Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ رهبری و مدیریت @ درباره برند شخصی چه می دانید؟

درباره برند شخصی چه می دانید؟

by | 9 دی 1400 | رهبری و مدیریت, مارکتینگ | 3 comments

تعریف:

در برندسازی شخصی، درست مانند نام خانوادگی، ویژگی‌های خاصی خواهید داشت که شما را از بقیه متمایز می‌کند. توصیف‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود مردم با شما ارتباط برقرار کنند و چیزهایی وجود دارد که باعث می‌شود به خودتان فکر کنید. کارمندان برندسازی موثر درصدد به نمایش گذاشتن خود نیستند. بلکه سعی می‌کنند برداشت درستی از برند آنها شود – درست مانند برندهای حرفه‌ای.

برند شخصی از بسیاری جهات شبیه یک برند است. شما چه کسی هستید، چه می‌خواهید و چه ارزش‌هایی دارید، و خودتان، محصول یا خدمات خود را با این ارزش‌ها بیان می‌کنید، و چه هویتی برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد می‌کنید.

به زبان ساده تر، برندسازی شخصی داستان شخصی است که خود را به دیگران آن‌گونه که هست و البته دوست دارد معرفی می‌کند و در آن نکات، نقاط قوت فرد برجسته می‌شود و برند شخصی‌اش شناسایی می‌شود و به این ترتیب در بین افراد شناخته شده است. 

برای توسعه برند تجاری خود و محصولات خود می توانید سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای و حتی چاپ جعبه ایندربرد  خود را به شرکت‌های معروفی که تخصص این امور را دارند بسپارید تا برند خود را به مشتری عرضه کنید.

اصول مهم در برندینگ شخصی چیست؟

 داشتن تمرکز کافی: 

اولین اصل برندسازی شخصی تمرکز است. کوپر هریس، بنیانگذار و مدیر عامل برند کلیکی می‌گوید: «بسیاری از مردم هنگام برخورد با مطبوعات و رسانه ها تمرکز خاصی ندارند و سعی می‌کنند همه چیز را به همه ارائه دهند. شما باید تصمیم بگیرید که پیام اصلی شما چیست و به آن پایبند باشید.

همچنین بخوانید  10 دلیل برای اینکه کارآفرین نشوید!

نکات مهم در برندسازی شخصی

برند شخصی هریس دستخوش تغییرات زیادی شده است، از یک بازیگر پرکار تا یک کارآفرین محترم فناوری. هریس این تغییر را با تمرکز بر یک پیام در یک زمان مدیریت کرده است. بنابراین باید پیام خود را بر روی مخاطب هدف خود متمرکز کنید تا ایجاد محتوا در اطراف برند شخصی شما آسان باشد و دیگران بتوانند شما را با آن برند تعریف کنند.

آدام اسمایلی پوسوولسکی، کارشناس محل کار و نویسنده کتاب The Breakthrough Speaker، زمانی که به سخنرانان توصیه می‌کند، این را یک گام فراتر می‌گذارد: «ابتدا یک جایگاه مناسب بسازید و سپس یک طاقچه دیگر در داخل طاقچه خود بسازید، زیرا بهترین برندهای شخصی بسیار خاص هستند.” از سوی دیگر، خوان فیلیپ کامپوس، معاون فناوری Manos Accelerator، بیشتر بر جوامعی تمرکز می‌کند که مشتریان در مقیاس بزرگ را هدف قرار می‌دهند: “پیام و محتوا “یک موضوع خاص را حفظ کنید تا در حافظه جامعه هدف بمانید.” برندتان را جمع‌وجور و متمرکز بسازید، هر چه مردم راحت‌تر آن را به خاطر بسپارند، در نتیجه، زمانی که نیاز به استخدام تخصص شما دارند، برند کاملا متمرکز شما بلافاصله به مشتریان شما یادآوری می کند که چیست.

همچنین بخوانید  بررسی رتبه کلمات کلیدی

 داستان خود را روایت کنید:

سومین اصل برندسازی شخصی، داستان سرایی است. اگر برند شما داستانی را تعریف نکند، تقریبا نیمی از توجه مخاطبان خود را از دست خواهید داد. آلن گانت، افسر ارشد استراتژی Skyword و نویسنده کتاب The Creative Curve، این را به خوبی توضیح می دهد: “موفق‌ترین استراتژی برندسازی شخصی این روزها داستان‌های واقعی هستند.”

ساخت مونولوگ‌های منحصر به فرد که حتی در هالیوود هم رونق گرفته است، برای برندسازی شخصی خسته‌کننده است. هیچ‌کس نمی‌خواهد ببیند که شما در مورد برند خود در رسانه‌های اجتماعی فریاد می‌زنید، بنابراین باید داستانی در مورد برند خود ایجاد کنید که مخاطبان شما را سرگرم کند. آلن به طور مرتب با مخاطبان در فرودگاه‌های سراسر جهان ملاقات می‌کند و برند شخصی گرم و دوستانه خود را بیشتر توسعه می‌دهد.

یکی از بهترین راه‌ها برای روایت داستان از طریق محتوای نوشتاری یا ویدئویی است. برای پلپینا تریپ، به عنوان یک استراتژیست ویدئوی اجتماعی، داستان‌سرایی بهترین راه‌حل است. کانال ویدیویی شخصی او در لینکدین شاهد یکی از بالاترین سطوح تعامل مخاطب در این پلتفرم بوده است.

او گفت: “شخصی‌ترین راه برای برقراری ارتباط آنلاین با مخاطبان از طریق ویدئو است.” فقط از گوشی هوشمند خود استفاده کنید و یک پیام ویدئویی برای مشتریان ارسال کنید و در نتیجه با مشتریان آینده ارتباط شخصی برقرار کنید یا با همکاران صحبت کنید. 

برند

خودتان را بهتر بشناسید :

یکی از مهم‌ترین اصول برندسازی شخصی قبل از هر کاری این است که دقیقاً هویت شخصی و حرفه‌ای خود را منعکس کنید و برای این کار ابتدا باید دقیقاً بدانید که چه کسی هستید، درونگرا یا برونگرا هستید و نقاط قوت و ضعف شما چیست. سوالات زیر را از خود بپرسید:

همچنین بخوانید  چه مواقعی به مشاوره شغلی نیاز داریم؟

در چه زمینه‌هایی دارای امتیاز هستم؟
چه چیزی به من انگیزه می‌دهد؟
دیگران مرا با چه ویژگی‌هایی توصیف می‌کنند؟
چه چیزی من را برای دیگران آدم پیچیده‌ای می‌کند؟
چه چیزی مرا اینقدر پرانرژی می‌کند؟
می‌توانم ساعت‌ها زمان خود را صرف چه کاری کنم و احساس خستگی نکنم؟
و سوالاتی از این قبیل اصول برندسازی شخصی هستند و شما می‌توانید با پرسیدن سوالات دوستان، همکاران و خانواده خود و مشاهده اینکه چگونه شما را توصیف می‌کنند به بسیاری از آنها پاسخ دهید. وقتی بیشتر از جنبه‌های مختلف شخصیت خود آگاه شدید، اکنون می‌توانید تصمیم بگیرید که برند شخصی را در چه زمینه‌ای راه اندازی کنید و چه شخصیتی را برای برند خود در نظر بگیرید.

نگران هیچ چیز نباشید و فقط بر روی بهترین ویژگی‌های خود تمرکز کنید و بدانید که شما نیز مانند سایر برندها در طول زمان رشد و پیشرفت خواهید کرد و تکامل خواهید یافت، پس برای شروع فقط روی این ویژگی ها تمرکز کنید.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را با اصول برندینگ شخصی آشنا سازیم. امید است که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

iranmag
iranmag
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

3 Comments

  1. صادق خوش سیرت
    0
    0

    اطلاعاتی که ارایه دادید واقعاً مفید بودن. تشکر

    Reply
  2. آهن رسان بهینه مهرگان
    0
    0

    سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد آرماتور بندی و نحوه اجرای آن برای یک ساختمان 10 طبقه توضیحاتی ارائه دهید.

    Reply
  3. رزرو اتاق فرار کرج
    0
    0

    برندینگ یکی از مهمترین عوامل رشد یه کسب و کاره که محتوای شما کامل این موضوع رو بیان کرده بسیار مفید بود

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط