Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ تکنولوژی تلویزیون ها در سال 2022

تکنولوژی تلویزیون ها در سال 2022

by | 6 تیر 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

۴ فناوری جدید تلویزیون در سال ۲۰۲۲

تلویزیون‌ها یک بازار سالانه هستند – هر ساله ال‌جی، پاناسونیک، سامسونگ، سونی و بقیه صدها تلویزیون جدید بین خود عرضه می‌کنند. لازمه؟ واقعاً نه، اما این بدان معنا نیست که ویژگی‌ها و فناوری جدیدی برای هیجان زده شدن وجود ندارد. در واقع، در تلاشی برای توجیه یک تغییر کامل طیف محصولات خود در هر سال، تولیدکنندگان باید سخت تلاش کنند تا چیزی را جمع کنند تا اشتهای روزنامه نگاران تلویزیونی خسته مانند ما و خریداران مشتاقی که به دنبال ارتقاء تلویزیون قدیمی خسته خود هستند را برانگیزند. در نمایشگاه CES (نمایش الکترونیکی مصرفی) بزرگان تلویزیون از سلاح‌های مخفی 2022 خود رونمایی کردند و ما چهار فناوری و ویژگی را انتخاب کرده‌ایم که مشتاق آزمایش آن‌ها هستیم.

QD-OLED: یک صفحه نمایش کاملا جدید

هیچ چیز مانند یک فناوری جدید صفحه نمایش، خون ما را پمپاژ نمی‌کند. QD-OLED مانند هیولای فرانکشتاین است زیرا قطعاتی از تلویزیون QLED را با قطعات OLED ترکیب می‌کند (اولین باری که آن را روشن می‌کنید، می‌توانید فریاد بزنید «واو! این تصویر، زنده است!»). صفحه نمایش‌های OLED از پیکسل‌های ساطع‌کننده تشکیل شده‌اند، بنابراین هر بخش کوچکی از صفحه نمایش نور خود را ایجاد می‌کند. این فناوری برای تلویزیون‌ها انقلابی بوده است و OLED‌ها را در صدر فهرست‌های برتر تلویزیون قرار داده است.

همچنین بخوانید  چیزی از ربات های صنعتی در صنعت ایران می‌دانید؟

بک لایت در تلویزیون های QLED

صفحه نمایش‌های QLED دارای نور پس زمینه هستند، بنابراین لایه‌ای از لامپ‌ها بر روی کریستال‌های مایع و نقاط کوانتومی (Q در QLED) می‌تابد. نقطه‌ها برای تولید رنگ‌های زنده‌تر طراحی شده‌اند و به همین دلیل است که با فناوری OLED جفت شده‌اند. افزودن لایه‌های رنگ‌ساز بیشتر بر روی صفحه‌ نمایش‌های OLED اثر جانبی ناگوار کاهش روشنایی دارد. نور به معنای واقعی کلمه از لایه‌های بیشتری عبور می‌کند و هر کدام کمی نور بیشتری می‌خورد.

QD-OLED چندین لایه از این لایه‌ها را به نفع یک لایه نقاط کوانتومی حذف می‌کند، بنابراین باید رنگ‌های خیره‌کننده را برای روشنایی ببینید. سونی قبلاً یک QD-OLED به نام A95K Master Series معرفی کرده است. جالب اینجاست که صفحه نمایش روی آن توسط سامسونگ ساخته شده است که در نمایشگاه CES جایزه نوآوری را برای آن دریافت کرد. بنابراین به احتمال زیاد در سال 2022 نیز شاهد QD-OLED سامسونگ خواهیم بود.

بالاخره OLED های کوچکتر

با ماندن در قطار OLED، از اینکه ال‌جی و سونی مدل 42 اینچی را معرفی کردند بسیار خوشحال شدیم. ما می‌دانیم که تلویزیون‌های 43 اینچی هنوز در بریتانیا یک اندازه محبوب هستند، اما قبلاً 48 اینچ به اندازه تلویزیون‌های OLED کوچک بود. تلویزیون‌های کوچک در آزمایش‌های ما در سال‌های اخیر نیز با مشکل مواجه شده‌اند، تا حدی به این دلیل که چندین تولیدکننده از ساخت تلویزیون‌های 43 اینچی سطح بالا یا حتی میان‌رده خودداری کردند. به نظر می‌رسد این دو OLED گران‌قیمت‌ترین تلویزیون‌های کوچکی هستند که در نیم دهه گذشته دیده‌ایم. چیزی که حتی برای این تلویزیون‌ها امیدوارکننده‌تر است این است که به نظر می‌رسد ویژگی‌های برابری با مدل‌های بزرگ‌تر دارند.

همچنین بخوانید  از اختراع چرخ تا اختراع بلبرینگ ها

بلندگوهای رو به بالا برای صدای فراگیر

سازندگان تلویزیون دوست دارند در مورد صدای فراگیر تلویزیون ادعایی داشته باشند. از انواع نرم افزارها برای تبدیل استریو به صدای فراگیر استفاده می‌شود و … که هرگز کار نمی‌کند. ما هرگز هیچ حس واقعی صدای فراگیر را از تلویزیون دریافت نکرده‌ایم، اما این موضوع می‌تواند در سال ۲۰۲۲ با ظهور بلندگوهای با قابلیت شلیک رو به بالا تغییر کند.

دالبی اتوم فناوری جدیدی می‌باشد, ساخت صدای فراگیر سه بعدی ویژگی این فناوری می‌باشد. هلیکوپتری را تصور کنید که در حال پرواز است یا دسته‌ای از پرندگان. سال‌هاست که این مورد، ابزار تلویزیون‌ها بوده است، اما، همانطور که می‌دانیم، شبیه‌سازی صدا هیچ وقت کار نمی‌کند.

 

تلویزیون دالبی
نسل جدید تلویزیون ها

بلندگوهای در بخش بالای قاب تلویزیون

داشتن بلندگوها به سمت بالا به این معنی است که تلویزیون‌ها دیگر نیازی به شبیه‌سازی افکت ندارند. در نهایت داشتن برخی از بلندگوها که در جهت درست اشاره می‌کنند، تضمینی برای خوب بودن آن نیست، اما به احتمال زیاد اینطور است. پاناسونیک LZ2000 OLED و تلویزیون رده بالای نئو QLED سامسونگ، هر دو دارای این بلندگوهای رو به بالا هستند، بنابراین به ندرت یک ویژگی مشترک است. اما، مانند همیشه، این ویژگی‌های سطح بالا همیشه در محدوده‌های ارزان‌تر فیلتر می‌شوند.

تلویزیون های پایدارتر

تولیدکنندگان همواره متعهد به استفاده از مواد بازیافتی و کاهش مصرف انرژی هستند.

همچنین بخوانید  ویژگی های صندلی کنفرانسی ارزان + معرفی و خرید

شرکت سونی جدیدا با حذف 60 درصد از پلاستیک در ساخت محصولات خود و با استفاده از فناوری SPRPLASS قصد دارد استفاده از پلاستیک را به حداقل برساند. این اقدام در جهت کاهش مصرف پلاستیک غیر قابل بازیافت انجام شده و گامی موثر برای استفاده از مواد بازیافتی می‌باشد.

کاهش استفاده از باتری در سامسونگ

سامسونگ به کاهش استفاده از باتری در ریموت‌های خود ادامه می‌دهد. سال گذشته اعلام کرد که One Remote می‌تواند با استفاده از انرژی خورشیدی یا انرژی از لامپ‌های شما در خانه شارژ شود. در سال 2022 باتری نیز با استفاده از Wi-Fi شارژ می‌شود. سامسونگ همچنین متعهد شد که میزان پلاستیک بازیافتی را که برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند تا سال 2024 تا 30 درصد افزایش دهد.

بهره وری انرژی در پاناسونیک

بهره‌وری انرژی از 5 درصد در سال 2021، تعهد CES پاناسونیک گسترده‌تر بود. مدیر عامل شرکت یوکی کوسومی گفت که شرکت او با هدف تبدیل شدن به یک شرکت صفر خالص تا سال 2030، طیف وسیعی از فناوری‌ها را معرفی خواهد کرد که کارایی را در الکترونیک خود هدف قرار می‌دهند. تغییرات در رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی در سال 2021 به این معنی بود که اکثر تلویزیون‌ها از رتبه‌بندی A و B به F و G کاهش پیدا کردند. ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم چگونه این فناوری‌های جدید پاناسونیک تلویزیون‌هایش را به سطح درستی از مقیاس کارایی باز می‌گرداند.

aiub
aiub
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط