Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ آموزش کسب درآمد از تلگرام

آموزش کسب درآمد از تلگرام

by | 17 بهمن 1401 | مارکتینگ | 0 comments

تلگرام یکی از پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی است که سریع‌ترین رشد را در چند سال اخیر داشته است. در سال 2020 بیش از 400 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان (به ویژه در هند و آفریقا) از تلگرام استفاده می‌کردند. تقریبا هفتصد هزار کاربر هر ماه به تلگرام می‌پیوندند! نکته مهم این است که بسیاری اصلاً به خاطر کسب درآمد از تلگرام از این برنامه استفاده نمی‌کنند. تعداد مخاطبان این پیام‌رسان و همچنین تعداد کاربران کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌های تلگرام در حال افزایش است. همه این‌ها باعث شده است که تلگرام به یکی از بزرگترین پلتفرم‌ها برای کسب درآمد آنلاین تبدیل شده است. مردم در سراسر جهان انجمن‌های تلگرامی (کانال‌ها و گروه‌ها) ایجاد می‌کنند و از آن‌ها به صورت آنلاین کسب درآمد می‌کنند. موفق‌ترین کسب‌وکارها در تلگرام تا 10000 دلار در ماه درآمد دارند. البته برخی از کاربران بعضاً به دلایل مختلفی اقدام به حذف اکانت تلگرام خود می‌کنند.

کسب درآمد از تلگرام با مدیریت کانال‌های تلگرامی

تلگرام برای کانال‌ها یا گروه‌های خود، پولی پرداخت نمی‌کند، هیچ برنامه‌ای برای کسب درآمد در داخل آن وجود ندارد. با این حال، در اواخر سال 2020 اعلام شد که به زودی کسب درآمد از تلگرام راه اندازی خواهد شد. این پیام رسان در حال برنامه‌ریزی برای معرفی تبلیغات در کانال‌های عمومی است. اما حتی بدون وجود شرایط و فرصت رسمی کسب درآمد، تلگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات است. مردم در حال حاضر با فروش محصولات، خدمات یا تبلیغات خود در کانال‌های تلگرامی هزاران دلار در ماه درآمد کسب می‌کنند.

همچنین بخوانید  اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر آن بر استارت آپ ها

استراتژی کسب درآمد از تلگرام

مدیریت کانال‌های تلگرامی

1.خدمات و محصولات خود را بفروشید

چه یک فروشنده وابسته (آمازون، علی اکسپرس، فلیپ کارت) باشید یا برند خود را داشته باشید، همیشه می‌توانید محصولات و خدمات خود را برای مخاطبان زیادی که در تلگرام فعالیت دارند تبلیغ کنید و از طریق این پلتفرم اجتماعی مشتریان جدیدی پیدا کنید. اساساً مدیریت آن همچون مدیریت رسانه‌های اجتماعی همانند فیس بوک و اینستاگرام است، اما نرخ تعامل بسیار بالاتری دارد. میزان بازدید در کانال‌های تلگرام می‌تواند حدود 30 درصد باشد، در حالی که در سایر پلتفرم‌های اجتماعی کمتر از 10 درصد است. تلگرام یک پلتفرم محتوا محور است، بنابراین برای اینکه در صدر کسب‌وکار قرار بگیرید، باید به نیازهای کاربران خود فکر کنید و محتوای درجه یک را برای جلب رضایت آنها ارائه دهید.

به عنوان یک مزیت، فالوورهای شما به طور پیش‌فرض از به‌روزرسانی‌های شما از طریق اعلان‌های مداومی که دریافت می‌کنند، مطلع می‌شوند. نیازی به تنظیم دستی اعلان‌ها در برنامه نیست. این بدان معناست که کاربران پیشنهادات، اخبار، به‌روزرسانی‌ها، تخفیف‌ها را از دست نخواهند داد. البته هر چه تعداد اعضای کانال بیشتر باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید آنلاین و کسب درآمد از تلگرام خواهید داشت. فراموش نکنید تلگرام یک ابزار بازاریابی جدید است و شانس زیادی برای مواجهه با سطح پایین‌تری از رقابت وجود دارد.

حتی می‌توانید فرآیند فروش را با ربات‌ها به صورت خودکار انجام دهید. ربات‌های تلگرام می‌توانند به شما کمک کنند تا با تلاش کمتری کسب درآمد کنید. سفارش‌ها را جمع‌آوری و پردازش کنید، شماره تماس کاربران را دریافت کنید، پرداخت‌ها را بپذیرید، در مورد پیشنهادات ویژه اطلاع دهید، پشتیبانی فوری به مشتری ارائه دهید، با کاربران مشورت کنید و قرار ملاقات‌ها را تعیین کنید. اگر هیچ محصول یا خدماتی برای فروش ندارید، پرطرفدارترین ایده‌ها را برای کسب درآمد از تلگرام را در نظر بگیرید: فروش خدمات آموزشی، بازاریابی یا مشاوره. به برنامه‌های وابسته در آمازون، یودمی‌ یا پلتفرم دیگری بپیوندید تا یک فروشگاه خاص (الکترونیک، لباس، کفش، کتاب و غیره) ایجاد کنید. کمی تلاش کنید و شاهد رشد درآمد از تلگرام باشید.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین سیستم‌ های فروشگاه ساز

2.فروش تبلیغات

به اشتراک گذاشتن تبلیغات و پست‌های پولی در کانال یا گروه تلگرامی شما یکی از پرطرفدارترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام است. اگر بیش از 50 هزار عضو دارید، می‌توانید به راحتی هر پست تبلیغاتی را با لینک به دیگر صاحبان کانال‌های تلگرامی بفروشید. معمولاً قیمت تبلیغات به چند عامل بستگی دارد: مدت زمان تبلیغات و تعداد اعضای کانال. قیمت‌ها می‌تواند بین 1 تا 48 ساعت انتشار تبلیغات متغیر باشد. هر چه زمان کوتاه‌تر باشد قیمت نیز کمتر خواهد بود ولی از آن طرف هم تأثیر کمتری برای مشتری خواهد داشت. هدف اکثر دارندگان کانال یا گروه‌های تلگرامی، انتشارات 24 ساعته است، بنابراین بهتر است تعرفه‌ی مناسبی برای این مدت زمان در نظر بگیرید.

همین اصل در مورد تعداد اعضای کانال/گروه نیز صدق می‌کند. هرچه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، پول بیشتری می‌توانید دریافت کنید. شما به راحتی می‌توانید با تبلیغ کانال‌ها و محصولات دیگر بین 500تا700 دلار در ماه درآمد کسب کنید. اما برای رسیدن به چنین درآمدی، کانال شما باید محتوای خوبی داشته باشد، بنابراین اعضا و دنبال‌کنندگان شما با محتوایی که منتشر می‌کنید تعامل خواهند داشت. محبوب‌ترین کانال‌های تلگرام با فروش پست‌های پولی همراه با لینک به کانال‌های دیگر ماهانه چند هزار دلار به صورت آنلاین درآمد کسب می‌کنند.

همچنین بخوانید  برای یادگیری سئو از کجا شروع کنم؟
درآمد از تلگرام

3.اشتراک پولی

دسترسی به محتوای ممتاز یا ارزشمند را به کاربران خود بفروشید. معمولاً به این صورت است که، شما یک کانال عمومی برای به دست آوردن تعداد زیادی فالوور و یک کانال خصوصی با محتوای ممتاز دارید. دسترسی به کانال خصوصی با لینک ویژه برای اعضایی که به طور منظم هزینه اشتراک را پرداخت می‌کنند مجاز است. به این ترتیب می‌توانید ماهانه از مردم پول دریافت کنید و منبع درآمد ثابتی داشته باشید. نمونه‌های محبوب کسب درآمد از تلگرام از طریق اشتراک پولی شامل کانال‌های معاملاتی یا سیگنال (فارکس، کریپتو)، منابع آموزشی (منابع برای امتحانات مانند آیلتس، دوره‌های آنلاین) می‌شود.

4.کانال خود را بفروشید

درست است! اگر در کانال تلگرام خود تعداد اعضای کافی دارید، می‌توانید آن را به شخص دیگری بفروشید. قیمت مناسبی تعیین کنید و با انتقال مالکیت خود به مشتری احتمالی خود، درآمد کسب کنید. پس از آن، می‌توانید کانال دیگری بسازید، آن را رشد دهید … و دوباره آن را بفروشید! این یک تجارت کاملاً متفاوت در تلگرام است. درآمد از یک کانال می‌تواند به راحتی از 50 دلار تا 5000 دلار باشد. هرچه تعداد اعضای بیشتری با نرخ تعامل خوب داشته باشید، قیمت کانال می‌تواند بالاتر باشد.

حرف آخر

تلگرام بدون شک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های موجود در کشور ما ایران است. از طرفی، بسیاری از مردم صرفاً برای پیام دادن به دوستان از این برنامه استفاده می‌کنند و این یعنی، اگر شما قصد کسب درآمد از تلگرام را دارید، رقابت پرتنش و پیچیده‌ای نخواهید داشت.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط