Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ موبایل و کامپیوتر @ معرفی بهترین مشاغل مربوط به کامپیوتر

معرفی بهترین مشاغل مربوط به کامپیوتر

by | 10 شهریور 1401 | موبایل و کامپیوتر, نوشته های خواندنی | 0 comments

با توجه به فراگیر‌شدن فناوری کامپیوتر در جامعه امروزی، شغل‌ های مربوط به کامپیوتر بیش از پیش رونق گرفته‌اند. گزینه‌های زیادی برای شغل‌های وابسته به رشته کامپیوتر وجود دارد. البته شغل مناسب برای شما به مهارت‌ها، ارزش‌ها و علایق شخصی شما بستگی دارد. در رشته‌های علوم کامپیوتر برای ابداع سیستم‌ها و برنامه‌ها باید بتوانید تحلیلی فکر کنید، اما همچنین باید به اندازه کافی به جزئیات توجه کنید، تا عیب یابی کنید. شما باید بتوانید به خوبی با افراد غیر فنی ارتباط برقرار کنید تا نیازهای آن‌ها را ارزیابی کنند و اطلاعات فنی را به زبان ساده منتقل کنند. اگر می‌خواهید یکی از شغل‎ های مربوط به کامپیوتر را انتخاب کنید، باید خلاقیت زیادی در ارائه ابزار فناوری و برنامه‌ها به خرج دهید و کنجکاو باشید. با توجه به سرعت چشمگیر تغییر در فناوری، در رشته‌های علوم کامپیوتر باید عطش یادگیری داشته باشید تا با آخرین پیشرفت‌ها همگام شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید درباره شغل های مربوط به کامپیوتر بیشتر بدانید، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 کارشناس امنیت فناوری اطلاعات

کارشناس امنیت فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین شغل‌ های مربوط به کامپیوتر است. با افزایش فراوانی، دامنه و پیچیدگی حملات سایبری، امنیت همچنان یک نگرانی اصلی برای مدیران فناوری اطلاعات و مدیران استخدام خواهد بود. سالانه، مدیران فناوری اطلاعات گزارش می‌دهند که به طور فعال به دنبال افراد حرفه‌ای با مهارت‌های امنیت اطلاعات هستند، اما یافتن استعدادهای خوب برایشان مشکل است. این نشان‌دهنده فرصتی باورنکردنی برای متخصصان فناوری است تا مهارت‌ها و گواهی‌های امنیت سایبری خود را ارتقاء دهند. مهارت‌های امنیتی رایانه‌ای که بیشترین تقاضا را دارند شامل امنیت عملیات فناوری اطلاعات، توسعه امن وب و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، مدیریت ریسک، تضمین اطلاعات و امنیت شبکه می‌شوند. متخصص امنیت فناوری اطلاعات، روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای امنیتی لازم برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات مهم یک شرکت، سازمان یا دولت در برابر دسترسی‌های غیرمجاز، حملات عمدی و دزدی را ایجاد می‌کند.

شما به عنوان یک کارشناس امنیت فناوری اطلاعات، در قدم اول باید اطلاعات و دانش لازم برای امنیت اطلاعات را بدانید. همچنین باید بتوانید سیستم‌های جدید و آپدیت را طراحی و راه اندازی کنید. باید بتوانید در صورت بروز حملات سایبری، آن‌ها را بررسی کنید، و نقاط ضعف خطاهای امنیتی را رفع کنید. همچنین باید درباره تکنولوژی‌ها و تهدیدات امنیتی در حال ظهور آگاهی داشته باشید. اینکه از استاندارد‌ها و قوانین امنیت اطلاعات اطلاع داشته باشید، یکی دیگر از فاکتورهای اساسی و لازم برای این شغل است. لازم است که بدانید توانایی تحمل فشار کاری زیاد و انجام کارها مطابق زمان تعیین شده هم در این شغل مهم است. معمولا فارغ التحصیلان کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (به خصوص گرایش امنیت اطلاعات) می‌توانند این شغل را انتخاب کنند.

شغل امنیت فناوری اطلاعات
امنیت فناوری اطلاعات

مهندس نرم‌ افزار

مهندسی نرم‌ افزار از مهم‌ ترین شغل‌ های مربوط به کامپیوتر است. تقاضای نیروی کار برای مهندسان نرم افزار همراه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روزافزون نرم افزار، روز به روز در حال افزایش است. به عنوان مثال، پذیرش سریع فناوری‌های ابری باعث افزایش تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار کاربردی می‌شود که می‌توانند برنامه‌های ابری ایمن و مقیاس‌پذیر بسازند. به همین ترتیب، با ادامه گسترش سیستم‌های رایانه‌ای و گسترش نرم‌افزار در صنایع جدید و دستگاه‌های هوشمند، نیاز به توسعه سیستم‌های رایانه‌ای که این ابتکارات را تقویت می‌کنند، شغل‌هایی را برای مهندسان نرم‌افزار سیستم ایجاد می‌کند. شما به عنوان یک مهندس نرم‌افزار برنامه‌های نرم‌افزاری ایجاد می‌کنید، که به کاربران امکان می‌دهد کارهای خاصی را در دستگاه‌های مختلف، مانند رایانه یا دستگاه‌های تلفن همراه انجام دهند. یک مهندس نرم‌افزار مسئول کل توسعه، آزمایش و نگهداری نرم افزار است.

مهندس سخت‌ افزار کامپیوتر

مهندس سخت‌افزار کامپیوتر یکی دیگر از شغل‌ های مربوط به کامپیوتر است. در واقع مهندس سخت‌افزار کامپیوتر، مسئول طراحی، توسعه و آزمایش اجزای رایانه مانند برد مدارها، روترها و دستگاه‌های حافظه است. یک مهندس سخت‌افزار کامپیوتر به ترکیبی از خلاقیت و تخصص فنی نیاز دارد. شما به عنوان یک مهندس سخت‌افزار کامپیوتر، باید در یادگیری مشتاق باشید، که در صدر روندهای نوظهور در این زمینه باقی بمانید؛ تا سخت افزاری ایجاد کنید که بتواند جدیدترین برنامه‌ها را در خود جای دهد. مهندس سخت‌افزار کامپیوتر باید پشتکار داشته باشد تا آزمایش‌های جامع سیستم‌ها را بارها و بارها انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که سخت‌افزار همانطور که باید کار می‌کند. یک مهندس سخت‌افزار که در یک شرکت تولیدی تجهیزات و قطعات کامپیوتری مشغول است، باید بتواند آزمایشات مختلفی را روی نمونه کارهای کامل‌شده سخت‌افزارهای ساخته‌شده انجام دهد. از راحت‌ترین کارهایی که یک مهندس سخت‌افزار کامپیوتر می‌تواند انجام دهد، تعمیر قطعات مختلف کامپیوتر است. در واقع کسی که به تازگی از یکی از گرایش‌های مربوط به رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شود، به ارائه این خدمات به مشتری‌ها مشغول می‌شود. اغلب فارغ التحصیلان رشته کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر (به خصوص سخت‌افزار)، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (از دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه علمی کاربردی) این شغل را انتخاب می‌کنند.

مهارت‌های ارتباطی برای حفظ اطلاعات لازم و بینش کاربران نهایی درباره نحوه عملکرد نرم‌افزار حیاتی است. شما می‌توانید به عنوان کارشناس پشتیبانی نرم افزار مانند کارشناس استقرار، در شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار و یا مراکز تعمیرات و پشتیبانی، مشکلات کاربران را حل و رفع کنید. یک مهندس‌ نرم‌افزار باید بر نصب مجدد یک نرم‌افزار روی کامپیوتر و یا نصب اولیه یک نرم‌افزار تسلط کافی را داشته باشد. ممکن است کاربر یا مشتری شما، بخواهد تنظیماتی روی نرم‌افزار مشخصی داشته باشد، ودر این مورد از شما کمک می‌گیرد. معمولا کسانی که به این شغل مشغول هستند، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و گرایش نرم‌افزار هستند. البته برای انتخاب این شغل لازم نیست حتما مدرک دانشگاهی مرتبط داشته باشید؛ اگر دوره‌ی خاص و مرتبطی را گذرانده‌اید، و یا مهارت و دانش و تخصص و تجربه کافی را دارید، می‌توانید از همین حالا اقدام کنید و تقاضای استخدام در این شغل را بدهید.

همچنین بخوانید  هدست اپل ویژن پرو: معرفی اولین کامپیوتر محیطی اپل
شغل مهندس سخت‌ افزار کامپیوتر
مهندسی سخت افزار

طراحی وب

نمونه‌ای دیگر از شغل‌ های مربوط به کامپیوتر، طراحی وب است. هر ساله تعداد بی‌سابقه‌ای از کسب‌وکارها پیشنهادات خود را به اینترنت می‌آورند. با افزایش تعداد محصولات و خدمات آنلاین، طراحان وب از فرصت‌های شغلی بیشتری برخوردار خواهند شد. گسترش شبکه‌های اجتماعی تقاضا برای طراحان وب را افزایش می‌دهد زیرا کسب‌وکارها به دنبال جذب نسل جدیدی از مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی در این فضای به سرعت در حال رشد هستند. طراحی وب ریسپانسیو، رابط کاربری (UI) و مهارت‌های تجربه کاربر (UX) یک کالای داغ در این موقعیت هستند، زیرا نمایشگرها باید به درستی با اندازه‌ها و انواع دستگاه‌های مختلف، به عنوان مثال، ساعت‌های هوشمند سازگار شوند. شما به عنوان یک طراح وب، نیازهای کاربران را برای منابع مبتنی بر اطلاعات ارزیابی می‌کنید. یا مثلا ساختار فنی وب سایت‌ها را ایجاد می‌کنید. یک طراح وب اطمینان حاصل می‌کند که صفحات وب از طریق مرورگرها و رابط‌های مختلف در دسترس و به راحتی قابل دانلود هستند. طراحان وب، سایت‌ها را برای به حداکثر رساندن تعداد بازدید از صفحه و بازدیدکنندگان از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو ساختار می‌دهند. همچنین یک طراح وب باید مهارت‌های ارتباطی و خلاقیت لازم را داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که وب‌سایت نیازهای کاربران خود را برآورده می‌کند.

یک طراح وب از خلاقیت و مهارت‌های فنی خود برای ایجاد و طراحی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. یک طراح وب، به طراحی و برنامه‌نویسی بخش ظاهری یک سایت می‌پردازد. برای طراحی وب لازم نیست حتما فارغ التحصیل در رشته‎‌ای خاص باشید و حتما مدرک دانشگاهی داشته باشید. همین که دوره‌ی لازم را گذرانده باشید، می‌توانید شروع به کار کنید. البته شما می‌توانید مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات را بگیرید و مشغول شوید. اگر فارغ التحصیل برخی از رشته‌های مرتبط مثل گرافیک رایانه‌ای و برخی رشته‌های دیگر هنری هستید، می‌توانید دوره‌های آموزشی طراحی وب را در آموزشگاه‌های آزاد بگذرانید و سپس به این کار مشغول شوید.

مدیر پایگاه داده

اگر می‌خواهید یکی از شغل‌ های مربوط به کامپیوتر را انتخاب کنید، مدیر پایگاه داده را فراموش نکنید. مدیر پایگاه داده کسب‌وکارها مقادیر قابل توجهی از اطلاعات دیجیتال را جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات به دست آمده را ذخیره، سازماندهی، تجزیه و تحلیل، و ایمن سازی می‌کند. علاوه بر این، با اتصال پایگاه داده‌های بیشتری به اینترنت و ابر، امنیت داده‌ها به طور جدی افزایش پیدا می‌کند. مدیران و توسعه‌ دهندگان پایگاه داده – به ویژه آن‌هایی که دارای مهارت‌های امنیت اطلاعات هستند – برای محافظت از داده‌های شرکت در برابر هکرها و سایر ناقلان تهدید سایبری استخدام می‌شوند. شما به عنوان یک مدیر پایگاه داده نیازهای داده‌ای کاربران را تجزیه و تحلیل و ارزیابی می‌کنید. شما باید منابع داده مورد استفاده برای ذخیره و بازیابی اطلاعات حیاتی را توسعه و بهبود ببخشید. شما به مهارت‌های حل مسئله رشته علوم کامپیوتر برای اصلاح هرگونه نقص در پایگاه داده‌ها و اصلاح سیستم‌ها مطابق با نیازهای در حال تکامل کاربران نیاز دارید.

مفهوم پایگاه داده از دهه‌ی ۱۹۶۰ برای کاهش مشکلات در طراحی، ساخت و نگهداری سیستم‌های اطلاعاتی ایجاد شده ‌است. این مفهوم به همراه مفهوم سیستم‌های مدیریت پایگاه داده که دسترسی مؤثر و کارا به پایگاه داده‌ها را ممکن می‌کند، رشد کرده ‌است. از اولین افرادی که در این عرصه شروع به فعالیت کرده‌ است، چارلز بکمن است. در آن زمان‌ها پردازش داده بر پایه کارت‌های منگنه و نوارهای مغناطیسی بوده‌ است، و حالا با گذشت زمان و پیشرفت روزافزون صنعت و تکنولوژی، نرم‌افزارهای کامپیوتری این کار را انجام می‌دهند. شما به عنوان یک مدیر پایگاه داده، یا متخصص دیتابیس، مدام با طراحان و برنامه‌نویسان نرم‌افزار در ارتباط هستید. مدیران و کارشناسان پایگاه داده معمولا از بین فارغ التحصیلان کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات انتخاب می‌شوند. البته اخیرا خیلی از آموزشگاه‌ها و موسسات علمی کاربردی دوره‌های لازم برای این شغل را برگزار می‌کنند.

شغل مدیر پایگاه داده
طراحی وبسایت

انیمیشن سازی

انیمیشن سازی از دیگر شغل‌های حوزه کامپیوتر است. این شغل جدیدا بسیار رونق گرفته‌ است، چون با زمینه سرگرمی ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. این شغل به رسانه مرتبط است. اگر فارغ التحصیل این رشته هستید و مهارت و تخصص کافی را در این زمنیه دارید، می‌توانید در استودیوهای انیمیشن سازی و بازی سازی مشغول باشید. کسی که انیمیشن سازی می‌کند، می‌تواند انیمیشن‌های سینمایی، کارتون‌های تلویزیونی، تیزرهای تبلیغاتی، بازی‌های کامپیوتری، وب سایت‌ها و موزیک ویدئوها را بسازد و از راه‌های مختلف کسب درآمد کند. البته برای انیمیشن سازی روش‌های مختلفی وجود دارد، اما انیمیشن سازی با کامپویتر هم بسیار کاربردی است. اگر می‌خواهید انیمیشن سازی انجام دهید، باید صبر و دقت و تمرکز زیادی به خرج دهید. برای این کار باید از خلاقیت و تخیل خود به خوبی بهره بگیرید. البته که دانستن و داشتن مهارت کافی در استفاده از نرم‌افزارهای طراحی و گرافیکی یکی از فاکتورهای اساسی برای انیمیشن سازی است.

همچنین بخوانید  چگونه مقالات انگلیسی را به فارسی ترجمه کنیم؟

اگر مدرک دانشگاهی رشته مرتبطی داشته باشید، و یا از مراکز آموزشی معتبر هم گواهینامه لازم را دریافت کنید، میتوانید این شغل را انتخاب کنید، و مشغول شوید. مثلا اگر فارغ التحصیل کارشناسی تلویزیون، هنرهای دیجیتالی، ارتباط تصویری، و تصویرسازی هستید، این شغل بسیار برای شما مناسب است. شما به عنوان یک انیمیشن‌ساز، می‌توانید در شرکت‌های سازنده بازی‌های کامپیوتری یا تبلیغاتی شروع به کار کنید. متاسفانه این صنعت هنوز به صورت خیلی خوبی در ایران رونق نگرفته‌است. در ایران از این صنعت به خوبی حمایت نمی‌کنند و برای این صنعت هم بودجه کافی و لازم را در نظر نمی‌گیرند. از طرفی دیگر در بازار بین المللی، انیمیشن‌های ایرانی خیلی طرفدار و مشتری ندارند، و همین موضوع هم موجب دلسردی انیمیشن سازان ایرانی است. اما اگر بتوانید به خوبی از استعداد و ذوق و خلاقیت و هنر خود به خوبی استفاده کنید، می‌توانید در این عرصه موفق شوید.

دانشمندان علوم کامپیوتر و اطلاعات

دانشمندان علوم کامپیوتر و اطلاعات فناوری اختراع می‌کنند که مشکلات پیچیده را در زمینه‌هایی مانند علم، پزشکی و تجارت حل می‌کنند. آن‌ها همچنین کاربردهای جدیدی برای فناوری موجود پیدا می‌کنند که اهداف مشابهی را محقق می‌کنند. دانشمندان علوم کامپیوتر و اطلاعات الگوریتم‌هایی را می‌نویسند که برای شناسایی و تجزیه و تحلیل الگوها در مجموعه داده‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شوند. برخی از دانشمندان علوم کامپیوتر و اطلاعات برنامه‌هایی را ایجاد می‌کنند که ربات‌ها را کنترل می‌کنند. در واقع دانشمندان یا پژوهشگران علوم کامپیوتر و اطلاعات با تحقیق در زمینه مرتبط و تخصص خود، باعث بهبود روند و کارایی در زمینه‌های مختلف تکنولوژی می‌شوند. کشف زبان‌ها، ابزارها، و روش‌های محاسباتی جدید برای بهبود روش‌های کار با کامپیوتر از دیگر وظایف این پژوهشگران است. اگر می‌خواهید به عنوان یک پژوهشگر یا دانشمند علوم کامپیوتر و اطلاعات کار کنید، باید مدارک تخصصی مرتبط مانند کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و دکترای علوم کامپیوتر را از دانشگاه‌ها دریافت کنید.

علوم کامپیوتر و اطلاعات
دانشمند علوم کامپیوتر

برنامه نویس

برنامه نویس کامپیوتر از دیگر شغل‌ های مربوط به کامپیوتر است، که بازار کاری داغ و پرطرفداری هم دارد. یک برنامه نویس کدنویسی برنامه‌های نرم‌افزاری را می‌نویسد. در واقع این شغل بسیار کاربردی و پایه‌ای است؛ چون تمامی مشاغل مرتبط با کامپیوتر مدام با برنامه نویسان در ارتباط هستند. برای مثال به عنوان یک برنامه نویس احتمالا با طراحان، تحلیل گران، کارشناسان شبکه، بانک‌های اطلاعاتی، گرافیست‌ها و طراحان گرافیکی و خیلی از شغل‌های دیگر در ارتباط هستید و همکاری می‌کنید. برنامه نویس با استفاده از کدنویسی‌هایی که انجام می‌دهد، برنامه‌ها و نرم‌افزارها را هدایت می‌کند، و به نرم‌افزار می‌گوید که چطور کار کند و چه چیزهایی را چطور نمایش دهد. این شغل هم می‌تواند ساده باشد و هم سخت و پیچیده‎ باشد. بسته به این که قرار است چه چیزی را طراحی و کدنویسی کنند، می‌تواند متفاوت باشد. مثلا برنامه نویسی یک برنامه در موبایل بسیار راحت است و در مقابل برنامه نویسی سیستم عامل کامپیوتر بسیار سخت‌تر است و حتی برای این کار به زمان بیشتری هم نیاز دارید.

یک برنامه نویس باید به برنامه نویسی به زبان‌های مختلف مانند ++c و Java مسلط باشد. شما به عنوان یک برنامه نویس باید همیشه به روز باشید تا برنامه‌ها را با توجه به نیاز مشتری، آپدیت و به روزرسانی کنید. وقتی که در کار خود به روز باشید، می‌توانید تکنیک‌های جدید در برنامه نویسی را استفاده کنید و برنامه‌های جدیدتر و بهتری هم بسازید. در واقع کار شما به عنوان یک برنامه نویس فقط محدود به نوشتن و طراحی و کدنویسی اولیه نیست، و شما باید در قدم بعدی برنامه‌هایی که ساخته‌اید را تست و آزمایش کنید، و در صورت مشکل باید مشکلات به وجود آمده را برطرف کنید. مانند دیگر مشاغلی که نام بردیم و بررسی کردیم، برای این شغل هم می‌توانید در دانشگاه در رشته مرتبط درس بخوانید و تحصیلات و مدرک دانشگاهی بگیرید و هم می‌توانید در کلاس‌های آزاد موسسات شرکت کنید و گواهینامه کسب کنید. اگر فارغ التحصیل کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌‌‌های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات هستید، دانش و توانایی لازم را دارید و می‌توانید در این شغل و زمینه خوش بدرخشید و موفق باشید.

تحلیلگر سیستم‌ های کامپیوتری

تحلیلگر سیستم‌های کامپیوتری هم جزء گروه شغل‌ های مربوط به کامپیوتر است. همانطور که سازمان‌ها همچنان به افزایش اتکای خود به فناوری ادامه می‌دهند و برای انجام کارهای خود به استفاده از سیستم‌های کامپیوتری نیاز دارند، به همان اندازه هم به تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری نیاز دارند، تا بتوانند بیشترین کارایی و استفاده مفید را از فناوری و تکنولوژی ببرند. تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری، سیستم‌های کامپیوتری سازمان را ارزیابی می‌کنند و تغییرات سخت‌افزار و نرم‌افزار را برای افزایش کارایی شرکت توصیه می‌کنند. از آنجایی که این شغل به ارتباط منظم با مدیران و کارکنان نیاز دارد، تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری باید مهارت‌های بین فردی قوی داشته باشند. تحلیلگران سیستم باید بتوانند کارکنان و مدیریت را متقاعد کنند که راه حل‌های فناوری را که نیازهای سازمان را برآورده می‌کند، اتخاذ کنند. همچنین، تحلیلگران سیستم به کنجکاوی و تشنگی برای یادگیری مداوم برای ردیابی روندها در فناوری و سیستم‌های پیشرفته تحقیقاتی نیاز دارند. تحلیلگران سیستم همچنین به مهارت‌های تجاری نیاز دارند تا تشخیص دهند چه چیزی برای کل سازمان بهترین است. عناوین شغلی مشابه، تحلیلگران کسب‌وکار یا تحلیلگران سیستم‌های تجاری هستند.

همچنین بخوانید  17 عجیب ترین ابزار های جدید در عرصه تکنولوژی!
تحلیلگر سیستم‌ های کامپیوتری
تحلیلگر سیستم های کامپیوتری

مدیریت وب ‌سایت

یکی دیگر از شغل‌های مربوط به کامپیوتر که می‌توانید انتخاب کنید، مدیریت وب سایت است. شما به عنوان مدیر وب سایت، باید بتوانید سایت را مدیریت و سازماندهی کنید و به آن نظم ببخشید. به عبارتی دیگر شما باید از وبسایت‌ها نگهداری کنید. باید مراقب باشید که تمامی قسمت‌های یک وب سایت عملکرد مطلوبی داشته باشند و همچنین باید سرعت دسترسی و نحوه دسترسی به سایت را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل آن را رفع کنید. در واقع یک مدیر وب سایت در طراحی، توسعه، بازاریابی، نگهداری و حفظ وب سایت نقش بسیار مهمی دارد. اگر می‌خواهید که در این کار بسیار موفق و کاربلد باشید، باید به گرافیک و برنامه نویسی هم مسلط باشید. یکی دیگر از وظایف یک مدیر وب سایت مدیریت محتوای تولیدی توسط تولید‌کنندگان محتوا و نویسندگان سایت است. البته اگر برای یک شرکت بزرگ و یا سازمان مهمی کار کنید و در واقع مسئولیت مدیریت سایت را برعهده داشته باشید، بیشتر مسئول نظارت بر اعمال دیگر کارمندان در دیگر بخش‌های شرکت، مانند طراحان گرافیک، برنامه نویسان، و دیگر افراد هستید. در اینجا شما بین افراد رابط هستید و همه افراد مجموعه را به نوعی هماهنگ می‌کنید، که همه اقدامات لازم برای رساندن مجموعه به هدف‌‌های گروه صورت بگیرد.

ممکن است شما به عنوان مدیر وبسایت برای یک کسب‌وکار اینترنتی فعالیت کنید، در اینجا باید دانش و علم خود را در زمینه اینترنت و رقابت در دنیای مجازی و بهینه سازی سایت بالا ببرید، تا بتوانید با رقبای خود رقابت کنید و از آن‌ها پیشی بگیرید. بررسی و کنترل وضعیت سرور و هاست سایت و انجام اقدامات لازم در صورت نیاز برای رفع خرابی و اشکالات احتمالی هم از وظایف یک مدیر وبسایت است. اگر بازدیدکنندگان برای دسترسی به سایت شما مشکل داشته باشند، شما باید خیلی زود برای رفع این مشکلات اقدام کنید. امروزه مردم زیادی به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند و به همین خاطر خیلی از مسائل و موارد مربوط به سایت و مدیریت آن را می‌دانند و خیلی از کسانی که در این شغل و عرصه فعالیت دارند، مدرک دانشگاهی مرتبطی با این رشته ندارند و به صورت تجربی کار با تکنولوژی و مدیریت سایت را یاد گرفته‌اند. البته گروهی دیگر در رشته‌های مرتبط در دانشگاه تحصیل کرده‌اند و گروهی دیگر در موسسات آموزشی، دوره‌های تخصصی این کار را گذرانده‌اند. مثلا اگر فارغ التحصیل کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های ارشد مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات هستید، بدانید از پس این کار بر‌ می‌آیید و می‌توانید خیلی راحت مشغول کار شوید.

طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی دیگر از شغل‌ های مربوط به کامپیوتر است که بسیار درآمدزا است و جالب است. یک طراح لوگو معمولا در کارهای گرافیکی بسیار مهارت دارد، و در واقع نشانه‌ی گرافیکی که به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها را طراحی می‌کند. یک طراح لوگو بازار کاری بسیار داغی دارد. شما به عنوان یک طراح لوگو می‌توانید برای شرکت‌ها و سازمان‌های شخصی و دولتی و بزرگ و کوچک کار کنید و برایشان لوگو مخصوص و متناسب کار و تخصصشان را طراحی کنید. افراد مختلفی مانند اشخاص، شرکت‌های تجاری، و کسب‌وکار‌های بزرگ و کوچک می‌توانند از لوگو استفاده کنند. طراحان گرافیگی که بصورت تخصصی فقط کار طراحی لوگو انجام می‌دهند می‌توانند در کانون‌های تبلیغاتی، چاپخانه‌ها، شرکت‌های طراحی، دفاتر مجله و روزنامه‌ها، آگهی‌ها و یا بصورت آزاد مشغول به کار شوند. درآمد طراحان لوگو متفاوت است. بسته به کیفیت کاری که انجام می‌دهند و موسسه، افراد یا سازمان و شرکت‌هایی که فعالیت می‌کنند، درآمد‌های متفاواتی دارند. در واقع میزان درآمد شما به عنوان یک طراح لوگو به میزان سفارشات و کیفیت کاری شما بستگی دارد. طراحی تبلیغات، بنر، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، پوستر، اینفوگرافی و… از دیگر زمینه‌های طراحی گرافیک است که علاقمندان به این حوزه می‌توانند در آن فعالیت نمایند.

شغل طراحی لوگو
طراحی لوگو

خلاصه

همانطور که می‌دانید، امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی و همچنین لزوم استفاده از کامپیوتر و اینترنت در دنیا، بازار شغل‌ های مربوط به کامپیوتر حسابی رونق گرفته‌ است. در مقاله‌ای که خواندید متوجه شدید که برای خیلی از شغل‌ های حوزه کامپیوتر به مدرک خاص دانشگاهی نیاز ندارید. البته که داشتن مدرک تحصیلی مرتبط بسیار حائز اهمیت است ولی اگر مدرک دانشگاهی ندارید، ناامید نشوید و به فراگیری علوم مربوط به کامپیوتر بپردازید و مشغول به کار شوید. خوشبختانه رشته کامپیوتر فرصت‌های شغلی گسترده‌ای را مهیا ساخته است. معمولا این مشاغل از حقوق دریافتی بالا و همچنین امنیت شغلی خوبی هم برخوردارند. این موضوع به این علت است که مشاغل مرتبط با کامپیوتر، نیازمند داشتن مهارت‌های ویژه‌ای در دو بعد آکادمیک و تجربی هستند و البته شرکت‌های بسیاری به دنبال استخدام افرادی با چنین توانایی‌هایی هستند. در این مقاله سعی کردیم که مهم‌ترین شغل‌های مربوط به رشته کامپیوتر را بررسی کنیم و مطالب مفید و مورد نیازتان را پوشش دهیم. امیدوارم که با خواندن این مقاله توانسته باشیم به شما در پیدا کردن شغلتان کمک کرده باشیم. ممنون که این مقاله را خواندید و تا انتها همراه ما بودید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
25
+1
12
+1
9
+1
9
+1
5
+1
6
+1
11

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط