های منفی

رفتار و احترام نسبت به دیگران بسیار مهم است. شما به عنوان والدین وظیفه دارید تا روش های زیادی را بکارگیرید تا از این طریق نحوه ی رفتار صحیح را به کودک خود بیاموزید. اولین و مهمترین، موضوعی که برای تربیت کودک خود باید به آن بپردازید نظم و انظباط است.

 شما باید به او بیاموزید که چگونه منظم و مرتب بماند. از آنجا که شخصیت کودکان در سنین پایین به طور کامل شکل نگرفته با آموزش های لازم می توان برخی از اصول را به او آموخت.

اسباب بازی

اسباب بازی های یک کودک تمام دارایی او هستند. اسباب بازی ها بهترین دوستان کودک شما هستند. معمولا یکی از مشکلاتی که والدین با کودکان خود دارند این است که کودکان اسباب بازی های خود را در انتهای بازی بیاد نمی آورند که کجا رها کردند. احتمالا پس از جستجوی طولانی، آن را زیر بالش یا تخت او پیدا می کنند. آیا نمی خواهید این مشکل را از ریشه حل کنید؟

همچنین بخوانید  چگونه با اضطراب اجتماعی دست و پنجه نرم کنیم؟

چرا به کودک خود چند ترفند شگفت انگیز برای نظم بخشیدن به اسباب بازی هایش را یاد نمی دهید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این ترفند های شگفت انگیز را یاد بگیرید و آموزش دهید.

ایجاد فضا مخصوص به اسباب بازی ها

فضای مشخصی را برای بازی کودک خود در نظر بگیرید. در غیر این صورت فرزند شما در همه جا بازی خواهد کرد. اسباب بازی ها و وسایل مربوط به بازی کودک را در یک مکان مشخص نگهداری کنید. در این صورت کودک شما می تواند به راحتی اسباب بازی مورد علاقه خود را پیدا کند. اطمینان حاصل کنید که فضا را بیش از حد با اسباب بازی پُرنکرده اید تا کودک راحتر بتواند به آن دسترسی داشته باشد و تعداد بالای عروسک باعث هرج و مرج نشود.

جای معین برای هر وسیله

جای اسباب بازی هایی که کودک شما کمتر با آن ها بازی می کند را تغییر دهید. برای او قوانینی را وضع کنید. برای مثال او ملزم است تا بعد از استفاده از اسباب بازی های خود آن ها را سر جایش قرار دهد و در کف اتاق نیندازد. در صورت رعایت نکردن این قوانین شما می توانید اجازه بازی با آن اسباب بازی را به کودک خود ندهید.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره سندروم فرزند میانی

برای محل نگهداری اسباب بازی های کودک خود یک جعبه درست کنید که استفاده از آن آسان باشد. کودک شما به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و بتواند اسباب بازی ها را درون آن قرار دهد.

پاداش و تشویق

اگر کودک شما اسباب بازی ها را در جای درست و منظم چیده بود او را تشویق کنید. پاداش باعث می شود تا کودک شما متوجه شود کاری که انجام می دهد به قدری اهمیت دارد که برای آن پاداشی در نظر گرفته شده است.  روش تشویقی را می توانید با درست کردن جدول امتیاز دهی عملی کنید  و در آخر هر هفته با محاسبه و توجه به عملکرد او پاداشی را در نظر بگیرید.

پریا مریخی
پریا مریخی

نویسنده، مترجم و کارشناس تولید محتوا

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط