Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ دسته‌بندی نشده @ امنیت سایت های وردپرس

امنیت سایت های وردپرس

by | 18 بهمن 1401 | دسته‌بندی نشده | 0 comments

موضوع امنیت یکی از مهم‌ترین مسائل برای هر وبمستری است، هر هفته گوگل بیش از 20000 وبسایت را به دلیل بدافزار و 50000 وبسایت را به دلیل فیشینگ در لیست سیاه قرار می‌دهد! اگر رشد وبسایت برای شما مهم است، باید از بهترین روش‌های موجود برای بهبود امنیت سایت وردپرس استفاده کنید. در این راهنما، مهم‌ترین اقدامات امنیتی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند به محافظت از سایت وردپرس شما در برابر هکرها و بدافزارها کمک کند.

چرا امنیت وردپرس مهم است؟

اگر تعجب می‌کنید که چرا امنیت وردپرس اینقدر مهم است. تصور کنید یک کسب‌وکار اینترنتی با فروش بالا دارید و روزانه بیش از هزار نفر به سایت شما می‌آیند و از شما خرید می‌کنند، حالا تصور کنید شخصی بیاید و در عرض چند دقیقه سایت شما را هک کند و همه اطلاعات سایت شما را به دست بیاورد. البته قابل ذکر است که وردپرس یکی از امن‌ترین نرم افزارهای ساخت وبسایت در دنیاست که می‌توانید به راحتی با اقدامات زیر از آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید  نکات ضروری برای انتخاب عکس های سایت

آپدیت منظم

به روز رسانی منظم وردپرس یکی از راه‌های افزایش امنیت سایت است. وردپرس هر چند وقت یک بار هسته خود را به روز رسانی می‌کند و امنیت یکی از این به روز رسانی‌ها است، بنابراین شما باید وردپرس خود را به طور منظم به روز کنید. البته فقط آپدیت خود وردپرس نمی‌تواند مشکل را حل کند و لازم است علاوه بر وردپرس، قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس را نیز آپدیت کنید تا با مشکل امنیتی مواجه نشوید.

استفاده از هاست معتبر

هاست نقش مهمی در امنیت سایت وردپرس شما دارد. قبل از گرفتن هاست، به یاد داشته باشید که از شرکت‌های امن مانند لیمو هاست برای دریافت خدمات استفاده کنید. این شرکت‌ها معمولا به ابزارهای قدرتمند DDOS برای جلوگیری از حملات گسترده مجهز هستند. شرکت‌های معتبر برای جلوگیری از سوء استفاده هکرها و حملات امنیتی باید دائماً نسخه‌های php و سخت افزار خود را به روز نگه دارند.

همچنین بخوانید  آموزش رفع خطای internal server error در وردپرس

استفاده از افزونه امنیتی

نصب افزونه‌های امنیتی راه دیگری برای جلوگیری از هک شدن سایت است که می‌توانید با نصب افزونه‌هایی مانند وردفنس، افزونه آیتم سکیورتی به راحتی سایت خود را ایمن کنید. افزونه‌های امنیتی مانند افزونه آیتم سکیوریتی امکانات زیادی مانند فایروال، رمز دو مرحله‌ای، دسترسی محدود برای کاربران و … برای شما فراهم می‌کنند.

همیشه از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای محافظت از سایت وردپرسی، تهیه نسخه پشتیبان است. پشتیبان گیری چیزی است که همه می‌دانند به آن نیاز دارند، اما همیشه از آن استفاده نمی‌کنند. بیشتر توصیه‌های بالا اقدامات امنیتی هستند که می‌توانید برای محافظت بهتر از خود انجام دهید. برای بکاپ می‌توانید از افزونه duplicator استفاده کنید و در کمتر از 5 دقیقه بسته نصب آسان سایت خود را داشته باشید.

گواهی SSL را فعال کنید

راه بسیار مهم برای افزایش امنیت سایت، فعال سازی گواهی SSL است که برای فعال‌سازی آن ابتدا باید بدانید SSL چیست و چگونه فعال می‌شود. اما در ادامه توضیح مختصری در مورد گواهی SSL به شما می‌دهیم. گواهی SSL یا Secure Sockets Layer پروتکلی است که انتقال داده‌ها بین وب سایت شما و مرورگر کاربر را رمزگذاری می‌کند و این رمزگذاری، سرقت اطلاعات را برای هکرها بسیار دشوار یا تقریباً غیرممکن می‌کند. هنگامی که SSL در سایت شما فعال است، یک پروتکل امنیتی ایجاد می‌شود، بنابراین لازم است گواهی SSL را در سایت خود فعال کنید. در این مقاله به لزوم حفظ امنیت سایت‌های وردپرسی پرداخته‌ایم و راهکارهایی را برای افزایش امنیت آن معرفی کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که امنیت را نمی‌توان به طور کامل تضمین کرد، اما با راه‌حل‌های ذکر شده در بالا می‌توان آن را افزایش داد.

همچنین بخوانید  10 نکته ای که قبل از طراحی وب باید بدانید

برای دیدن چک لیست کامل از روش های امنیت وردپرس، آموزش امنیت وردپرس را مطالعه کنید.

mahta

mahta

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط