Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ روان‌شناسی @ تاریخچه تله پاتی | چه کسانی می توانند تله پاتی داشته باشند؟

تاریخچه تله پاتی | چه کسانی می توانند تله پاتی داشته باشند؟

by | 12 دی 1401 | روان‌شناسی | 0 comments

واژه تله پاتی را بارها و بارها شنیده‌اید و یا حتی در گفتار عامیانه از آن استفاده کرده‌اید. این واژه معادل واژگان دو هم اندیشی یا دورآگاهی است.

مثلا وقتی می‌خواستید به کسی زنگ بزنید و آن فرد همان موقع به شما زنگ می‌زند می‌گویید: وای الان می‌خواستم بهت زنگ بزنم و او می‌گوید دل به دل راه دارد و….

یا وقتی چیزی می‌خواهید و کسی آن را سریع برایتان انجام می‌دهد می‌گویید انگار ما با هم تله پاتی داریم.
اما از نظر علمی تله پاتی یکی از روش‌های برقراری ارتباط ذهنی است و یک قدرت محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم آن را ساده توضیح دهیم باید بگوییم تله پاتی به معنی ارسال پیام یا یک تصویر به ذهن فرد دیگر است بدون اینکه از وسایل حسی مانند سخن گفتن یا اشاره کردن استفاده شود.

از نظر لغوی تله پاتی از ریشه لاتین گرفته شده است و از دو بخش TELE به معنی از راه دور و از pathie به معنای به معنای ”آنچه که حس می‌کنیم” تشکیل شده و در مجموع به معنی درک و حس یک وضعیت یا پیام از راه دور است.

 

تاریخچه تله پاتی و انواع آن

تاریخچه تله پاتی به حدود 200 سال پیش برمی‌گردد. دانشمندان زیادی روی این موضوع کار کردند از جمله این افراد ساندرس بود که روی وجود قدرت تله پاتی بین مورچه‌ها کار کرد و گروهی از دانشمندان بزرگ روسی هم روی وجود این قدرت در خرگوش‌ها کار کردند. از دیگر دانشمندان نامی در این عرصه باگستر بود که روی گیاهان مطالعه کرد و ثابت کرد گیاهان نیز ارتباط تله پاتیک مخصوص به خود را دارند و احوالات آن‌ها روی گیاهان اثر می‌گذارد. پوفف در روسیه نیز مطالعاتی انجام دادند.
از نامی‎‌ترین این دانشمندان پرفسور راین بود که چهل سال روی دو هم اندیشی و دیگر مقوله‌ها مطالعه کرد و کلمه ESP را ابداع کرد.
البته به نقل از ویکی پدیا: ماریو بانژ، فیلسوف و فیزیکدان نوشته‌ است که تله پاتی با قوانین علم مغایرت دارد و این ادعا که «سیگنال‌ها می‌توانند از طریق فضا منتقل شوند بدون اینکه با فاصله کمرنگ یا ضعیف شوند با فیزیک مغایرت دارد».

همچنین بخوانید  آموزش نحوه ارائه مطالب و سخنرانی

 

انواع تله پاتی

1- تله پاتی بزرگ، یا تله پاتی خود به خود و یا تله پاتی غیر عمد
۲- تله پاتی کوچک یا تله پاتی ایجاد شده و یا تله پاتی عمدی
۳- مدل‌های طبقه‌ بندی نشده تله پاتی.

 

1- تله پاتی بزرگ:

تله پاتی بزرگ، یک وسیله ارتباط ذهنی کامل است، اما متاسفانه هیچ‌کس نمی‌تواند بطور ارادی و به نحوی دلخواه آن را هدایت کند. در این روش از تله پاتی، ذهن یا روح شخص فرستنده و گیرنده با همدیگر تماس و ارتباط نزدیکی پیدا می ‌کند. در این نوع تله پاتی در بیشتر موارد تصاویر و پیام‌های ارسال شده و گرفته شده آنقدر دقیق و واضح است که برای افراد احساس پریشانی و اضطراب به وجود می ‌آورد.

این تله پاتی بزرگ اغلب در شرایطی که مضامینی مانند مرگ یا تصادف شدید و … در کار باشد، ظاهر می‌گردد زیرا احساس و ارتعاش‌های منفی بیشتر از احساس‌های مثبت روی ذهن و روان افراد تاثیر می‌گذارد. در حالات وحشت شدید، ترس و احساس درد شدید، عکس العمل روح خیلی قوی‌تر از احساس ذهنی انسان به هنگام شادی یا شادکامی است.

روشن بینی بزرگ را می‌توان اینگونه تعریف کرد: درست در همان لحظاتی که یک واقعه بزرگ اتفاق می‌افتد، فردی که در فاصله مکانی از دیگری قرار گرفته بدون استفاده از از وسایل ارتباط می‌تواند آن اتفاق را احساس کند.

به عنوان مثال در لحظات پر اضطراب و هیجان افرادی که در معرض خطر قرار دارند ناخودآگاه و یا آگاه به عزیزترین فردی که رابطه عاطفی قوی‌ای دارند به آن فکر می‌کند و از او کمک می‌خواهند.

می‌توان گفت در لحظات بسیار بحرانی و در مواقع بروز وقایع فجیع، پیوند مهر و محبت باعث برقراری ارتباط روحی و ایجاد تله پاتی می‌‌شود.

 

تبصره:

با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال استفاده و یادگیری این قدرت و توانایی هستند ما در این مقاله سعی کردیم آشناییت کاملی درباره تله پاتی به شما بدهیم. برای اینکه بتوانید از این توانایی استفاده کنید باید روزانه و مرتبا تمرینات ذهنی انجام دهید.
نکته قابل توجه در تله پاتی این است که اگر بخواهید نتیجه دقیق بگیرید و با دیگران ارتباط ذهنی و دورآگاهی بر قرار کنید اول از همه باید نیت کاملا خیری از بر قراری ارتباط ذهنی داشته باشید.

اگر به دنبال سوء استفاده باشید هرچقدر هم تمرین کنید در نهایت این توانایی را به طور کامل از دست خواهید داد.

همچنین بخوانید  چگونه با افسردگی از دست دادن حیوان خانگی کنار بیاییم؟

 مورد مهم دیگر که در ایجاد این توانایی بسیار مهم است این است که باید اعتقاد کامل به قدرت تله پاتی و تله پاتی عشقی داشته باشید آن را باور کنید. کوچک‌ترین شک در این خصوص باعث نتیجه نگرفتن از آن می‌شود.

 

تله پاتی بین افراد

2- تله پاتی کوچک:

تله پاتی بزرگ یا خود به خود را بررسی کردیم و گفتیم بسیار پرقدرت و دقیق است. ولی عیب و نقض بزرگ آن این است که به صورت اتفاقی انجام می‌شود و نمی‌‌توان از آن در زمان معین و برای هدف مشخصی که از قبل تعیین کرده ‌اید و با قدرت اراده استفاده کرد.
تله پاتی کوچک همان شکل از تله پاتی است که همه به دنبال یادگیری آن هستند. برخلاف اینکه در تله پاتی بزرگ یا غیرعمد ارتباطات به صورت الهام بخش وغیر ارادی صورت می گیرد در تله پاتی کوچک اراده دخیل است.

یعنی افراد می‌‌توانند این پدیده را در شرایط و زمان دلخواه خود به وجود بیاورید.

البته این نوع تله پاتی نیز بی‌ایراد نیست و یکی از بزرگ‌ترین عیب آن، این است که بسیار ضعیف و ناقص است و همچنین به زمان زیادی برای به دست آوردن این مهارت نیاز دارید. بسیاری از دانشمندان این مدل را تله پاتی تجربی یا آزمایشگاهی می ‌نامند.

3- متفرقه باقی مانده:

یکی دیگر از انواع دیگر ارتباط تله پاتیکی انواع متفرقه است که تاکنون توسط دانشمندان طبقه بندی نشده است.

 تله پاتی چگونه ایجاد می شود؟

اولین و مهم‌ترین چیز برای برقراری تله پاتی بین دو نفر این است که باید دلبستگی شدیدی بین دو نفر وجود داشته باشد که تله پاتی بتواند بین ذهن یا روح این دو نفر برقرار شود. البته در بیشتر مواقع این ارتباط بسیار سخت برقرار می‌شود و اگر هم برقرار شود بسیار ناقص، سست و غیرقابل اعتماد خواهد بود.

تله پاتی تنها در بین دو نفر دور از هم برقرار نمی‌شود. بلکه اگر در کنار یکدیگر باشند نیز انجام می‌گیرد بدین صورت که اگر بین دو نفر برای مدت طولانی، مهر و محبت و علاقه شدیدی وجود داشته باشد در زمان‌هایی که در برابر همدیگر قرار می ‌گیرند، با یک اشاره و یا نگاه اطلاعات زیادی در ذهن آن ها انتقال داده می‌شود و نوعی ارتباط تله پاتیک بین دو شخص برقرار می‌شود.

 چه کسانی می توانند تله پاتی داشته باشند؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد تله پاتی بین افرادی که رابطه عاطفی بالایی با هم دارند بر قرار می‌گردد و از این رو می‌تواند بین افراد زیر رابطه تله پاتیکی مشاهده کرد:

  • مادر و فرزند و حتی بین جنین در رحم مادر نیز می‌تواند بر قرار گردد
  • خواهران و برادان به شرط قوی بودن رابطه عاطفی بین آن ها
  • دو قلوهای همسان
  • همسرانی که رابطه عاطفی قوی با یکدیگر دارند
  • دوستان قدیمی و صمیمی
همچنین بخوانید  گریزگری (Escapism) چیست و چگونه در زندگی ما تاثیر می‌ گذارد؟

آموزش و یادگیری تله پاتی:

یکی از مقدمات تله پاتی، تزکیه روح است و تعهد اخلاقی که به خودتان می‌دهید تا در جهت خلاف از آن استفاده نکنید. این تزکیه به همراه به تعادل رسیدن چاکرای مربوطه باعث بدست آوردن این توانایی می‌گردد. تمرینی که در ادامه به آن می‌پردازیم تمرین بسیار ساده و اساسی دور آگاهی است و باید دو نفره انجام و تمرین شود.

در مرحله بعدی و تمرین عملی تله پاتی به ۵ کارت احتیاج دارید که اندازه آن‌ها اندازه‌ی ورق‌های پاسور باشد. 

باید روی هر یک از کارت‌ها یک شکل ساده اما خاص کشیده شده باشد. می‌توانید کارت‌ها را با مقوا و کاغذ کلفت برای خودتان طراحی و درست کنید و روی کاغذ اول ستاره، کاغذ دوم مربع، کاغذ سوم دایره، کاغذ چهارم مثلث و کاغذ پنجم چند خط مورب کنار هم را رسم کنید. همراه با نفری که می‌خواهید تله پاتی را تمرین کنید در جای ساکتی بنشینید. 

یک نفر به عنوان فرستنده و نفر دیگر به عنوان گیرنده عمل کند و دور بعد جای نفرات را عوض کنید.

فرد گیرنده چشمان خود را می‌بندد و به حالت آلفا می‌رود. شخص فرستنده سه بار نفس عمیق می‌کشد و سپس آرام می‌گیرد. سپس یک کارت را انتخاب و نگاه می‌کند و به گیرنده نگاه کرده و به طور ذهنی و با القا شکل کارت انتخاب شده را به طرف گیرنده می‌فرستد بعد از یک دقیقه که شکل ارسال شد از گیرنده می‌خواهد که بگوید کارت مورد نظر چه بوده است.

سپس کارت‌های بعدی هم به همین صورت ادامه دهید و تا اتمام کارت‌ها به گیرنده نمی‌گوییم که دریافت آن درست بوده یا اشتباه. در پایان صحت و اشتباه را می‌توانید بازگو کنید و سپس جای شخص گیرنده و فرستنده عوض شود و تمرین تکرار شود. پیشنهاد می‌شود تمرین ذکر شده را سه بار در روز انجام دهید.

mohammad1221
mohammad1221
چطور بود؟
+1
2
+1
4
+1
2
+1
1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط