Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ تغذیه @ تفاوت قهوه اسپرسو و آمریکانو چیست؟

تفاوت قهوه اسپرسو و آمریکانو چیست؟

by | 4 تیر 1402 | تغذیه | 0 comments

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که مردم در سراسر جهان از آن لذت می‌برند. این در اشکال و طعم‌های مختلف، از کاپوچینو و لاته گرفته تا ماکیاتو و آمریکایی وجود دارد. دو نوع قهوه محبوب اسپرسو و آمریکانو هستند. در حالی که هر دوی این نوشیدنی‌ها از دانه‌های فرآوری شده قهوه تهیه می‌شوند، از نظر طعم، آماده سازی و حتی محتوای کافئین کاملاً متفاوت هستند. در این مقاله، تفاوت‌های بین اسپرسو و آمریکانو را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.

اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو

اسپرسو شکل غلیظی از قهوه است که با فشار دادن آب داغ از طریق دانه‌های ریز آسیاب شده قهوه به دست می‌آید. نتیجه یک شات کوچک اما قوی از قهوه است که معمولاً در فنجان دمیتاس سرو می‌شود. اسپرسو پایه بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه از جمله لاته، کاپوچینو و موکا است.

اسپرسو طعم منحصر به فردی دارد که با غلظت طعم خامه‌ای آن مشخص می‌شود. کرما که لایه نازکی از فوم است که در بالای شات اسپرسو قرار می‌گیرد، بافتی صاف به قهوه می‌بخشد و به طعم پیچیده آن کمک می‌کند. اسپرسو همچنین به دلیل محتوای بالای کافئین خود شناخته شده است، که آن را به یک انتخاب محبوب برای افرادی تبدیل می‌کند که نیاز دارند ساعات زیادی را با انرژی بالا کار کنند.

آمریکانو چیست؟

قهوه آمریکانو

Americano یک نوشیدنی قهوه است که از رقیق کردن اسپرسو با آب داغ تهیه می‌شود. تصور می‌شود که نام «آمریکانو» در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که سربازان آمریکایی مستقر در ایتالیا، شات‌های اسپرسو خود را با آب داغ رقیق می‌کردند تا خوش طعم‌تر شوند، به وجود آمد. نتیجه قهوه‌ای است که قدرتی مشابه قهوه چکه‌ای دارد، اما طعم آن به قهوه اسپرسو نزدیک‌تر است.

بر خلاف اسپرسو، آمریکانو کرما(فوم) ندارد و طعم ملایم‌تری دارد. آب مورد استفاده برای رقیق کردن اسپرسو نیز می‌تواند بر روی طعم یک آمریکانو تأثیر بگذارد و طعم آن را بسته به محل تهیه آن کمی متفاوت می‌کند. آمریکایی‌ها معمولاً در یک فنجان بزرگ‌تر از اسپرسو سرو می‌شوند و می‌توان آن را سیاه یا با مقداری شیر میل کرد.

همچنین بخوانید  خوردن عسل در بارداری

اسپرسو در مقابل آمریکانو: تفاوت چیست؟

اسپرسو در مقابل آمریکانو

اکنون که ما درک اساسی از چیستی اسپرسو و آمریکانو داریم، بیایید نگاهی دقیق‌تر به تفاوت‌های این دو نوشیدنی محبوب قهوه بیندازیم تا شما عزیزان علاقه‌مند به قهوه بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

آماده سازی

اسپرسو با فشار دادن آب داغ به دانه‌های ریز آسیاب شده قهوه با استفاده از دستگاه اسپرسوساز درست می‌شود. فشار ایجاد شده توسط دستگاه، طعم‌ها و روغن‌ها را از قهوه استخراج می‌کند و در نتیجه یک شات غلیظ قهوه در یک فنجان سرو می‌شود.

از طرف دیگر، آمریکانو از رقیق کردن اسپرسو با آب داغ تهیه می‌شود. مقدار آبی که برای رقیق کردن اسپرسو استفاده می‌شود بسته به ترجیح شخصی می‌تواند متفاوت باشد، اما یک آمریکانوی معمولی با یک شات اسپرسو و شش تا هشت اونس آب داغ تهیه می‌شود.

طعم و مزه

اسپرسو دارای طعمی غلیظ و غنی است که با طعم قوی قهوه و طعم خامه‌ای آن مشخص می‌شود. کرما که لایه نازکی از فوم است که در بالای شات اسپرسو قرار می‌گیرد، بافتی صاف به قهوه می‌بخشد و به طعم پیچیده آن کمک می‌کند. اسپرسو همچنین دارای طعم کمی شیرین است که در کام باقی می‌ماند.

از طرف دیگر، آمریکانو طعم بسیار ملایم‌تری نسبت به اسپرسو دارد. مشخصات طعم یک Americano بسته به مقدار آبی که برای رقیق کردن اسپرسو استفاده می‌شود می‌‍تواند متفاوت باشد، اما عموماً شدت آن کمتر از اسپرسو است. آمریکانو کرما ندارد، یعنی همان بافت کرمی اسپرسو را ندارد. در عوض، قوام صاف و آبکی دارد.

محتوای کافئین

اسپرسو نسبت به امریکانو کافئین بیشتری دارد. یک فنجان اسپرسو حاوی تقریباً 40 تا 50 میلی گرم کافئین است، در حالی که یک فنجان معمولی آمریکایی حاوی 60 تا 80 میلی گرم کافئین است.

این به این دلیل است که اسپرسو شکل غلیظی از قهوه است که با استفاده از نسبت بیشتری از تفاله قهوه به آب تهیه می‌شود. فشار ایجاد شده توسط دستگاه اسپرسوساز همچنین کافئین بیشتری را از تفاله‌های قهوه استخراج می‌کند و اسپرسو را به نوشیدنی قهوه قوی‌تر تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید  5 پرسش کلیدی که به شما در انتخاب کاربردی ترین رژیم غذایی کمک می‌کند

در مقابل، Americano دارای محتوای کافئین کمتری است زیرا از رقیق کردن اسپرسو با آب داغ تهیه می‌شود. در حالی که مقدار کل کافئین در یک آمریکانو به مقدار اسپرسو مصرفی و مقدار آب مصرفی برای رقیق کردن آن بستگی دارد، معمولاً کمتر از محتوای کافئین یک شات اسپرسو است.

اندازه ظرف سرو قهوه

اسپرسو معمولاً در یک فنجان دمیتاس سرو می‌شود که یک فنجان کوچک است که بین 2 تا 3 اونس مایع را در خود جای می دهد. این اندازه کوچک برای برجسته کردن طعم غلیظ اسپرسو و مصرف سریع اسپرسو در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر، Americano معمولاً در یک فنجان بزرگتر سرو می‌شود که می‌تواند بین 6 تا 8 اونس مایع را در خود جای دهد. این اندازه بزرگتر برای رقیق کردن طعم غلیظ اسپرسو و ایجاد یک نوشیدنی قهوه است که از نظر قدرت بیشتر شبیه قهوه قطره‌ای است.

شیر و شکر

اسپرسو معمولاً بدون شیر یا شکر مصرف می‌شود، اگرچه برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند برای متعادل کردن طعم، مقدار کمی شکر یا مقداری شیر اضافه کنند. اسپرسو پایه بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه از جمله لاته و کاپوچینو است که با افزودن شیر بخار پز به شات اسپرسو تهیه می‌شود.

بسته به ترجیحات شخصی، می‌توان از Americano به رنگ سیاه یا با مقداری شیر لذت برد. برخی از افراد همچنین ممکن است برای افزایش طعم آن، شکر یا شیرین کننده را به آمریکانو اضافه کنند.

کدام یک برای شما مناسب است؟

انتخاب بین اسپرسو و آمریکانو در نهایت به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر قهوه‌ای غلیظ با طعمی غنی و محتوای کافئین بالا را ترجیح می‌دهید، اسپرسو بهترین راه است. همچنین اگر عجله دارید و نیاز به برداشت سریع دارید، اسپرسو یک انتخاب عالی است.

از سوی دیگر، اگر قهوه ملایم‌تری با طعم ملایم‌تر و تندتر ترجیح می‌دهید، آمریکانو انتخاب بهتری است. اگر از یک وعده بزرگتر و قهوه‌ای که از نظر قوت بیشتر شبیه قهوه قطره‌ای است لذت می‌برید، آمریکانو گزینه بسیار خوبی است.

همچنین بخوانید  زمان طلایی خوردن عسل | بهترین زمان مصرف برای معده

سوالات متداول

تفاوت بین اسپرسو و آمریکانو چیست؟

اسپرسو شکل غلیظی از قهوه است که با نسبت بیشتری از تفاله قهوه به آب تهیه می‌شود و تحت فشار بالا استخراج می‌شود. از طرف دیگر، Americano از رقیق کردن اسپرسو با آب داغ تهیه می‌شود که در نتیجه طعم ملایم‌تر و محتوای کافئین کمتری دارد.

کدام یک قوی تر است، اسپرسو یا آمریکانو؟

اسپرسو به دلیل فرم غلیظ و فرآیند استخراج از نظر محتوای کافئین و طعم قوی‌تر از آمریکانو است.

اندازه سرو اسپرسو و آمریکانو چقدر است؟

اسپرسو معمولاً در یک فنجان کوچک دمیتاس که بین 2 تا 3 اونس مایع در خود جای می‌دهد سرو می‌شود، در حالی که آمریکانو معمولاً در فنجان بزرگ‌تری که می‌تواند بین 6 تا 8 اونس مایع را در خود جای دهد سرو می‌شود.

آیا می توانم شیر و شکر را به اسپرسو و آمریکانو اضافه کنم؟

اسپرسو به طور سنتی بدون شیر یا شکر مصرف می‌شود، اگرچه برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند مقدار کمی شکر یا کمی شیر اضافه کنند. آمریکانو را می‌توان سیاه یا با مقداری شیر میل کرد و برخی از افراد ممکن است شکر یا شیرین کننده اضافه کنند.

کدام یک را انتخاب کنم، اسپرسو یا آمریکانو؟

انتخاب بین اسپرسو و آمریکانو در نهایت به سلیقه شخصی بستگی دارد. اگر قهوه‌ای غلیظ با طعمی غنی و محتوای کافئین بالا را ترجیح می‌دهید، اسپرسو بهترین راه است. اگر قهوه ملایم‌تری را با طعم ملایم تر و با طعم کمتر و اندازه سروینگ بزرگتر ترجیح می‌دهید، آمریکانو انتخاب بهتری است.

جمع بندی

 هر دو اسپرسو و آمریکانو نوشیدنی‌های قهوه خوشمزه‌ای هستند که پروفایل‌های طعم منحصر به فرد و محتوای کافئین را ارائه می‌دهند. چه طعم غلیظ اسپرسو را ترجیح دهید یا طعم ملایم تر آمریکانو، یک نوشیدنی قهوه در آنجا وجود دارد که برای شما مناسب است. پس چرا اسپرسو و آمریکانو را امتحان نکنید و نوشیدنی قهوه مورد علاقه جدید خود را کشف نکنید؟

admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
1
+1
1
+1
1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط