Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ رهبری و مدیریت @ چگونه از آسیب احساسی در محل کار جلوگیری کنیم؟

چگونه از آسیب احساسی در محل کار جلوگیری کنیم؟

by | 6 اردیبهشت 1400 | رهبری و مدیریت, روان‌شناسی | 0 comments

یکی از بدترین حس های ممکن در زندگی هر فردی, دلخوری و ناراحتی ایجاد شده از بحث‌های روزمره است. ممکن است یک فرد غریبه چیزی به شما بگوید و شما یا با دلیل و یا بی دلیل ناراحت شوید. مثال دیگر را می‌توانیم به خانواده خود و یا محل کارمان اختصاص بدهیم که به هر دلیلی می‌توانند باعث آسیب احساسی ما شوند.

آن ها در موارد مختلف در زندگی ما نقش مستقیم دارند و اگر از طرف آنها تحت فشار باشیم, زندگیمان دچار اختلال می‌شود. اما مهم‌تر از همه این روابط و تنش ها, روابط ما در محل کارمان است که در زندگی ما بیشترین تاثیر را دارد چون بیشترین زمان روز خود را در آنجا سپری می‌کنیم. ما باید یاد بگیریم که احساسات خود را به خوبی کنترل کنیم.

نکته طلایی برای جلوگیری از آسیب احساسی در محل کار

چه در محیط کار باشیم چه غیر از آن, مهربانی و عدالت بودن همیشه جواب می دهد. امام علی (ع) می  فرمایند: هر چیزی که برای خود می پسندی, برای دیگران نیز بپسند. این جمله را می توان به عنوان سر لوحه زندگی عادی و کاری خود قرار داد.

همچنین بخوانید  هراس یا فوبیا چیست؟ انواع فوبیا و نحوه درمان

اگر شما دوست دارید که در محل خدمت با شما به خوبی و نیکی برخورد شود و به روحیه‌تان لطمه‌ای وارد نشود, شما هم این وظیفه را دارید که در برخورد با سایر افراد و همکاران با آن‌ها با خوش‌رویی برخورد کنید. اگر شما با فردی خوش رفتاری کنید, آن فرد هم جواب شما را با خوبی می دهد. البته بعضی وقت ها این عمل, نتیجه عکس دارد.

برخورد مناسب با افراد مختلف

ما انسان ها, شخصیت های مختلف و پیچیده‌ای داریم. نیاز است در مکالمه‌هایمان کمی به این موضوع توجه کنیم که ممکن است فرد مقابل از طرز بیان ما خوشش نیاید و مجبور به تحمل کردن ما باشد. شاید بگویید که “من از کجا باید بدانم که او خوشش می آید یا نه؟” و یا “خب این اخلاق من است, نمی‌توانم خودم را عوض کنم”.

ما با کمی مطالعه اصول زبان بدن به راحتی می‌توانیم حرکات افراد مختلف را پیش بینی کنیم و شخصیتشان را بشناسیم. انجام این کار باعث می‌شود که ما در آداب معاشرت پیشرفت کنیم و در نگاه دیگران شخصیت خودمان را بالا ببریم و دیگران برای ما احترام بیشتری قائل می‌شوند.

همچنین بخوانید  عادت های اتمی

ارتباط گرفتن با مدیر

یکی از مهم ترین نکته های مهم در محل کار, جلب اعتماد مدیر و یا همان رییس آن بخش و یا آن شرکت می باشد. اگر یه مدیر ببیند که کارمندش کاری که به او محول شده است را به خوبی انجام می دهد, با اطمینان می گویم که آن کارمند تحت حمایت کارفرما خواهد بود و این امر، نه تنها از آسیب احساسی شما جلوگیری می‌کند بلکه اعتماد به نفستان را نیز افزایش می‌دهد.

نکته: این ارتباط نباید از طریق چاپلوسی اتفاق بیفتد. چاپلوسی شاید برای مدت کوتاهی جوابگو باشد اما بعد از مدت کوتاهی این کار شماست که شما را درجه‌بندی می کند. شما در کار خود بسیار موفق نبودید چون سخت مشغول تملق و چاپلوسی بوده اید و باقی همکاران شما, در انجام کارها از شما پیشی گرفته اند.

در برابر تغییرات منعطف باش

یکی از لازمه‌های پیشرفت در امور مختلف, انطباق با شرایط حاکم آن مکان است. اگر شما عادت به انجام کارهایی دارید که در جامعه جایی ندارند, پس باید از انجام آن عمل در هر محیطی خودداری کنید, وگرنه باعث بروز مشکلاتی برای شما می‌شود.

شما به عنوان یک کارمند, همکار, دوست و یا هر چیز دیگری حق ندارید انتخاب افراد را عوض کنید و یا قوانین آنها را زیر سوال ببرید. شما می توانید به آن‌ها مشاوره و پیشنهاد بدهید که ممکن است آن فرد پیشنهاد شما را یا قبول کند و یا به آن بی توجهی کند. هر کدام از این دو که اتفاق افتاد, شما کار درست را انجام داده اید پس نیاز نیست که نگران چیزی باشید.

همچنین بخوانید  چگونه یک بیزینس پلن موفق برای کسب و کار بنویسیم؟

قوی بودن در برابر مسائل

شما ممکن است که از حرفی که شنیده‌اید بسیار ناراحت شوید و حق هم دارید. شما باید منشا آن ناراحتی را پیدا و آن‌را حل کنید. اما نباید افراط کنید. زیاده روی در هر کاری باعث می‌شود فقط و فقط به خودتان آسیب بزنید.

افراط در تفکر باعث می شود شما خود را در اکثر مسائل مقصر بدانید, در حالیکه شاید شما واقعا مقصر آن اتفاق نباشید. در زمان ناراحتی, حتی الامکان از محل کارتان برای مدت کوتاهی دور شوید تا هر دو طرف آرام شوند. یا آبی بنوشید و هوایی تازه کنید. تصمیم گیری در مواقعی که عصبانی هستیم, موجب پشیمانی در آینده می‌شود.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط