Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین نکات نورپردازی خانه که باید بدانید

بهترین نکات نورپردازی خانه که باید بدانید

by | 26 اردیبهشت 1402 | بهترین ها, خانه و دکوراسیون | 0 comments

اندازه یک مکان مهم نیست، اما نحوه روشنایی آن می‌تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. یک چراغ یا لامپ سقفی با قرارگیری مناسب می‌تواند نور محیطی لذت بخش و کاربردی را ارائه دهد. بنابراین لازم است بهترین نورپردازی خانه برای هر اتاق خود را انتخاب کنید. بیایید ببینیم که چه نوع نورپردازی برای یک خانه مناسب است و آنچه باید در مورد آنها بدانیم.

سه مدل مختلف نورپردازی برای بهترین نور

شما می‌توانید بر اساس اندازه و نوع اتاق خود تصمیم بگیرید که کدام مدل را انتخاب کنید. برای نورپردازی خانه به حداقل دو مدل نور نیاز دارید. گاهی اوقات فقط اضافه کردن یک مدل سبک می‌تواند به طور قابل توجهی نور خانه شما را بهبود بخشد.

نورپردازی محیط

نورپردازی محیط

محیط، که به عنوان نور عمومی نیز شناخته می‌شود، در هر اتاق مورد نیاز است. سطح عمومی مناسبی از نور را ارائه می‌دهد. منابع نور محیط معمولاً نورپردازی بالای سر هستند، از جمله چراغ‌های سقفی، و به عنوان یک قاعده کلی، بهترین مکان برای شروع روشنایی اتاق است. منابع نور محیطی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای طرح نورپردازی خود از آنها استفاده کنید. آنها شامل پنکه‌های سقفی، لوسترها، وسایل سقفی هموار یا نیمه فلاش، آویزها، روشنایی فرورفته، لامپ‌های مشعل، نورپردازی مسیر و دیوارکوب‌ها هستند.

روشنایی برای کار

نورپردازی برای کار

نورپردازی خانه برای کار به شما امکان می‌دهد در حین انجام یک کار ببینید. نور مستقیم و عظیم مورد نیاز برای کارهای خاصی مانند خواندن، آشپزی، آماده سازی و استفاده از آرایش را فراهم می کند. منابع نور برای کار برای طرح روشنایی شما شامل لامپ‌های رومیزی، آویزهای جزیره‌ای یا مینی، نورپردازی زیر کابینت، نورپردازی روشویی، نورپردازی مسیر است.

همچنین بخوانید  بهترین حیوانات خانگی آپارتمانی کدامند؟

نورپردازی تاکیدی

نورپردازی تاکیدی

نورپردازی تاکیدی به شما این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های جذابی را در دکوراسیون منزل خود، مانند نقاشی یا مجسمه را برجسته کنید. همچنین به عنوان یک منبع نور ثانویه برای افزایش نور محیط در یک اتاق عمل می‌کند. نورپردازی محیطی عمدتاً نور بالای سر را تأمین می‌کند و نورپردازی تأکیدی به روشن کردن قسمت‌هایی از اتاق که نور کافی محیط را دریافت نمی‌کند کمک می‌کند. منابع نورپردازی تاکیدی که می‌توانند برای طرح نورپردازی شما استفاده شوند عبارتند از: نورپردازی توکار، نورپردازی مسیر و دیوارکوب.

بهترین نورپردازی برای هر اتاق چه نوع نوری است؟

همه اتاق‌های خانه شما به یک هدف عمل نمی‌کنند. بنابراین، شما نمی‌توانید یک حالت روشنایی را برای همه آنها داشته باشید. در زیر می‌توانید دریابید که هر اتاق به چه نوری نیاز دارد.

ورودی خانه

ورودی خانه اولین تصور را از خانه شما ایجاد می‌کند، بنابراین شما به نور محیطی با چند منبع نور برجسته نیاز دارید. شما نمی‌توانید با یک چراغ نصب فلاش یا نیمه فلاش اشتباه کنید. اگر ورودی خانه شما دارای سقف قوسی است، یک لوستر یا فانوس آویز را برای ورودی خارق‌العاده‌تر انتخاب کنید. در صورتی که میز کناری دارید، یک چراغ رومیزی می‌تواند منبع نور ثانویه را تامین کند.

هال

نورپردازی هال

اتاق پذیرایی مکانی برای گذراندن وقت با خانواده و دوستان، استراحت، لذت بردن از کتاب یا تماشای فیلم است. بسیاری از فعالیت‌های روزانه در اینجا اتفاق می‌افتد. یعنی باید نورپردازی متنوعی داشته باشید.

همچنین بخوانید  بهترین ژست های عکاسیدخترانه

اگر اتاق نشیمن شما دارای قسمت‌هایی بدون نور است یا نور موجود سایه می‌اندازد، باید نور محیطی و تاکیدی داشته باشید. نورپردازی توکار و چراغ های فلاش یا نیمه فلاش مانت انتخاب‌های بسیار خوبی هستند که می توانند برای نورپردازی محیط استفاده شوند. نورپردازی مسیر نور حاشیه‌ای را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد نور را به سمت نقاشی‌ها، گلدان‌های شیشه‌ای یا هر چیزی که می‌خواهید نمایش دهید ارسال کنید. اگر یک نقطه کانونی و مهم در هال دارید، برای نورپردازی بیشتر، دیوارکوب‌ها را به هر طرف اضافه کنید.

دیگر انتخاب‌های نور محیطی عبارتند از پنکه های سقفی، لوسترها، چراغ‌های آویز با سایه درام و لامپ‌های کف مشعل. یک مشعل سقف را با نور می‌پوشاند. اگر برای ایجاد روشنایی دائمی در بازار نیستید یا اگر نیاز به روشن کردن فضاهای کوچک مانند اتاق زیر شیروانی یا آپارتمان دارید، این لامپ‌ها عملکرد خوبی دارند. برخی از پنکه‌های سقفی نیز می‌توانند چراغ‌های ال ای دی عالی را برای فضاهای خانه مانند اتاق نشیمن تامین کنند.

آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

یک آشپزخانه به چندین مدل نور نیاز دارد. نورپردازی توکار نور محیطی عالی برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک است. اگر فرزندانتان تکالیف خود را در جزیره آشپزخانه انجام می‌دهند، در حالی که شما سبزیجات را برای شام تکه تکه می‌کنید یا به حیوان خانگی خود رسیدگی می‌کنید، یک آویز جزیره‌ای یا آویزهای کوچک جداگانه را در یک ردیف بر فراز جزیره آویزان کنید تا هم برای کار و هم برای نورپردازی برجسته بهترین نور را به شما بدهند.

ناهارخوری

علاوه بر زمان صرف غذا، می‌توان از اتاق غذاخوری برای طراحی تزئینی و کاردستی یا بازی خانوادگی استفاده کرد و باید نورپردازی مناسبی داشته باشد. لوسترها هنوز یک انتخاب کلاسیک هستند و به عنوان یک منبع نور محیطی عالی عمل می کنند. سعی کنید چراغ‌های رومیزی را روی یک جعبه قرار دهید یا جعبه را با دیوارکوب ها برای نورپردازی بیشتر محیطی و برجسته قرار دهید. نورپردازی زیر کابینت روشنایی کار اضافی را تامین می‌کند و فضای کمی را اشغال می‌کند. همچنین برای تعطیلات زمانی که آشپزهای زیادی در آشپزخانه دارید مفید است

همچنین بخوانید  25 تا از بهترین سریال های ترسناک دنیا

اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب باید حس آرامش را برانگیزد، اما همچنان باید نورهای محیطی مانند پنکه سقفی یا چراغ فلاش را داشته باشید. دیوارکوب‌ها یک استراتژی عالی برای صرفه جویی در فضا برای اتاق خواب های کوچکتر هستند. برای یک قسمت نشیمن یا یک فضای کاری کوچک در اتاق خواب شما، چراغ های رومیزی عملکرد عالی دارند.

حمام

نورپردازی حمام

یک چراغ روشویی بالای آینه حمام همچنان می‌تواند یک انتخاب خوب و کلاسیک باشد. با این حال، بسیاری از صاحبان خانه‌ها برای داشتن حسی جذاب‌تر و شبیه به آبگرم، لوستر نصب می‌کنند. دیوارکوب یا چراغ های آویز در هر طرف آینه حمام جلوه شگفت انگیزی به حمام شما می‌بخشد. دیوارکوب‌ها نور متقاطع را تامین می‌کنند و فعالیت‌هایی مانند آرایش کردن، اصلاح یا نخ دندان کشیدن را تسهیل می‌کنند. روشنایی توکار به خوبی برای روشن کردن کمد دوش یا کمد آب مناسب است.

جمع بندی

انتخاب بهترین نور برای هر اتاق در خانه، کاری بسیار حساس و مهم است که باید با دقت انجام شود. عملکردهای متفاوتی دارند و می‌توان از آنها در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط