Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ بهترین روش‌ تمیز کردن محیط های فروشگاهی

بهترین روش‌ تمیز کردن محیط های فروشگاهی

by | 15 دی 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

 امروزه با پیشرفت فناوری‌های جدید در تولید لوازم نظافت صنعتی، استفاده از این دستگاه‌ها به بهترین روش‌ تمیز کردن محیط های فروشگاهی و سایر اماکن عمومی تبدیل شده است. از همین رو اگر صاحب فروشگاه هستید و به دنبال بهترین روش‌ تمیز کردن محیط‌های فروشگاهی، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
همانطور که در مقدمه اشاره شد امروزه بهترین روش‌ تمیز کردن محیط‌های فروشگاهی استفاده از دستگاه‌های پیشرفته نظافت صنعتی است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با تعداد کم نیروی خدماتی، اقدام به نظافت محیط فروشگاه کرد. از مهم‌ترین مزیت‌هایی که می‌توان برای این موضوع برشمرد:

  • کاهش تعداد نیروی کار
  • تسریع در نظافت دائمی بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریان و اختلال در عملکرد پرسنل
  • کاهش مصرف آب
  • عدم نیاز به آموزش برای استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی
  • کاهش هزینه‌های جانبی اعم از هزینه دستمزد کارگران، شوینده‌ها و مواد مورد نیاز برای نظافت، مصرف آب و…

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چرا تمیز کردن محیط‌های فروشگاهی اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت به دلیل تردد زیاد کالا و افراد در این محیط ها، مستعد تشدید آلودگی در محیط می‌شود از همین رو برای حفظ سلامت مشتریان، پرسنل، بالا رفتن کیفیت خدمات فروشگاه، بهبود فروش کالا و مواردی از این دست نظافت این محیط‌ها امری ضروری و انکار ناپذیر است.

 

انواع روش تمیز کردن محیط های فروشگاهی

تمیز کردن محیط های نمایشگاهی میتواند به روش سنتی یا صنعتی انجام شود. در روش سنتی تعداد زیادی از کارگران باید دائما در حال نظافت قفسهها، کف، محیط درونی و بیرونی فروشگاه، سرویس‌های بهداشتی و… باشند. این در حالی است که روش شستشوی محیط فروشگاه به شکل صنعتی یعنی با بهره گیری از دستگاه‌های پیشرفته در عین اینکه کار کردن با آن آسان است روشی سریع، کم هزینه و زودبازده به شمار می‌آید. در این روش از دستگاه‌های مختلفی اعم از موکت شوی ، بخار شوی، جاروی صنعتی، زمین شوی، دستگاه واتر جت و… استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها غالبا در دو نوع سرنشین دار و بدون سرنشین طراحی شده که بسته به مساحت و ابعاد فروشگاه می‌توان برای تسهیل در امر نظافت اقدام خرید هر یک از این دستگاه‌ها کرد.
شرکت تخصصی فلامک ماشین با بیش از 3 دهه فعالیت تخصصی در زمینه عرضه دستگاه‌های نظافت صنعتی در کشور است که می‌توانید جهت دریافت مشاوره و نیز کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قیمت واترجت صنعتی و سایر دستگاه های مکانیزه نظافتی با کارشناسان آن تماس بگیرید.

 

واتر جت

انواع دستگاه ها برای نظافت محیط های فروشگاهی

در صورتی که قصد نظافت محیط فروشگاهی با دستگاه های مکانیزه دارید نخست باید اولویت‌بندی‌هایی برای نظافت بخش‌های مختلف فروشگاه داشته باشید تا به تناسب آن اقدام به تهیه دستگاه‌های مورد نیاز کنید.  عمده‌ترین دستگاه‌هایی که می‌تواند برای نظافت محیط فروشگاه مورد استفاده قرار گیرد عبارت است از:

اسکرابر صنعتی 

از آنجا که تردد در فروشگاه زیاد است و به اصطلاح محیط‌های فروشگاهی پاخور زیادی دارد استفاده از کف شوی صنعتی برای رعایت بهداشت و نظافت امری ضروری به شمار میآید. این دستگاه به دو شکل سرنشین‌دار و بدون سرنشین طراحی شده که بسته به مساحت فروشگاه می‌توانید هر یک از این دستگاه‌ها را خریداری کنید. این دستگاه دارای دو مخزن یکی آب تمیز برای شستشوی زمین و یکی آب کثیف که پس از شستشوی زمین به این مخزن هدایت می شود، است.

همچنین بخوانید  تکنولوژی تلویزیون ها در سال 2022

واترجت صنعتی 

واتر جت یا همان کارواش صنعتی یکی دیگر از دستگاه‌های پرکاربرد نظافتی در فروشگاه‌‎ها به شمار می‌آید. تمیز کردن محیط آسانسورها، دیوارها، قفسه‌ها، تسمه نقاله خرید کالا و… از جمله نقاطی که در تماس زیاد با جمعیت حاضر در فروشگاه است. این دستگاه با پاشش پرفشار آب علاوه بر شستشوی محیط مورد نظر باعث تجزیه و از بین رفتن آلاینده ها در محیط مورد نظر می‌شود.

جاروی صنعتی 

جاروبرقی صنعتی یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که شما می‌توانید از آن برای نظافت فروشگاه بهره ببرید. به دلیل تردد، احتمال ریختن زباله و… می‌توان از این دستگاه منحصر به فرد برای تسریع در تمیز کردن زمین و زدودن هرگونه آلودگی از زمین استفاده کرد. در نظر داشته باشید که از جاروی صنعتی علاوه بر جمع آوری زباله و پسماند خشک می‌توانید از آن برای جمع آوری مایعاتی که باعث کثیف شدن زمین شده نیز استفاده کنید. این موضوع یک مزیت مهم برای این دستگاه به شمار می‌آید.

واتر جت g

دستورالعمل های نظافتی محیط های فروشگاهی

بهترین روش‌ تمیز کردن محیط های فروشگاهی تدوین دستورالعملی است که بتوان با برنامه ریزی و دقت بیشتری برای نظافت فروشگاه اقدام کرد. در تدوین دستورالعمل نظافت فروشگاه باید موارد زیر را در اولویت قرار داد:

همچنین بخوانید  معرفی و بررسی انواع کابل تلویزیون‌ هوشمند

نظافت ورودی و خروجی‌های فروشگاه: برای این قسمت‌ها می‌توان از جاروبرقی صنعتی برای نظافت زمین، کارواش صنعتی برای شستشوی دیوارها و شیشه‌ها و واترجت صنعتی برای نظافت دستگیره‌ها و… استفاده کرد.


محیط داخلی فروشگاه: نظافت محیط داخلی فروشگاه به دلیل تردد زیاد و نیز لوازم و قفسه‌ها کار سختی به نظر می‌رسد. برای این منظور شما می‌توانید از انواع دستگاه‌های موکت شوی برای تمیز کردن کفپوش، جاروبرقی صنعتی برای نظافت کف فروشگاه، سوییپر صنعتی برای نظافت کف زمین و اسکرابر و… استفاده کرد.

انبار کالا: این بخش از فروشگاه برای جلوگیری از نشست آلودگی و تخریب لوازم انبار شده بسیار ضروری است. سوییپر صنعتی و نیز اسکرابر و جاروی صنعتی در این قسمت از فروشگاه بسیار کاربردی است.


سرویس های بهداشتی: برای رعایت بهداشت و نظافت این بخش از فروشگاه واترجت بسیار کاربردی است.


فضای بیرونی و پارکینگ فروشگاه: به دلیل ساختار و نوع تردد در این قسمت می‌توان از سوییپر و اسکرابر برای نظافت استفاده کرد.


راه پله ها: بخش دیگری از فروشگاه که شاید در مقایسه با بخش‌های دیگر تردد کمتری داشته باشد اما بهرحال نمی‌توان از نظافت آن غافل ماند. از همین رو توصیه می‌شود از لوازم نظافتی و شوینده های مناسبی استفاده شود.

falamak
falamak
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط