Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ تغذیه @ خواص عسل کنار چیست؟

خواص عسل کنار چیست؟

by | 18 آبان 1401 | تغذیه | 0 comments

خواص عسل کنار بی‌شمار است. عسل کنار که به عسل سدر نیز معروف است با خاصیت ضد اکسیدانی که دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در بهبود بیماری آنفولانزا که امروزه شایع است موثر است.

سدر گیاهی است که به آن کنار نیز می‌گویند. درخت سدر شباهت زیادی به درخت کاج دارد. اما از آن بلندتر و تنومند‌تر است. رنگ چوب آن نیز در برخی گونه‌ها سفید و در بعضی دیگر سرخ می‌باشد.

از خواص عسل کنار این موارد را می‌توان نام برد: دارای آنتی اکسیدان و آهن بسیاری است و از خواص بسیار مهم و قابل توجه آن کمک به خون سازی است.

خواص عسل کنار در طب سنتی

از زمان‌های قدیم خواص عسل کنار در طب سنتی با توجه به خاصیت دارویی که دارد و ترکیبات قدرتمندش به عنوان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌‌شود.

با اضافه کردن عسل کنار در برنامه غذایی خود می‌توانید از خاصیت فوق العاده و ارزش غذایی و دارویی فوق العاده آن بهره‌مند شوید.

همچنین بخوانید  راهنمای ساده برای شروع رژیم غذایی کتوژنیک

 استفاده از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها ثبت شده و طبیبان آن زمان بیشتر اوقات عسل همراه خود داشته‌اند که در کتاب‌های قدیمی طب سنتی به آن اشاره شده است.

مصرف عسل طبیعی برای افزایش طول عمر مفید است و در برخی افسانه‌های قدیمی به صورت اغراق‌آمیزی عسل را عامل فنا ناپذیری و عمر جاودانه معرفی کرده‌اند.

خواص عسل کنار در درمان بیماری ها

خرید و مصرف مداوم عسل کنار علاوه بر اینکه باعث درمان و پیشگیری سرطان و بیماری‌هایی از جمله درد معده و کبد چرب و دردهای کلیه است.

در تقویت حافظه و تقویت مغز و اعصاب موثر بوده و از ویژگی‌های دیگر آن نشاط آور بودن عسل کنار است و برای ورزشکاران و افرادی که تحرک بالایی در طول روز دارند موثر است.

تمام انواع عسل‌ها برای درمان مشکلات پوستی مفید هستند اما خواص عسل کنار برای پوست با دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C در بهبود کک و مک و بیماری‌های پوستی حائز اهمیت است و با کلاژن سازی و رطوبت رسانی موجب کاهش چین و چروک می‌شود.

همچنین بخوانید  تفاوت قهوه اسپرسو و آمریکانو چیست؟

خواص عسل کنار برای پوست و مو 

یکی از خواص عسل طبیعی کنار برای جوش صورت است. به طور کلی عسل کنار طبع معتدل و خنکی دارد و عسل کنار برای پوست یک درمان مناسب برای از بین بردن جوش، آکنه‌های صورت و لک‌های پوستی است.

باعث تقویت ریشه مو شده و ضد شوره سر و خاصیت ضد ریزش مو نیز دارد.

عسل کنار در التیام زخم‌های موضعی و عفونت‌های تنفسی مورد توجه است به این گونه که خواص عسل کنار برای عفونت‌های ناشی از عمل جراحی از جمله زخم‌های سزارین موجب التیام می‌شود.

هنگام استفاده از عسل کنار از اصل بودن عسل اطمینان حاصل کنید. چنانچه عسل کنار تقلبی باشد ممکن است موجب بروز مشکلاتی شود که غیر قابل پیش بینی است.

خواص عسل کنار متعدد است، اما ممکن است در مواردی نادر باعث ایجاد حساسیت شود.

به دلیل طبع سرد این نوع عسل توصیه شده افرادی که طبع سردی دارند برای استفاده بهتر از این عسل می‌توانند از دم‌نوش عسل، لیموترش و زنجبیل استفاده کنند.

 فواید عسل کنار برای دیابت

عسل کنار برای دیابت نیز توصیه می‌شود. اگر از عسل کنار طبیعی و خالص استفاده کنیم به دلیل اینکه قند مصنوعی ندارد افراد دیابتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین بخوانید  15 تا از بهترین انواع چای در جهان

از دیگر خواص عسل کنار می توان به موارد ذیل اشاره کرد

درمان سرفه و گلو درد، تسهیل عادت ماهانه، بهبود سطح سلامتی و انرژی عمومی، سوء تغذیه، درمان کم خونی، تقویت دستگاه گوارش، بهبود سریع بعد از زایمان، مشکلات بینایی، کاهش شب ادراری کودکان 

برای مطاله

در برخی از مناطق کشورمان از کف عسل کنار استفاده می‌کنند. کف کردن عسل ربطی به نامرغوب بودن عسل ندارد. دلیل کف عسل کنار وجود مقادیر قابل توجهی ساپونین در عسل این گیاه می‌باشد. کف عسل کنار دارای خواصی نیز است.

بسیار خوش‌طعم و خوشمزه و داری طبع سرد و برای کسانی که گرم مزاجند بسیار مفید می‌باشد.

عسل کنار اصل دارای ارزش غذایی و دارویی بسیار بالایی است و استفاده آن برای آقایان توصیه می‌شود.

برای خرید عسل کنار خالص و طبیعی می‌توانید به زنبورداران باتجربه و معتمد که در محل زندگی‌تان است مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین عصاره، عسل کنار اصل و خالص را با ضمانت کیفیت عسل تهیه کنید.

 

osareh
osareh
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط