Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ اگزما پوستی چیست؟ | راهنمای کامل

اگزما پوستی چیست؟ | راهنمای کامل

by | 1 خرداد 1402 | سلامت عمومی | 0 comments

اگزما پوستی یک بیماری عجیب و التهابی پوستی است که باعث خارش، خشکی پوست، بثورات پوستی، لکه‌های پوسته پوسته، تاول و عفونت‌های پوستی می‌شود. خارش پوست شایع‌ترین علامت اگزما است. هفت نوع مختلف اگزما وجود دارد: درماتیت آتوپیک، درماتیت تماسی، اگزمای دیسیدروتیک، اگزمای نومولار، درماتیت سبورئیک و درماتیت استاز.

بیش از 31 میلیون آمریکایی به نوعی با اگزما درگیر هستند. اگزما می‌تواند در دوران کودکی، نوجوانی یا بزرگسالی شروع شود و می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. نوزادان تازه متولد شده می‌توانند اگزما را در هفته‌ها و ماه‌های اول پس از تولد تجربه کنند. کودکان خردسال مبتلا به اگزما قسمت‌هایی از پوست بدنشان بسیار خشک می‌شود و خارش پوستی که می‌تواند منجر به تاول و عفونت‌های پوستی به دلیل خاراندن بیش از حد شود. بزرگسالان همچنین می‌توانند اگزما را تجربه کنند و اگزمای بزرگسالان معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که فردی در 20 سالگی یا بالای 50 سال باشد.

بسیاری از افراد مبتلا به اگزما از عبارت “شعله ور شدن” برای توصیف مرحله‌ای از اگزما استفاده می‌کنند که یک یا چند علامت حاد یا عوارض جانبی ناشی از خارش طولانی مدت را تجربه می‌کنند. اگزمای شدید ممکن است شامل دوره‌هایی از شعله ور شدن باشد که می‌تواند چندین روز یا حتی چند هفته طول بکشد. مرطوب کننده‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها، کرم‌های استروئیدی موضعی و کورتیکواستروئیدها از جمله دوره‌های بالقوه درمان اگزما هستند که معمولاً توسط پزشکان و متخصصان پوست و البته آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می‌شود.

گاهی اوقات اگزما با سایر بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس اشتباه گرفته می‌شود، بنابراین تشخیص آن مهم است. یک متخصص پوست یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی واجد شرایط نیز دانش تخصصی در مورد گزینه‌های درمانی دارند و با مدیریت و کنترل می‌توان مشکل را تا حدود زیادی حل کرد.

علائم اگزما چیست؟

علائم اگزما پوستی

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که اگزما و علائم آن برای همه متفاوت است. روال مراقبت از پوست هر فردی نیز بر نواحی آسیب دیده پوست تأثیر متفاوتی خواهد داشت. اگزمای شما ممکن است مانند بزرگسالان دیگر یا فرزندتان در شما ظاهر نشود. انواع مختلف اگزما حتی ممکن است در نواحی آسیب دیده مختلف بدن در زمان های مختلف ظاهر شود.

برخی از افراد علائم پسوریازیس را با اگزما اشتباه می‌گیرند، اگرچه این دو حالت متفاوت هستند. بسیاری از افراد مبتلا به اگزما نیز علائمی مشابه تب، آسم آلرژیک و آلرژی های غذایی را گزارش می‌دهند. مراقبت مناسب و مداوم از پوست در پیشگیری و مدیریت اگزما ضروری است.

اگزما تقریبا همیشه شامل خارش پوست است. برای بسیاری از افراد، خارش می‌تواند از خفیف تا متوسط ​​متغیر باشد. گاهی اوقات خارش آنقدر شدید می‌شود که مردم آن را می‌خراشند تا زمانی که خونریزی کند.

علائم اگزماپوستی اغلب عبارتند از:

  • خارش؛
  • خشکی، پوست حساس؛
  • پوست ملتهب و تغییر رنگ داده؛
  • پوست خشن، چرمی یا پوسته پوسته که به صورت لکه های پوسته پوسته ظاهر می‌شود.
  • تراوش یا پوسته شدن؛
  • نواحی تورم.

شما ممکن است تمام این علائم اگزما را داشته باشید یا فقط تعدادی از آنها را داشته باشید. ممکن است برخی شعله ور شدن داشته باشید یا علائم شما به طور کامل از بین برود. اگزما می‌تواند در پوست‌های روشن‌تر قرمز به نظر برسد، در حالی که افراد رنگین پوست ممکن است اگزما را به صورت پوست خاکستری ، قهوه‌ای تیره‌تر یا بنفش تجربه کنند. بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا اگزما دارید یا خیر، مشورت با یک پزشک متخصص است، مانند یک متخصص پوست که تجربه تشخیص و درمان اگزما را دارد.

علل اگزما چیست؟

علل اگزما پوستی

درماتیت آتوپیک (که گاهی اوقات به عنوان “اگزمای آتوپیک” شناخته می شود) شایع ترین نوع اگزما پوستی است. این ناشی از یک سیستم ایمنی بیش از حد فعال است که باعث می‌شود پوست خشک و خارش‌دار شود. این عارضه می‌تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد و علائم مختلفی دارد. عوامل زیادی می‌توانند در ایجاد اگزما نقش داشته باشند، از جمله تعامل بین محیط و ژن‌های شما. هنگامی که یک محرک یا یک آلرژن از خارج یا داخل بدن سیستم ایمنی را “روشن” می‌کند، باعث ایجاد التهاب یا شعله ور شدن در سطح پوست می‌شود. این التهاب باعث ایجاد علائم مشترک در اکثر انواع اگزما می‌شود. چین و چروک‌های پوست، به ویژه نواحی خمشی پشت زانو، آرنج، ساق پا و سایر نواحی پوست که به یکدیگر ساییده می‌شوند، می توانند منجر به تحریک شوند.

همچنین بخوانید  زگیل تناسلی زنانه چیست؟پیشگیری و درمان آن

همچنین یک جزء ژنتیکی بالقوه برای اگزما وجود دارد که شامل پروتئینی به نام “فیلاگرین” است که به حفظ رطوبت در پوست شما کمک می‌کند. کمبود فیلاگرین می‌تواند منجر به خشکی و خارش پوست شود.

علاوه بر داشتن سابقه خانوادگی اگزما پوستی، بسیاری از اقلام رایج خانگی نیز محرک‌های بالقوه محیطی هستند و می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک و تشدید اگزما شوند. محرک‌های رایج دیگر اگزما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

برخی از انواع صابون، شامپوهایی که باعث شوره می‌شوند، محصولات حمام حباب دار، شستشوی بدن و پاک کننده‌های صورت

  • شوینده‌های لباسشویی و نرم کننده پارچه با افزودنی‌های شیمیایی
  • پارچه‌های خاصی مانند پشم یا پلی استر در لباس‌ها و ملحفه‌ها
  • پاک کننده و ضد عفونی کننده سطوح
  • مایعات طبیعی مانند آب میوه، سبزیجات و گوشت
  • عطرهای داخل شمع
  • فلزات، به ویژه نیکل، در جواهرات یا ظروف
  • فرمالدئید که در ضدعفونی‌کننده‌های خانگی، برخی واکسن‌ها و چسب‌ها یافت می‌شود
  • ایزوتیازولینون، یک آنتی باکتریال موجود در محصولات مراقبت شخصی مانند دستمال مرطوب کودک
  • کوکامیدوپروپیل بتائین که برای غلیظ کردن شامپوها و لوسیون ها استفاده می‌شود
  • پارافنیلن دیامین که در رنگ‌های چرم و تاتوهای موقت استفاده می‌شود
  • کنه های گرد و غبار و زندگی در فضاهای کثیف

استرس عاطفی همچنین می‌تواند باعث تشدید اگزما شود، اما دقیقاً مشخص نیست که چرا. علائم اگزما و شعله ور شدن برخی از افراد زمانی که احساس “استرس” می‌کنند بدتر می‌شود. برخی دیگر فقط با دانستن اگزما ممکن است دچار استرس شوند و این می‌تواند پوست آنها را شعله ور کند.

انواع اگزما پوستی

هفت نوع اصلی اگزما وجود دارد و گاهی اوقات تشخیص تفاوت بین علائم درماتیت آتوپیک و انواع دیگر دشوار است. در واقع، بسیاری از علائم، علل و گزینه‌های درمانی همپوشانی دارند.

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک، شایع‌ترین نوع اگزما، بیش از 9.6 میلیون کودک و حدود 16.5 میلیون بزرگسال را تنها در ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده است. علامت مشخصه آن خارش است، اما خارش می‌تواند علائم دیگری مانند بثورات، درد و خواب ضعیف ناشی از خارش ایجاد کند. افراد مبتلا به این نوع همچنین می‌توانند شکستن سد پوستی را تجربه کنند که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک می‌توانند این بیماری پوستی را در هر جایی از بدن خود داشته باشند و در نتیجه جوش‌های تراوش کننده ایجاد می‌شود.

درماتیت تماسی

اگر پوست پس از تماس با ماده‌ای ملتهب یا تحریک شود، ممکن است درماتیت تماسی را تجربه کنید. این نسخه علائم معمولی اگزما را نشان می‌دهد، اما چیزی که آن را از انواع دیگر متمایز می‌کند این است که به عنوان یک واکنش به یک محرک محیطی اتفاق می‌افتد.

اگزمای دیسیدروتیک

اگزمای دیسیدروتیک باعث ایجاد تاول‌های کوچک روی دست‌ها، پاها و لبه‌های انگشتان دست و پا می‌شود. این شکل از اگزما گاهی اوقات به عنوان اگزمای دست یا اگزمای پا شناخته می‌شود، اگرچه انواع دیگر نیز می‌توانند بر این نواحی تأثیر بگذارند. علت این فرم ناشناخته است، اگرچه مردان را بیشتر از زنان مبتلا می‌کند.

نورودرماتیت

تجربه خارش شدید می‌تواند نشانه نورودرماتیت باشد مناطق آسیب دیده اغلب به دلیل خطوط پوستی، پوسته‌ها و تغییر رنگ ناشی از خارش بیش از حد قابل مشاهده هستند. در حالی که می‌تواند در هر جایی ظاهر شود، بیشتر در پاها، مچ پا، دست‌ها، مچ دست، آرنج، شانه‌ها، گردن و پوست سر دیده می‌شود.

اگزمای نومولار

لکه‌های دایره ای پراکنده اغلب نشانه اگزمای نومولار است که به نام‌های اگزمای دیسکوئید و درماتیت نومولار نیز شناخته می‌شود. اغلب، این تکه‌ها ترشح می‌کنند یا می‌توانند بسیار خشک و حساس باشند.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک معمولاً پوست سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مبتلایان به این عارضه اغلب خارش مداوم، بثورات پوستی در اطراف سر و سایر علائم را تجربه می‌کنند. شامپوهای درماتیت سبورئیک اغلب گزینه درمانی خوبی هستند.

درماتیت استاز

درماتیت گرانشی، اگزمای وریدی و درماتیت استاز وریدی نیز نامیده می‌شود، درماتیت استاز زمانی رخ می‌دهد که گردش خون ضعیفی در پاها وجود داشته باشد. علائم معمولاً در ساق پا دیده می‌شود و می‌تواند شامل خارش پوست، قرمزی در رنگ‌های پوست روشن‌تر که ممکن است قهوه‌ای، بنفش، خاکستری یا خاکستری در رنگ‌های پوست تیره‌تر به نظر برسد و پوست خشک باشد.

درماتیت آتوپیک چیست؟

درماتیت آتوپیک، شایع‌ترین نوع اگزما پوستی (که گاهی به آن اگزمای آتوپیک نیز گفته می‌شود)، ناشی از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی است که باعث خشکی و خارش پوستی می‌شود. اگزما مسری نیست. شما نمی‌توانید آن را از شخص دیگری بگیرید. در حالی که علت دقیق اگزما ناشناخته است، محققان می‌دانند که افراد به دلیل تعامل بین ژن‌ها و محرک‌های محیطی به اگزما مبتلا می‌شوند. بسیاری از افراد مبتلا به اگزما اغلب علائم همراه تب، آسم آلرژیک و آلرژی‌های غذایی را گزارش می‌کنند. مراقبت مناسب و مداوم از پوست در پیشگیری و مدیریت اگزما ضروری است.

همچنین بخوانید  درمان یبوست و پاک سازی روده با دمنوش های گیاهی

آیا درمانی برای اگزما وجود دارد؟

درمان اگزما پوستی

هیچ درمانی برای اگزما وجود ندارد، اما راه‌هایی برای کنترل و مهار آن وجود دارد. هر برنامه درمانی باید متناسب با علائم اگزما فردی شما تنظیم شود. بسته به سن و شدت اگزما، این درمان ها ممکن است شامل موارد زیر باشد: کرم‌های مرطوب کننده درجه پزشکی، داروهای موضعی تجویزی از جمله کورتیکواستروئیدهای موضعی، داروهای خانگی بدون نسخه (OTC)، فتوتراپی (همچنین به عنوان نور درمانی شناخته می‌شود)، سرکوب کننده‌های ایمنی و بیولوژیک های تزریقی

بسیاری از افراد مبتلا به اگزما نیز با درمان‌های طبیعی و جایگزین خاص، از جمله حمام سفید کننده، سرما درمانی، عسل درجه پزشکی، مدیتیشن و طب سوزنی به موفقیت دست پیدا می‌کنند. با استفاده از این درمان‌های طبیعی و جایگزین، می‌خواهید مراقب باشید و همچنین قبل از شروع با یک متخصص مشورت کنید. برخی از درمان‌های طبیعی، مانند مدیتیشن، با داروها یا پمادهای بدون نسخه یا نسخه‌ای به طرز شگفت انگیزی کار می‌کنند.

برای اکثر انواع اگزما، مدیریت شعله ور شدن به موارد زیر خلاصه می‌شود:

  1. محرک های خود را بشناسید تا بتوانید از قرار گرفتن در معرض بیماری قرار نگیرید.
  2. اجرای یک روال روزانه حمام و مرطوب کننده؛
  3. از کرم های OTC و داروهای تجویزی به طور مداوم و طبق تجویز استفاده کنید.

علائم ممکن است از یک کودک به کودک دیگر متفاوت باشد. اغلب اوقات، اگزما با بزرگتر شدن کودک از بین می‌رود، اگرچه برخی از کودکان تا بزرگسالی همچنان اگزما را تجربه می‌کنند. بزرگسالان نیز ممکن است به اگزما مبتلا شوند، حتی اگر در کودکی به آن مبتلا نشده باشند.

سوالات متداول

اگزما چیست؟

اگزما پوستی وضعیتی است که باعث خشکی، خارش و برآمدگی پوست شما می‌شود. این وضعیت عملکرد مانع پوست شما را تضعیف می‌کند، که مسئول کمک به پوست شما در حفظ رطوبت و محافظت از بدن شما در برابر عوامل خارجی است.

علت اصلی اگزما چیست؟

هیچ دلیل اصلی برای اگزما وجود ندارد. برخی از شایع‌ترین علل، سابقه خانوادگی اگزما، قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی خاص و استرس است.

بهترین درمان برای اگزما پوستی چیست؟

بهترین گزینه درمانی برای اگزما به بیماری فرد، شدت بیماری، سن فرد مبتلا به اگزما و نوع اگزما بستگی دارد. برای یافتن بهترین درمان برای خود یا یکی از عزیزان خود، با یک متخصص پوست مشورت کنید. معمولا یک متخصص پوست یک برنامه درمانی متشکل از روتین مراقبت از پوست، درمان‌های طبیعی، محصولات بدون نسخه و یا داروهای مناسب برای درمان استفاده می‌کند.
توجه به این نکته مهم است که یافتن بهترین درمان برای شما یا فرزندتان ممکن است مدتی طول بکشد، همچنین آزمون و خطا. این خوب و کاملا طبیعی است! روی یافتن درمانی که برای مدیریت علائم شما کار می‌کند، تمرکز کنید.

چه چیزی اگزما را سریع درمان می کند؟

متاسفانه هیچ درمان سریعی برای اگزما وجود ندارد. در واقع هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد! خوشبختانه برخی از گزینه‌های درمانی وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت علائم کمک کند و برخی ممکن است بتوانند به سرعت علائم را به حداقل برسانند. برای یافتن بهترین درمان برای خود، با یک متخصص پوست یا متخصص پزشکی واجد شرایط صحبت کنید.

اگزما چقدر شایع است؟

اگزما بیماری شایعی است و بیش از 31 میلیون آمریکایی مبتلا هستند. نوزادان مستعد ابتلا به اگزما هستند. با این حال، تقریباً نیمی از نوزادان مبتلا به اگزما درمان می‌شوند و یا با افزایش سن بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند.

علت شروع اگزما چیست؟

اولین علائم اگزما خارش، خشکی پوست و بثورات پوستی است. این علائم نشان می‌دهد که شما با یک محرک در محیط خود تماس پیدا کرده اید که باعث شروع یا تشدید علائم شما شده است. شناسایی محرک‌های محیطی و اجتناب از آنها می‌تواند خطر تشدید اگزما را در آینده کاهش دهد.

علائم اگزما چیست؟

علائم اگزما عبارتند از:
پوست خشک
خارش پوست
بثورات پوستی
برجستگی روی پوست شما
لکه‌های ضخیم و چرمی پوست
پوست پوسته پوسته شده
تورم

بثورات اگزما چه شکلی است؟

اگزما در هر فردی که این بیماری را تشخیص داده می‌تواند متفاوت به نظر برسد. اگر رنگ پوست تیره دارید، بثورات اگزما می‌تواند بنفش، قهوه‌ای یا خاکستری باشد. اگر رنگ پوست روشنی دارید، بثورات اگزما می‌تواند صورتی، قرمز یا بنفش به نظر برسد.

علائم اگزما در کجای بدن من ظاهر می شود؟

علائم اگزما می‌تواند در هر نقطه از پوست شما ظاهر شود. رایج‌ترین مکان‌هایی که علائم اگزما را در آنها مشاهده می‌کنید عبارتند از:
دست‌ها،گردن،آرنج،مچ پا،زانو،پاها،صورت مخصوصا گونه‌ها،داخل و اطراف گوش لب
در حالی که کمتر شایع است، اگزما می‌تواند در موارد زیر نیز رخ دهد:
نوک سینه‌ها،سینه‌ها،چین‌های پوست در نزدیکی واژن یا آلت تناسلی.

همچنین بخوانید  نکات مهمی که در دوران بارداری باید به آن توجه کرد
آیا اگزما درد دارد؟

اگزما معمولا باعث درد نمی‌شود. اگر پوست خود را خراش دهید و زخمی ایجاد کنید که می تواند دردناک باشد. برخی از انواع اگزما، مانند درماتیت تماسی، باعث احساس سوزش و ناراحتی می‌شوند.

آیا اگزما یک بیماری خودایمنی است؟

در حالی که اگزما می‌تواند باعث واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن شما شود، به عنوان یک بیماری خود ایمنی طبقه بندی نمی‌شود. تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

آیا اگزما مسری است؟

خیر. اگزما مسری نیست. شما نمی‌توانید اگزما را از طریق تماس فردی به فرد دیگر منتقل کنید.

چگونه از شر اگزما خلاص شوم؟

درمان شما برای اگزما منحصر به فرد است و اینکه چه چیزی باعث تشدید علائم شما شده است. درمان اگزما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
استفاده از مرطوب کننده‌های ملایم یا حساس پوست در طول روز زمانی که پوست خشک دارید. هنگامی که پوست شما مرطوب است بعد از حمام یا دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید.
داروهای موضعی مانند استروئیدهای موضعی را طبق توصیه پزشک روی پوست خود بمالید.
از داروهای خوراکی مانند داروهای ضد التهاب، آنتی هیستامین ها یا کورتیکواستروئیدها برای کاهش خارش و تورم استفاده کنید.
داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی به تنظیم عملکرد سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند.
نور درمانی برای بهبود ظاهر پوست و از بین بردن لکه‌ها.
از محرک‌هایی که باعث تشدید علائم اگزما می شوند اجتناب کنید.

اگزمای دوران کودکی را چگونه درمان می کنید؟

اگر کودک شما مشکلات پوستی مانند اگزما دارد، می‌توانید:
به جای حمام طولانی و داغ به کودک خود یک حمام کوتاه و گرم بدهید که می‌تواند پوست او را خشک کند.
از مرطوب کننده‌ها چندین بار در روز استفاده کنید. در نوزادان مبتلا به اگزما، مرطوب کردن منظم، مانند هر تعویض پوشک، بسیار مفید است.
دمای اتاق را تا حد امکان منظم نگه دارید. تغییر در دما و رطوبت اتاق می‌تواند پوست کودک شما را خشک کند.
کودک خود را لباس نخی بپوشانید. پارچه‌های پشمی، ابریشم و مصنوعی مانند پلی استر می‌توانند پوست آنها را تحریک کنند.
از شوینده‌های بدون عطر استفاده کنید.
به کودک خود کمک کنید از مالیدن یا خراشیدن روی پوست خود اجتناب کند.

چه نوع مرطوب کننده اگزما را درمان می کند؟

چندین گزینه از مرطوب کننده‌ها برای درمان اگزما وجود دارد. محصولات مراقبت از پوست را انتخاب کنید که:
ضد حساسیت، فاقد عطر و رنگ هستند.
ملایم یا برای پوست‌های حساس هستند.
حاوی وازلین یا روغن معدنی باشد.
از مواد نگهدارنده یا تثبیت کننده استفاده نکنید.
لیپیدها و سرامیدها برای بهبود سد پوست خود داشته باشید.
ممکن است چندین محصول مختلف از طریق آزمون و خطا طول بکشد تا محصولی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. اگر برای انتخاب یک مرطوب کننده به کمک نیاز دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

چقدر بعد از درمان احساس بهتری دارم؟

پس از درمان، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا پوست شما به طور کامل پاک شود. داروهای موضعی یا داروهای خوراکی تجویز شده توسط پزشک به شما کمک می‌کند تا علائم شما سریعتر از بین برود. اگر علائم شما پس از درمان بدتر شد، یا اگر بعد از چند هفته از بین نرفت، با متخصص تماس بگیرید.

اگزما چقدر طول می کشد؟

اگزما می‌تواند یک بیماری مادام العمر باشد. می‌تواند از دوران نوزادی شروع شود و تا بزرگسالی ادامه یابد. شما می‌توانید علائم خود را با داروهای خانگی، داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی مدیریت کنید.

آیا آب و هوا اگزما را بدتر می کند؟

بله، برخی دماها یا الگوهای آب و هوایی می‌توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند و اگزما را بدتر کنند. رطوبت کم (هوای خشک) در ماه‌های زمستان می‌تواند پوست شما را خشک کند. رطوبت ناشی از گرمای زیاد می‌تواند باعث تعریق شما شود که می‌تواند خارش شما را بدتر کند.

جمع بندی

اگزما پوستی یک بیماری پوستی بسیار شایع و ناراحت کننده است. می‌تواند کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در بدترین حالت، می‌تواند شما را از خوابیدن باز دارد، حواس‌تان را پرت کند و باعث شود در جمع احساس بدی داشته باشید. به محض مشاهده علائم اگزما به متخصص پوست مراجعه کنید. تا زمانی که بهترین درمان را برای پوست خود پیدا کنید، درمان‌های خانگی و درمان‌های تجویزی را بررسی کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط