Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ 25 تا از بهترین سریال های ترسناک دنیا

25 تا از بهترین سریال های ترسناک دنیا

by | 10 اردیبهشت 1402 | بهترین ها, فیلم و سرگرمی | 0 comments

فیلم و سریال بخش مهمی از زندگی خیلی از ما است. فیلم‌ها و سریال‌ها ما را به جهان‌هایی می‌برند که با دنیای واقعی ما تفاوت زیادی دارند. زندگی‌هایی را می‌بینیم و لمس می‌کنیم که در دنیای واقعی شاید هیچ وقت حتی نزدیک به تجربه کردن آن هم نشویم. احساسات مختلف مانند ترس، هیجان، عواطف انسانی و هر چیز را می‌توانید با یک فیلم و سریال خوب درک کرد. از جمله ژانرهای مورد علاقه و محبوب در دنیا، ژانر ترسناک است و خیلی از مایی که عاشق آدرنالین و هیجان هستیم، آن را دنبال می‌کنیم. اما در بسیاری از طرفداران ژانر ترسناک فقط به فیلم های ترسناک توجه دارند و دسته‌ای دیگر به سریال‌های ترسناک، سازندگان هم به خوبی از این موضوع مطلع هستند و فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک زیادی در دنیا ساخته شده‌اند که دیدن آن‌ها لحظات خوبی برای ما رقم می‌زند. در این مقاله قصد داریم 25 تا از بهترین سریال های ترسناک دنیا را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

25 تا از بهترین سریال های ترسناک

Penny Dreadful پنی دردفول

  • سال 2014 تا 2016
  • امتیاز: 8.2
  • ژانر: ترسناک، درام، فانتزی
سریال ترسناک پنی دردفول

  اگر تابه حال هیچ چیز از این سریال نشنیده‌اید، بهترین راه توصیف آن این است که در این سریال شاهد تقابل هیولاها و اسطوره‌های معروف ادبی هستید. اگر واقعا موفق شدید آنطور که این سریال می‌خواهد، به جهان تاریک فکر کنید، متوجه می‌شوید که جهان تاریک همیشه درحرکت است تا این فیلم حرفی برای گفتن داشته‌باشد. پنی دردفول یک سریال ترسناک مدرن است که از نظر من روی دست سریال‌های ترو بلاد یا خاطرات خون‌آشام بلند شده است.

در این سریال درگیر روابط کاراکترهای اصلی سریال یعنی آقای چندلر و خانم آیوز، سر ملکوم موری و دکتر فرانکنشتاین، در چینشی ویکتوریایی و استیم‌پانک هستیم که در آن با دیالوگ‌های شکسپیرگونه بمباران می‌شوید. در این فیلم از یک طرف یک دوره از تاریخ بریتانیا را ورق می‌زنید که واقعا نفس‌گیر و دیدنی هستند و از طرف دیگر دیالوگ‌هایی که جز بهترین آثار گوتیک هستند را می‌شنوید و صدای غالب داستان آدم را به یاد تصویر دوریان گری و فرانکشتاین و دراکولا و دکتر جکیل و مستر هاید می‌اندازد.

خلاصه: در این سریال زنی به نام ونسا ایوز برای رسیدن به یک قاتل، یک تیم را دور هم جمع می‌کند اما خیلی زود متوجه می‌شود که قاتل مورد نظر او یک فرد معمولی نیست.

Haunted تسخیر شده

  • سال 2018 تا 2021
  • امتیاز: 4.6
  • ژانر: رئالیتی شو

یکی دیگر از بهترین سریال های ترسناک سریال تسخیر شده است. با وجود آدم‌هایی که عادت‌های جرم و جنایت واقعی دارند و یا اسرار تاریکی در زندگی خودشان دارند، به نظر می‌رسد که سریالی مانند تسخیر شده، روایت افرادی است که شاهد وقایع فراطبیعی ترسناک و عجیبی بوده‌اند که اثرات برخی از آن‌ها همچنان در زندگی این افراد وجود دارند. این سریال شبیه به یک نوع شبه مستند است که در آن افراد ادعا می‌کنند با نوعی پدیده فوق طبیعی رو به رو شده‌اند و تجربیات خودشان را برای دوربین تعریف می‌کنند.

برخی از روایات این سریال بیشتر از سایرین قابل باور هستند. به عبارتی با وجود برچسب داستان واقعی که برای برخی از اپیزودها به کار می‌رود، شواهد موثق کمتری برای برخی دیگر وجود دارد. در این سریال به جای اینکه یک متکلم وحده داشته باشیم که تجربیات خودش را تعریف کند، افراد در یک اتاق در کنار اعضای خانواده و دوستان‌شان قرار گرفته و خاطرات اتفاق عجیبی که برایشان افتاده است را بازگو می‌کنند. Haunted روایت درد و آسیب‌های تجربه شده توسط افراد واقعی است.

خلاصه: در این سریال شاهد روایت افراد از اتفاقات ماوراطبیعی هستیم که در دنیای واقعی برای آن‌ها افتاده است.

Evil شیطانی

  • سال 2019 – در حال پخش
  • امتیاز: 7.7
  • ژانر: ترسناک، جنایی

Evil از جمله بهترین سریال های ترسناک است که با فرمی مشابه سریال‌های پیشگام این ژانر در دهه 1990 ساخته شده است. در این سریال یک فرد کافر در کنار یک فرد مومن مجبور هستند در موارد گیج کننده‌ای که محدودیت‌های درک ما را به چالش می‌کشد، با هم همکاری کنند. دیوید آکوستا (مایک کولتر) یک کشیش درحال آموزش است که تلاش می‌کند تا ادعاهای مذهبی مانند معجزه یا تاثیرات شیطان را در زندگی انسان بسنجد.

دکتر کریستن بوپارد یک روانشناس پزشکی قانونی است که تلاش می‌کند تا حوادث ماوراطبیعی را از موارد بیماری روانی جدا کند. این دونفر در این سریال تحت شرایطی در کنار هم قرار می‌گیرند و مواردی را مشاهده می‌کنند که به سادگی قابل توضیح نیستند. اتفاقاتی که در این سریال میفتد، تصورات دو کاراکتر اصلی سریال و همچنین بینندگان را به چالش می‌کشد.

خلاصه: در این سریال یک روانشناس بالینی شکاک به نام دکتر کریستن بوپارد در کنار یک کشیش درحال آموزش و یک پیمانکار، تلاش می‌کنند تا در خصوص معجزات احتمالی و رویدادهای ماوراطبیعی با هم مشارکت داشته باشند و توضیحات علمی برای هر کدام از آن‌ها ارائه بدهند.

Channel Zero چنل زیرو

  • سال 2016 – 2018
  • امتیاز: 7.2
  • ژانر: درام، ترسناک، رازآلود، هیجان انگیز
سریال ترسناک چنل زیرو

هر فصل در این سریال شامل 6 قسمت است که هر قسمت داستان متفاوتی دارد. اولین قسمت این سریال که از بهترین سریال های ترسناک است، در خصوص یک قاتل کودک است که پوست او کاملا با دندان‌های انسان پوشیده شده‌است. این سریال برای 4 فصل بارها و بارها مورد توجه منتقدین قرار گرفت و توانایی چشمگیری برای سرمایه گذاری روی ترس‌ها ساده دنیای کودکی دارد و تصاویر دیدنی در ذهن افراد ایجاد می‌کند.

خلاصه: داستان در مورد مردی است که خاطراتی از یک سریال مرموز که در دوران کودکی‌اش تماشا می‌کرد را به یاد می‌آورد. شکی که او به کاراکتر آن برنامه داشت، گاهی به صورت کابوس‌های وحشتناک به سراغش می‌آیند.

Bates Motel

  • سال 2013 – 2017
  • امتیاز: 8.1
  • ژانر ترسناک، درام، معمایی
سریال ترسناک متل بیتس

نورمن بیتس از نمادین‌ترین شرور‌ها در تمام تاریخ فیلم‌ها است که به لطف آنتونی پرکینز و پیشرفت او از کاراکتر به عنوان پرنده‌ای بدون طعمه استفاده می‌کند. در این فیلم شاهد زندگی مرموز نورمن بیتس و روابط ناسالم او با مادرش هستیم. همه این اتفاقات هر لحظه بیننده را در خصوص زندگی شخصی نورمن کنجکاوتر می‌کند.

خلاصه: داستان این سریال از فیلم روانی آلفرد هیچکاک الهام گرفته شده است. نورمن و مادرش در یک شهر ساحلی یک متل می‌خرند و همین شروع داستان‌های مرموز است.

Stranger Things چیزهای غریب

  • 2016 – درحال پخش
  • امتیاز: 8.7
  • ژانر: ترسناک، درام، فانتزی
سریال ترسناک چیزهای غریب

سریال چیزهای غریب به سرعت با اولین فصل خود به یکی از ستاره‌های نتفلیکس تبدیل شد. این سریال در یک شهر کوچک حاشیه‌ای جریان دارد. گم شدن یک پسر نوجوان به نام ویل بایرز مردم را به سمت یک دنیای تاریک هدایت می‌کند که پر از موجودات مرموز و عجیب و غریب است که زندگی هر کسی که با آن‌ها سر و کار دارند را به یک جهنم تبدیل می‌کنند.

همچنین بخوانید  تحلیل قسمت ۷ سریال The Last of Us

نقطه عطف این سریال ارتباط و تعامل دوست داشتنی است که بین گروه دوستان قرار دارد. آن‌ها در کنار هم برای پیدا کردن ویل تلاش می‌کنند و از هیچ تهدیدی نمی‌ترسند.

خلاصه: داستان با ناپدید شدن یک پسر نوجوان شروع می‌شود و در حین جستجوی پلیس‌ها و خانواده، سرنخ‌هایی آن‌ها را به سمت یک دنیای مخوف و تاریک هدایت می‌کند.

The Walking Dead مردگان متحرک

  • سال 2010 – 2022
  • امتیاز: 8.1
  • ژانر: ترسناک، درام، هیجان انگیز
سریال ترسناک مردگان متحرک

سریال مردگان متحرک فراز و نشیب زیادی داشت. اگر چه این سریال همیشه و در تمام فصل‌های خودش در اوج نبود، اما در روزهای خوبش می‌توانست با بهترین سریال‌ها در هر ژانری رقابت کند. ریک گریمز معاون پلیسی است که بعد از تیراندازی در بیمارستان از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود که در یک آخر زمان زامبی گیر کرده‌است. او به دنبال همسر و پسر خردسالش به حومه شهر سفر می‌کند و و در راه برای زنده ماندن تلاش می‌کند.

این سریال خشونت زامبی‌ها را به خوبی به نمایش درمی‌آورد و در چند فصل اول خودش همواره در حال تحول و پیشرفت بود. هر چند با سناریوهای متنوع، تنش‌هایی در گروه ایجاد شد اما این روند سریال را بی‌اعتبار و بی‌ارزش نکرد. در این سریال ما شخصیت‌هایی را می‌دیدیم که رابطه خوبی با هم داشتند و حتی ما به عنوان بیننده آن‌ها را دوست داشتیم اما در جایی از سریال مجبور می‌شویم که به قتل رسیدن آن‌ها توسط همدیگر را تماشا کنیم.

خلاصه: یک افسر پلیس به نام ریک در حین انجام ماموریت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و برای چند ماه در بیمارستان بیهوش است. زمانی که بیدار می‌شود، می‌بیند که تمام شهر را زامبی‌ها به دست گرفته‌اند و او تنها فرد زنده آن اطراف است. او باید اعضای خانواده‌اش را پیدا کند.

Black Mirror آینه سیاه

  • سال 2013 – در حال پخش
  • امتیاز: 8.8
  • ژانر: درام، علمی و تخیلی، معمایی
سریال ترسناک آینه سیاه

سریال آینه سیاه یک خط باریک بین ژانر وحشت و داستان‌های علمی است و سعی دارد ترس و وحشتی که پیرامون فناوری مدرن وجود دارد را به تصویر بکشد. این سریال لحن متفاوتی دارد. برخی از قسمت‌ها تقریبا تلخ هستند درحالی که برخی دیگر نوع خاصی از ترس را به تصویر می‌کشند که تا مدت‌ها بعد از تماشای فیلم هم در ذهن شما باقی می‌مانند. اگر چه هیچ کدام از آن‌ها درباره داستان‌های سنتی ارواح و هیولاها و قاتلان ترسناک نیستند اما اپیزودهایی وجود دارند که به اندازه‌ای نگران کننده هستند که در برابر  هر گونه نمایش ترسناک معمولی حرفی برای گفتن دارند.

سریال آینه سیاه یک مجموعه از هشدارهای داستانی درباره خطراتی است که امکان دارد اجازه بدهیم با وجود فناوری زندگی ما را تهدید کنند. بیشتر نسخه‌های این سریال احتمالا باعث می‌شود که مخاطب به فکر فرو برود و ترس‌های خود را بیش از حد جدی بگیرند.

خلاصه: آینه سیاه یکی از بهترین سریال های ترسناک است که داستان جهان را در چند بعد با تکنولوژی‌های مختلفی که دارد، نشان می‌دهد و تاثیر هر یک از آن‌ها را روی زندگی بشری به تصویر می‌کشد. بعضی از آن‌ها مخرب بوده و برخی باعث می‌شوند که مردم زندگی عادی خودشان را به دست فراموش بسپارند و برخی دیگر به  پیش پا افتاده‌تر هستند اما باز هم تاثیراتی دارند.

American Horror Story داستان ترسناک آمریکایی

  • سال 2011 – در حال پخش
  • امتیاز: 8.1
  • ژانر: ترسناک، غم‌انگیز، ماجراجویی، مهیج

“داستان ترسناک آمریکایی” یکی از موفق‌ترین و طولانی‌ترین و بهترین سریال های ترسناک گلچین آمریکایی است که باعث الهام برای بسیاری از سریال‌های دیگر در این ژانر بوده‌است. هر فصل در این سریال داستان متفاوتی دارد و در مکان متفاوتی روایت می‌شود. در گذشته ما هتل‌های روح‌زده، موسسات روانپزشکی ترسناک و فرقه‌های مذهبی عجیبی داشته‌ایم. این سریال از تمام این‌ها برای به هیجان آوردن بیننده استفاده می‌کند.

در این سریال شما بازیگران متعددی را می‌بینید که اگرچه هر قسمت داستان متفاوت و بازیگران متفاوتی دارد اما برخی از بازیگران طی سال‌ها دوباره به سریال برگشته‌اند.

خلاصه:  در این سریال شاهد روزمرگی‌های یک خانواده معمولی هستید که با مشکلات عادی خودشان سر و کار دارند. آن‌ها به خاطر مشکلاتی که پیش آمده‌است، تصمیم می‌گیرند که یک تغییر اساسی در زندگی خودشان ایجاد کنند و زندگی‌شان را از سر بگیرند.

Being Human انسان بودن

  • سال 2011 – 2014
  • امتیاز: 7.5
  • ژانر ترسناک، درام، فانتزی
سریال ترسناک انسان بودن

سه فرد عجیب در یک آپارتمان با هم زندگی می‌کنند و در تلاش هستند که رفتارهای غیرطبیعی خود را مخفی کرده و مانند یک انسان عادی رفتار کنند. سریال انسان بودن تنش‌ها و چالش‌های زندگی این سه فرد را به نمایش می‌گذارد که برای مخفی کردن هویت غیرانسانی خودشان باید تلاش کنند. بیشتر مواقع این سریال خود را به عنوان یک کمدی ترسناک نشان می‌دهد که جنبه‌های تاریک‌تری از تنهایی و گناه در خود دارد.

عملکرد آیدان ترنر به عنوان یک خون آشام بسیار چشمگیر است. او هر روز برای غلبه بر امیال وحشیانه خود چالش‌های جدیدی دارد و عجیب‌ترین راهکارها را امتحان می‌کند. او تصمیم می‌گیرد که شغلی در بیمارستان به دست بیاورد. یعنی جایی که نه تنها با انسان‌های ضعیف و بی‌دفاع سر و کار دارد که با منبع بی‌پایان خون مواجه است.

خلاصه: در این سریال شاهد تلاش‌های عجیب سه فرد غیر انسانی شامل یک گرگینه، خون‌آشام و یک روح هستیم که می‌خواهند خودشان را انسان جا بزنند.

Supernatural ماوراطبیعه

  • سال 2005 تا 2020
  • امتیاز: 8.4
  • ژانر: ترسناک، درام، فانتزی
سریال ترسناک ماوراطبیعه

سوپرنچرال به عنوان یکی از بهترین سریال های ترسناک در آغاز به عنوان یک سریال ترسناک درام تینیجری کارش را شروع کرد و یکی از خالص‌ترین اشکال ترس را در 20 سال گذشته برای بیننده به نمایش گذاشت. هر قسمت از این سریال داستان متفاوتی دارد و بیننده با هیولای ماورایی متفاوتی رو به رو می‌شود. هر چه فصل‌های سریال جلوتر می‌روند، هیولاهایی که این دو برادر با آن‌ها سر و کار دارند، بزرگ‌تر و مخوف‌تر می‌شوند. داستان جذاب، گریم‌ها و جلوه‌های ویژه چشمگیر، چالش‌های همیشگی فیلم از جمله مواردی هستند که بیننده را پای این سریال میخکوب می‌کند.

خلاصه: دو برادر به نام سم و دین وینچستر به عنوان شکارچی موجودات ماوراطبیعی فعالیت می‌کنند. آن‌ها با انواع موجودات از گرگینه‌ها، خون‌آشام‌ها، ارواح سرگردان، زامبی‌ها، شیاطین، فرشتگان و خداهای فاسد مقابله می‌کنند تا جلوی ایجاد آسیب و ضرررسانی آن‌ها را بگیرند.

Are You Afraid of the Dark؟ از تاریکی می‌ترسی؟

  • سال 2019 – در حال پخش
  • امتیاز: 7.1
  • ژانر: ترسناک، خانوادگی، رازآلود
سریال ترسناک از تاریکی می‌ترسی

در این سریال شاهد این هستیم که هر هفته یک گروه از نوجوانان در جنگل جمع شده و داستان‌های ترسناکی که درواقعیت شاهد آن بوده‌اند را تعریف کنند. هر کاراکتر تلاش می‌کند که با روایت‌های خودش تاثیر متفاوتی روی دیگران بگذارد. برای مثال کریستین دوست دارد داستان‌های عاشقانه و تلخ از ارواح تعریف کند. درحالی که گری داستان‌هایی از جادوگران تعریف می‌کند. اما بعضی از روایت‌هایی که گفته می‌شوند، کمی بیشتر از یک داستان ترسناک، رعشه بر تن اعضا می‌اندازد. داستان عروسک‌ساز عمیقا نگران کننده بود. روایت دختری که به آرامی به یک عروسک چینی تبدیل می‌شود و بدنش کم کم از حرکت می‌ایستد. بچه‌ها به خودی خود داستان‌های ترسناک تعریف می‌کنند اما اتفاقاتی در اطراف آن‌ها میفتد که بیننده را بیش از آن‌ها می‌ترساند.

همچنین بخوانید  بهترین فیلم های جنگی دهه 90 میلادی

خلاصه: در فیلم شاهد یک اجتماع کوچک از نوجوانان هستیم که نیمه شب کنار آتش جمع شده و از ترسناک‌ترین داستان‌های زندگی‌شان تعریف می‌کنند. جدیدترین فردی که به این گروه پیوسته دختری است که داستانی تعریف می‌کند که گویی نشانه‌هایی از آن در دنیای واقعی پیش روی اعضا اتفاق میفتد.

Buffy The Vampire Slayer بافی قاتل خون آشام ها

  • سال 1997
  • امتیاز: 8.2
  • ژانر: اکشن، درام، فانتزی، عاشقانه
بافی قاتل خون آشام ها

اگر به دنبال بهترین سریال های ترسناک کلاسیک هستید، این مورد را از دست ندهید. داستان از آنجایی شروع می‌شود که یک دختر و پسر نوجوان در شب در یک دبیرستان هستند و ناگهان غافلگیر می شوند. بیننده منتظر است تا اتفاق ترسناکی برای دختر بیفتد اما ناگهان دختر سربرمی‌گرداند و چهره خون آشامی خودش را نشان می‌دهد. همین صحنه به بیننده نشان می‌دهد که سریال قرار است برخلاف خط فکری جنسیت‌زده دوران حرکت کند و قهرمان اصلی فیلم یک زن است.

سریال بوفی خون آشام کش درواقع یک خط بین کمدی و ژانر وحشت است که در آن شاهد مبارزه دائمی بوفی با خون آشام‌ها هستیم. هر چند بوفی با هیولاهای ترسناکی رو به رو می‌شود اما برخی از آن‌ها هم اتفاقات کمدی رقم می‌زنند.

خلاصه: بوفی زن جوانی است که آخرین بازمانده از نسل خون آشام‌های قاتل است و وظیفه دارد که خون آشام‌ها، دیو‌ها و دیگر موجودات شیطانی را از بین ببرد. بوفی برای این کار آماده شده و آموزش می‌بیند و در کنار دوستان وفادارش برای انجام این وظیفه خطیر آماده می‌شود.

The Haunting of Hill House تسخیر عمارت هیل

  • سال 2018
  • امتیاز: 8.6
  • ژانر: ترسناک، درام، معمایی
سریال ترسناک تسخیر عمارت هیل

همه ما داستان‌های ارواح سرگردان غمگینی که اتفاقات ترسناکی در زمان زندگی‌شان برایشان رخ داده است را شنیده‌ایم. این غم و اندوه همان بستری است که سریال The Haunting of Hill House در آن ساخته شده است.

در این سریال خانواده کرین به یک خانه قدیمی و ممنوعه نقل مکان می‌کنند. والدین می‌خواهند این خانه را بازسازی کنند اما تقریبا بلافاصله بعد از ورود آن‌ها به خانه هر 5 فرزند خانواده شروع به تجربیات عجیب و غریبی می‌کنند. آن‌ها شروع به صحبت کردن با کسانی می‌کنند که هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. سایه‌هایی را در حرکت در اتاق‌های خانه می‌بینند. علائمی از بیرون راندن ساکنان از خانه مشاهده می‌شود. داستان آنجایی جالب می‌شود که خانواده کرین نه تنها از طرف ارواح که از طرف گذشته خودشان هم تحت محاصره هستند.

خلاصه: سریال داستان خانواده از هم پاشیده‌ای را روایت می‌کند که در یک خانه متروکه و مخوف زندگی می‌کرده‌اند. خانه‌ای که کم کم اتفاقات بدی برای آن‌ها رقم می‌زند. خاطرات تلخ گذشته این خواهر و برادر در زندگی آینده آن‌ها هم تاثیر گذاشته و باعث می‌شوند که آن‌ها چیزهایی را ببینند که قبل از آن از وجودش خبر نداشتند.

Interview with the Vampire مصاحبه با خون آشام

  • سال 1994
  • امتیاز: 7.5
  • ژانر: ترسناک، درام
سریال ترسناک مصاحبه با خون آشام

برای خیلی از طرفداران آن رایس، برد پیت و تام کروز، سریال Interview with the Vampire یکی از بهترین سریال های ترسناک و البته یک سوپرایز بود. این سریال به اندازه‌ای چشمگیر بود که هر نوع اقتباسی از آن در سال‌های بعد، نتوانست از سریال اصلی پیشی بگیرد. بازیگران این سریال جلوه جدیدی به خون آشام‌ها دادند.

خلاصه: یک خون آشام 200 ساله تصمیم می‌گیرد که زندگی‌نامه خود و داستان چگونگی تبدیل شدندش را برای یک خبرنگار تعریف کند.

Lovecraft Country کشور لاوکرافت

  • سال 2020
  • امتیاز: 7.1
  • ژانر: ترسناک، فانتزی، درام
سریال ترسناک کشور لاوکرافت

جاناتان جوانی است که اخیرا در جنگ کره خدمت کرده است و به همراه دوست خود لتی تلاش می‌کند که پدر مرموزش که به طرز عجیبی مفقود شده است را پیدا کند. در سفر به آمریکا، آن‌ها با وحشت زیادی رو به رو شده و عوامل زیادی چه انسان و چه هیولا، آرامش آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

سریال کشور لاکرفت ممکن است همیشه در اوج نباشد اما با طرح اصلی کاریزماتیک و موجودات تخیلی جالبی که نمایش می‌دهد، می‌تواند بیننده را راضی نگه دارد. در بهترین لحظات آن‌ها ترس‌های بکری را در شما ایجاد می‌کنند که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌مانند. اگرچه کشور لاوکرفت تنها برای یک فصل ساخته شده است اما از طرف منتقدین به خاطر ارتباط فرهنگی خوبی که دارد، مورد ستایش قرار گرفته است.

خلاصه: یک جوان آفریقایی – آمریکایی در دهه 1950 برای پیدا کردن پدر گمشده‌اش به ایالات متحده سفر می‌کند.

Haunting of Bly Manor تسخیر عمارت بلای

  • سال 2020
  • امتیاز: 7.4
  • ژانر: درام، ترسناک، معمایی، مینی سریال
تسخیر عمارت بلای

داستان از جایی شروع می‌شود که ویکتوریا پدرتی برای مراقبت از دو فرزند یک خانواده قروتمند وارد می‌شود. او از مدت‌ها قبل شروع به دیدن چیزهای عجیبی در اطراف عمارت کرده بود. اگر فکر می‌کنید این داستان آشنا است، درست است. این سریال بر اساس رمان ترسناک هنری جیمز به نام The Turn of the Screw ساخته شده است. سریال سعی دارد با اضطراب‌های ریز و درشت و ترسی که مدام در بطن سریال به جان بیننده می‌اندازد، او را برای دیدن اتفاقات بعدی، مشتاق نگه دارد. در این سریال نه تنها داستان جذاب که حضور بازیگرانی مانند الیور جکسون-کوهن ، هنری توماس ، کارلا گوگینو و دیگران همواره دلیلی برای ادامه دیدن این سریال است.

خلاصه: بعد از یک مرگ دلخراش، هنری وینگریو برای نگهداری از خواهرزاده و برادرزاده خودش یک پرستار آمریکایی را استخدام می‌کند تا در عمارت بلای که چند نفر دیگر هم حضور دارند، از آن‌ها مراقبت کند. مشکل از آن‌جایی شروع می‌شود که رازهای تاریکی در این عمارت وجود دارند که از عشق و از دست دادن روایت می‌کنند و منتظر کشف شدن هستند. به نظر می‌رسد که هیچ مرگی در عمارت بلای، پایان راه نیست.

Cabinet of Curiosities قفسه عجایب

  • سال 2022
  • امتیاز: 8.1
  • ژانر: ترسناک، درام، معمایی

اگر تنها یک کارگردان در زمین وجود داشته باشد که بهترین گزینه برای ساختن بهترین سریال های ترسناک گلچین باشد، آن قطعا گیلرمو دل تورو است. روشی که ذهن او تصاویر ناخوشایند را کنار هم قرار می‌دهد، لرزه جذابی در تن مخاطب می‌اندازد. پس زمانی که اعلام شد او سریال قفسه عجایب را برای شبکه نتفلیکس آماده می‌کند، تعداد زیادی از مخاطبان برای تماشای سریال لحظه شماری می‌کردند. او با انتقال داستان‌های سنتی گوتیک به یک محیط مدرن که نشان دهنده حساسیت‌های منحصر به فرد کارگردان در داستان پردازی است، برای روایت داستان‌ها استفاده می‌کند.

خلاصه: در این سریال کابوس‌های ترسناک انسان‌ها در قالب 8 داستان توسط گیرمو دلتورو روایت می‌شوند.

The Living and the Dead دنیای زندگان و مردگان

  • سال 2016
  • امتیاز: 7.3
  • ژانر: دراماتیک، ترسناک، هیجان انگیز

مورگان یک پزشک مشغول به کار در دوران ویکتوریا است. در آن دوران روانپزشکی هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد. او مردی است که به علم و فناوری مدرن مجهز شده است و به سختی به نیروهای ماوراطبیعی باور دارد. اما زمانی که مادرش می‌میرد و و همسرش به املاک خانوادگی خود در سامرست برمی‌گردد که یک جامعه سنتی و بسیار خرافاتی است. اما این تمام مشکل نیست. کم‌کم چیزهای عجیب و ماورایی برای او و همسرش رخ می‌دهد که هیچ توضیح منطقی برای آن‌ها وجود ندارد. The Living and the Dead یک داستان گوتیک کلاسیک است که فضای کافی برای پر کردن یک خانه خالی از سکنه را دارد.

همچنین بخوانید  نگاهی به آثار بو برنهام: جورج کارلین نسل طلسم شده ما- قسمت اول

خلاصه: یک زوج جوان بعد از اینکه یک مزرعه را به ارث می‌برند، تصمیم می‌گیرند که زندگی مشترکشان را در همان جا شروع کنند اما خیلی زود متوجه نیروهای ماورایی عجیبی در اطراف خودشان می‌شوند که زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

 The Terror‌ ترور

  • سال 2018
  • امتیاز: 8.2
  • ژانر درام، ماجراجویی تاریخی
سریال ترسناک ترور

ترور یکی از بهترین سریال های ترسناک و شبیه به داستان ترسناک آمریکایی است که به صورت گلچین ساخته شده است. جایی که هر فصل روایت متفاوت و نامربوطی از دیگر داستان‌ها را روایت می‌کند. ترور در قطب شمال سفید در دهه 1800 اتفاق میفتد که دو کشتی برای پیدا کردن یک راه از طریق گذرگاه شمال غربی تلاش می‌کنند اما زمانی که کشتی آن‌ها در دام یخ‌ها گرفتار می‌شود و ملوانان در خطر مرگ قرار می‌گیرند، همه چیز تغییر می‌کند.

این سریال بر اساس یک رمان به همین نام از نویسنده معروف دن سیمونز در سال 2007 ساخته شده است که از بازیگران مطرحی مانند جارد هریس ، توبیاس منزیز و سیاران هندز در آن استفاده شده‌است. این سریال تصاویر ناخوشایند و واقع‌گرایانه‌ای از زندگی در اواسط قرن 19 را به شما نشان می‌دهد که وحشت و غم را به درون شما می‌کشاند. این سریال در فصل بعدی تصمیم گرفت به یک جامعه دیگر رفته و سختی‌های آن‌ها را روایت کند.

خلاصه: ترور داستان سفر خطرناک نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا به یک سرزمین ناشناخته است. خدمه باید گذرگاه شمالی را کشف کرده و از آن عبور کنند. ترس از ناشناخته‌ها، از بین رفتن منابع و شرایط سخت دیگر باعث می‌شود که افراد به فکر خیانت به هم بیفتند. آن‌ها کم کم در حال شکست از امیال انسانی خطرناک خود و البته سرمای جانسوز هستند.

Castle Rock کسل راک

  • سال: 2018 – 2019
  • امتیاز: 7.5
  • ژانر: درام، فانتزی، ترسناک، معمایی، علمی – تخیلی، هیجانی
سریال ترسناک کسل راک

با استعدادی که استفان کینگ دارد، تعجبی ندارد که بتواند یک شهر کامل را با قهرمان‌ها و موجودات شرور خلق کند که داستان‌های ترسناک و مرموز را به تصویر می‌کشند. این تقریبا کاری است که کسل راک انجام می‌دهد. یکی از بهترین سریال های ترسناک که یک شهر خیالی با موجودات خیالی و ترسناک دارد و رعشه بر تن بینندگان می‌اندازد.

یک جامعه کوچک شبح‌وار که با بدخیمی از هر گوشه‌ای خارج می‌شود و با قدرت اصلی کینگ یعنی خلق درام جنایی در هم می‌آمیزد. بازیگرانی مانند ملانیا لینسکی ، بیل اسکارسگارد ، آندره هلند و سیسی اسپیسک به جذابیت هر چه بیشتر این سریال افزوده‌اند. این سریال در داستان‌سرایی شخصیت‌گرا، عملکرد چشمگیری دارد. اگرچه این فقط یک نمایش است که به سرعت طرفداران خودش را پیدا می‌کند.

خلاصه: کسل راک یک سریال ترسناک و روانشناختی است که در آن داستان شهر خیالی کسل راک روایت می‌شود. در این سریال شاهد گلچینی از موضوعات و کاراکترهای مختلف را می‌بینید که از ذهن خلاق استفن کینگ تراوش می‌کنند.

True Blood خون واقعی

  • سال: 2008 – 2014
  • امتیاز: 7.9
  • ژانر: درام، فانتزی، معمایی
سریال ترسناک خون واقعی

داستان‌های خون‌آشام کمی در مورد تمایلات جنسی سرکوب شده است چرا که موجودی اغواکننده و دنیای دیگر همیشه راه گریزی برای شهوت و تمایلات خارج از چهارچوب بوده‌است. اما خون واقعی حتی با استانداردهای خون آشامی هم یک سریال ناخوشایند است. در این سریال شاهد عشق یک پیشخدمت هستیم که عاشق یک خون آشام می‌شود و با این که می‌تواند ذهن او را بخواند، باز هم از این عشق نمی‌گذرد.

در این سریال شاهد تصویر معمول خون آشام‌ها نیستیم. یعنی موجوداتی که در تاریکی کمین کرده‌اند و یک راز وحشتناک در بین خودشان دارند. بلکه در این سریال خون آشام‌ها مانند انسان‌های واقعی در بین مردم زندگی می‌کنند و به لطفا جایگزین کردن خون مصنوعی می‌توانند جلو تمایلات خود به نوشیدن خون را بگیرند.

خلاصه: سریال خون واقعی از بهترین سریال های ترسناک و یک برداشت آزاد از سری رمان‌های اسرار خون آشام جنوب است که نویسنده آن شارلین هریس می‌باشد و در آن جزئیات زندگی خون آشام‌ها و انسان‌ها در کنار هم روایت شده است. شخصیت اصلی این سریال سوکی استک هاوس است که یک پیش‌خدمت است که قدرت تله‌پاتی داشته و عاشق یک خون آشام می‌شود.

Yellowjackets ژاکت زرد

  • سال 2021 – در حال پخش
  • امتیاز: 7.9
  • ژانر: ترسناک، درام
سریال ترسناک ژاکت زرد

زمانی که به بهترین سریال های ترسناک فکر می‌کنید، معمولا یاد ارواح یا چیزهای ترسناک و مرموز در دل شب میفتید اما هیچ چیز از طبیعت خود انسان ترسناک‌تر نیست. یک تیم فوتبال دختران که از سقوط هواپیما جان سالم به در می‌برند، وسط یکی از بیابان‌های کانادا گیر می‌کنند. تلاش آن‌ها برای بقا و آسیب‌هایی که از گذشته آن‌ها را تهدید می‌کند، این سریال را دیدنی کرده است. Yellowjackets از بهترین سریال های ترسناک است که مورد تحسین قرار گرفته است و هفت نامزدی دریافت جایزه داشته است.

خلاصه: یک تیم فوتبال دختران دبیرستانی دچار سقوط هواپیما شده و در عمق بیایان انتاریو گیر می‌کنند.

Preacher واعظ

  • سال 2016 – 2019
  • امتیاز: 7.9
  • ژانر: ماجراجوی، رازآلود، فانتزی
سریال ترسناک واعظ

سریال واعظ بر اساس یک سری کتاب طنز به قلم گارت اننیس و استیو دیلون‌ ساخته شده است که یک واعظ را به سمت شکار یک شیطان سوق می‌دهد. دومینیک وپر به عنوان سی کوستر، یک کشیش مسافرتی است که در طول سفرهایش دوست دختر سابق او و یک خون آشام ایرلندی هم با هم همراه می‌شوند.

واعظ مورد توجه بینندگان قرار گرفت و برای 4 فصل ادامه پیدا کرد. این منتقدین به خاطر اجراهای قوی، گفتگوهای هوشمندانه و سبک داستان پردازی جالب این سریال آن را مورد ستایش قرار داده‌اند.

خلاصه: سریال درمورد مرد جوان و ماجراجویی است که در یک شهر کوچک در ایالت تگزاس زندگی کرده و در یک حادثه عجیب و مرموز روح او به تسخیر یک موجود مخوف درمی‌آید. رویدادی که بر اثر آن وی تصمیم می‌گیرد که عازم ماموریتی شود که به حقیقتی بسیار مهم پی ببرد.

Servant خدمتگزار

  • سال 2019 – در حال پخش
  • امتیاز: 7.5
  • ژانر: درام، ترسناک، معمایی
سریال ترسناک خدمتگزار

Apple TV+ شاید یک لیست بلند بالا از سریال‌های مختلف نداشته باشد اما کیفیت همیشه نقطه اشتراک تمام سریال‌های آن بوده است. یک زن جوان که قدر‌ت‌های فوق بشری دارد، برای پرستاری از نوزاد تازه متولد شده یک زوج استخدام می‌شود.

 خلاصه: شان و دوروتی به تازگی صاحب فرزند شده و یک پرستار جوان را استخدام کرده‌اند که از فرزند تازه متولد شده آن‌ها مراقبت کند. با گذشت زمان این دو متوجه می‌شوند که برخی چیزها مطابق تصور آن‌ها نیست.

حرف آخر

در این مقاله 25 تا از ترسناک ترین سریال های دنیا را برای شما در قالب یک لیست آماده کردیم تا بتوانید برای اوقات فراغت خود از بین این سریال‌ها، یک سریال را انتخاب کرده و تماشا کنید. اگر شما هم تجربه دیدن سریال ترسناک داشته‌اید، می‌توانید نام آن سریال را در بخش کامنت‌ها یادداشت کنید تا ما آن را به مقاله اضافه کنیم.

admin
admin
چطور بود؟
+1
5
+1
3
+1
2
+1
2
+1
4
+1
4
+1
4

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط