Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ تاثیر لگو بر روی کودکان

تاثیر لگو بر روی کودکان

by | 9 بهمن 1401 | فیلم و سرگرمی | 0 comments

اسباب‌بازی لگو چیست؟

اسباب‌بازی لگو امروزه در میان کودکان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. حتماً شما هم تبلیغات آن را در تلویزیون و یا فضای‌های مجازی زیاد دیده‌اید. البته این بازی تنها مخصوص کودکان نیست. گاهی بزرگسالان هم از سرگرم شدن با آن لذت می‌برند.

لگو در واقع نام تجاری نوعی اسباب‌بازی است که توسط شرکتی با همین نام در شهر بیلوند دانمارک تولید می‌شود. این اسباب‌بازی از قطعات کوچک و رنگی از جنس کائوچو یا پلاستیک تشکیل شده که با متصل شدن به یکدیگر می‌شود اجسام گوناگونی را از آن خلق کرد. به این قطعات در اصطلاح آجرهای لگو گفته می‌شود.

لگو در حقیقت نوعی اسباب‌بازی خانه‌سازی است و حتماً شما هم در دوران کودکی تجربه بازی با آن را دارید. اما چیزی که اسباب‌بازی‌های لگو را از دیگر اسباب‌بازی‌های مشابه خود متفاوت می‌کند، تم‌های کارتونی، تعداد زیاد قطعات، کیفیت قطعات، تنوع در مدل و ساختار، طراحی حرفه‌ای متناسب با سن کودکان و ارائه عروسک‌های اختصاصی لگو همراه آن است.

اسباب‌بازی لگو مناسب چه سنی است؟

اسباب‌بازی لگو برای سنین متفاوت طراحی شده و هر چه سن کودک بالاتر برود لگو پیشرفته‌تر می‌شود. این اسباب‌بازی برای کودکان کم سن طوری طراحی شده که جدا کردن و اتصال قطعات برای آن‌ها آسان‌تر باشد. اسباب‌بازی لگو برای کودکان زیر سه سال با ابعاد و اندازه بزرگ و با رنگ‌های شاد طراحی شده که این دسته از لگوها به لگوهای قطعه درشت و لگو دوپلو و لگوی کودکان معروفند. این لگوها دارای استاندارد ایمنی اسباب‌بازی برای این کودکان خردسال و کاملاً ایمن هستند.

در هنگام خرید لگو به سن کودک توجه کنید و با توجه به سن کودک این اسباب‌بازی لگو را تهیه کنید تا کودک با توانایی که دارد از آن استفاده کند و با آن بازی کند و سرگرم شود. اما در واقع لگو مخصوص سن و سال خاصی نیست و شما با هر سنی قادرید با این بازی سرگرم شوید. چون لگو با تعداد قطعات زیاد و طرح‌های جذاب از ماشین یا مکان‌های خاص برای این سنین ساخته شده است. لگوهایی با قطعات کوچک‌تر برای سنین 6 سال به بالا طراحی شده که بزرگسالان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین بخوانید  کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا کنسول گیمینگ؟ بررسی دقیق تفاوت ها

کودکانی که با یکدیگر لگو بازی می‌کنند، می‌آموزند که چگونه با دیگران به اشتراک بگذارند. به همین ترتیب، بازی با لگو به کودکان مهارت‌های اولیه کار گروهی و ارتباطی را در هنگام کار با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک می‌آموزد.

شهر لگو یا لگو سیتی

داستان این لگو اورجینال این است که مردم شهر لگو سیتی در پارک شهر دور هم جمع شده‌اند تا کنار هم خوش بگذرانند. در این پارک کلی وسایل مختلف وجود دارد که آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم بازی کند. مینی فیگورهای لگو سیتی می‌توانند پای میز نقاشی صورت، در صف منتظر باشند تا نقاش شهر لگوها روی صورت آن‌ها نقاشی کند. یا از خانم بستنی فروشی که کنار چرخ دستی بستنی فروشی‌اش قرار گرفته است بستنی‌های لگویی خوشمزه بخرند.

به علاوه در نمایشگاه تیراندازی، می‌توانند تیرهای لگویی را داخل تفنگ لگو قرار دهند و نسبت به هدف تیر لگویی را پرتاب کنند. حلقه‌های آبی را می‌توانند به طرف اردک‌های حمام پرتاب کنند و برنده بازی باشند. صفحه‌ای که اردک‌های حمام روی آن قرار می‌گیرند گردان است و برای هیجان بیشتر بازی پرتاب حلقه، می‌توانید آن را چرخانده و پرتاب کنید.

انواع لگو

لگو کلاسیک

لگو کلاسیک که خیلی از افراد آن را به نام لگو خانه‌سازی هم می‌شناسند، از محبوب‌ترین لگوهای موجود در بازار هستند که از 3 تا 99 سال را سرگرم می‌کنند و افراد می‌توانند هر آنچه در ذهن خود دارند را با کمک قطعات لگو خانه‌سازی ، در دنیای واقعی خلق کنند .علت اینکه برخی از افراد به این لگو‌ها ، لگو خانه‌سازی هم می‌گویند این است که می‌توان با قطعات آن کلی شکل مخصوصا خانه ساخت.

لگو مدرن

دسته‌‌ای از  اسباب‌بازی‌ها به عنوان لگوی مدرن تولید می‌شود. لگوی مدرن در حقیقت همان سازه‌‌های آجری است که با فیگورهایی از شخصیت‌‌های مشهور دنیای فیلم و انیمیشن ترکیب شده است. این لگوها در بین نوجوانان پرطرفدار است. طوری که می‌توان آن را به عنوان ده اسباب‌بازی محبوب دنیا به شمار آورد.

لگو تکنیکال

این سبک لگو نزدیک به 10 سال می‌شود که وارد بازار فروش جهانی لگو شده و موفق ظاهر شده است.

همچنین بخوانید  26 بهترین سریال های اسپانیایی

لگوهای تکنیکال

عموماً با طرح‌های ماشین‌های سواری، مسابقه‌ای و یا راهسازی و طرح‌های مشابه شروع به فروش کردند.

لگو آرشیتکت

نوع و شکل لگوهای آرشیتکت به لگو کلاسیک شبیه است اما لگوهای آرشیتکت  فناوری جدید تولید دارند و طراحی پیچیده‌تری به نسبت لگوهای کلاسیک دارند.

لگوهای آرشیتکت حداقل در 3 مدل و حداکثر تا 36 مدل مختلف ساخته می‌شود که این امر سبب شده تا والدین برای خرید این لگوها (لگو آرشیتکت) بیشتر از سایر لگوها تمایل نشان دهند، چون اکثر کودکان و نوجوانان بعد از ساخت لگو آن را رها می‌کنند. دیگر اشتیاق ابتدایی را برای سازه خریداری شده ندارند، اما شما با خرید لگو آرشیتکت می‌توانید صاحب 3 تا 36 مدل لگوی گوناگون باشید. این موضوع با قیمت مناسب این لگوها همراه است.

فواید لگو برای کودکان

لگو ابزاری است که علاوه بر سرگرم کردن کودک، سبب تقویت هوش فضایی، پرورش مهارت‌های ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس، رشد خلاقیت، آشنایی بیشتر کودکان با اشکال و رنگ‌ها و غیره می‌شود. بر روی این نوع اسباب‌بازی آزمایش‌های گوناگونی صورت گرفته و ثابت شده است که کودکانی که با لگو سر و کار دارند از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند. تأثیر روانی این اسباب‌بازی از ظاهر آن معلوم است.

اکثر کودکان از بازی با آجرهای لگو لذت می برند، اما لگو بیشتر از آن چیزی است که  فقط یک اسباب‌بازی سرگرم کننده باشد تا بچه‌ها را ساعت‌ها مشغول خود نگه دارد. مزایای آموزشی و رشدی لگو برای کودکان واضح و آشکار است و می‌توانید آن‌ها را ببینید.

مهارت‌‌هایی که کودکان از بهترین مجموعه‌‌های لگو می‌آموزند امکان دارد برای بزرگسالان هم مفید باشد. بزرگسالانی که از کودکی تا به الان از ساختن و خلق کردن با آجرهای لگو لذت می‌برند، امکان دارد دلایلی را در لیست بیابند تا از شور و شوق خود نسبت به لگو حمایت کنند.

لگو و افزایش هوش

اسباب‌بازی‌ها در حقیقت سبب افزایش رشد ذهنی و جسمی درکودکان شده و باعث افزایش رشد مهارت‌های کودکان می‌شود. اما بازی لگو یکی از گزینه‌های خیلی خوب برای رشد مهارت‌های ذهنی کودک می‌شود که حتی در آینده کودک هم مؤثر است.

نقش لگو در بازیهای گروهی

بازی با لگو، موقعی که در یک جمع کودکانه انجام شود کاری گروهی محسوب می‌شود. کودکان یاد می‌گیرند که به شکل گروهی بازی کنند. با هم درباره چیزی که قرار است بسازند مشورت کنند و یک راه مناسب برای پیاده‌سازی‌اش پیدا کنند. با هم همکاری کرده و یک هدف گروهی را با کمک یکدیگر محقق کنند. کودک شما وقتی که به تنهایی بازی می‌کند امکان دارد در یک نقش تکراری فرو برود.

همچنین بخوانید  دانلود انفرادی در نمایش خانگی- پیش بینی و تحلیل

مثلاً همیشه بخواهد با لگوها ماشین بسازد و یک راننده باشد. وقتی کودکان به شکل گروهی بازی می‌کنند، با ایده‌های دیگر همبازی‌هایشان آشنا می‌شوند. می‌فهمند که قرار نیست خلاقیت خود را به یک نقش تکراری محدود سازند و همیشه یک راننده باشند. می‌توانند معمار باشند، مهندس رباتیک شوند و حتی کشاورزی کنند.

در زمان بازی گروهی با لگوها تمرکز مشترک بیشتر شده و  اعتماد به نفس بالاتر می‌رود، اشتراک نظر آموزش داده می‌شود، رفتارهای مثبت تقویت شده و ارتباط اجتماعی بهتر می‌شود.

سن مناسب برای لگو

تنها محدودیت سنی برای بازی با لگو، برای کودکان زیر ۳ سال است. چون کودکان قطعات کوچک لگو را در دهان خود قرارداده و امکان بلعیدن آن وجود دارد. البته، لگو‌های مخصوص برای کودکان کوچک‌تر هم ساخته شده است که قطعات بزرگی دارند و وسیله مناسب برای آموزش شکل اجسام و رنگ‌ها به کودکان است.

نکات مربوط به خرید لگو

برای خرید لگو باید به نکاتی مانند رده سنی، شرکت سازنده، سایز ساخته شدن و چند نکته دیگر توجه داشته باشیم تا از محصول خریداری شده بیشترین رضایت را داشته باشید.

اولین مورد برای خرید لگو از فروشگاه لگو انتخاب رنج سنی مناسب هر فرد است و این امر خیلی ساده از راه خود شرکت ها استاندارد گذاری شده و انتخاب مناسبترین ها برای ما را آسان کرده است.

برای مثال لگوهای دوپلو که برای سنین پایینتر از 3 سال استفاده می‌شود و بر روی بسته بندی آن‌ها سن مناسب برای بازی کردن را نوشته اند، این لگوها سایزهای بزرگتر و سازه ای ساده تر دارند تا کودک شما در مرحله اول سالم بازی کند و در مرحله دوم قدرت تحلیل این سازه را در ذهن خود داشته باشد. معمولاً رنج سنی فرد تعیین کننده نوع لگو برای افرادی است که تا به حال با لگو بازی نکرده‌اند.

MonkeyD.Luffy

MonkeyD.Luffy

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
1
+1
+1
1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط