اینستاگرام در طول سالها رشد زیادی داشته است و همچنان در حال گسترش است. این برنامه به عنوان یک برنامه مورد علاقه برای اشتراکگذاری عکسهای تعطیلات شروع شد، اما اکنون برای اینفلوئنسرها، تبلیغکنندگان و برندهای مختلف جذاب است. در حال حاضر، میتوان گفت که مخاطبان و رقبای شما نیز از اینستاگرام استفاده میکنند. اما ماندن در بالای ترندهای اینستاگرام (و آن تغییرات الگوریتم!) گاهی اوقات ممکن است کمی مشکل باشد. مشتریان هدف شما ممکن است در حال حاضر در فیدهای خود پیمایش کنند، بنابراین سوال بازاریابان این است که چگونه و چرا باید در اینستاگرام حضور داشته باشند و در واقع به دنبال آمار اینستاگرام برای بازاریابان هستند.
حتماً مقاله “چگونه یک اینفلوئنسر اینستاگرام شویم | راهنمای گام به گام” را مطالعه کنید.
اگر برند شما از قبل به کاربران اینستاگرام دسترسی پیدا نکرده است، این آمار اینستاگرام برای بازاریابی شما را متقاعد میکند که چرا باید اینطور باشد و ایدههایی در مورد نحوه کسب درآمد در این پلتفرم به شما میدهد. بنابراین، بیایید به آمارهای برتر اینستاگرام برای سال 2023 بپردازیم و روشن کنیم که چرا اینستاگرام برای تجارت شما اهمیت فزایندهای پیدا میکند.
فهرست
رتبه اینستاگرام در بین غول های شبکه های اجتماعی چقدر است؟
رتبه | پلتفرم شبکههای اجتماعی | کاربران فعال (2023) |
1 | فیسبوک | 2.9 میلیارد |
2 | یوتیوب | 2.4 میلیارد |
3 | واتساپ | 2.3 میلیارد |
4 | اینستاگرام | 2.2 میلیارد |
5 | پیام رسان FB | 1.3 میلیارد |
6 | وی چت | 1.26 میلیارد |
7 | تیکتاک | 1 میلیارد |
8 | تلگرام | 700 میلیون |
9 | 606 میلیون | |
10 | دویین | 600 میلیون |
11 | سیناویبو | 530 میلیون |
12 | اسنپ چت | 514 میلیون |
13 | کوایشو | 481 میلیون |
14 | پینترست | 478 میلیون |
15 | ردیت | 430 میلیون |
16 | توییتر(x) | 397 میلیون |
17 | Quora | 300 میلیون |
چند کاربر در اینستاگرام هستند؟
در حال حاضر، بیش از 2.35 میلیارد نفر در هر ماه از اینستاگرام استفاده میکنند. این باعث میشود اینستاگرام چهارمین پلتفرم محبوب شبکههای اجتماعی از نظر کاربران فعال ماهانه باشد. پیش بینی میشود که تعداد کاربران تا پایان سال 2023 از 2.5 میلیارد نفر فراتر رود. حدود 47.84 درصد از 4.18 میلیارد کاربر تلفن هوشمند جهان به صورت ماهانه به اینستاگرام دسترسی دارند.
هند با 327 میلیون کاربر بیشترین تعداد کاربر اینستاگرام را دارد و پس از آن آمریکا با 169 میلیون کاربر و برزیل با 133 میلیون کاربر قرار دارند. تقریباً 46.35 درصد از 5.07 میلیارد کاربر اینترنت در جهان به طور منظم از اینستاگرام استفاده میکنند. این بدان معناست که حدود 25.31 درصد از جمعیت جهان در اینستاگرام فعال هستند. تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام معادل جمعیت اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی است.
کشور | کاربران اینستاگرام (به میلیون) |
هندوستان | 327 |
آمریکا | 169 |
برزیل | 133 |
اندونزی | 106 |
ترکیه | 56.4 |
ژاپن | 55 |
مکزیک | 44 |
آلمان | 34 |
انگلیس | 33.5 |
ایتالیا | 30.3 |
آمار هشتگ های اینستاگرام
استفاده از هشتگها برای برچسبگذاری و دستهبندی موضوعات در شبکههای اجتماعی از زمان معرفی آن در سال 2007 بسیار محبوب شده است. این روند اینستاگرام را نیز تحت تأثیر قرار داده است، جایی که افراد از همه اقشار از جمله شرکتها و اینفلوئنسرها به طور گسترده از هشتگ استفاده میکنند.
در واقع، طبق آمار اخیر اینستاگرام، میانگین پست اینستاگرام شامل حدود 10.7 هشتگ است. با این حال، اگر به فکر استفاده از تعداد زیادی هشتگ برای گسترش دسترسی خود و به دست آوردن فالوورهای بیشتر هستید، دوباره فکر کنید. مطالعات نشان دادهاند که تعامل برای پستهایی با شش یا بیشتر هشتگ کاهش مییابد، بنابراین بهتر است به پنج هشتگ یا کمتر پایبند باشید.
اگر میخواهید در استفاده از هشتگ خود استراتژی داشته باشید، شایان ذکر است که محبوبترین هشتگ در اینستاگرام، #love، بیش از 2 میلیون بار استفاده شده است. بنابراین، در حالی که استفاده از این هشتگ ممکن است احساسات گرم و مبهم را برانگیزد، پست شما میتواند به راحتی در بین میلیونها پست دیگر که از همان هشتگ استفاده میکنند گم شود.
توزیع سنی کاربران اینستاگرام چگونه است؟
طبق آمار Statista در سال 2022، 70.8 درصد از 1.3 میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام زیر 35 سال سن دارند. این به این معنی است که اکثریت بزرگ کاربران اینستاگرام افراد جوانتر هستند. محبوبترین گروه سنی در این پلتفرم 25 تا 34 سال است که 31.7 درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است و پس از آن گروه سنی 18 تا 24 با 30.2 درصد قرار دارند.
دانستن جمعیت شناسی سنی پلتفرمهای شبکههای اجتماعی برای تعیین اینکه کدام یک برای برند شما مناسبتر هستند، بسیار مهم است. به این ترتیب، میتوانید اطمینان حاصل کنید که زمان و تلاش خود را در پلتفرمهایی سرمایه گذاری کنید که مخاطبان هدف شما در آن فعال هستند.
اگر بازار هدف شما شامل جوانان است، اینستاگرام بستر مناسبی برای شماست. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، میتوانید از آخرین ترندهای اینستاگرام استفاده کنید و محتوایی را ایجاد کنید که مطابق با علایق و نیازهای کاربران باشد.
مردم چقدر در اینستاگرام وقت می گذارند؟
آمارهای اخیر اینستاگرام نشان میدهد که در ایالات متحده، کاربران زمان بیشتری را در اینستاگرام نسبت به فیس بوک میگذرانند. پیشبینی میشود که در سال 2023، میانگین کاربران اینستاگرام حدود 30.6 دقیقه در روز را در این پلتفرم سپری کند، در حالی که 30.2 دقیقه را در فیسبوک سپری میکند (eMarketer، 2023).
مدت زمانی که افراد در اینستاگرام میگذرانند مهم است زیرا بر تعداد تبلیغاتی که با آنها برخورد میکنند تأثیر میگذارد و شانس توجه آنها به برند شما را افزایش میدهد. اینستاگرام همچنین فاش کرده است که ویژگی استوری اینستاگرام آن به زمان روزانهای که کاربران در برنامه صرف میکنند کمک میکند. نه تنها کل زمان صرف شده در اینستاگرام مهم است، بلکه زمان خاصی از روز که کاربران بیشترین فعالیت را دارند نیز مهم است. درک این موضوع به شما کمک میکند تا زمان بهینه ارسال پست برای برند خود در اینستاگرام را تعیین کنید.
چند درصد از مشاغل به طور فعال محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام بازاریابی می کنند؟
کسب و کارها به طور گسترده از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. با محبوبیت روزافزون این پلتفرم، اکنون بیش از 200 میلیون کسب و کار فعالانه در اینستاگرام بازاریابی میکنند.
اینستاگرام بیان میکند که حدود 70 درصد از مشتریان هنگام تصمیمگیری برای خرید به پلتفرم برای الهام گرفتن نگاه میکنند. با توجه به پتانسیل گسترده و طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی موجود در اینستاگرام، عدم حضور در این پلتفرم به معنای از دست دادن فرصت قابل توجهی است.
فعال بودن در اینستاگرام مستلزم اندازهگیری موفقیت است و یکی از معیارهای مهم برای پیگیری کسبوکارها نرخ تعامل است. دادههای اخیر نشان میدهد که پستهای چرخ فلک با نرخ تعامل 0.77 درصد، بالاترین سطح تعامل را در بین کاربران دارند. در مقایسه، میانگین نرخ تعامل در تمام پست های اینستاگرام 0.66٪ است.
اینستاگرام دسترسی به مخاطبان زیادی را بدون نیاز به سرمایه گذاری مالی قابل توجه ارائه می دهد.
فعال ترین برندها در اینستاگرام به طور متوسط چند استوری در ماه ارسال می کنند؟
اگر قصد دارید یا در حال حاضر از استوری در استراتژی شبکههای اجتماعی خود استفاده میکنید، در اینجا یک آمار مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: فعالترین برندها در اینستاگرام به طور متوسط 17 استوری در ماه ارسال میکنند.
از زمانی که قابلیت استوری اینستاگرام راه اندازی شد، مردم محتوای بیشتری را به اشتراک میگذارند و زمان بیشتری را در اینستاگرام میگذرانند. محبوبیت استوریهای اینستاگرام به طور قابل توجهی افزایش یافته است، با دسترسی به 996 میلیون نفر در سراسر جهان (Hootsuite، 2023). در مقایسه، دسترسی به فید اصلی اینستاگرام 1.32 میلیارد است.
قبل از استوری اینستاگرام، مردم بیشتر لحظات مهم را در پروفایل خود به اشتراک میگذاشتند، اما نه لزوماً به صورت روزانه. با این حال، اینستاگرام با استوریها با ارائه دلیل بهتری برای به اشتراک گذاشتن لحظات روزمره خود بدون نیاز به نگه داشتن دائمی محتوا در نمایه خود، به موفقیت رسید.
جمع بندی
در پایان، اینستاگرام نشان داده است که یک ابزار بازاریابی بسیار موثر برای مشاغلی است که هدف آنها افزایش دیده شدن و دسترسی است. امیدواریم این آمار اینستاگرام برای سال 2023 دلایل سرمایه گذاری برند شما در اینستاگرام را روشن کرده باشد و ایدههایی برای مراحل بعدی خود در این پلتفرم به شما ارائه کرده باشد.
0 Comments