Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ آموزش ساخت منو در وردپرس

آموزش ساخت منو در وردپرس

by | 24 مهر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

با ساخت فهرست‌هایی در وردپرس، در اصل امکان ایجاد منوهای سایت نیز فراهم می‌شود. با استفاده از منوهای سایت می‌توان مسیری را جهت دستیابی سریع و آسان‌تر کاربران و بازدیدکنندگان به صفحات دیگر به وجود آورد. این صفحات متنوع بوده و شامل انواع برگه‌های سایت، قالب دسته بندی، نوشته‌های خاص و … هستند که در اصل با نام فهرست و یا منو نزد کاربران شناخته شده‌اند. همچنین منوهای وردپرس در قسمت‌های مختلفی از وبسایت با توجه به کدنویسی‌های صورت گرفته، می‌توانند انجام شوند. در این مقاله با ما همراه باشید تا آموزش ساخت منو در وردپرس را با هم یاد بگیریم.

آموزش ساخت منو در وردپرس

در اولین مرحله جهت ساخت فهرست، می‌بایست به قسمت پیشخوان وردپرس مراجعه نمایید و سپس به قسمت نمایش وارد شوید و پس از آن فهرست مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از انتخاب کردن فهرست‌ها، صفحه‌ای برایتان به نمایش در می‌آید که امکان ویرایش فهرست‌های قبلی برای شما را فراهم می‌کند. البته علاوه بر ویرایش فهرست قبلی نیز می‌توانید به آسانی با کلیک کردن بر گزینه “یک فهرست جدید انتخاب کنید” شروع به ساخت منو مورد نظر خود نیز نمایید.
سپس بعد از انجام مراحل و انتخاب گزینه ذکر شده، یک کادر جدید به صفحه شما اضافه می‌شود که شما باید در این مرحله برای فهرست جدید خود نام انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه ایجاد فهرست نیز کلیک نمایید. بعد از این در قسمت نوار سمت راست صفحه، یک گزینه با عنوان “افزودن گزینه های فهرست” را مشاهده می‌کنید که حاوی لینک‌های مختلفی است که امکان اضافه کردن آن به فهرست وجود دارد. از جمله این لینک‌ها می‌توان به لینک انواع برگه‌ها، پیوندهای دلخواه، دسته و برخی نوشته‌ها اشاره کرد.
همچنین به آسانی می‌توانید از قسمت “تنظیمات صفحه” نیز که در بخش بالای وردپرس و سمت چپ صفحه وجود دارد، نمونه‌های دیگری را نیز اضافه نمایید. لازم به ذکر است که نمونه‌هایی از افزونه و قالب‌ها دارای قابلیت‌های مخصوصی هستند که از این بخش امکان دسترسی به آن‌ها نیز وجود دارد. البته اگر قصد داشته باشید که تنها از چند برگه محدود از برگه‌های خود را در فهرست مورد نظر قرار دهید، می‌بایست بر روی پیکانی که در کنار گزینه برگه‌ها وجود دارد، کلیک نمایید و سپس برگه مورد نیاز خود را در حالت انتخاب قرار داده و پس از آن دکمه افزودن به فهرست را نیز انتخاب نمایید. با کلیک کردن روی این دکمه، برگه‌های مورد نظر که توسط شما انتخاب شده‌اند، به بخش چپ صفحه انتقال داده می‌شوند.
هنگامی که نوشته، برگه و سایر موارد را به فهرست مد نظر اضافه نمودید، به راحتی می‌توانید با کلیک بر روی پیکان موجود در کنار گزینه مورد نظر خود، تعداد گزینه‌های بیشتری را نیز ببینید. شما در این صفحه به راحتی می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی یک نام دلخواه برای آن صفحه انتخاب نمایید که پس از انتخاب، نام مورد نظر در فهرست به شما نشان داده می‌شود. همچنین امکان جا به جایی و ویرایش آن نیز برای شما امکان پذیر است.

همچنین بخوانید  کاتالوگ تبلیغاتی چیست؟
همچنین بخوانید  لیست بهترین شغل های پاره وقت پولساز برای خانم ها

آموزش ساخت منو کشویی در وردپرس

از جمله موارد بسیار جالب و جذاب که در اکثر سایت ها مشاهده می‌شود، منوی کشویی است. زمانی که شما نشانگر خود را روی انواع فهرست‌ها به حرکت در می‌آورید، تمامی زیر مجموعه‌های آن به صورت کامل به کاربر نشان داده می‌شود که این حالت در اصل، منوی کشویی، درختی، آبشاری و حتی والد فرزندی نیز نام دارد و اغلب با این عناوین شناخته می‌شود.
به راحتی می‌توانید این امکانات و قابلیت‌ها را در وردپرس، با عدم نیاز به انجام برخی کدنویسی‌ها در وب سایت خود انجام دهید.
اگر قصد ساخت منوی کشویی یا همان درختی را دارید، ابتدا به یک گزینه که فرزند یا زیر مجموعه است، نیاز داریم. شما باید با استفاده از درگ اند دراپ در قسمت پایین و چپ‌تر از منو اصلی، این گزینه را بکشید تا با انجام این کار درخت‌های عمیق تری ایجاد نمایید. انجام این کار سبب شده تا هر فرزند از زیر مجموعه‌های بیشتری برخوردار باشد. البته این نکته نیز حاِئز اهمیت است که منوهای کشویی در بعضی از قالب‌ها، پشتیبانی نمی‌شوند و از این رو فهرست وب سایت مورد نظر، به صورت کاملا منظم و دقیق به کاربر نمایش داده نمی‌شود.
پس از انجام مراحل جابجایی و مرتب کردن آیتم‌ها، باید نسبت به انتخاب جایگاه اصلی منوی خود اقدام نمایید. به منظور انجام این کار، دو روش بسیار کاربردی وجود دارد. در اولین روش از بخش تنظیمات فهرست، مکان نمایش فهرست خود را به آسانی انتخاب نمایید. در روش دوم می‌توانید با استفاده از برخی سربرگ‌ها از جمله سربرگ مدیریت جایگاه مشخص نمایید که فهرست مورد نظر شما در کدام قسمت از قالب به نمایش گذاشته شود. خوب است بدانید که این جایگاه ذکر شده در هر نوع قالبی متفاوت است. بعد از اعمال تنظیمات، می بایست روی دکمه “ذخیره فهرست” کلیک کنید تا منو شما ذخیره شود. در برخی مواقع امکان نمایش و به کارگیری از فهرست‌های مختلف در ستون‌ها نیز وجود دارد که بدین منظور شما باید پس از اتمام مراحل ساخت فهرست، در بخش پنل مدیریت وردپرس با مراجعه به قسمت نمایش و پس از آن ابزارک، از بین تمامی ابزارک‌ها، فهرست مورد نظر خود را در ستون دلخواه خود مورد استفاده قرار دهید. با انجام تمامی مراحل ذکر شده، در کمترین زمان ممکن و به آسانی می‌توانید نسبت به ساخت فهرست و به نمایش گذاشتن آن در سایت اقدام کنید.
در پایان خوب است بدانید که تمامی مدیران وبسایت، به وجود یک منوی جذاب، شیک و زیبا در وبسایت بسیار اهمیت داده و آن را از ضروریات اصلی برای وبسایت می‌دانند. از مزیت‌های مهم فهرست و منوها می‌توان به فراهم کردن شرایط و دسترسی آسان و سریع‌تر برای کاربران در زمان مراجعه به وبسایت و همچنین افزایش زیبایی ظاهری سایت اشاره کرد.

همچنین بخوانید  نحوه بازی الین ورلدز (Alien Worlds) و کسب ارز TLM

منبع: سئو پرشین

seopersian

seopersian

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط