Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ اوزون تراپی مو چگونه انجام میشود؟ | بررسی کامل مزایا

اوزون تراپی مو چگونه انجام میشود؟ | بررسی کامل مزایا

by | 30 بهمن 1401 | مد و زیبایی | 0 comments

ریزش، شکنندگی و ضعف ساقه مو ممکن است در دوره‌های مختلف زندگی، به سراغ هر یک از ما آمده و شکل ظاهری موهایمان را تغییر دهد. لذا مهم‌ترین اقدام هنگام مواجه شدن با چنین مسئله‌ای، یافتن روش‌های اصولی و بهره‌مندی از ایده‌آل‌ترین گزینه باتوجه به وضعیت موها می‌باشد. از جمله روش‌های پرکاربرد و محبوب برای تقویت و احیای موها، که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه مردم در سرتاسر دنیا قرار گرفته است، اوزون تراپی می‌باشد. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که دستگاه اوزون تراپی مو چیست و اوزون تراپی مو چگونه انجام میشود؟ همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر با این روش آشنا شویم.

اوزون تراپی چه تاثیرات و فوایدی بر مو دارد؟

  • افزایش مقاومت و استحکام موها
  • کاهش شوره و ایجاد طراوت و شادابی در ظاهر مو
  • تنظیم خون رسانی به ریشه مو و پاکسازی پوست سر
  • رفع حساسیت، خشکی و خارش سر
  • احیا و ترمیم موهای آسیب دیده
همچنین بخوانید  دانسته های من در مورد لیزر حذف موهای زائد- بخش اول لیزر دایود و دایود الکس

افزایش مقاومت و استحکام موها

اوزون تراپی مو به واسطه بهبود عملکرد فولیکول‌ها، مقاومت ریشه مو را افزایش داده و ساقه مو را تقویت می‌کند.

کاهش شوره و ایجاد طراوت و شادابی در ظاهر مو

اساس کار اوزون تراپی بر پایه عملکرد مولکول‌های آب است؛ لذا با انجام به موقع و منظم این جلسات مربوطه، آبرسانی فوق العاده‌ای در سطح پوست سر انجام می‌شود که موجب طراوت و شادابی موها خواهد شد. ضمنا در طی این فرایند، شوره سر نیز تا حد ممکن از بین خواهد رفت.

تنظیم خون رسانی به ریشه مو و پاکسازی پوست سر

این روش با تاثیر قدرتمندی که دارد؛ موجب از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌‌های سطح پوست شده و به نوعی آن را پاکسازی می‌کند. همچنین به دلیل تحریک سلول‌ها و فولیکول‌های ناحیه سر؛ فرایند خون رسانی به کف سر و ریشه مو بهبود می‎‌یابد.

رفع حساسیت، خشکی و خارش سر

حساسیت، خشکی و خارش پوست سر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به هر حال آنچه برای ما اهمیت دارد این است که می‌توان با اوزون تراپی مو، از دست این مشکل رهایی یافت. زیرا در طی فرایند مربوطه، مولکول‎های اوزون موجب کاهش اکسیدانت شده و با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. همین امر میزان خشکی پوست سر را کاهش داده و از حساسیت و خارش جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید  جذاب ترین مدل موهای ترند سال 2023 برای خانم ها

احیا و ترمیم موهای آسیب دیده

اوزون تراپی با تحریک فولیکول و سلول‌ها، موجب احیای موهای مستعد رشد و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود. از این رو اغلب افرادی که این روش درمانی را تجربه کرده‌اند؛ شاهد رشد باورنکردنی موهای خود بوده و از این بابت رضایت مطلوبی از فرایند درمان خود داشته‌اند.

نحوه عملکرد دستگاه اوزون تراپی مو

طی فرایند اوزون تراپی، موها داخل محفظه دستگاه قرار گرفته و بخار آبی که دمای آن حدود ۴۰ درجه سانتی گراد است، داخل کلاهک جریان یافته و بر اثر این اتفاق، فولیکول‌های مو تحریک شده و منافذ آن باز می‌شود. لذا نواحی مربوطه، آماده پذیرش هرگونه ماده تا عمق ساقه و ریشه مو خواهند بود. سپس امواج فراصوت دستگاه اوزون تراپی موجب تجزیه مولکول‌های آب شده و در پی این تجزیه، مولکول‌های اکسیژن با یکدیگر ترکیب شده و مولکول‌های اوزون را تشکیل می‌دهند‌.

پس از قطع انرژی امواج، مولکول‌های O3 (اوزون) تجزیه شده و مولکول‌های O2 و O1 پدید می‌آیند. در این بین، اتم‌های اکسیژن حالت اکسیداسیونی داشته و خود را از بین فولیکول‌های مو عبور داده و به عمق ساقه و ریشه می‌رسانند. طی مسیر ورود اکسیژن به مو، حدود 80 درصد از مواد موردنیاز مو ساخته می‌شود.

همچنین بخوانید  نکات آرایشی ترند شیک و جذاب در سال 2022

پس از اتمام کار و در مرحله نهایی، کلاهک دستگاه غیر فعال شده و شروع به خنک شدن می‌کند، که موجب تحریک فولیکول و بسته شدن منافذ مو می‌شود. برای ماندگاری بیشتر این اثرات اوزون تراپی، بهتر است چند هفته اول، موهای خود را در معرض گرمای شدید قرار ندهید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی اینکه اوزون تراپی مو چگونه انجام می‌شود؟ پرداختیم و مزایای استفاده از این روش را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم نهایت استفاده را از مطالعه این مطلب برده باشید. اگر سوال یا نظری در رابطه با موضوع امروز دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

سوالات متداول

اوزون تراپی چند جلسه است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای احیا و بازسازی موهایتان، بسته به وضعیت و شرایطی که دارد، متفاوت خواهد بود. اما  به طور کلی اغلب افرادی که موهای چندان بدی ندارند، متخصص 6-7 جلسه را پیشنهاد می‌کند.

قیمت اوزون تراپی مو چقدر است؟

قیمت اوزون تراپی مو بسته به شرایط، نوع و حالت موهایتان متغیر خواهد بود.

منبع:

کراتین شمس

mehrdad1492

mehrdad1492

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط