Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ موبایل و کامپیوتر @ 17 عجیب ترین ابزار های جدید در عرصه تکنولوژی!

17 عجیب ترین ابزار های جدید در عرصه تکنولوژی!

by | 27 شهریور 1402 | موبایل و کامپیوتر | 0 comments

در اولین برخورد، ابزارهای جدید همیشه کمی عجیب و غریب هستند، مهم نیست که در نهایت چقدر مفید هستند. در نظر بگیرید که همین چند سال پیش، بیرون کشیدن یک گوشی هوشمند از جیب شما احتمالا باعث ایجاد نگاه‌های عجیب و غریب شده است. اکنون، هیچ چیز پیش پا افتاده‌تر از این نیست، زیرا تلفن‌ها به ابزاری واقعی برای همه چیز تبدیل شده‌اند، از برقراری ارتباط با دوستان گرفته تا گرفتن تاکسی. با این حال، برای هر فناوری که در همه جا حاضر شد، ده‌ها نمونه از دستگاه‌هایی وجود دارد که هرگز از مرحله ناخوشایند عبور نکردند.

در اینجا لیستی از 17 ابزار کاملاً عجیب و غریب در تمام دوران، از اتومبیل‌های پرنده گرفته تا رایانه‌های مچی آمده است. این لیست توسط تیم یونویس جمع آوری، رتبه بندی و مورد بحث قرار گرفت.

17.ژاکت کامپیوتری لیوایز توسط Google Trucker Jacket

ژاکت کامپیوتری لیوایز

مفهوم لباس‌های کامپیوتری ممکن است مانند یک حیله از یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما گوگل و Levi’s در حال همکاری برای ساخت یک ژاکت جین با هوشمندی جدی هستند. لباس‌های بیرونی برای دوچرخه‌سوارانی عرضه می‌شود که در هنگام دوچرخه‌سواری، دیگر نیازی به دست به جیب شدن نیست. این ژاکت که شامل فناوری ژاکارد گوگل است، شامل یک ماژول قابل جابجایی متصل به آستین است که شامل تمام قطعات الکترونیکی آن است. استفاده کنندگان می‌توانند مسیرها را پیدا کنند و با ضربه زدن روی آستین خود، پخش موسیقی را کنترل کنند.

16.توستر سلفی

توستر سلفی

هیجان انگیزترین اتفاقی که تابحال برای نان تست روی یک ساندویچ پنیر کبابی در سال 2004 رخ داده است، این وسیله جدید می‌تواند لیوان شما را روی یک تکه نان چاودار بپزد. اگرچه این توستر سلفی نامیده می‌شود، اما یک دستگاه متصل نیست. در عوض، کاربران باید قبل از فشار دادن اهرم، یک صفحه کباب‌پز فلزی برش داده شده با لیزر را که توسط سازنده، Burnt Impressions عرضه می‌شود، داخل دستگاه بریزند. توستر سلفی که در اوج سلفی در سال 2014 منتشر شد، همچنان برای فروش در دسترس است.

15.کمربند هوشمند

کمربند هوشمند

بلتی، کمربند هوشمند خودتنظیمی، با ربودن کانون توجه دستگاه‌های شایسته‌تر، توجه جهانیان را در شب افتتاحیه نمایشگاه CES 2015، نمایشگاه سالانه تجهیزات جدید صنعت فناوری، به خود جلب کرد. Belty با اتصال بی‌سیم به یک برنامه تلفن هوشمند که مواردی مانند اندازه دور کمر را ردیابی می‌کند، به گونه‌ای طراحی شده است که بسته به میزان غذای شما در روز ناهار، سفت یا منبسط شود.

نمونه اولیه بلتی از فلز و پلاستیک ساخته شده بود و حسی درخشان و در عین حال صنعتی به آن می‌بخشید. سرها را برگرداند، اما کیف پول‌ها را باز نکرد. ناگفته نماند که شرکت نه قیمت و نه تاریخ عرضه را در آن زمان فاش نکرد. ولی پس از گذشت بیش از یک سال و نیم، این شرکت یک مدل چرمی با ظاهر معمولی‌تر را معرفی کرد، اما هنوز جزئیاتی در مورد نحوه خرید واقعی آن وجود ندارد.

14.هدست MindWave EEG

هدست MindWave EEG

وقتی بتوانید نرم افزارهای کامپیوتری را با افکار خود کنترل کنید چه کسی به ماوس و صفحه کلید نیاز دارد؟ این پیش‌فرض پشت هدست EEG موبایل MindWave NeuroSky است، یک وسیله برای خواندن امواج مغزی که همراه با بازی‌ها و سایر برنامه‌های طراحی شده برای کنترل حالت‌های ذهنی کاربر ارائه می‌شود. (این شرکت همچنین می‌گوید این هدست می‌تواند به شما کمک کند «عملکرد» مغزتان را ردیابی کنید.) هدست‌های دیگر، مانند Emotiv EPOC، برای اهداف مشابه استفاده شده‌اند. با این حال، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ما با رایانه‌های واقعی با قدرت ذهن فاصله داریم.

همچنین بخوانید  30 تا از پرکاربردترین اپلیکیشن های اندروید که به آن ها نیاز خواهید داشت

13.ترافوژیا

ترافوژیا

تا زمانی که انسان‌ها ماشین و هواپیما داشته‌اند، رویای ترکیب این دو را در سر می‌پرورانند. اما، اجازه دهید با آن روبرو شویم،این ایده که ممکن است هواپیمای خود را در گاراژ نگه دارید و هنگامی که آماده پرواز به آسمان هستید، آن را به نزدیکترین فرودگاه برسانید، خوب به نظر می‌رسد تا زمانی که واقعاً در مورد عملی بودن آن فکر کنید. آیا واقعاً می‌خواهیم که یک راننده معمولی نیز بتواند پرواز کند؟ و ماشین‌های پرنده قرار است جذاب به نظر برسند، درست است؟ مانند AMC Matador بالدار در مردی با تفنگ طلایی؟ چه اتفاقی برای آن ایده افتاد؟ (لازم به ذکر است که انتقال Terrafugia چندین بار به تعویق افتاده است و مشخص نیست چه زمانی واقعاً به مشتریان تحویل داده می‌شود.)

12.Thync Vibe

دستگاه Thync Vibe

تصور کنید که یک وسیله کوچک پوشیده‌اید که می‌تواند در عرض چند دقیقه به شما احساس انرژی و آرامش دهد. این وعده‌ای است که در پشت استارت‌آپ Thync’s 199 دلاری Vibe وجود دارد، که این شرکت می‌گوید می‌تواند خلق و خوی شما را با ارسال پالس‌های الکتریکی سطح پایین به مغز با تحریک اعصاب روی سر و گردن تغییر دهد. پوشنده این پالس ها را که Thync آن ها را “vibes” می نامد، از طریق یک برنامه همراه کنترل می‌شود. Thync محصول خود را به عنوان جایگزینی برای قهوه و الکل به بازار عرضه کرده است، اما منتقدان می‌گویند این دستگاه انتظارات را برآورده نمی کند.

11.سونی رولی

سونی رولی

در پی موفقیت آی‌پاد، سونی، تامین‌کننده واکمن، مشتاق بود که نشان بزرگی در موسیقی دیجیتال بگذارد و این کار را با سونی رولی انجام داد. فقط این یک علامت پرحاشیه و نامطلوب بود. رولی یک پخش کننده موسیقی 2 گیگابایتی به شکل فوتبال که در کف دست شما جای می‌گیرد و موسیقی را در حین چرخش به سرعت پخش می‌کند، Rolly در زمان عرضه 399 دلار قیمت داشت و حتی جک هدفون هم نداشت. این به این دلیل است که رولی تمام چیزی که می‌خواست رقصیدن بود.

فقط play را فشار دهید (یا از طریق بلوتوث به آن استریم کنید)، و دستگاه در همه جهات به بیرون می‌چرخد، در حالی که حدود 700 رنگ را با تمپوهای بارق مانند چشمک می‌زند، می‌چرخد ​​و می لرزد. اعداد کوچک ممکن است باعث شوند آن را با ضربان آهسته نوسان کند، در حالی که ضربه‌های پر سر و صدا باعث می‌شود که بپرد. تنها یک سال پس از عرضه، گزارش‌هایی منتشر شد و توسط سونی رد شد مبنی بر اینکه رولی متوقف شده است. البته هنوز هم می‌توانید آنها را بخرید.

10.عینک گوگل

تاریخدانان فناوری به سال‌های 2013-2014 به عنوان دوره‌ای نگاه می‌کنند که در آن وبلاگ‌نویسان و علاقه‌مندان به فناوری فکر می‌کردند این ایده خوبی است که یک رایانه نصب‌شده مانند بورگ را روی صورت خود بپوشانند، سپس روز خود را به گونه‌ای پیش ببرند که گویی هیچ چیز غیرعادی نیست. اما عینک گوگل به قدری عجیب بود که باعث تحقیر، ممنوعیت و حتی اپیزودهای خشونت علیه به اصطلاح «Glassholes» شد، چرا که این عینک به مردم احساس ناراحتی دائمی می‌داد که بدون اطلاع آن‌ها ضبط می‌شوند.

همچنین بخوانید  بهترین بازی های بیلیارد برای موبایل

9.یوتافون

یوتافون

Yota Devices امیدوار است ساعت‌هایی که ما به صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند خود خیره می‌شویم، معتادان به فناوری را وادار کند که به جای یک صفحه، یک گوشی با دو صفحه انتخاب کنند. YotaPhone این شرکت یک گوشی مبتنی بر اندروید است که یک صفحه نمایش لمسی رنگی HD در یک طرف و یک صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی در طرف دیگر دارد. این شرکت مورد دوم را که معمولاً در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی مانند Amazon Kindle یافت می‌شود، به‌عنوان ایده‌آل برای مطالعه در زیر نور خورشید و حفظ عمر باتری معرفی می‌کند.

8.SoloWheel

دستگاه SoloWheel

آیا کاملا از راه رفتن متنفر هستید؟ سپس دستگاه‌هایی مانند SoloWheel با باتری برای شما مناسب هستند. فقط روی این به اصطلاح “حرکت مردم” بایستید و بگذارید شما را دور کند. این ممکن است برای نوجوانان و حتی بچه‌های دانشگاه خوب باشد، اما هیچ حرفه‌ای که به خود احترام می‌گذارد نباید در دفتر حضور پیدا کند.

7.پاولوک

پاولوک

بسیاری از دستگاه‌های پوشیدنی دارای ویژگی‌هایی هستند که برای بهبود عادات ما طراحی شده‌اند: به عنوان مثال، اپل واچ به کاربران یادآوری می‌کند که هر ساعت یک‌بار بایستند، و Fitbits به شما نشان می‌دهد که هر روز چقدر راه رفته‌اید. پاولوک از نوع دیگری از انگیزه استفاده می‌کند: درد. مچ بند 179.99 دلاری مچ دست شما را هنگامی که عادت بدی مانند سیگار کشیدن یا شکستن بند انگشتان خود را درگیر می‌کنید، می‌کوبد و باعث می‌شود آن عادت را با یک شوک ناخوشایند مرتبط کنید و باعث می‌شود کمتر این کار را انجام دهید. استفاده کنندگان می‌توانند شدت شوک را کنترل کنند که از یک نیشگون کوچک تا یک ضربه واقعا ناراحت کننده متغیر است.

6.عینک آفتابی Oakley Thump MP3

اوکلی تامپ “عینک موسیقی دیجیتال” جهان، Oakley Thump در ابتدا در اوج MP3-mania در سال 2004 منتشر شد که قیمت آن از 395 دلار برای یک مدل 128 مگابایتی شروع شد. (دیدگاه: اپل در آن زمان آی‌پادهای 40 گیگابایتی را به قیمت 399 دلار می‌فروخت.) انصافاً به اوکلی که لنزهای بسیار باکیفیتی می‌سازد، معرفی چشم‌ها که به گوش شما نیز متصل می‌شد، به طرز شگفت‌آوری موفقیت‌آمیز بود. Thumps اصلی جای خود را به مدل راحت‌تر Thump 2 در سال 2005، Thump Pro با ظرفیت بالاتر در سال 2006 و Split Thump ظریف‌تر در سال 2007 داد.

اما ظرافت هرگز مشخصه بارز Oakley نبود، که همه چیزهایی را که با این دستگاه عرضه می‌شد، تا کابل USB با گیج نشان می‌داد. با توجه به اینکه امروز اپل آماده است جک هدفون آیفون های خود را از بین ببرد، ادعای اوکلی مبنی بر اینکه این عینک‌ها به معنای پایان سیم‌ها در واقع جلوتر از زمان خود بوده است.

5.پسر مجازی نینتندو

یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه نرم افزار توکیو از سیستم بازی ویدیویی سه بعدی Virtual Boy 32 بیتی نینتندو در 15 نوامبر 1994 نمونه می گیرد.

ضربه محتوم نینتندو به یک تجربه سه بعدی غوطه ور در واقع دو دهه قبل از ظهور هدست های واقعیت مجازی پیچیده امروزی در اوت 1995 بود.

همچنین بخوانید  کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول گیمینگ؟ بررسی دقیق تفاوت ها

اما فقط در نام “مجازی” بود و از فناوری استریوسکوپی (نه بر خلاف View-Master) برای انتقال توهم عمق استفاده می‌کرد. ارگونومی نامناسب دستگاه (شما باید آن را روی میز قرار می‌دادید و به آن تکیه می‌دادید)، گرافیک ابتدایی قرمز روی مشکی و خط راه‌اندازی درهم باعث شد که آن را به شدت مورد توجه قرار دهید. فروش آنقدر وحشتناک بود که نینتندو بی‌سر و صدا این سیستم را کمتر از یک سال پس از ورودش متوقف کرد.

4.MoodMetric

حلقه MoodMetric

در حالی که “حلقه‌های خلق و خو” برای سال‌ها وجود داشته است، MoodMetric امیدوار است که چیزی بیش از نشان دادن احساس شما انجام دهد: می‌خواهد به شما در مدیریت این احساسات نیز کمک کند. MoodMetric سیگنال‌های سیستم عصبی را اندازه‌گیری می‌کند تا بینشی از وضعیت ذهنی پوشنده آن ارائه دهد. این حلقه به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند متصل می‌شود که طبق ادعای شرکت می‌تواند شدت احساسات یک فرد را در زمان واقعی نشان دهد. با این حال، آنچه کمتر واضح است، این است که چرا هر کسی به ابزاری نیاز دارد تا به آنها بگوید در چه حالتی هستند.

3.چمبی

چمبی

Chumby که به عنوان یک ساعت زنگ‌دار اینترنتی به حساب می‌آید، یک دستگاه کوچک به شکل کیسه لوبیا بود که شامل یک صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی، برخی از اجزای شبکه بی‌سیم، و شبکه‌ای از ویجت‌ها بود که برای سرگرم کردن و آگاه کردن شما در 24 ساعت شبانه روز طراحی شده بود. سوزان کر، طراح نمادهای اصلی دسکتاپ نمادین اپل، مدیر خلاق این شرکت بود.

این دستگاه با روکش چرمی 179 دلاری که در سال 2007 عرضه شد، مربوط به روزهایی بود که همه یک گوشی هوشمند روی میز خواب خود داشتند. در نتیجه، چامبی امیدوار بود که هر روز صبح تبدیل به ابزار مورد علاقه‌ای برای بررسی سرفصل‌های اخبار، ده نفر برتر لترمن یا آخرین واقعیت چاک نوریس شود. هنوز هم سرورها را برای هدایت نرم‌افزار Chumby اجرا می‌کند، اما این شرکت تا حد زیادی منحل شده است، اگرچه هنوز در حال فروش موجودی مستعمل است.

2.گلیف اوگانت

گلیف اوگانت

این هدست، که شبیه یک جفت هدفون درشت است که روی چشمان شما افتاده است، به معنای واقعی کلمه تصاویر و ویدئو را به کره چشم شما ارسال می‌کند. این عینک 700 دلاری از آینه‌ها برای ایجاد یک صفحه مجازی استفاده می‌کند که در هنگام استفاده از دستگاه در مقابل شما ظاهر می‌شود که به گفته شرکت، تأثیر آن مانند تماشای یک تلویزیون 60 اینچی از فاصله 10 فوتی است.

1.ساعت از راه دور / ساعت ماشین حساب

ساعت از راه دور / ساعت ماشین حساب

ساعت ماشین حساب پل فرانک،آیا هیچ ابزاری وجود دارد که بیشتر از ساعت ماشین حساب با حشره گرایی مرتبط باشد؟ پوشیدن یکی از اینها به معنای سیگنال دادن به دنیا بود: اغلب باید محاسبات برق آسا را ​​روی مچ دستم انجام دهم و برایم مهم نیست که چه کسی آن را می‌داند. این نشان افتخار و به نوعی پیشروی ساعت های هوشمند امروزی بود. البته، مانند بسیاری از ابزارها و دستگاه‌های دیگر، گوشی‌های هوشمند (و، می‌دانید، سلیقه) اینها را به راه دودو فرستادند. ساعت کنترل از راه دور تلویزیون، که حداقل می‌توانستید برای شروع بازی با توپ در میله از آن استفاده کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط